Alkaisitko seurustelemaan raitistuneen alkoholistin kanssa?
Ollut raittiina kuusi vuotta. Useampi alaikäinen lapsi.
Kommentit (116)
Kuten mainittu niin alkoholistit on näitä jotka jahtaa endorfiinejään tavalla tai toisella. Vaikka raitistuvat niin ne aivon mielihyvät pitää saada jollain muulla tavalla koska ovat persoja sille mielihyvälle.
Olen tuuri juoppo. Välillä maistuu ja välillä on pitkiä aikoja, jolloin en ota ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En, sillä mulla on niin monta alkoholistia suvussa, etten usko hetkeäkään sen olevan mikään sairaus, vaan ihan oma valinta. Jos on niin munaton ettei ole itsekuria laittaa korkkia kiinni ilman apua, niin eihän sillä ole voimia mihinkään muuhunkaan. Yksin joutuisi kannattelemaan koko suhdetta. Ja vielä lauma pentuja siihen, juu ei kiitos todellakaan.
Alkoholismi EI missään tapauksessa ole sairaus vaan itse omilla valinnoilla ja omasta halusta aiheutettu riippuvuus.
Sellainen riippuvuus jossa tietyn rajan jälkeen korkkia ei noin vain laiteta kiinni kun ns. Itkuviinaa juodaan. Riittävän syvällä kun on niin ilman apua ei pääse eroon ja kaikkein tärkein on se että se pitää juoda viimeiseen pisaraan asti tämä riippuvuus. Vasta kun edessä on joko kuolema tai lopettaminen avun kanssa jotkut valitsevat avun mutta pohjalla pitää käydä ensin ja mitä nopeammin juoppo juo itsensä aivan pohjalle sen parempi se on kaikille.
En. Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka olisikin raitistunut. Mutta koska suomalaiset käyttävät niin paljon alkoholia, on alkoholistilla vaikeaa ja hän kiukuttelee koko ajan, jos esim. juhlissa tarjotaan kuohuvaa tai jotain muuta alkoholipitoista juomaa, eikä hän voi sitä juoda. Myös arkena kiukuttelee, kun on niin kova viinan himo ja sehän on kaikkien muiden syytä.
Olen itse alkoholiton ihan omaksi ilokseni. En ole absolutisti, muttei minulla ole sen suurempaa syytä olla juomatta kuin "ei vain huvita". Joskus saatan ottaa sen puoli lasia kuoharia tai maistaa pari kulausta jotain boolia, mutta tätä tapahtuu ehkä 2-3 vuoden välein.
Mutta en tosiaan jaksaisi alkoholistia. Enkä sitä käytöstä, joka johtuu alkoholismista.
Faija on perus alkoholisti ja tunnen pari huumetaustaa omaavaakin ja vaikuttavat kyllä sellaisilta mielihyväjahtaajilta. Toinen repsahtelee välillä taas käyttämään huumausaineita, toinen ei käytä huumeita mutta muuten näyttää kalja- ja kaikenlaisia hampaita kolottavan välillä turhankin tiuhaan niin että pitää olla itseään hemmottelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä saa kuitenkin aina olla ns. varpaillaan.
Eikös naista yleensäki viehätä miehessä se, että pitää olla aina varpaillaan. Arvaamaton seikkailullinen jännämies on se mikä saa pöksyt märiksi. Mikään ei saa naista niin saharan autiomaaksi kuin turvallinen ja ennalta arvattava kiltti mies.
Vasta kun aloitin alkoholin käytön 27 vuotiaana niin alkoi flaksi käymään. Sillä tiellä ollaan vieläkin eli sinkkuna muutaman parisuhteen ja avioliiton jälkeen, tosin en enää jaksa ryypiskellä ja naisetkin sen myötä on jättäneet rahaan.
Vierailija kirjoitti:
En. Sen verran kokemusta, että ehdoton ei. Vaikka kuinka olisi raitis, niin takana kontrollia, epävarmuutta ja se addikatio, joka kohdistuu sitten usein töihin, urheiluun tai seksiin.
Joo, se addiktio saattaa siirtyä vain muualle.
Alkaisin seurustelemaan raitistuneen alkoholistin kanssa, mutta en pienen lapsen vanhemman.
- 7 vuotta kuivilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Sen verran kokemusta, että ehdoton ei. Vaikka kuinka olisi raitis, niin takana kontrollia, epävarmuutta ja se addikatio, joka kohdistuu sitten usein töihin, urheiluun tai seksiin.
Mitä nyt olen vierestä seurannut niin niillä miehillä riittää vientiä jotka eivät ole koskaan raitistuneet.
En, koska kokisin pakottavaa tarvetta saada hänet repsahtamaan. Ihan v*ttuillessani.
Liian vähän aikaa raittiutta takana, nuo alaikäiset lapset ja ties kenelle epävakaalle... Ei, ei, ei. Tapauksesta riippuen vaatisin 5-10 vuoden raittiuden ja juttutuokioita esim. siitä, miten käsittelee nykyään stressiä, millaisia elämänkriisejä on kohdannut raittiina ollessa (siinä se raittius vasta punnitaan kun elämä heittää jonkin helvetillisen kierrepallon), jnejne.
Jos muuten natsaisi niin kyllä. Yhteen ei muutettaisi niin kauan kuin kummankaan luona asuu vielä jälkikasvua (tai vierailee niitä alaikäisiä).
Tiedän kokemuksesta, t alkoholisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä saa kuitenkin aina olla ns. varpaillaan.
Eikös naista yleensäki viehätä miehessä se, että pitää olla aina varpaillaan. Arvaamaton seikkailullinen jännämies on se mikä saa pöksyt märiksi. Mikään ei saa naista niin saharan autiomaaksi kuin turvallinen ja ennalta arvattava kiltti mies.
Vasta kun aloitin alkoholin käytön 27 vuotiaana niin alkoi flaksi käymään. Sillä tiellä ollaan vieläkin eli sinkkuna muutaman parisuhteen ja avioliiton jälkeen, tosin en enää jaksa ryypiskellä ja naisetkin sen myötä on jättäneet rahaan.
Siis onko alkoholia käyttävä mies jännämies? Taidan olla siis naimisissa jänniksen kanssa, en tiennyt!
Mieheni on siis järjettömän kiltti ja liiankin tunnollinen insinööri. Tykkää kotitöistä ja siitä että mulla on kiva olo. Tuo usein aamupalan sänkyyn muuten vaan ja vie treffeille väh. pari kertaa kuussa. Hemmottelee kissaamme liiaksikin (se on alkanut lihota).
Hän juo alkoholia kuten minäkin. Useimmiten juomme yhdessä, välillä erikseen. En ikinä huolisi kumppanikseni kuivakurkkua, sillä niin se vaan on että lika barn leka bäst.
Ja tuo sinun tarinasi varmaan liittyy siihen, että menevän ihmisen on helpompi tavata uusia ihmisiä ja sitä kautta myös pariutua.
raitis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt olen vierestä seurannut niin niillä miehillä riittää vientiä jotka eivät ole koskaan raitistuneet.
Tuli katsottua telkusta Forrest Gump ja sehän oli ihan perinteinen palstalla hoetun kiltin miehen tarina joka halusi naisen kanssa parisuhteeseen, mutta naiselle ei kelvannut vasta kun oli ensin hillutellut ympäri maailmaa ryypäten ja itseään jakaen ja tur piinsa jänniksiltä ottaen. Välillä kävi gumpilla siipeilemässä kun näki miten hyvin tämä menestyy ja häipyi taas. Sitten lopulta suostui antamaan gumpille seksiä ja menemään naimisiin, mutta kuolikin mihin lie aidsiin. Periaatteessa hellyyttävä tarina mutta minua lähinnä vaan ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
moni raitistunut on ruvennut himourheilijaksi ja tarvii sen alkoholismin korvikkeeksi, sittenhän se on hyvä mies on varmaan huippukunnossa koska on raitis
Joo, mutta nämä on näitä miehiä joilla se liikunta menee kaiken muun oho ja sitä on paljon viikossa ja päivässä. Enemmän se mies viettää aikaa siellä puöräilyporukassa kun sun kanssa sohvalla. Ja sinun pitää ymmärtää tämä koska tämä on tapa jolla mies pitää itsensä erossa Alkosta. Jos löydät naisena teille yhteisen liikuntaharrastuksen jossa viihtyä miehen kanssa niin voipi olla pienintpibo että seurustelu toimii.
Yhtä alkoholistia katsottuani toista ei tule. En jaksa enää sitä yksinäisyyttä, ahdistusta, jännittämistä ja luottamuksen puutetta mitä alkoholismi suhteeseen tuo.
Kuusi vuotta raittiina on pitkä aika. Mutta alkoholisti on aika alkoholisti, eikä se paljoa tarvitse kun taas mennään. En haluaisi ensin tutustua, rakastua ja sitten jännittää jatkuvasti pysyykö raittiina. Koska jos ratkeaisi juomaan, niin mulla se olisi heippa.
En.
Absolutisti, koska viina on pahaa.