Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät ihmiset ymmärrä tai arvosta lainkaan käsityötä?

Vierailija
24.05.2026 |

Esim itse neulon ja virkkaan ja tutu t ja tuntemattomat koittaneet pyytää minua tekemään parista eurosta tai että sen ovat valmiita maksamaan. Sanoin sitten, että tosiaanko, että tilaatko Temusta jos haluatte jotain kiinakamaa

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse en edes kehtaisi pyytää jotain tekeen esim jotain parista eurosta. 

Vierailija
2/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin temusta kiinakamaa, jotta perheesi kuolisi.

Virkkaan joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiesten käsityöt on todella huonosti arvostettuja. Jokin tuntuva rahallinen korvaus olisi oikein.

Vierailija
4/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten käsityötaitoja ei todellakaan arvosteta. Taitoa vaatii jo sukkien neulominen, sitäkin pidetään jonain mummojen halpana harrastuksena.   Joku putkari käy kymmenessä minuutissa kiristämässä  hananpidikkeen tms. ja veloittaa siitä pari sataa, mummojen pitäisi myydä sukat lankojen hinnalla. 

Vierailija
5/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Mulle kelpaa. Muttei ole varaa ostaa kalliita. Ja laatuvaatimuksia on vähän. Sekä kiinnostavuus, väri, muoto, käyttöikä, kestävyys, puhdistettavuus.

Vierailija
6/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten käsityötaitoja ei todellakaan arvosteta. Taitoa vaatii jo sukkien neulominen, sitäkin pidetään jonain mummojen halpana harrastuksena.   Joku putkari käy kymmenessä minuutissa kiristämässä  hananpidikkeen tms. ja veloittaa siitä pari sataa, mummojen pitäisi myydä sukat lankojen hinnalla. 

😂👏🏻

Vierailija
7/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Voit aina tulla mun luokse tekemään käsitöitä 

Kalervo Lapualta 

Vierailija
8/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin joku olisi valmis maksamaan edes sitä lankojen hintaa! 🤣

Vierailija
9/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tulos muistuttaa jotain turhaa tuskirättiä? Kun pitäisi olla tuulta kestävä kaulaliina?

Vierailija
10/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myös paljon käsitöitä ja ihmiset haluaa niitä viedä käsistä, toistaiseksi olen tehnyt vain omille läheisille. Aina kun teen jotakin ihanaa, sanotaan haluan tuon vaikka tekisin itselleni. Olen laskenut, että jos ulkopuoliselle alkaisin myydä niin materiaalikulujen jälkeen joutuisin pyytämään aika paljon eikä suomessa taida olla maksukykyisiä ihmisiä. Kaikki tuntuu Suomessa jämähtäneeltä, mitään unelmia tuntuu olevan vaikea toteuttaa esim käsityöläisyys joillakin on kariutunut. Onhan noita  myös onnistuneita, joilla on asiakkaita. Mutta juurikin meidän naisten tekemät käsityöt odotetaan saavan ilmaiseksi tai tosi halvalla. Ajattelen, että useimmille se on harrastus ja ihan tutkitusti käsitöiden tekeminen on erittäin terapeuttista monella tavalla. 

Vierailija
11/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot myös pelkää maksun ottamista. Hämmästyttävän usein käsityön harrastajat eivät ymmärrä mitään raha-asioista: verojen maksamisesta, tekijänoikeuslaista, ja joku pelko siinäkin on, että ei muka saisi pyytää rahaa asioista, joita tekee mielellään.

Vierailija
12/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kutoo islantilaisia villapaitoja tilauksestakin, olisin tilannut kaksi ja ilomielin maksanut 350 € / paita, mutta jostain syystä ei ole tehnyt. Ostin sitten kaupasta. 

Vierailija
13/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi syy olla naisissa itsessäänkin. "Parissa illassa nuo äkkiä neuloin" saattaa muori vähätellä tekemiään villasukkia.

"Televisiota katsellessa samalla tein", on toinen kuvaus neuletyön tekoprosessista.

Sama juttu leipomuksista: "Äkkiäkös tuon nyt leipaisee", kun on itse tehty mansikkatäytekakku kermavaahtokoristeineen.

Vierailija
14/14 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blowjob is better than handjob.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi