Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleeni tulvii koko ajan kamalia muistoja

Vierailija
24.05.2026 |

Olen masentunut ja loppu. Kaiken valveillaoloaikani täyttää itkuinen olo kun mieleen tulvii taukoamatta muistoja menneisyydestä. Ihan varhaislapsuudesta alkaen. En ole lainkaan tässä päivässä vaan muistojen riepoteltavana. Työkyky heikko, ja vähän väliä itke kun muistan jonkun asian tai tapahtuman. Tämä on tauotonta, 24/7

Mistä on kyse

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata antaa itsensä muistella niitä. Muisteleminen ja ajatteleminen on vähän samaa kuin se oikeasti tapahtuisi. Se vain pitää masennusta yllä tai syventää sitä kun niitä pyörittelee.

Tuo kieltäminen saattaa aiheuttaa pahoja psyykkisiä ja henkisiä ongelmia. Miksi muistot pitäisi kieltää eikä käsitellä läpi?

Eiköhän niitä ole jo tarpeeksi käsitelty jos ne non-stop tulvii 24/7 mieleen. Itsellä ainakin meni polla aikoinaan sellaisesta vuosiksi sekaisin. En pystynyt nukkumaankaan kun ne ajatukset pyöri päässä. Eikä niihin mitään ratkaisua löydy sillä että ne on mielessä.

No pikkasen selkeyttä näihin erilaisiin tilanteisiin. Turhauttaa neuvoa kun mikään ei kelpaa. Jos on ongelmia niin lääkäriin.

Vierailija
22/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuota muistamista on jatkunut? Entä onko sinulla mitään kontaktia ammattiapuun?

Itselläni on sellaista ongelmaa, että välillä keho muistaa jotain sellaista mitä mieli ei muista ja jokin aika sitten mieli alkoi muistaa taas asioita jotka taas tuntuvat vain epätodellisilta, kuin jollekin toiselle tapahtuneelta, vaikka tiedän niiden asioiden tapahtuneen minulle. Uskon, että tuon yhtäkkisen muistamisen syynä oli se, että elämäni oli ollut pitkän aikaa rauhallista ja sitten tapahtui paljon asioita kerralla, jotka stressasivat, vaikka olivatkin pääasiallisesti hyviä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla posttraumaattinen stressioireyhtymä? Jos siellä on traumaattisia muistoja, jotka nyt putkahtelee pintaan. Olet ehkä yrittänyt vaan unohtaa ne ja kätkenyt ne syvälle sisimpääsi. Hae apua terveydenhuollosta.

Vierailija
24/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työnteko onnistuu jos muuta ajattelet ? Hanki terapiaa itsellesi.

Tämä onkin nyt työpaikalla huomattu ja huoli herännyt. Takaumia tulee kokoajan ja jään tuijottamaan jonnekin. Joku sanoo mulle vaikka "otatko kaapista papereita?" Hymyilen ja yritän olla skarppi, mutta taas tulee joku takauma/muisto joka liittyy papereihin, kysyjän äänensävyyn jne

Kokeile pelata jotain helppoa peliä puhelimella, konsolilla tms, jota olet aiemmin pelannut. Itse tuossa kunnossa en osannut yhtään. Tarkkaavuus voi olla niin alhaalla.

Vierailija
25/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan mars, niiden kelailu yksin ei paranna tilannetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän