Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kyllä jotenkin oudolta tää jatkuva kotimaisen ruuan tuputus

Vierailija
24.05.2026 |

Tottakai se on todella hyvä asia ilmaston kannalta, mutta välillä mennään kyllä ihan överiksi. Monta ruokaa kuten esim. (Ja juu tiedän että nää trigeeraa oikeistolaisia lumihiutaleita mut otan nyt esimerkiksi kuitenkin) tofu tai avokado eivät vain kasva Suomessa eikä niille ole mitään realistista korviketta. Muutenkin eikö meidän pitäisi näin EU-maana suosia nimenomaan EU-tuotteita eikä vain kotimaista. Tuntuu että meiltä puuttuu kaupoista paljon hyviä eurooppalaisia tuotteita ihan ilman mitään syytä. Ihan vaan ruotsalaisiakin tuotteita on vaikea löytää, vaikka naapurimaa onkin kyseessä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä voimakkaasti koitetaan puskea kaikki ulkomainen kilpailu pois markkinoilta. Ei pärjää kotimaiset  monopolit laatuvertailussa sitten alkuunkaan. Mielestäni tämä on todella huono käytäntö. Kuluttajalla pitäisi olla oikeus valita ja erityisesti EU tuotteiden saatavuutta pitäisi parantaa

Vierailija
22/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai no mulla on kyllä tofupensas puutarhassa ja se antaa hyvää satoa joka vuosi.

Minä tuota tofua just eilen kylvin kasvihuoneeseen. 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai no mulla on kyllä tofupensas puutarhassa ja se antaa hyvää satoa joka vuosi.

Minä tuota tofua just eilen kylvin kasvihuoneeseen. 😆

Se onkin hyvä paikka sille kun tofu on vähän hallan arka. 

Vierailija
24/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia, mitä ei voida tuottaa Suomessa, niitä on ok ostaa ulkolaisena, kuten avokado. Muuten pitäisi ostaa suomalaista. Piste. Silloin tiedetään, että syömään puhdasta ruokaa. 

EU:ssa ruokaa tuotetaan aika isoilla kemikaalimäärillä. Suomalainen tavallinen ruoka on puhtaampaa kuin ulkomainen luomu. Ja kaikille tiedoksi: Suomessa ei ole tehomaataloutta! Meillä pidetään parempaa huolta tuotantoeläimistä kuin vanhuksista!! 

Ja tiedän, tämä on kova pala vihervasemmistolle ja feministeille. 

Älä valehtele. Esimerkiksi suomalaisessa mansikassa on tutkitusti enemmän ja useampia myrkkyjä kuin vaikkapa keskieurooppalaisessa. Se johtuu Suomen kosteasta kesäsäästä, mansikka vaatii täällä enemmän homemyrkkyjä. 

Muutenkin se suomalaisen ruoan puhtaus on myytti, täällä on sadot niin pieniä että tuotettua kiloa kohden torjunta-aineiden määrä on suuri vaikka se per peltoala olisikin pienempi. Kuluttajaa luulisi kiinnostavan juuri se paljonko omaan elimistöön päätyy. 

Älä valehtele, lausuu hän, ja valehtelee sitten itse silmät ja suut täyteen.

Vierailija
25/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän se on hyvä että suomalainen liha kelpaa ulkomaille ja maksavat hyvän hinnan. Ei tarvitse teidän syödä.

Vierailija
26/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän se on hyvä että suomalainen liha kelpaa ulkomaille ja maksavat hyvän hinnan. Ei tarvitse teidän syödä.

Antaa mennä vaan, ei tule ikävä :)

Vierailija
27/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofupensaat tarvii kasvihuoneen täällä pohjoisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi