Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOo HELMIkuisten Ma-Ti oOo

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu takana.

Euroviisut ja suomen finaalipeli tuli seurattua Senaatintorilta ja tunnelma oli aivan mahtava! Nyt on tämä äiti iloinen kun sai olla ihmisten ilmoilla. Ehkä muutama tuhat vähemmänkin olisi riittänyt =)

Mutta huomattavasti mukavampaa kuin yksin kotisohvalla.

Hyvä näin =)

Ja sitten muihin asioihin.

Tehdäänkö me helmikuisista näin me kasvamme-pino ?

On niin kiva seurata tammikuisten kasvua. Kiva vähän seurata missä mitoissa muut vauvat menevät.

VAIPPAA meillä vaihdetaan noin kolmen tunnin välein. Esikoinen kärsi vauva ikäisenä virtsarakontulehduksen ja tästä syystä yritän pitää vaipan tällä kakkosellakin mahdollisimman kuivana. En siis tiedä oliko vaipanvaihdolla mitään yhteyttä tulehdukseen... Sehän on kuitenkin aika yleistä vaippaikäisillä kun on niin lyhyt virtsaputki.

Muutenkin on kiva kun vaippa ei haise pissalle. Yleensä en silti yöllä vaihda.

MIEHISTÄ onhan ne varmasti välillä raskaita. Jos tuntuu liian usein siltä, kannattaa miettiä missä vika ja voiko korjata vai ei... Yksinkin pärjää. Ja joskus niin on parempikin. Ainakin allekirjoittaneella.

HOITOLISÄSTÄ kun on äitiyslomalla. Tästähän on ollut juttua jo odotuspuolella. Eli myös äitiyslomalla voi saada hoitolisää vanhemmasta lapsesta, riippuu tietenkin koko perheen tuloista.

D-vitamiineista. Kannattaa kokeilla antamista sitkeästi, jos välillä lopettaa niin koko touhun joutuu alkamaan taas alusta. Meillä neuvolasta suositeltiin antamaan yhtä tippaa viikon ja sen jälkeen kahta tippaa viikon ja jne... Meneehän tässä kuukausi ennenkuin ollaan siinä viidessä tipassa mut parempi niin kuin kokonaan ilman. Me kokeilimme hieman nopeammassa tahdissa ja nyt ollaan oltu viidessä tipassa jo useempi viikko.

Täytyy taas rientää joten palaampa myöhemmin

MyQ ja pikkuinen tänään 12 viikkoa

Vierailija
2/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania lahjoja oli nuo pojat äidille taas askarrelleet koulussa ja eskarissa!!

Mieheltä sain lahjakortin puutarhaliikkeeseen, josta saan sitten uuden kodin pihaan kakkea kivaa!

Meillä keskimmäinen poika alkoi eilen illalla oksentaa, joten meidän perheessä on varmaan pitkän aikaa mahatautia, kun se käy kaikki läpi..yäk! Toivottavasti ei kuitenkaan tuohon pikkupoikaan, muuten ollaan varmasti tipassa sairaalassa!

Näin me kasvetaan-pino olis ihan kiva idea!

yritän pakkailla pahvilaatikoihin sellasia tavaroita mitä ei juuri nyt tarvitse, ettei tulis kauhea kiire muuton kanssa sitten kuukauden päästä...Kyllä löytyy taas kaikkea turhaa romua mitä on vuosien varrella kaappeihin jemmaillut..onnneks niistä pääsee taas eroon!

pitänee mennä jatkamaan touhuja

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisut ja finaalipeli katsottuna...kylläpäs tarjoiltiin jännitystä tuon lätkän puolella.

Meillä pikkumies ollut kärttyisä ja muutenkin hankala...jos nyt vauvat voi hankalia olla. Mutta kun päivällä nukkuminen mennyt ihan pätkäiseksi ja sitten kun ei nuku tarpeeksi niin kitisee ihan selkeästi väsymystään. Ja syöminen tiivistynyt eli 1,5-2 tunnin välein täytyy saada maitoa. Onneksi yöllä sentään nukutaan tosin nyt on tiivistetty yösyömistäkin ja parina yöna hirveä raivari siinä 2 aikoihin, just kun itse parhaimmassa unessa ;0/ No täytyy toivoa että tämä nyt liittyy tosiaan uuden rytmin hakuun ja maitomäärän lisäämiseen kun aikas ärsyttävää suorastaan kun tuntuu ettei mikään nyt kelpaa. Paitsi sylissä nukkuminen ja tunnetusti silloin ei tosiaan saa mitään aikaan ja kun on nuo isommatkin ja synttäreitä varten olis vähän siivousta ja leipomista...

Tulipas rutinaa...

Nyt nukkuu sylissä NIIN suloisen söpön näköisenä...

Äitienpäivänä sain esikoiselta kerhossa tehdyn valokuvakehyksen jossa pojan kuva, olivat kyllä onnestuneet tosi hyvän kuvan nappaamaan oli ihana lahja. Pikkuneiti puolestaan perhekerhossa askarrellut ihanan kukkakortin missä peili keskellä...lasten lahjat ovat kyllä aina ihania.

Ihan kotioloissa oltiin ja ensimmäinen unikkokin puhkesi kukkaan kukkapenkissä päivän kunniaksi ;O)

Nyt esikoista hakemaan kerhosta. Mukavaa päivää kaikille...palailen taas myöhemmin...

calmus & äksypikkumies 3kk+

Vierailija
4/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa vastailisin joihinkin galluppeihin joita teillä on viime aikoina ollut...

VAIPPAA vaihdetaan meillä noin 3-4h välein. yöllä ei vaihdeta, koska tyttö nukkuu jo 7h yhtäjaksoista unta ja ei tietenkään vaipanvaihtoon herätä:) kun aamulla herää syömään (yleensä 05 aikoihin) vaippa onkin sitten litsinlätsin märkä.... ja sitten taas jatketaan unta noin 2-3h

niinniin.. mitäs niitä galluppeja muita olikaan...?!

VAUNUT on meillä pääosin liikkumatta unien aikana. Tyttö nukahtaa niin hyvin itsekseen, kun vaan työntää vaunut ulos, etten ole viitsinyt alkaa opettaa liikkuvaan vaunuun nukahtamista.... tai sitten se on omaa laiskuutta. Nätillä ilmalla tehdään lenkkiä sitten kun on nukahtanut.

TUTTI on käytössä. Mutta nukahtaa myös ilmankin, jos on riittävän väsytnyt. Yliväsyneenä tutti rauhoittaa kivasti ja helpottaa nukahtamista.

VAUVA UINTI aloitetiin juuri viime viikonloppuna. Ja tyttö tykkäsi kovasti.

PÄÄNKANNATTELU onnistuu jo varsin lallikkaasti. Tyttö on ollut alusta asti sellaisen napakka ja jäntevä vauva. Joten uskon että liikkeellekin lähdetään jo ajoissa.

Mitähän muuta...

Meillä mennään nykyisin osittaisimetyksellä. ja kohtapuoliin aletaan varmaan jo kiinteitä.

tyttö oli 3kk neuvolassa ¨vasta¨

4500g ja 55,5cm

Mutta nyt tämä äiti alkaa kahvinjuontiin ja siistiytyy päivää varten... tyttö nukkuu päiväunia ulkona ja heräilee luultavasti vasta klo 14-15

Vierailija
5/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa v.loppuna lätkää jännättyä, viisujakin piti katsoa, mutta poitsu oli eri mieltä eikä meinannut millään saada nukuttua, joten häntä nukuttaessa tuli itsellekin uni silmään..nauhalla on viisut, joten jos jossain vaiheessa kerkeäis ja viitsis katsoa..

KASVUPINO kuulostaa kivalta, se ketä sen osaa niin voisi mun puolesta ainakin tehdä

ÄITIENPÄIVÄ meni mukavasti kyläillessä..olen sellainen tunteilija että aamulla tuli tippa silmään kun luin ihka ensimmäisen äitienpäiväkortin ja avasin lahjan ja lahjakin oli varsin miellyttävä..sain lapsikorun, helmikuun poika kultaisenriipuksen,tosi hieno :0)

MARIKKIH: kateellisena luin kirjoitustasi kun kirjoitit, että teillä nukahdetaan vaunuihin kun vaan työnnetään ulos :0) mahtaisiko se vielä onnistua, jos itsekin alkaisi siihen totuttaa ja sitten kun on nukahtanut liikkumattomiin vaunuihin niin sitten vasta lähtisi lenkille..meillä tulee kyllä heti kauhea raivo, jos ei vaunut liiku ja ollaan hereillä...

VAUVA UINNIN haluaisin minäkin aloittaa, mutta täällä tuppukylässä uimahallit menee kesäksi kiinni eli siirtyisi syksyyn ja voi olla että sitten on liian myöhäistä aloittaa, mutta toivottavasti ei...

nyt touhuilemaan päivän hommia kun poitsu nukkuu ulkosalla eikä yhtään tiedä kauanko nukuttaa :0)

ja sitten vielä sellaista..ne kenen vauvat syö tuttia ja nukahtaa yöunille tutti suussa niin onko teillä yöt rikkonaisia, täytyykö olla antamassa tuttia moneen kertaan vaikka ei syöttää tarvitsisikaan?! meillä viime yönnä laitettu tuttia taas tunnin välein vaikka syöty on vain kerran yön aikana...sama päiväunilla, vaunuja saa olla heijaamassa ainakin vartin välein jos ei olla lenkillä...miten teillä muilla nukutaan ja onko kohtalotovereita?! hyviä vinkkejä otettaisiin myös vastaan, miten saada poitsu nukkumaan paremmin vai voiko sitä mitenkään muuttaa?!

nyt niihin päivän touhuihin :0)

-pajuska & eemeli perjantaina 3kk

Vierailija
6/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuska: Meillä nukahdetaan yöunille tutti suussa mut yleensä ei yöllä kauheesti sitä tarvii. Herää syömään ja nukahtaa tissinviereen sitten. Päivisin vaunussa nukkueassa saa tuttia käydä laittaa välillä, eli herää itkemään kun se tippuu suusta. Välillä tunnin välillä vartin välein...sangen raivostuttavaa...Nyt nukuttu muutenkin päiväunia tosi huonosti. Ihme pätkissä.

Mammutti: Oikein paljon pakkausintoa!!! toivottavasti pikkumies antaa rauhassa pakkailla...ettei tuu kiirus. Ihanaa varmaan kun pääsee uutta kotia laittamaan.

Marikkih: Tervetuloa minunkin puolestani tänne joukkoon turisemaan ;O)

calmus & pikkumies 3kk 14pvä (Hokasin sitten et poika syntynyt viimeinen päivä joten nuo +päivät onkin aika helppo laskea...miten niin aivot imetysnarikasssa =0)

Vierailija
7/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen äitienpäivä meni oikein mukavasti, sain kortin jossa tytön kuva, mutten lahjaa, kun mies on juuri nyt ihan p.a.

Täällä ollaan siirrytty äitiyslaatikosta pinnasänkyyn viikonloppuna. Ostin sinne lauantaina sellaisen Babydan (?) patjan, jossa villaa, ettei hiostaisi niin paljon. Ja pinnasuojan. Tyttö tykkäsi oikein pinnasuojasta, katseli kuvia pitkään : ) Nukahti sinne normaalisti ja nukkui hyvin, eli siirto onnistui ilman vikinöitä.

Meillä TUTTIA käytetään, kun on väsymysitkua päivisin tai liikkeelle lähtiessä protestoi autolla tai vaunuissa, muuten ei sitä halua.

VAIPAT: Nyt kun siirryttiin yötä lukuun ottamatta kestoilemaan, vaihdetaan n.3 h välein eli vähän useammin kuin ennen. Kertiksissä siirryttiin Papers koko 3:een, onpa todella mukavan tuntuinen joustava ja ohut vaippa! Ennen oli Pampers ja Libero 2:ta käytössä (ei ei Dailyjä, kuten joku muisteli, sen sijaan Daily liivinsuojia kyllä : ).

Marikkih: missä mahdatte asua? Jääkö siellä vauvauinti kesätauolle kohta? Me ei saatu paikkaa vauvauinnissa kuin syksylle, täällä Espoossa nimittäin. Olisi ollut kiva aloittaa jo nyt.

Mukavaa maanantaita! T. Sporttari ja Milli 3 kk + 1 vko

Vierailija
8/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan pääkaupunkiseudulla asustella... enemmänkin tää on tällänen tuppula...:)

Tuo VAUVAUINTI jää täällä heinäkuuksi tauolle. saatiin alkaa jo nyt onneksi, niin pääsee alkuun hyvin. elokuussa kun ikää oliskin sitten jo :O ½ vuotta!

Tuttia ei meillä ihan hirveästi tarvi käydä laittamassa. päikkäreillä joskus, mutta harvoin. ja yöllä jos nukutetaan tutti suussa, niin nukahtaessa se yleensä tipahtaa pois. aamusyönnillä nukahtaa tissinviereen.

onko kukaan jo maistellut kiinteitä?

Meille terkka näytti jo vihreetä valoa kiinteille 3kk neuvolassa. osittain varmaan siksi kun tyttö on niin pieni ja oli hiukan epäilystä maidon riitävyydestä, kun painoa tuli ed kuukautena niin hintsusti.

Mutta ei lla vielä uskallettu maistella... tai äiti ei ole uskaltanut:)

Vierailija
9/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös on lätkää kateltu, viisut jäi näkemättä kun uni voitti jo klo 21.00. Myös äitienpäivä kärsi meillä pientä inflaatiota kun mulla oli lauantaina synttärit (30 v) ja silloin sain sänkyyn mansikoita ja kuohuviiniä jne.... upeita lahjoja ja kortteja. Äitienpäivä vietettiin sitten sukulaisten kesken =) Oli ihanan lämmin päivä!

Tervetuloa mukaan vielä uusille ja MyQ:lle vielä siitä kasvupinosta eli minusta on kyllä hyvä idea, mutta taidat olla melkein ainut joka sellaisen osaisit väsätä. Ehditkö/jaksatko/viitsitkö/haluatko sellaisen tehdä?

VAUNUIHIN Ronja nukahtaa ilman hyssyttelyjä jos vain on väsynyt, mutta jos hänet sinne laittaa niin että on vielä ihan kunnolla hereillä niin sitten täytyy kyllä hyssytellä ja jos lähtee lenkille niin saattaa sitten herätä heti kun päästään perille.

Ronja kannattelee myöskin hyvin päätää ja on tosi jämäkkä, johtuen ehkä osittain isosta koosta. Ronja on myös ruvennut yrittämään kääntyä mahalleen aina kun hänet laittaa selälleen johonkin. Vaipanvaihtokin alkaa olla välillä jo hankalaa kun kääntyilee ja yrittää " karata" alta pois.

KIINTEISTÄ: Muistakaa kaikki että sitten kun aloitatte ne kiinteät niin paluuta ei sitten ole eli niitä on sitten annettava siitä eteenpäin aina! Uuden kokeileminen on jännää ja hauskaakin mutta itse ainakin olen yrittänyt nyt tämän kolmannen kohdalla jo miettiä " järkevästi" että jos vain maito riittää niin sillä mennään niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. Ei tartte sitten miettiä niitä purkin lämmityksiä yms. vielä vähään aikaan ja onhan se syöttäminen sitten vähän haasteellista reissussa kun ei vielä osaa istua tai näin siis ainakin mun mielestä. Meillä ei kyllä tietysti muutenkaan vielä kiinteitä mietitä kun ikää on vasta 2 kk.

Nyt täytyy lähteä siivoilemaan eli heippa!

T.Kaisa ja Ronja 2kk

Vierailija
10/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat on juhlittu ja viisut katsottu ja kolomoselle onnea synttäreiden johdosta! kylläpä suomi olikin hienot viisut järkänny!

Heti kärkeen täytyy kysäistä, että mahdoinko sattumoisin tavata tänään kahdentoista maissa jonkun teistä hgin stockan imetyspenkillä!? vaihdoin pari sanaa lähes samanikäisen vauvan äidin kanssa ja jälkikäteen tuli taas mieleen, että hitsi, ties vaikka oli helminauhalainen.. ;)

no niin ja sitten muihin asioihin - VAIPOISta, sain pampers-kerhosta alennuskuponkeja k-supermarkettiin, mutta tajusin sitten, kun menin heti yhtä säästöpakettia ostamaan, että pampersithan on siellä kalliimpia ja lisäksi yhtä hyviä daily-vaippoja saa samaan hintaan paljon enemmän , joten palata tuon paketin jälkeen taas dailyn tyytyväisiksi käyttäjiksi

ohoh nyt pitääkin lopettaa, palailen.............

viherrys j a poika tänään vasta 3 kk, oon sekoillut taas! myq:n viestistä tajusin asian kun meillä samana päivänäsyntyneet :))

Vierailija
11/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti aika pitkän heiluttelun jälkeen vaunuihin terassille, joten nyt on aikaa taas pakata (ja istua koneella)!

Meillä välillä joutuu vaunuja heiluttelemaan, että uni tulee, mutta jos oikein on poika väsynyt niin nukahtaa heti kun vaan vie vaunuun..

Kummasti on vaan melkein aina vailla maitoa että saa unen päästä kiinni!

Onko muilla sellaista?

Vaikka olis juuri syönyt esim. 130ml maitoa, niin uni ei välttämättä tule, ellei saa pulloa suuhun.. aika inhottavaa..yrittäsin siitä tavasta opettaa pois jos keksisin miten!?

KIINTEÄT:

Just vasta tajusin, että kauaa ei oo enää siihen ikään kun ne vois alottaa..

Tässä iässä oon jo noille isommille syöttänyt jotain soseita, mutta yritän tämän kolmosen kanssa venyttää pisemmälle aloitusta.

KOLOMOSELLE kovasti onnea pyöreistä vuosista!! Mulla lähenee samat luvut uhkaavasti... = ) vaikkei yhtään tunnu siltä että pian täyttyy kolmekymmentä (3vuoden päästä), ihan on olo vielä kuin teinillä HEH HEH..

Peetu kääntyi viikonloppuna selältä mahalleen monta kertaa ja pari kertaa siitä takaisin eli mahalta selälleen!

Tuntui viihtyvänkin mahallaan paremmin, kun oli itse siihen asentoon päässyt, kun että äiti olisi niin kääntänyt..! = )

Päätä kannattalee kovasti ja sylissä yrittää pungertaa istumaan.

Kovin aikaisin vauvat senkin punnerruksen aloittaa!

Vaipoista käytössä nyt liberon midit (5-8kg) ja pikkasen tuntuu vielä reilulta, mutta pienemmät ei enää mahdu..

(anoppi se osti ristiäisiin meille housuvaippoja!, pikkasen aikasta niille!)

..jaahas, pitäisköhän lähtee taas tekeen jotain hyödyllistä..

mammutti ja Peetu

Vierailija
12/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan mielellään, sillä oli aika rankka viikonloppu. Perjantaina mies tuli kotiin työreissusta ja meni samantien tontille. Sama koko lauantaipäivän ja minä sitten muonitin kaivuri-ja rekkakuskitkin. Ihan mielelläni sen tein, mutta kun vauva sai perjantaina ekan rokotteen + rotarokotteen ja oli kitiseväinen + kakkasi velliä parin tunnin välein, niin meinasi puhti loppua. Kun vielä pyykkikonekin oli ollut viikon rikki ja uusi kone saatiin paikalleen lauantaina (eli kun se itse asensin miehen kannettua sen kotiin perjantai-iltana) niin jokainen varmaan arvaa sen pyykkimäärän...

Mieheni on lisäksi täysin yllätyksetön joten perjantaina sanoi kaupassa että voin itse valita sieltä äitienpäiväkukkani! No, kävihän sen niinkin, en tuolta mieheltä muuta odottanutkaan kun hyvin toisemme tunnemme. Toisaalta hän ei itsekään odota merkkipäivinään mitä erikoista, joten minun on sopeutuminen siihen. Jotenkin vaan itse tykkää aina järjestää toiselle yllätystä ja sitten tavallaan pettyy kun itse ei vastaavassa tilanteessa saa mitään erikoista. Tyhmää pettyä, kun tietää oikeesti jo etukäteen että niin käy. Tulipa sekavaa.

Äitienpäivän vietimmekin sitten isoäitini perunamaalla pottuja istutellen eli mies käänsi maata, minä toimin hevosena auran edessä ja mummo ohjasi auraa. Olin illalla aivan poikki kun mentiin vielä miehen vanhemmille äitienpäiväkahville. Tänään oli vielä sisko 3v tyttö hoidossa ja taas piti laittaa ruokaa tonttityömiehille, joten ei ole paljon lepohetkiä syöty. Nyt vauva nukkuu ja mies on tontilla. Huomisesta taas loppuviikko kaksikseen vauvan kanssa - tuntuu lomalta :-) Mutta ihana oli sitä miestäkin siellä tontilla katsoa kun ruokaa vein: ukko seisoo kaatosateessa kurapuku päällä ja katsoo kun kaivuri- ja rekkakuskit tekevät hommia ja samalla mies näyttää olevan ihan onnessaan kuin pikkupoika. Että ihan mielellään suon hänellä sen ilon ja pysyttelen itse sivussa rakentamisesta ja keskityn siihen minkä paremmin osaan.

KIINTEÄT saavat meillä odottaa vielä kun maidolla pärjätään hyvin, vaikka kasvu olikin hidastunut. Neuvolath vaan totesi että usein tässä 3kk kohdalla tulee pieni tasaantumavaihe. Vauva on kuitenkin tyytyväinen syötyään ja syöttövälit vähintään 3h, joten eiköhän hän tarpeeksi ruokaa saa. Luumusosetta korkeintaan aloitellaan vatsan toiminnan jouduttamiseksi.

TUTTI on meillä ollut laitokselta asti käytössä. Lähinnä rauhoittelutarkoituksessa ja usein nukkumaan mennessä. Kun on nukahtanut nappaan tutin pois ellei ole sitä itse pudottanut. Ei siis vaadi tuttia kesken unien takaisin ja eikä öisin lainkaan.

PAIKALLAAN OLEVIIN VAUNUIHIN nukahtaa nykyään nopeasti kun vaan on vaunut niin että näkee sieltä heiluvia puunlatvoja, joita voi katsella ellei heti uni tule.

TERVETULOA Marikille (jos muistin nikin oikein)!

Nyt ei pysty satuilemaan enempää vaan parkkeeraan sohvalle vaikka kämppä on pommin jäljiltä. Siivoan sitten joskus taas. Huominen menee kuitenkin kaupunkireissussa mutta keskiviikkona illalla vien vauvan anopille hoitoon ja menen yksikseni kuoron kevätkauden päätökseen saunomaan ja syömään. Ah - odotan kärsimättömänä.

Niin laulamisesta puheenollen joku kyseli taannoin lauletaanko vauvoille. Minä rallatelen vauvalle päivittäin paljonkin itse keksityin sanoin ja ihan oikeitakin lastenlauluja + cd:tä kuunnellessa usein laulan mukana. Unilauluja laulan myös jos vauva ei tahdo illalla nukahtaa omaan sänkyyn. Teinkin muutaman vuosi sitten kun olin kesän lapsenvahtina sellaisen vihon, johon keräsin lasten unilauluja. Nyt siitä on kiva muistella niitä ja laulaa aina eri laulujakin. Jonkun mielestä vauvasta voisi olla turvallista kuulla aina sama laulu, mutta meillä pimu taitaa jo tunnistaa ainakin nuo parikymmentä eri unilaulua.

NYT sohvalle.

väsynyt äippä + uinuva pimu

Vierailija
13/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen äitienpäivä on vietetty ja viisut katottu. Viikonloppu menikin äitienpäivillä kierrellessä. Pojalle nyt sittekin vissiin tarttu multa se silmätulehdus. Nyt illan suussa on alkanu enemmän silmä rähmimään ja punoittamaan. Oon sitä yrittäny keitetyllä vedellä putsata. Pitää soittaa huomenna lääkärille, että sais siihen heti tipat.

Marikkih: Tervetuloa myös minun puolestani!!

Tutista-Tino nukahtaa aina tutti suuhun, mutta kun on oikein sikeässä unessa tutti tippuu aina suusta pois. Meillä ei ainakaan poika herää yöllä siihen ja nukkuu hyvin ilman tuttia. Ja kun herää syömään yöllä niin nukahtaa kyllä automaattisesti ilman tuttia. Joskus yöllä ja yleensä päivällä kun poika herää, niin pitkitän unia vielä vähän kun laitan tutin suuhun.

Soseista- Pojalla tulee kans pian täyteen tuo 3kk ja viimeistään ainakin sillon kuukauden päästä aletaan maistelemaan soseita.

-hanna ja tino-

Vierailija
14/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiinteistä vaan sellaista, että meillä niitä ei kyllä aloiteta ennen kuin on pakko. Mä vaan koen imettämisen paljon helpompana. Voi lähteä huoletta liikenteeseen ilman että pitää tarkastaa onko sosepurkki, lusikka, ruokalappu, varapaita mukana... Ja onhan se säästöä sekin kun ei tartten niitä ostella, eikä käyttää aikaansa vielä niiden vääntämiseen ja pakastamiseen. ELi varmaan tuolla 6 kk:n iässä sitten, ellei kasvu hidastu ennen sitä ja neuvolantäti käske.. toivottavasti ei. Keskiviikkona mennään taas neuvolan puntarille ja ekaa rokotusta saamaan.

jaha nyt kuuluu ääntelyä, menoks --->

Vierailija
15/38 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin heti alkuun ONNEA KOLMOSELLE!! Perässä tulet, itsellä tuo sama maaginen luku kun tuli täyteen jo viime syksynä=)

Olenkin taas pidemmän aikaa vaan taustaillut, kun tuntuu ettei tuota ylimääräistä aikaa liiemmin ole. Tuntuu eettä Ronskun nukkuessa saa olla kokoajan pyykkikonetta täyttämässä tai tyhjentämässä, astianpesukonetta vaivaa sama tauti eli vaatii ekin täyttöä ja tyhjennystä alvariinsa, ja jos nämä kaksi kapinetta ei vaadi huomiota niin siivousta tämä kämppä tuntuu tarvitsevan 24/7 !! Onneksi Ronsku on edelleen hyvin helppo vauva ja nukkuu sekä päivällä että yöllä hyvin ilman turhia temppuiluja (tää auttaa yh-äippää pitämään tämän asunnon edes siedettävässä kunnossa)

Onko teidän muiden vauvoilla nukkumaan mennessä mitään nukahtamis juttuja/rituaaleja?

Ronsku pyörittää päätään puolelta toiselle vähintään 5min ennen kun nukahtaa, ja siksi neidillä onkin " mukava pälvikalju" jo nyt =) Tätä tosin tapahtuu vaan yö-unille mennessä, ei koskaan päikkäreille mennessä. Jotain galuppejakin on ollut,,

EUROVIISUT: Eipä paljoa tullut seurattua, vähän toisellä silmällä vilkuilin

LÄTKÄÄ: Kattelin juu, kylläpä oli jänniä matsejä

ÄITIENPÄIVÄSTÄ: Kun Ronskun kanssa ihan kahdestaan elellään, niin lahjoja tai kortteja en viellä tänävuonna saanut, kun ei tuo tirriäinen niitä ihan viellä osaa yksinään tehdä ;) Mummolle askarreltiin auringonkukat johon keskustaan laitettiin Ronskun naurava naama ja ruukkuihin sormiväreillä Ronskun käden jäljet. Oli koko tytsy ihan punaisessa sormivärissä, muut tuntui nauttivan kun sai muljutella kätösiään liukkaassa värissä ja valillä vähän naamaakin huitaista.

Rotarokotteestakin oli ollut juttua. Ronja sai ensimmäisen pistoksen viikko sitten, eikä siitä mitenkään oirehtinut, saattoi olla rokotuspäivänä vieman normaalia unisempi, muttei mitään muuta.

Meilläkin mennään viellä suurimmaksi osaksi ihan maito linjalla ja ruvetaan niitä kiinteitä sitten vähän myöhemmin ihmettelemään. Tosin otetaan yksi teelusikallinen luumusosetta aamuisin, niin kulkee tuo kakka hieman helpomin, kun muuten saattaa mennä reilu viikko ilman kakkaa,, ja vatsan väänteet onkin 3-päivän jälkeen sen mukaiset.

Ai niin TUTISTA sitä meillä lussutetaan melkein koko hereilläoloaika illalla kun nukahtaa niin sylkäisee sitten itse pois. Tässä kai tärkeimmät, mukavaa alkuviikkoa kaikille helmiksille!

Äippä ja Ronsku

Vierailija
16/38 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateiselta näyttää tämä päivä. Täytyy yrittää keksiä koko porukalle jotakin tekemistä. Josko sitä lähtis vaihteeksi ikeaan kattelemaan mitä kivaa mukaan tarttuis tai sitten kiertelis vaikka kirppiksillä.

Meillä on Ronja ottanut nyt yht' äkkiä sellaisen säännöllisen syömisrytmin eli ennen kävi tissillä roikkumassa vähän väliä 1-2 h välein, mutta nyt sitten ei tissi kelpaa kun vain ja ainoastaan irmuiseen nälkään eli 3 h välein. Yötkin menee jo niin että syödään 1 tai 2 kertaa ainoastaan. Muutenkin kaikki ylimääräinen kitinä on jäänyt pois ja Ronja on hyvin tyytyväinen lähes kokoajan. Mä odotin tämän tapahtuvan vasta kuukauden päästä, mutta ei pidä valittaa. Hyvä näin!

Pistetäänpäs vähän galluppia kehiin eli

-Onko uusia vauvoja jo laitettu tilaukseen ja onko sellaisia suunnitelmia?

-Miten kutsutte omaa äitiänne (tai kutsuitte ennen kun hänestä tuli mummi tms.)?

-Millä nimellä sinua kotona kutsutaan, Entäs isää?

Nyt täytyy mennä laittamaan aamupalaa isommille lapsukaisille.

T.Kaisa ja Ronja 2 kk

Vierailija
17/38 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanat ilmat viikonloppuna! Äitien päivänä käytiin moikkaamassa molemmat mummit ja katsottiin lätkää.. Esikoinen oli tehnyt tarhassa ihanan taulun äitienpäivälahjaksi.

KIINTEISTÄ:

Kiinteistä on ollut puhetta myös. Jos vaan mahdollista niin aion täysimettää sinne 6kk ja sitten vasta syksyllä alkaa maistella kiinteitä. On tämä tissimaito vaan niin helppo ruokailu varsinkin kesällä kun on lämpösempää. Ei tarvitse miettiä sitä säilyvyyttä ym. Esikoisen kanssa alettiin maistettiin kiinteitä ekan kerran tasan 6kk:n iässä. Maistelua se sitten olikin sinne vuoden ikään, jolloin siirtyi meidän kanssa samaan ruokaan ja alkoi syömään. Eli soseet sai aina heittää roskiin parin lusikallisen jälkeen, mutta hyvin tuo kasvoi lähes pelkällä rintamaidolla kuitenkin. Ehkä sellainen pieni pilttipurkillinen meni parhaimmillaan päivässä. Stressasin kyllä hirveästi ettei syö tarpeeksi vaikka painoa tuli ( oli jopa keskikäyrien yläpuolella aika reippaasti ). Nyt on päättänyt olla stressaamatta, jos vauva vaan on tyytyväinen ja kasvaa normaalisti.

PERHEENLISÄYKSESTÄ:

Kyllä meidän vauvat taisi nyt olla tässä, ellei sitten innostuta tekemään iltatähteä, mutta ei ainakaan tämän kierukan aikana : )

OMIEN VANHEMPIEN NIMISTÄ:

Mulla on mutsi ja faija tai sitteen isi ja äiti. Riippuen siitä missä tilanteessa puhuu. Mua taas on aina kutsuttu omalla nimellä ( paitsi pikku-broidi, joka keksi aina kaikenlaisia lempinimiä mulle )

Nyt täytyy mennä tekemään vauvelille aamupesut ja aamumaito.

Pirriäinen ja poju 10 vko 3 pvää ( onkohan viikot oikein, alkaa jo mennä sekaisin )

Vierailija
18/38 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja heti alkuun

ONNITTELUT KOLOMOSELLE kolmekymppisistä =)

Täällä on ollut taas hieman erikoinen yö. Kolmelta herättiin ensimmäisen kerran syömään, joka on meillä jo pieni ihme. Tosin loppuyö syötiin tunnin välein... Kumpa sitä pääsisi siihen kahteen yösyöttöön. No ehkä muutaman kuukauden sisään.

LAPSET on kyllä nyt tässä. Ehkä =)

KUTSUMANIMET olen itse sanonut aina vanhempiani ihan vaan äiti ja isä. Esikoinen sanoo minua äidiksi ja isää iskäksi. Pienempi luultavasti kutsuu samoin. Itse olisin tulevaisuudessakin ehkä mieluiten äiti. Tosin taitaa se mutsiksi helposti muuttua kun lapsukaiset kasvavat.

KASVUPINO: Jos minä sen sitten teen ellei muita löydy?

Luovutan kyllä mielelläni muillekkin, koska sain tehdä odotuslistaa.

Ja nyt ruokkimaan neitiä.

MyQ + tyttö melkein 3kk ( Ja Viherrys tosiaan tulee la vasta meillä se 3kk täyteen, niin se aika menee )

Vierailija
19/38 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

ikäsekoiluista ja MyQ:n viestistä tuli mieleen, että lasketteko vauvan iän vielä viikkoina vai katsotteko päivämäärän mukaan kalenteristä? KUn meidän neuvolassa vauvan ikä määritellään vielä viikoissa, eli kun vauva syntyi maanantaina 19.2 niin tämän mukaan meidän poika täytti nyt maanantaina 14 pvä 12 vkoa. Mutta MyQ sä lasket jo kalenteripäivämärän mukaan jos lauantaina vasta 3 kk? Mihin asti siis yleensä lasketaan viikkoja? En muista enää esikoisen ajoilta miten toimittiin! Vakuutusyhtilöllekin piti ilmottaa vauvan hlötiedot 3 kk:n kuluessa, niin rupesin tätä miettimään että millon ne pitäs viimestään ilmottaa oikeesti... (ilmotin kyllä jo, ei sen puoleen).

nyt eimuuta, pitää lähteä kiikuttamaan esikoista korvalääkäriin.... huoh.

Vierailija
20/38 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa meillä lasketaan 2kk eteenpäin kuukausina, siihen asti lasketaan viikkoina. Itse lasken yleensä viikkoina siihen kolmeen kuukauteen asti ja siitä eteenpäin kuukausina ja puolina kuukausina.

Eli nyt 19 päivä tulee se 3kk meillä täyteen ja sitten kesäkuun alkupuolella ollaan 3 ja puoli kuukautta =)

Kukin tavallaan :)

MyQ