Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei tarvitse 2000 kcal ruokaa!

Vierailija
24.05.2026 |

Ärsyttää nämä ihmiset "syön 1600kcal päivässä enkä laihdu! fysiikan lait eivät pidä paikkaansa!"

1600 kcal on monelle naiselle paljon, vaikka "harrastaisit liikuntaa 3 kertaa viikossa"

Tuo yleinen ohjeistus pitäisi ensi töiksi pudottaa 1500 kcal. Laihduttajille sitten selkeästi alle.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei? Kevyesti menee 3000 kcal.

Vierailija
62/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 lämmintä ateriaa päivässä, vähintään 3000 kcal usein selvästikin enemmän. Mies, 174cm, 84kg. Toimistotyö, mutta treenaan noin 10 kertaa viikossa. Lihas kuluttaa paljon eli tällä ruokavaliolla kulutan kehosta rasvaa enemmän kuin mitä ruoan kautta saan lisää. Lihas lisääntyy hitaasti mutta varmasti.

Ja sitten joku samanpainoinen syö 1200kcal eikä laihdu. Onko keho rasvaa vai lihasta, vaikuttaa järkyttävästi energiankulutukseen, kuten myös mitä tekee töissä ja vapaa-aikana. Jokainen tarvitsee eri määrän ravintoa, minä 3000, joku 2000 ja joku vain 1000kcal. Varmasti joku selvästi minua pidempi tarvitsee 4000 tai 5000kcal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot se sama luuseri joka kannustaa nuoria lopettamaan syömisen kokonaan ja nääntymään nälkään. Mistähän tommosta oikein sikiää? 

Vierailija
64/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle riitti 1200 kcal kun en liikkunut yhtään. nyt kun liikun päivittäin, raja näyttäisi olevan 1500 - 1600. painonvartijoissa kaikille asetettiin iästä ja pituudesta riippumatta rajaksi 1800. tarvitseeko ihmetellä miksi minkäänlaisia tuloksia ei tullut... mutta vetäjät saivat hyvät hillot meiltä tyhmiltä, jotka uskoimme 1800 kcal-laihduttamiseen

Painonvartijoissa ei minun aikanani laskettu kaloreita vaan pisteitä. Ja päivän pisteet sai olla 18.  Pisteet muodotuivat ruuan kaloreitten ja rasvamäärän mukaisesti. Ts ruuissa, joissa oli sama kalorimäärä saattoi saada eri määrän pisteitä. Kasviksia sai syödä rajattomasti.

Ja kyllä se tehosi.

Vierailija
65/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää syyä, ei voi hyväksyä sitä, että tarvii vain esim 500kcal/vrk.

Hönteille on iskostunut päähän se joka elintarvikkeessa oleva 2000kcal/vrk arvio.

Eli jokainen kuvittelee, että sen 2000kcal voi syödä vähintään ja sit vasta saattaa lihoa.

M45, 181cm/79kg, kulutus noin 1100kcal/vrk

Sun perusaineenvaihduntakin on enemmän. Siis vaikka makaisit sängyssä koko päivän. Nyt on laskuvirhe tai olet muuten vain harhainen. 

Tää on manorektikko. Minä olen 155/47 ja minulla kulutus oikeasti on tuon 1100-1200 kcal vrk.

Mene sairaalaan makaamaan ja väitä niille sillä peruskulutus siellä on 1500 kilokaloria.

Aika outoa, jos sairaalassa luullaan, että kaikkien peruskulutus on sama.

Itselläni tuon linkatun laskurin mukaan peruskulutus olisi nyt 1282 ja tavoitepainossa 1182.

Mietin myös kuinka paljon henkilön luontainen ruumiinlämpö vaikuttaa tuohon. Itsellä ruumiinlämpö normaalisti n 36 tai alle. Ihan arkijärjellä ajateltuna henkilöllä, jolla se on 37, on korkeampi peruskulutus, koska pitää ylläpitää korkeampaa lämpötilaa.

Vierailija
66/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista nähdä välillä vähän nälkää. Vähentää syöpivien solujen määrää elimistössä.

Vierailija
67/67 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää syyä, ei voi hyväksyä sitä, että tarvii vain esim 500kcal/vrk.

Hönteille on iskostunut päähän se joka elintarvikkeessa oleva 2000kcal/vrk arvio.

Eli jokainen kuvittelee, että sen 2000kcal voi syödä vähintään ja sit vasta saattaa lihoa.

M45, 181cm/79kg, kulutus noin 1100kcal/vrk

Tuollainen 500kcal päivätarve vastaisi jotain 140cm pitkää neliraaja-amputoitua, joka vain "on olemassa". Ei kauhean usein tule vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme