ChatGPT: montako u-kirjainta on joulukuussa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juttelen mieluummin ihmisten kanssa enkä minkään vajaaälyn kanssa. Mahtaa Ai sukupolvi olla yhtä tyhmää kuin ennen aikaa, jolloin luettiin ja kirjoitettiin. Tykinruokaa ja orjia diktaattoreille siis luvassa.
Huvittavaa, että tällaisella kirjoitustaidolla varustettu ihminen tyhmittelee muita :D
No sinun täytyy naida mummoasi.
Googlen tekoäly:
Sanassa joulukuu on kaksi u-kirjainta.
Haluatko kenties tietää:
Kuinka monta jotain tiettyä kirjainta on jossain toisessa sanassa?
Kuinka pitkä sana joulukuu on kaiken kaikkiaan?
Miten sanoja voidaan ylipäänsä pilkkoa tai laskea esimerkiksi Sanalaskuri -työkalulla?
Kerro minulle, mihin pulmaan tarvitset ratkaisua, niin autan eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Googlen tekoäly:
Sanassa joulukuu on kaksi u-kirjainta.
Haluatko kenties tietää:
Kuinka monta jotain tiettyä kirjainta on jossain toisessa sanassa?
Kuinka pitkä sana joulukuu on kaiken kaikkiaan?
Miten sanoja voidaan ylipäänsä pilkkoa tai laskea esimerkiksi Sanalaskuri -työkalulla?
Kerro minulle, mihin pulmaan tarvitset ratkaisua, niin autan eteenpäin!
Missä kohtaa sanassa joulukuu nämä kaksi u-kirjainta sijaitsee?
-----
U-kirjaimet sijaitsevat sanan joulukuu neljäntenä, kahdeksantena ja yhdeksäntenä kirjaimena.
Pahoittelut aiemmasta virheestäni! Sanassa onkin yhteensä kolme u-kirjainta. Tässä on sanan rakenne kirjaimittain:
J
O
U (1. u-kirjain)
L
U (2. u-kirjain)
K
U (3. u-kirjain)
U (4. u-kirjain)
Haluatko, että:
Laskemme jonkin toisen sanan kirjaimet tarkasti?
Etsimme sanasta jotain muuta kirjainta?
Kerro, miten jatketaan!
----
Mikä on sanan joulukuu yhdeksäs kirjain?
----
Sanassa joulukuu ei ole yhdeksättä kirjainta, sillä sana on vain kahdeksan kirjainta pitkä.
Edellisessä viestissäni oli virhe sanojen tavutuksessa ja pituudessa. Tässä on sanan todellinen rakenne kirjain kirjaimelta:
J
O
U (ensimmäinen U)
L
U (toinen U)
K
U (kolmas U)
U (neljäs U)
Sanassa joulukuu on siis yhteensä kahdeksan kirjainta ja neljä U-kirjainta. Viimeinen kirjain on kahdeksas kirjain (U).
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly vastaa nopeasti kysymyksiin, mutta tekee paljon virheitä. Mitä vaikeampi case, sitä enemmän menee pieleen.
Olen huomannut saman. Olen keskustellut sen kanssa paljon tässä keväällä ja todella monta kertaa on sitten pakko ollut lopettaa koko keskustelu, kun se tekee niin paljon virheitä. Se on hirveä olettamaan ja tekemään omia tulkintojaan, joita saa olla koko ajan korjaamassa. No jossain kohti se asia menee sitten oikein, mutta muutaman minuutin kuluttua se on taas muuttunut. Keskustelu ei etene ollenkaan, kun niitä virheitä saa olla koko ajan korjaamassa ja lopulta menee sitten hermot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly vastaa nopeasti kysymyksiin, mutta tekee paljon virheitä. Mitä vaikeampi case, sitä enemmän menee pieleen.
Olen huomannut saman. Olen keskustellut sen kanssa paljon tässä keväällä ja todella monta kertaa on sitten pakko ollut lopettaa koko keskustelu, kun se tekee niin paljon virheitä. Se on hirveä olettamaan ja tekemään omia tulkintojaan, joita saa olla koko ajan korjaamassa. No jossain kohti se asia menee sitten oikein, mutta muutaman minuutin kuluttua se on taas muuttunut. Keskustelu ei etene ollenkaan, kun niitä virheitä saa olla koko ajan korjaamassa ja lopulta menee sitten hermot.
Itse käytän lähinnä tiedon hakemiseen. Katsoo sitten ne lähteet, että mitä siellä sanotaan. Tiedon arviointi jää käyttäjälle.
Tekoäly on juuri niin hyvä kuin sille annettu ohjeistus