Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### syyssissien ma-ti, vko 20 ###

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti tämä päivä kovin nihkeästi käyntiin.. Nyt vasta oikein " heräsin" ..

Tuntuu ettei oikein mitään saa tehtyä.. =/

Niin se vaan lätkäottelukin meni miten meni.. Pöh!

Palailen kun ajatus taas juoksee.. =)

Vierailija
2/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Emmaliina (toivottavasti mä nyt muistin oikein!!) paljon onnea avioitumisesta!! =)

Viikonloppu meni mukavasti, perjantaina käytiin pikaisesti vilkaisemassa euroviisuhuumaa ja lauantaina lenkkeiltiin koiran kanssa ja tehtiin hyvää ruokaa ja tuijotettiin peliä ja viisuja. Ja äitienpäivänä käytiin sit anoppilassa onnittelemassa. Omaa äitiä onniteltiin vaan puhelimitse ja nähdään sit ensi viikonloppuna.

Torstaiyönä säikähdettiin oikein kunnolla kun mulla valahti pöksyt ihan märiksi yhtäkkiä. Ei muuta kun kättärille tutkimaan ettei vaan lapsivedet menneet. Onneksi se olikin sit ilmeisesti vaan valkovuotoa, todella nestemäistä sellaista. Mutta kyllä säikähdettiin!! Kaikki kumminkin täysin niinkuin pitikin, otettiin se tikkunäyte ja ultrattiin sekä päältä että alta. Lääkäriä odoteltaessa mukelo viel melskasi niin paljon että kyllä mulla mielessä kävi että siellä siltä reppulilta alkaa vedet loppumaan ja se reuhtoo siellä viimeisiä hengenvetojaan..

Vaan ei onneksi. Mukelo vaan on oikea pikkuinen villipeto! =) Ihan hirveästi mä en ees niitä liikkeitä tunne, mutta istukka onkin kuulemma ihan edessä joten se vaimentaa. Välillä kyllä taas on sellainen sukeltelu että huhhuh!

Neuvola oli tänään ja sielläkin kaikki ok. Sokerirasituksesta oli puhe ja se tehdään sit heinäkuullä mikäli on tarpeellista viel silloin. 600 g/vko mulla nyt on paino noussu joten aika reippaasti kyllä =(. Tosin se nyt kuukauden aikana on kyl jo mukavasti toppuuntunut ja lääkärikin sanoi että suuri osa on nesteitä joten ei stressiä! Neuvolan täti katseli ultrakuvaa ja kyllä hänkin sen pojaksi totesi, siis melko varmasti pojaksi.. Ei hänkään tietenkään 100% varmuudella sanonut.

Mulla se sf-mitta oli 20 cm mikä on kaiketi aika keskikäyrillä tässä vaiheessa.

Tuli taas paljon vain omaa napaa.. Yritän ensi kerralla taas kommentoida enemmän.

Colatoffee ja Joululahja K-P 21+4 tai jotain sinnepäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea uudelle rouvalla!

Oltiin likoontumassa Nokian Edenissä lauantaista sunnuntaiaamuun ja oli tosi ihana reissu!...vaan meidän neiti 2,6v ei väsy millään.....me kun haaveiltiin hetken levosta huoneessa ni neitipä halusi leikkimään ja tutkimaan paikkoja....nyt ei tahdo pysyä silmät auki kun neiti heräsi aamulla tarkistamaan ajoissa, josko lähettäs taas kylpylään.......äiti haluaisi unta!!!!

No, torstaina saapuu mummo muutamaksi päiväksi ja aion nukkkua aamulla, päivällä, illalla ja yöllä!!!!!!! En ymmärrä miten voi väsyttää koko ajan, on siis pitemmän ajan vaan väsyttäny ja kakki arvot on kuitenkin ok, sitä energiapuuskaa odottelen mitä esikoisesta oli!!! Sillon jakso tehdä kunnollisen suursiivouksen ennen vauvan ilmaantumista....taidan tänä kesänä turvautua johonkin siivouspalveluun.....

maitohamsteri ja kirppu 23+5

Vierailija
4/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä viikonloppu! Mahatautia, mahatautia... Nti oksennellut vieläkin, mutta neuvolaan soitin juuri, niin sanoivat, ettei mitään hätää. Nti on kuitenkin energinen ja jaksaa leikkiä, ruokakin kuitenkin maistuu oikein hyvin ja pysyy sisällä. Iltasella pääosin oksentanut. Tiistaina alkoi, niin neuvolasta vain sanottiin, että se on ollut oikein sitkeätä, pirulainen! Minäkin sen sitten viikonloppuna kävin läpi, ei siis mitään hehkeätä. Vieläkin olo sellainen hontelo, mutta siivottu ollaan.

Asukilla kaikki oikein hyvin. Luulen, että on vain naureskellut, että äipällä on hiukan maha kipeä, taidanpa potkaista oikein mojovasti. Ei ole sitten niin komeasti vielä potkinutkaan, kun sillon, kuin oikein oli maha kipeä.

Colatoffee: Onneksi kaikki kuitenkin säikähdyksestä huolimatta hyvin. :)

Äitienpäivä meni siinä, missä muukin sunnuntai. Tosin makasin koko päivän, ja plikka lauloi 2 kertaa paljon onnea äiti :) Äitienpäiväkorttia en nyt saanut, koska nti on ollut kipeä, eikä ole ollut hoidossa, niin ei ole sitten sitä ollut tekemässä. Iskälle olen sanonut, että meillä ei äitienpäivää vietetä, koska mielestäni se on tekopyhää olla muka kiltti kerran vuodessa ja hemmotella äitiä. Ei kiitos, ei ole mun juttu. Kaikki omalla tavallaan. Ei ole minun kodissakaan äitienpäivää vietetty. Toki kyllä käymme muaria kattomas, mutta ei sen kummempaa...

Eli nyt takaisin perusarkeen :D Pyykkikone käy ja mopata pitäisi vielä lattia, niin kaikki pöpöt on sittn HUS! Toivottavasti... :)

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille!

vm78 ja iiro 25+4

Vierailija
5/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuppaa väsyttämään,kello on nyt puol 1 ja juuri olen heräillyt (aamupalan sentäs ehdin JO syödä).

Oon nyt suppareiden takia tän viikon sairiksella.Onneksi ei tarvitse vuodelevossa olla vaan voi jotain vähän touhuilla.Mutta niin se vaan on että kun on jonnii aikaa ollut jalkeilla niin alkaa maha kovenee ja sitten tulee kipeäksikin ja lopuksi kipeät vihlaisut kohdun suulle.

Colatoffee;voin kuvitella että säihkähdyksen määrä oli suuri.Onneksi kaikki oli uitenkin kunnossa!

vm78:Onneksi teillä kurja tauti on nujerrettu se on aivan kamalaa ja varsinkin kun on raskaana.

Mulla oli edellisessäraskaudessa ,määrittelemätön suolistovirus jonka vuoksi jouduin olemaan jorvissa tiputuksessa muutaman päivän.Muistan aina miten " mielenkiintoista" oli käydä oksentamassa kun silloinkin kärsin noista supisteluista:0

Painon noususta on ollut puhetta.Mä oon laihtunut raskausaikana.Maha on iso ja turvotustakin ja paino nousut tähän mennessä 2kg900g.

Mun lähtöpaino olikin suurempi kuin esim mitä painoin vuosi sitten.

Mitään " nappeja" en oo nyt raskausaikana syönyt kun hemoglobini on ollut hyvä ja maitotuotteita syön (vaikka en maitoa yhtään pystyjuomaan)ja salaatteja yms..

mitäköhän muuta piti kirjoittaa........no en muista.palaillaan:)

Vierailija
6/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa jo tiistai kuten edellinen kirjoittaja oli kirjoittanut ;), mutta maanantai vasta valitettavasti..

Ihanaa kun tää viikko on taas lyhyt, perjantain pidän vielä vapaata niin viikko menee tosi nopsaan.

Hui, Colatoffee, mahtaa tuollainen vuotelu tosiaan säikäyttää. Valkovuotoa mullakin tulee jatkuvasti, mutta ei sentään noin reilusti. Onneksi oli vaan sitä!

Äitienpäivä meni meillä mukavasti, aamiaisen sain sänkyyn lahjojen kera. Poika oli tehnyt (vai olisko enemmänkin hoitaja..) kortin hoidossa, sormiväreillä oli päässyt taiteilemaan ja hoitaja sitten väsännyt siitä kortin. Kyllä olin liikuttunut sen saadessani. Ja miehen antamassa kortissa oli toivotukset perheen miehiltä, mietiskeltiin sitten siinä sängyssä pötkötellessä vauvelin potkuja ihastellessa, että vieläköhän ensi vuonna lukee samoin vai onko kenties tyttövahvistusta tulossa perheeseen.. Päivällä oli molemmat mummot meillä kakkukahveilla. Vietettiin samalla miehen synttäreitä kun ajoittuvat aina näin äitienpäivän tienoille.

Nyt seuraa valitusosio: Flunssaa pukkaa ja siihen päälle vielä allergiaa niin röörit on ihan tukossa. Ja lisäksi olen viime viikon alusta lähtien nukkunut yöt tosi huonosti ja sen takia alkaa olla tosi väsähtänyt olo. Illalla nukahdan kyllä hyvin, mutta kun herään vessaan kerran pari yössä, valvon aina ainakin tunnin sen jälkeen, huoh. Muistan moiset nukahtamisongelmat esikoisenkin odotusajalta, ei taida siis helpottaa ihan heti.. Ja kun ei ole kyse edes hyvän asennon löytämisestä tms. taitaa olla korvien välissä tai hormonaalista tuo juttu..Raskasta silti olla töissä kun pitäisi jotain pystyä aivoillaankin tekemään..

No joo, loppuviikkoa odotellessa,

Jondeliini ja pikkuinen 24+2

Vierailija
7/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma on levossa loppuun asti

Eipä ole musta kuulunut hetkeen...

Neuvolassa ei olla otettu tosissaan mun kipuja ja suppareita. No kaikki kärjistyi viime ke, kun olin edeltävän yön valvonut suppareiden takia. Marssin äippäolille jossa pääsin suoraan lääkärille ja ultraan ja miten ollakkaan supparit olivat kypsytelleet paikkoja. Kohdun puolelta löytyi pieni avautuma... No saikkaa siitä tuli ja kielto tehdä yhtikäs mitään. 24. pv on taas kontrolliultra meillä...

Olen ihan kyrsvääntynyt tähän olemispakkoon, tekisi niin mieli tehdä vaikka mitä, mutta jo pelkkä imurointiyritys toi suppareita...

Ai niin, saatiin me painoarviokin 630g oli viime ke ipatin. Ylihuomenna mennään 4D-ultraan...ei voitu enää vastustella Mies haluaa sinne ihan mahdottomasti!! Napattiin lovi meitin lomatililtä

Hyviä vointeja kaikille!!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 24+...

ps. Olen ihan tipahtanut nyt kun en ole edes jaksanut lueskella viestejä... Onko täällä tapahtunut jotain mistä olisi hyvä tietää? Ajattelin vain, että osaisin mahd. onnitella tai lähettää myötätuntoa jos on jotain..... :)

Vierailija
8/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla pippurimammastakin pitkästä aikaa. Ikävää kun on ollu supisteluja ym...

Nyt en muista nikkiä, mut joku oli menny naimisiin. Onneks olkoon tosi paljon!!! Aivan ihana asia!!!

Mulla itelläkin supistelee välillä kovinkin ja alavatsaan sattuu ja vihloo. Samoin kohdunsuuhun ja emättimeen sattuu. Soitin aamulla neuvolaan ja pääsen keskiviikkona lääkärille tarkistaan ton kohdunsuuntilanteen. Ilmeisesti valkovuotoa täälläkin tulee. Välillä heti runsaammanlaisesti. tai ainakin toivon et se on valkovuotoa.

Viikonloppu meni hyvin. Lauantaina tuli katottua viisuja ja syötyä hyvää. Tai oikeastaan koko viikonloppu on menny mässätessä... Sunnuntaina käytiin mun toisella mummulla ja äitillä. Muuten vaan oltu miehen kans kotona. Kävelylenkkejä ei olla voitu oikein tehä, kun mun selkä ei kestä enää yhtään ylimääräistä seisoskelua tai kävelyä. Täytyy tästäkin vaivasta puhua lääkärillä...

Painonnousu hirvittää vähäsen. Varsinkin kun nyt keskiviikkona joudun nousta taas puntarille. Viime viikkoina on tullu ehkä turhankin paljon harrastettua tuota herkkujen syömistä. No jos lukema on aivan valtava, täytyy vaan jättää kaikki herkut pois ja koittaa käydä ahkerammin uimahallissa polskuttelemassa.

Ihanaa kun viikonloppuna pääsee siskon luo Rpvaniemelle ja Ikeaan! Saa viikonlopun touhata siskon lasten kanssa. Heitä onkin neljä. 14, 13, 9 ja 5 vuotiaat. 9-vuotias ainut perheen prinsessa onkin sit mun kummityttö. Vanhempien poikien kans tulee aina pelattua kaikkia kivoja lautapelejä. Mä tykkään kauheesti pelailla niiten kans kaikkee.

Mutta nyt muihin hommiin.

Uma81 22+3

Vierailija
9/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu muutamia päiviä ihan nettipimennossa, joten en oo päässy lukemaan.

Meillä oli tänään normaali neuvolakäynti, ja kaikkia ihan kohdallaan edelleen. Sain ne Kelan paperitkin, mietin vaan koska laittais menemään.On kuitenkin vielä aikaa.Ei onneks ollu valkuaista eikä sokeria virtsassakaan, hemppari laskenu, muttei ihan vielä rautakuurin tasolle.

Voin kuvitella, että tollaset valkovuotomäärät säikäyttää, kun ite oon jo ihan paniikissa, jos lapsukainen ei liiku pariin päivään niin ponnekkaasti kun aiemmin.Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa!Näin ensikertalaiselle on vähän joka asia sydämentykytyksiä aiheuttava, ainakin mun kohdalla.

Tässä tärkeimmät.

Hansu ja Hemppa

Vierailija
10/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurimammalle jaksua!!! On takuulla tylsää, pelottavaa yms.

Sitten ONNEA uudelle rouvalle! Nimimerkki unohtui kahdessa sekunnissa.

Kävimme tänään rakenneultrassa. Vauva voi hyvin ja heilutteli sormiaan. Painoa oli noin 350g. Vielä pitäisi häntä noin kolme kiloa kasvattaa. Millainenhan on olo sitten. Paksu uskoisin. Nytkin jo kömpelöittää. Uskomattoman paljon kätilö siitä vauvasta näki. Aivojen osia, sisäelimiä ja niiden toimintoja. Ihmeellistä! En muistanutkaan että noin hyvin näkyy. Tai sitten edelliset ultraajat eivät selittäneet niin tarkasti mitä näkivät.

Ultran jälkeen menimme Ideaparkkiin shoppailemaan ja tietenkin syömään hyvin. Olihan paikka tuo parkki. Joskus täytyy viedä lapset piipoohon, se vaikuttaa kivalta paikalta. Ostelin taas vähän vaatteita. Farkku-caprit ja tunikan. Tekisi mieli taas punaiset kengätkin. Katsotaan mitä huomenna tarttuu mukaan, kun taas joutuu kaupungille. Aivan selvästi poden vieläkin kotiäitiysajan rahattomuutta. Kaikki rahat joita nyt jää yli menee mulla vaatteisiin ja kenkiin. Vuosiin en ostanut muuta kuin pakosta.

Nyt odottelemme seuraava vatsatauti potilasta. Minä oksensin vappuna ja isompi söpö äitenpäiväaamun. Meillä olisi keskiviikkona lähtö vanhempieni luo, joten jänskättää miten käy matkan jos joku taas sairastuu.

Näin täällä

terv

Peikkoäet ja turkulainen 20+1 puoliväli jo ohitettu

Vierailija
11/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin muutaman sanasen kirjoittelisin. Olen ollut todella laiska kirjoittamaan, anteeksi siitä!! Mut kuulumiset luen, joten suunnilleen tiedän mitä täällä tapahtuu :)

Pippurimammalle tosiaan kovasti jaksuja suppareiden kanssa ja tietty muillekkin keitä se vaiva vaivaa!

JA onnea uudelle Rouvalle, anteeksi en muista nikkiäsi..

Tänään olimme vihdoin rakenneultrssa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. VAuva liikkui vilkkaasti. Painoarvio oli n. 340g. Sukupuoli ei näkynyt, emme edes kysyneet. Tulee sitten mukavana yllärinä =)

Äitienpäivä meni mukavasti, mies joutui iltapäivästä menemään töihin kun oli niin kiirettä.

Peliä tuli jonkin verran katsottua, tietysti harmittaa kun LEijonat hävisi :( No, ensi vuonna uusi yritys!!

Taidamme peikkoäetin kanssa kulkea samoilla viikoilla :) Sit jännätään viimeisten joukossa kumpi lähtee aiemmin synnyttämään!!

Pyydän tosiaan anteeksi omaa laiskaa kirjoittelua.. Ihanaa on kyllä teidän muiden juttuja täällä käydä lueskelemassa :)

Yritän parantaa tapani ja kirjoitella aktiivisemmin.

Onhan täällä ollut paljon puhetta monista asioista, en vain nyt saa päähäni että mitä.

Selkäkipu täällä vaivaa inhottavasti, taisi olla joku muukin kuka sen asian kanssa elää. Toivotaan että se ei kovin pahaksi kuitenkaan tule!!

Jep, mut nyt pitää mennä katsomaan mitä tyttelit tuolla touhuaa :)

outs@ ja masu rv 20+1

Vierailija
12/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneks tuplia kuitenkaan...

Eli kavin aamusta gynella kun flunssa on muuttunut yskaksi ja kurkkukivuksikin... noh pienta keuhkiksen alkuahan se, muttei antibiootteja antanu, ihan flunssalaakkeilla eteenpain viela toistaiseksi.

Hopella kaikki hyvin, hiukan laihanlainen neiti on viela viikkoihin nahden vaikka pituutta riittikin normeihin. Eli ihan itse ehdotteli tuohon 4D ultraan menoa, etta saadaa kunnon seurailut virtauksistakin ja yms samalla.

Kaytiinkin nyt alkuillasta; 45 euroa maksaa meillapain maailmaa 4D ultra. Dokumenttia saa sen vihkosen verran ja cd:n. Nykyaan taallakin suositellaan ihan normaalina menna tuohon n. viidennella raskauskuulla.

Kaikki oli hyvin, 480 grammaa saatiin mitaksi ja sydankin laukkasi sen 155 krt min (oma gyne saa joka kk vain 120krt/min) joten kaikki tytolla hyvin.

LA pysyi samana 16.9. mutta veikkasi sen olevan enemman se viimeinen mahd. paiva kuin ' oikea' LA; enemman alkukuusta saa jo alkaa odotella.

Eipa meilla kummempia, neito ei kauheasti innostunu tuosta pitkaan painamisesta ja protestoi kylla terhakkaasti!!

Pippurimammalle paljon jaksuja lepailyyn, toivottavatsi vauva viela kasvaa ja voi hyvin pitkaan eika ala potkia ulospain...

Muillekin hyvia vointeja

- levinia ja Hope rv 22+2-

Vierailija
13/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa, kirjoittelin viimeksi varmaan parisen kuukautta sitten. Meillä oli tässä muutto ja netin siirtyminen uuteen osoitteeseen kesti noin 9 viikkoa...!!! Töissä yritin aina välillä käydä nopeasti katsomassa mitä kirjoittelette, mutta sielläkin on ollut jotenkin nyt yli-kiirus jakso, joten en osaa edes kommentoida lainkaan teidän kuulumisia ja keskusteluja... Joten hyvin oma napaista juttua tulossa, mutta yritän saada tässä kiinni, kun nyt tämä netti toimii:)

Rakenneultra meillä oli toissa viikolla ja hyvältä kaikki näytti. Painoarvio oli 330g ja pituutta karvan alle 20 cm. Sukupuolta kysyttiin, kätilö ei sitä ensin meinannut millään nähdä, kun pikkunen työnsi vain peppua eteen. Lopulta sitten sai sellaisesta kulmasta katsottua, jossa napanuora oli hieman näkyvyyden tiellä -ja " veikkasi" 51%:sesti tyttöä. Tässä on nyt vähän sellainen olo, että oliko tämä veikkaus varovainen siksi, että hän ei oikeasti voinut varmaksi sanoa, vai vain siksi, etteivät he koskaan sano varmaksi, ettei tulisi mitään " jälkipuinteja" ... Onko muilla kokemuksia tai ajatuksia? Toivottavasti tästä ei ole ollut vielä keskusteluja...:)

Kovasti on liikkuvainen pikkunen mahassa. Potkut on tuntunut jo hyvin ja varmaan heittelee kuperkeikkoja tai muuta vastaavaa, kun välillä tuntuu ihme myllerrystä. Molemmilla kerroilla kun sydänääniä ollaan kuunneltu, on neuvolantäti sanonut vauvaa vilkkaaksi (" kumpaan lie tullut?" :)), että tässä nyt jännätään, että mikä adhd sieltä maailmaan pyrähtää;) Noh, ehkäpä vaikka urheilija:)

Miten teillä, joilla työnantaja maksaa ensimmäiset 56 pv äitiyspäivärahaa, ootteko laittaneet hakemukset Kelaan ihan normaalisti vai haetaanko jotenkin työpaikan kautta/työpaikka hakee? Sain jo sen Kelan lappusen, mietin vain, että pitääkö niitä olla sitten kaksi vai miten homma etenee. Neuvolasta ei osannut sanoa, mutta saanhan tietoa sitten meijän palkanlaskennasta.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja yritän olla nyt vähän aktiivisempi:)

Poklo ja Papu 21+5

Vierailija
14/26 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina lukemassa mitä kellekkin kuuluu mutta en itse mukamas ehdi koskaan kirjoittelemaan!

En muista kellä,mutta vetistä valkovuotoa oli tullut niin että pääsi jo säikähtämään,mulla kävi samalla tavalla viime raskaudessa ja kyllä pelästyin! Nyt on taas alkanut selkeästi valkovuodon ajat kun on pikkuhousun suojia käytettävä.

Rakenne ultrassa minäkin käväisin ja istukka löytyi edestä ylhäältä ja kaikki oli niin kuin piti. 310g ja 19cm ja taitaa meille olla tyttö tulossa.On se niin jännä nähdä monitorista mitä siellä mahassa tapahtuu!

Puoliväli varmaan tällähetkellä kaikilla ohitettu, mutta onko kellään tämä uneliaisuus jäänyt jo? Musta tuntuu että nukkuisin 24h jos kukaan mua ei herättäisi.Uusimpana vaivana löytyy " dementtia" ,multa kysyttiin lasten syntymäpäiviä ja jäin oikeen miettimään että milloinkas ne nyt sitten olikaan ja kauppaan jää aina tärkeimmät ostokset kun joko kauppalappu on keittiössä kotona tai käsilaukussa mutta en muista edes lukea mitä piti ostaa!

Hyviä vointeja kaikille ja voidaan paksusti.

leanna80 ja 20+risat

Vierailija
15/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa viime viikon kirjoituksia ja suoraan sanottuna mieltä lämmitti huomata, että mun poissaoloni on huomattu... Kiitos!! *snif*

>> Oletteko muut muuten huomanneet hormoonien aiheuttavan kunnon mielialan heilahduksia?

Mulla ne on ainas " rankkojakin" välillä. Saatan saada ihan ihme itkukohtauksen ja ihan tyhjästä, kuten sellaisesta, että en meinaa saada kenkää jalkaan... :D tai sitten ihan ilman syytä kuten la kävi... Kiukkukohtaukset ovat ONNEKSI harvinaisempia!

>> Mitenkä on teitin mielihalujen laita?

Itsellä on satunnaisia(?) ihmehaluja. Ananaspurkit tyhjenevät huimaa vauhtia, banaanitertut katoavat pikaisesti ja nyt sitten tomaatti-mozzarella-salaatti on ihan IN! Tai siis meinaan tänään sitä tehdä :) Sain eilen miehen ostamaan itselleni: kahta eri rahkaa suklaahippusilla, italiansalaattia, tomaattia kilon, mozzarellaa, sipsiä, namia, metukkaa... Ei herttinen!! Nyt vasta tajusin et mähän meinaan tyhjentää tän seudun kaupat kerralla :P Ja olen sitten väittänyt silmät suurina ettei mulla ole mitään ihmeen mielihaluja....

>>Vauvanvaatteet

Pesin eilen vauvanvaatteita... Tänään vielä toinen pesu ja sitten lajittelu. Pitää vaan ostaa jotain tahranpoistoainetta ja kokeilla josko parista vaatteesta tahrat lähtis. Osaa en edes viitsinyt pestä, kun olivat niin täynnä puklutahroja tms.. Sain siis kaverilta reilun pahvilaatikollisen vaatteita. Ihmettelen vaan miten on edes viitsinyt säästää osan. Oli sen verta kamalassa kunnossa ja rikkinäisiäkin osa :( No tulipa katsottua läpi samalla.

Itse ostettuja en vielä pessyt, paitsi pari kirpparilta löydettyä ihanaa...

---------> Onko teillä vinkkiä HYVÄÄN _vanhoja tahroja_ poistavaan aineeseen?

Nyt siirryn taas taustalle kurkkimaan... jos sitä jaksaisi tänään vähän koneellakin olla :)

Mukavaa päivää kaikille!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 24+...

Vierailija
16/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä töissä jo kuppelehditaan, tosin muita ei vielä näy joten on melko rauhallista. Meillä on kotona mies kipeänä ja työkavereistakin on nyt kaksi kuumeessa joten pöpöjä riittää. Lienenkö sitten minä kantanut ne virukset tänne :( Nyt yritän pitää lippua korkealla ja toivoa ettei tuo miehen tauti leviä minuun ja tyttöön. Angiina olisikin kiva kun ei oikein mitään lääkkeitä voi syödä. Noh, ehkä minä olen vastustuskykyinen kun juuri sairasteltiin sitä räkätautia ja yskää.

Sain eilen myytyä meiltä kahdet vanhat rattaat pois (juu ne kauhiat AbC:t jollekulle partsirattaiksi ja sitten matkarattaatkin vielä, kun nekin olivat ihan kulahtaneet parvekkeella säilyttämisestä). Jotenkin tosi puhdistava vaikutus kun saa kamoja vaihtoon. Uusia toki katselen jo nyt hyvissä ajoin, kesälomalla voi sitten keskittyä vaateshowhon ja paikkojen järjestelemiseen muuten. Itkuhälytin on ilmeisesti tulossa, miehen sisko oli pitänyt puoliani kun hänen kaveriltaan sellainen tulee myyntiin. Turvakaukaloa ja rintareppua olen katsellut käytettynä, samoin hyttysverkko pitää vielä ostaa vaunuihin. Pinnasänkyäkin yksi tuttu kauppasi joten sekin taitaa olla hallussa, olisi meillä miehen perintösänkykin kyllä mummolassa mutta suoraan sanoen se on aika karmaiseva ilmestys. Esikoisella se oli mutta kieltämättä tuo uudempi kyllä olisi mieluisampi minulle. Vaatteet tosiaan selvitän vasta myöhemmin, ehtii sitten kesän alennusmyynneissä rampata jos vaikka sukupuolikin olisi selvillä.

Ai niin, jos joku kesällä sattuu ajelemaan lähellä Reiman tehtaanmyymälöitä niin kannattanee poiketa. Minäkin lähden taas tytön kanssa kesälomalla käymään Kankaanpäässä, sieltä löytyy aina jotain kivaa ja edullista isoille ja pienille. Viime kesänä ostin fleesehaalareita vitosella ja nyt isäni oli käynyt siellä ja osti saappaita samoin vitosella. Ja tytölle löysin täksi talveksi sieltä kympillä sellaiset talvinilkkurit. Ja onpa siellä aina noita äitiyspakkauksenkin tuotteita myynnissä eli jos liikutte sielläpäin niin suosittelen poikkeamista.

Nyt töiden kimppuun ja kahvin keittoon. Montakohan kuppia sitä uskaltaa keittää kun olen vieläkin täällä ypöyksin..

t: Typykkä ja HermanniHelmiJuulia pian 22 vkoa

Vierailija
17/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit miten ihanalle ulkona tuoksuu ja on lämmin!! Nyt tuntuu jo kesältä!! =)

Mä olen tänään päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni duunien suhteen joten kirjoitan vain pikaisesti.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta (heh, paitsi sitä lihavuutta), eilen oli niin kiire etten ehtinyt kihliksen liikkeitä tunnustelemaan, mutta eiköhän se pikkukaveri siellä silti mukavasti möyrynnyt. Niin selvästi en liikkeita tunne että kovinkaan paljon tuntisin niitä ilman " rauhoittumista" ja eilenkin painuin suoraan nukkumaan kun pääsin kotiin ja suihkuun. Taas kyllä kummasti väsyttää (sopiva tekosyy taas lusmuilla töissä) mut eiköhän se äkkiä ohi mene.

Eilen saatiin Kelan laput, tarvii laittaa ne samantien =). Mulle kun se äitiyspakkauksen vuosimalli on ihan yksi sun lysti. Vaikka kai ne uusia sit jo siinä vaiheessa lähettää. Aivan sama, mä tahdon päästä hypistelemään pikkuihmisen vaatteita!!!!

No niin, nyt mä menen!

Colis ja Joululahja K-P

Vierailija
18/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tosi huono vuorokausi. Melkeinpä menny panikoidessa ja itkiessä. Mulla eilen oli taas kipuja ja supisteluja jonkin verran. Välillä tiheämpään. Liikkeitä en oikeastaan tuntenu ollenkaan, ja tänäänkin ne on olleet tosi olemattomat. Huoli näin ensikertalaisella on tosi kova. Varsinkin kun takana kesekenmeno ja äidilläni ennen mua neljä keskenmenoa ja suvussa on ollut paljon ennenaikaisia synnytyksiä jne. Äitini joutui minulta esim noin kolmee kuukautta ennen laskettua aikaa sairaalaan makaamaan... Ja sitten vieläkö saan yksin murehtia täälä asiaa. Mies on 370 kilometrin päässä...

Kaikki on tuntunu nyt aivan kauheelta. Itkettää kaikki. Kauhukuvia vilisee silmissä. Ennenaikainen synnytys, vauan kuoleminen kohtuun jne. Tää on kauheeta piinaa. Tiedän et oon varmasti ylihysteerinen, mut en nyt maha ihtelleni mitään. (mulla ollu joskus paniikkihäiriö)Huomena iltapäivällä ois lääkärille aika, ja saan kuulla sydämenäänet! Yksi piinaava vuorokausi edessä. Toivotaan et kaikki on hyvin.

Onneks menen tänään ystävälleni kylään,niin saan edes hetkeks muuta mietittävää. Yksin tulee vaan mietittyä omaa napaa. Mutta taidan lopettaa kirjoittelun nyt tähän ja jatkaa sitten kun tulee vähän iloisempaakin asiaa. Meinaa nyt olla tällasta valittelua ja hysteriaa. Anteeks!!

Hyviä vointeja kaikille!

Uma81 22+4

Vierailija
19/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi paljon kirjoittelemaan mutta lohdutuksia uma81:lle.

Kyllä tämä raskausaika on pelottavaa, itse olen myös sellainen stressaajaluonne. Sinulla taitaa olla samantapainen tilanne kuin minulla ensimmäisessä raskaudessa. Suurimman osan raskaudesta vietin kotona seiniä ihaillen ja maaten. (Oli riskiraskaus) Kun on aikaa ajatella, sitä myöskin ajattelee. Ja jos on sellainen luonne, että asioista muistaa ajatella myös ne nurjat puolet, sitä helposti lukkiutuu niihin ajatuksiin. Näin minulle usein käy. Pelkään hyvin samantyyppisiä asioita kuin sinä. Useiden raskaus on pelkojen siivittämää. Jos tutustuu tilastoihinkin niin osa peloista ei ole turhia. Jopa yli 1 % odottajista kohtaa kohtukuoleman. Näihin tosiseikkoihin ei voi vaikuttaa itse, ei myöskään paljonkaan siihen syntyykö lapsi terveenä, elävänä, kuolleena, ennenaikaisena jne. Mutta itse olen huomannut että yhteen asiaan voi vaikuttaa -- omaan suhtautumiseen. Siihen kannattaa yrittää vaikuttaa. Ensinnäkin kannattaa toivoa, että itsellä kaikki menisi hyvin. Jos asiat menevät huonosti, sitä kyllä suree sitten ja murehtii. Etukäteen siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään, ei itselle eikä masuvauvalle.

Itse koin aika rankan ensimmäisen raskauden, joka päätyi nopeaan käynnistettiin synnytykseen ja erittäin huonokuntoiseen keskosvauvaan, jolta tutkittiin kaikki mahdollinen. Kun tilanne tuli, ei etukäteispeloilla ollut yhtään mitään apuja tähän tilanteeseen. Olin ensimmäisen viikon täysin shokissa joka tapauksessa -- tietenkin onnellinen siitä että vauva oli elossa mutta toisaalta surullinen/katkera siitä että meille kävi näin.

Jos on pelkoja, kannattaa käydä juttelemassa niistä. Jos teillä on suvussa ollut keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä ei se tietenkään tarkoita, että itse kohtaisit sellaisen. Mutta sinun kannattaa huomenna puhella huolistasi lääkärille ja kysyä saisitko tiheämpää seurantaa. Pelot johtuvat pitkälti myös hormooneista mutta ne eivät lopu siihen kun pieni syntyy -- sitten pelkää vähän muita asioita, kuten kätkytkuolemaa jne.

Vierailija
20/26 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ryhdistäydyn ja kirjoittelen kuulumiset. :) Kylläpä Colatoffee sait pelästyä, onneksi kaikki kuitenkin on kunnossa! Ja uma81:lle kovasti parempaa mieltä, se on ihan kamalaa kun tollaset pelot pääsee valloilleen. Vaikka sitä kuinka järjellä tajuaakin, ettei murehtiminen auta, niin minkäs teet. Yritä vaan ajatella positiivisesti ja koittaa muistaa, että vauvalle on parempi jos äiti ei ole turhan stressaantunut. Toivottavasti kyläily ystäväsi luona auttaa unohtamaan pelot edes vähäksi aikaa. :)

Mulla oli tänään neuvola, ja siellä kaikki oli ihan ok. Esikoinen oli mukana, ja voi hel..tti minkälaisen hepulin se sai, kun sydänääniä alettiin kuuntelemaan! Siinä se tyttö itki hysteerisenä, ei auttanut vaikka täti nosti sen mun viereen siihen pedille. Itku jatkuikin sitten loppuun asti... Eli eipä tullut mun neuvolakäynnistä kovinkaan hyödyllistä. Ensi kerta onkin onneks miehen loman aikaan, joten pääsen menemään yksin. Onneksi, sillä ens kerralla mulla onkin toka neuvolalääkäri, täällä meillä niitä ainakin on 3 kertaa raskauden aikana.

Mun suurin pelkoni tässä raskaudessa on se, että joudun vuodelepoon. Mulla on verenpaine aika korkea ja sitä tarkkailtiin jo edellisessä raskaudessa, samoin turvotusta on jo nyt ihan hirveesti. Neuvolassa täti on kovasti varoitellut esikoisen nostelusta, mutta minkäs teet kun eipä tuo 1v 3 kk vanha vielä oiken itsekään osaa kaikkea tehdä, peppukin on pestävä monta kertaa päivässä. Samoin kun me asutaan täällä 3. kerroksessa ilman hissiä, niin kyllä tässä nostamista vähän tulee pakostakin. En tosiaankaan tiedä mitä tekisin, jos mun käskettäis vaan levätä ja pötkötellä, puhumattakaan siitä, että joutuisin osastolle sisään! Ei tässä siis nyt vielä olekaan mitään todellista vaaraa joutua vuodelepoon, mutta aina välillä pelottaa, että mitäs jos...

No, mutta turha murehtia sitäkään vielä, nautitaan nyt raskaudesta kun kuitenkin elämä on helpompaa nyt kun sitten kun vauva on syntynyt. Sitten sitä vasta tekemistä ja huolta riittääkin... ;)

Minzy ja masuvauva 22+1