Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se oikeudenmukaista että ainostaan kiinteistö ja pörssikeinottelijoille valuu rikkaudet ja duunarit jää nuolemaan näppejään?

Vierailija
24.05.2026 |

Onko?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta ei tuossa ole kyse yksittäisistä ihmisistä vaan laajemmista  kokonaisuuksista. 
Se voittaa kenellä on laittaa pesämunaa. Eihön se oikein ole, että mitä huonompituloisempi, sitä enemmän tarvitsee keplotella saadakseen jotain. 

Työtönkin tai pienituloinen voi omistaa omistusasunnon,  mutta pitäisi olla se luotettava henkilö,   joka voi ostaa sen asunnon ja vuokrata työttömälle. Ja siis luotettava,  joka ei kahmi kaikkea itselleen lopulta,  haluaa aidosti suttaa. Tällöin hän pitäisi vuokran kohdallaan. Tuossa saisi voittoa kumpikin lopulta,  jos järkevästi ostaa. Riippuu  tietenkin mitä rahoitetaan lainalla ja mitä ei. 
Onhan se vähän iljettävää, että jos vaikka sast 30% vuokrasta asumistukea, voit maksaa vuokraa.  mutta et samansuuruista lainaa ja vastiketta. Kuitenkin 70% omaa rahaa menee hukkaan. 

Tietenkin se klassisin ja helpoin vaihtoehto on, että  palkalla rahoitetaan 100% asuntolaina ja muut kulut. 

Mutta tosiaan, helppo hyvätuloisille auttaa pienempituloista niin, että kumpikin saa voittoa Taha tulee rahan luo. 
Ei varmaan  monella kuitenkasn mitään sitä vastaan ole, että opiskelija saisi tukea myös vanhemman omistamaan asuntoon. Saako edes tytön?  Onpas ihmeellistä. Mihin oikeasti perustuu se, että vanhemman omistamaan asuntoon ei saisi tukisummia? Palkalla  sen voi sitten rahoittaa. 

Yleensä säännöksillä on kyse on valtion  rahojen säästämisestä, mutta eihän  tuossa ole kyse edes  siitä. Tuolla ohjataan vain ihmisten omistusosuuksia. ja mahdollisuuksia omistaa jotain. 

Vierailija
22/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkälti itsestäsi kiinni. Pienilläkin sijoituksilla vaurastuu pidemmällä aikavälillä.

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sijoita itsekin rahojasi? Tupakkiin ja viinaan näyttää riittävän rahaa ja sitten ihmetellään kun ei ole mitään osakkeissa. Osta edes Olvin osakkeita niin saat osan takaisin.

Joo, miksen mä tota ennen oo hoksannut? Pitääpi soittaa mun granissa asuvalle isäpapalle ja pyytää miljoonan euron laina pörssikeinottelua varten. 👍🏼

T. Ap

Et sä mitään keinottelua edes osaisi. Menettäisit rahasi, koska olet tyhmä. Siksi oletkin köyhä. Ei kaikki ole perintörahalla rikastuneet, vaikka niin haluat kuvitella kun itse et osaa tehdä rahaa. Jos sulle antaisi miljoonan ja yrittäisit keinotella niillä helppoa rahaa, olisit kohta taas pennitön.

Haha, tuskin osaat keinottelua yhtään sen paremmin itsekään. Sun teksti on niin tunteellista, että panic soldaat ja fomotat rahas alle aikayksikön:DD

Vierailija
24/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäoukeudenmukaista. 

Terveisin sijoittava duunari

Jatkan vielä, että en olisi ikinä osannut itse perustaa ja kehittää Mandatumia tai Kemiraa tai Nvidiaa. Nautin oikein mielelläni toisten tekemästä työstä osinkojen ja arvonnousun myötä.

Aika huonosti sijotettu jos tossa on sum hajautus

Vierailija
25/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua on. Jokainen voi siihen ryhtyä. Ota velkaa ja ala keinottelemaan kuten me muut. Ja rahaa sataa ikkunoista ja ovista. Reilusti.

Vierailija
26/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jopa tapauksista missä isät ovat maksattaneet asuntoja lapsillaan (siis lapset maksaneet vuokraa ja ehkä saaneet niitä tukia myös asumiseen) tai vaikka ex vaimo jäänyt vuokralle miehen omistamaan  asuntoon. 
Tuolloin kuitenkin sillä isällä potää olla rahaa, jotta voi ensin ostaa sen asunnon. 

Joku voi yejdä  laskelman siitä, miten raha-asiat menis, jos se isä ottaa lainaa siihen asunnon ostoon ja vuokraa läheisilleen? Kai siinökin voittoa vähitellen syntyy? Ai niin mutta lainaa saadakseen pitää olla jo sitä rahaa tai omaisuutta Huoh. 

Eihön tuossa mitään väärää ole. mutta suurimman hyödyn saa se ketä omistaa asunnot ellei sitten tarkoitus  ole antaa siivua joskus muillekin. Varmasn  moni antaakin esim.,lapsilleen. 

Vierailija
27/27 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäoukeudenmukaista. 

Terveisin sijoittava duunari

Jatkan vielä, että en olisi ikinä osannut itse perustaa ja kehittää Mandatumia tai Kemiraa tai Nvidiaa. Nautin oikein mielelläni toisten tekemästä työstä osinkojen ja arvonnousun myötä.

Aika huonosti sijotettu jos tossa on sum hajautus

Hajautus vähentää tuottoja. Mulla on pääosin vain yksi osake, jota treidaan.

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä