Onko se oikeudenmukaista että ainostaan kiinteistö ja pörssikeinottelijoille valuu rikkaudet ja duunarit jää nuolemaan näppejään?
Kommentit (27)
Jos et voi voittaa heitä, liity heihin.
Riskinotosta pitää palkita, ka pääomatuloverotus on Suomes maailman 4.korkeinta 197 maasta.
Mikset sijoita itsekin rahojasi? Tupakkiin ja viinaan näyttää riittävän rahaa ja sitten ihmetellään kun ei ole mitään osakkeissa. Osta edes Olvin osakkeita niin saat osan takaisin.
Taas luuseri itkee sitä että on luuseri. On epäreilua että menestyneet menestyy.
Keinottelu on vähän arveluttavaa mutta osakesäästäminen on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sijoita itsekin rahojasi? Tupakkiin ja viinaan näyttää riittävän rahaa ja sitten ihmetellään kun ei ole mitään osakkeissa. Osta edes Olvin osakkeita niin saat osan takaisin.
Joo, miksen mä tota ennen oo hoksannut? Pitääpi soittaa mun granissa asuvalle isäpapalle ja pyytää miljoonan euron laina pörssikeinottelua varten. 👍🏼
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Komppandeeros
T sijoittava duunari
Kohta on pääomatulot isommat ku (pienet) palkkatulot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, miksen mä tota ennen oo hoksannut? Pitääpi soittaa mun granissa asuvalle isäpapalle ja pyytää miljoonan euron laina pörssikeinottelua varten. 👍🏼
T. Ap
15 eurolla kuukaudessa voipi aloitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Et sä mitään keinottelua edes osaisi. Menettäisit rahasi, koska olet tyhmä. Siksi oletkin köyhä. Ei kaikki ole perintörahalla rikastuneet, vaikka niin haluat kuvitella kun itse et osaa tehdä rahaa. Jos sulle antaisi miljoonan ja yrittäisit keinotella niillä helppoa rahaa, olisit kohta taas pennitön.
Vierailija kirjoitti:
Moraalinen selkärankaa asuu lompakossa? Sitten ihmettelette selän ja päänsärkyjä kun fyysisetvoireetkin ilmantuvat. Älkää ihmetelkaa. Luonnollinen seuraus teidän elämän asennessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole epäoukeudenmukaista.
Terveisin sijoittava duunari
Jatkan vielä, että en olisi ikinä osannut itse perustaa ja kehittää Mandatumia tai Kemiraa tai Nvidiaa. Nautin oikein mielelläni toisten tekemästä työstä osinkojen ja arvonnousun myötä.
Se on täysin oikeudenmukaista. Pörssistä voi ostaa ja myydä osakkeita ihan kuka tahansa (myös se duunari), ja hinta on kaikille sama.
Duunari on keinotellut valitsemalla ammattinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraalinen selkärankaa asuu lompakossa? Sitten ihmettelette selän ja päänsärkyjä kun fyysisetvoireetkin ilmantuvat. Älkää ihmetelkaa. Luonnollinen seuraus teidän elämän asennessa.
Mitä moraalitonta sijoittamisessa on? Miksi on moraalisempaa elää kädestä suuhun?
Ei ole, mutta näin Kokoomus ja PS haluavat. Arvaas, kumpi porukka enemmän hyötyy siitä politiikasta :D
Persut saa sitten vaihtariksi vähän öyhöttää rasistisia.
Minä olen käynyt töissä 30 vuotta ja maksanut veroni valittamatta. Siinä sivussa olen ostanut kaksi sijoitusasuntoa ja asunnon hintaisen indeksirahaston. Olen siis molempia, joten pitäisikö minun kadehtia itseäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö eläkevakuutusyhtiöitä selkärangattomina? Niidenkin rahat ovat pörssissä (tai muissa a
sijoituksissa).
Kyllä mulla rahaa on koska yli 45k€/v palkka ja käytän sitä viisaasti.
T: amisduunari
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin oikeudenmukaista. Pörssistä voi ostaa ja myydä osakkeita ihan kuka tahansa (myös se duunari), ja hinta on kaikille sama.
Näin juuri. Esim. Nordeassa voi ostaa kerralla vaikka yhden 4 euroa maksavan osakkeen. Kulut ovat tällöin 4 senttiä eli eivät mitenkään kohtuuttomat. Arvo-osuus- ja osakesäästötili ovat ilmaisia, jos tekee vähintään yhden tällaisen kaupan vuosineljänneksen aikana.
Osakesijoittaminen ei ole koskaan ollut niin helppoa kuin nyt.
Ei ole epäoukeudenmukaista.
Terveisin sijoittava duunari