Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<o** TONTUT viikolla 20**o>

14.05.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10257886&p=1&tmode=1&smod…

Tuostapa viime viikon turinat ja eikun uuteen viikkoon!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan hirveesti kaikista onnentoivotuksista ja haleista! Olo on vieläkin vähän pölkyllä päähän-tyylinen mutta johtuu varmaan tästä karseesta flunssastakin. Onneks se on kai jo pois päin menossa. Limakin irtoaa jo edes vähän ja vaikka koko ajan yskittää niin ei enää tunnu ettei henki kulje ollenkaan. Mä tunnustan et olen syönyt niitä allergialääkkeitä vielä. Tiedän et voi olla riski mutta tuntuu vaan etten selviä ilman niitä. Ja la-aamulla otan joka tapauksessa viimeisen! Sunnuntaina ollankin sitten jo täysin koivuttomalla vyöhykkeellä!!

Mietin eilen että kerronko vielä miehelle. Oli äitienpäivä ja oltiin lähdössä molempien äideille ja vähän jänskätti että muistaako hän olla möläyttämättä heti ilouutista ilmoille... No oli kuitenkin sopiva hetki heti aamusta kun mies tuli mun viereen sänkyyn äippä-juttujaan höpisemään (siis onnittelemaan äitienpäivästä) niin kerroin, että nyt meille sitten tulee " ne kaksoset" . Mies otti ihmeen rauhallisesti. Vannotin ettei kerro lapsille vielä. Mä ajattelin odottaa ainakin sen reissun yli ennen kun ne saa tietää. Tulee vaan lisämiettimistä niille kun muutenkin ovat kummissaan tästä poikkeusjäjestelystä, poika varsinkin.

Eka miehen kommentti taisi olla että se on alettava tekemään nyt sitten autotallista yhtä huonetta lisää. Sanoin että okei käy...Sitten hän olikin jo lähdössä " vaunukaupoille heti huomenna!" Heh no ehkä se saa vielä odottaa..

Mietin että soittaisinko jo neuvolaan siltä varalta että kunta tarjoaa sen alkuraskauden ultran (en ole varma) sillä sehän olis sitten jo kesäkuussa sen meidän reissun jälkeen mahdollisesti. Hitsi kun meillä on yksi mutka matkassa tässä ultraanmenemisessä...En muista olenko kertonut, että miehen ex on siellä sairaalassa töissä ja pahin kauhuskenaarioni on, että se on juuri silloin töissä kun mun synnytys alkaa. Hän on siis kätilö. Keljuttaa että hän saa tietää meidän vauvasta heti kun käydään alkuraskauden ultrassa: nimi ilmestyy siellä listoille, Plääh pikku juttuhan toi mutta sapettaa silti!

Laitan ton meidän päivitetetyn listan tuohon perään. Vähänks jellee olin kun sain laittaa itseni odotuspuolelle!!

mannarii (ei hajuukaan viikoista..)

Vierailija
2/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++

Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti

vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja VIISI plussannuttakin

on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet

olevasi tarpeeksi TONTTU joukkoomme iloiseen!

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++

TONTTUJEN ESITTELY:

Olen: Bärchen, 28 v.

Perhe: mies 34 v.

Koti: Pk-seudulla

Yritys aloitettu: 12/06

--------------------------------------

Olen: Frankie, 32 v.

Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05

Koti: rivitalo Pirkanmaalla

Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06

Työ: insinööri

Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu

Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot

Mielimusiikki: Placebo, Mew

---------------------------------------- --

Olen: Sophie77, 29 v.

Perhe: mies 28 v.

Koti: rivitalo Satakunnassa

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä

Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo

Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat

Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!

Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,

Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.

---------------------------------------- ---------------------------------------- ----------------------------

Nimi: -Äitsy05-, 31 v.

Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.

Koti: Helsingissä

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++

PLUSSANNEET TONTUT:

Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta

Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta

Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas

Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007

Työ: harmaa valtion virkamies

Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily

Mielimusiikki: The Crash, Pink

---------------------------------------- --------------------

Olen: Luhtavilla, 33 v.

Perhe: mies, tyttö-03, poika-04

Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla

Yritys aloitettu: + 8.2.2007, la 12.10.

---------------------------------------- ---------------------------

Olen: fudgis, 25 v.

Perhe: mies

Koti: ulkomailla

Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07, + 26.2, la 14.10

Työ: Kasv.tiet. yo.

Harrastukset: lenkkeily, matkustelu

Mieliruoka: hyvät pihvit

Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki

---------------------------------------- ----------------------------

Olen: nonuli, 29 v.

Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.

Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa

Yritys aloitettu: 10/06, + 20.4, la 28.12 (varmistumatta)

Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu

------------------------------------------------------------------

Olen: mannarii, 37 v.

Perhe: Minä-69 ja mies-63, mun ja sun lapset: T-92, T-93 ja P-95 ja koiruli

Koti: omakotitalo+ pieni piha kaakkois-Suomessa

Yritys aloitettu marraskuussa-06, kierukka poistettu syyskuussa-06,

+13.5.07, la tammikuun lopussa-08

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannariillie piti vielä sanoa, et ei ainakaan meidän kunta tarjoa alkuraskauden ultraa...en ole kuullut että kovin moni muukaan... aika ekstraa jos tein kunta sen tarjoilee!! Sen tiän, et toisis kunnissa tarjotaan vain yksi ultra, joko np, tai rakenne, sekin on musta aika vähäistä... Meidän kunta tarjoaa np-ultran n.12viikolla ja rakenneultran n.20viikolla! Mein vauvan alku-ultraus ykityisellä kustansi paljon, eli 130 ekua :-( Noh, mutta saihan sillä ihanan mielenrauhan ja Onnentunteen!! saahan tosta jonkin hyvin pienen osan kelalta takas, mutta aika minimaalista se on!! Soittelepa vain sinne neuvolaan ja kysele, miten teidän kunnassa ultria on tarjolla, ja kerro heti minullekin!!

Ois kyllä aika...noh...kyrsää jos sun exän muikki olis siellä heti alku-ultrassa...kai siinäkin saa " vaatia" syystä, että just se rouva ei tutkis sua??? Saati, että tulis synnytykseen, kääääk!!!!!!!!!!!

Eks teille ne kolmoset ollu tulossa, kun teki niiiin gutaa ;-)) Hitto, miten mää arvasin, että nyt Sulla tärppää =-)) Oon tosi iloinen ja Onnellinen sun puolesta!!

Aatteles, niin ne teinkin ukon simpat vaan oli pitkäikäisiä ;-))

Sitten vaan lomanjälkeen autotalli remppaa tekemään!!

Eiköhän tuo sinunkin allergiasi ala tuosta pian helpata, kun pääsette sinne etelän aurinkoon, ja sitten sunkin masukki on jo sen verran " iso" , että alkaa " auttaa" äidin oireita! Niin ainakin mulla =-))

).) on turvonnut! Vuotoa(pientä vaaleanrusehtavaa) on edelleen, mutta uskon, että kaikki on hyvin, kun kerran niin mulle sanottiin :-I Huono-olo on usein, ja tissit on todella arat ja kipeät!! Väsymys on kanssa aika totaalista, voisin nukkua tai vähintään torkkua kokoajan!! Pää on täynnä räkää, mutta eiköhän tämä tästä! Mulla on allergia taas helpottanut, en tarvii muuta kun muutaman nenäsuihkauksen iltaisin :-))

Vettä kaivattais oikeen olantakaa! Piha rutisee kuivuuttaan ja kasvit huuta apua :-( Nytkin oli aamulla tosi sateisen näköistä, mutta ei se tipantippaa sitten kuitenkaan antanut alas :-(

Tämä kevät on nyt todistettavasti ollut aikalailla hedelmällinen, niinkuin uskoin...Meillä on jo kaksi vauvaa saanut alkunsa kevätauringosta!

Kyllä siitä sikiää teille kaikille tontuille, frankielle, sohville, nallukalle ja äitsylle!!

nonuli ja justiina rv7+2

Vierailija
4/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihanaa lukea mannariin (ja kaikkien muidenkin plussanneiden) raskausoireista, kaikista niistä pienistä, melkein olemattoman pienistä tuntemuksista ja ennakkoaavistuksista. Varsinkin jälkeenpäin ajatellen niitä melkein jokaisella on ollutkin, etukäteen niistä ei ehkä aina uskalla edes ääneen puhua. Tai minä en ainakaan. Ehkä sitten jälkikäteen tosiaan uskaltaa kertoa oliko oireita ja aavistuksia vai ei.

Eilinen äitienpäivä oli ihana. Poikanen oli päiväkodissa askarrellut hienon kortin ja huovuttanut pienen lahjan 2-vuotiaan pienillä kätösillä, suloista! Kortissa oli niin ihana runo, ihan herkistyin kyyneliin. Ja voi sitä toisen ylpeyttä, kun sai antaa äidille oman lahjan, " ite" ! Eilen poikanen oppi myös käyttämään mukavan kuuloista lausetta: " Oli tosi kivaa" . Tämä tosin tapahtui äitienpäivästä huolimatta isin kanssa tullessa puistosta ja isin kanssa pallonpotkimisen jälkeen.

" Isi, oli tosi kivaa!"

Voi toista..! (Olisiko tämä herkistely nyt kenties jokin oire..? No joo, on varmaan..)

Uusinta papa-kokeeseenkin tuli aika sitten vihdoista viimein varattua. Se olisi heti meidän reissun perään. Sitä ennen on tätikin ehtinyt käymään kylässä, joten ehkäpä koe ajoittuu juuri seuraavan oviksen aikoihin. Toivottavasti samalla ultraisivat, näkisi onko siellä mitään toimintaa vai ei. Tuntuu aika hiljaiselta.

Voi vitsit, kun tää viikko tuntuu aina näin maanantaina ihan hirveän pitkältä, onneks on helatorstai tossa välissä! Harmi, ettei ole perjantai vapaana, olis saanut oikein pitkän viikonlopun!

Aurinkoista viikkoa!

Frankie kp 26/27-31

Vierailija
5/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan ja sain ajan kesäkuulle. Ei ole alkuraskauden ultraa. Mietitään nyt miehen kanssa jos mentäis (niinku Nonulikin) ominemme käymään yksityisessä ultrassa. Kyllähän se kallista on mutta kerran se vaan kirpaisee. Ja jos tää on se viimeinen vauva..

Neuvolan tätsy laski mulle lasketun iloisesti metsään (siis puhelimessa) Että mulla olis viikkoja jo 9! Sanoin ettei ihan niin paljon taida..Selittelin siinä sitten et lähdetään matkalle ym ettei oikein myöhemmin ole mahdollista soittaa edes. Sain ajan 11.6. Silloin mulla on 8 viikkoa kasassa. Kivasti mulla sattuu sopivasti vaihtumaan maanantaisin viikot! Pysyy tälläinen toopempikin kärryillä. Toki se vaihtuu sitten ehkä ton neuvolareissun jälkeen jos tuijottavat siellä vaan 28-kierron mukaan taulukoita. Mä olen siis laskenut 34 päivän mukaan ja mulla on nyt viikkoja NELJÄ tasan. Ja laskettu 21.1.08.

Päätin lopettaa noi Aerius-allergialääkkeet kokonaan. Tässä on kuitenkin vaan viis päivää. Kai mä pärjään reissuun asti ilman. Pysyttelen sisällä..Tätsy sanoi noista ettei kyl pitäis ottaa joten mä uskon nyt viisaampaa. Hauska juttu kun kysyin noista lääkkeistä niin se kysyi ekaksi olenko sairaanhoitaja kun kuulemma niin tietävästi puhuin lääkkeistä. Hoo..

Ainii Nonulille piti vielä tarkentaa että " mieheni ex" on siis mieheni entinen vaimo. Tää kenen kanssa mun kullalla on tytär. Mun ex-miehellä ei ole uutta vaimoa tai vastaavaa. (Oliskin niin tää meidän reissuunlähtö/ ex.n työmatka-päällekkäisyys olis ollu pikku juttu!!) Mutta " tunnen" tän kätilön varsin hyvin muutenkin. Ollaan oltu samalla luokalla koulussa. Onneksi ei olla synnärillä törmätty kuitenkaan (vaikka hän on siis ollut siellä töissä silloinkin kun noi mun 2 on syntyneet) Eikä olis tarkoitus nytkään törmätä!! Mä en suostu siihen että ne alkaa meidän vauvan synnytyksessä kelaamaan jotain niiden tytön asioita! Voin kyllä hyvin kuvitella:muistatko kun Maikki oli pieni? Voi muistatko kun se teki sillee ja tällee.. YÖK!!

Tjaa taitaa tunteet kuohua tällä mammalla.. Tää lasten " heitteillejättö-episodikin" on nyt selitettävissä mun hormonimyrskyllä!! Kahvikin muuten jo vähän ällöttää. Eilen en pystynyt juomaan mun äidillä enää kahvia; vetosin tähän nuhaan et sain teetä. Mutsi kyl arvaa kohta tän kuvion..

Mut hei nyt on mentävä..palaillaan.

Mannarii

Vierailija
6/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mantariini, mää sekoilin...kyl mää sen noin luinkin,ja muistelinkin, mut sekoitin sen mun päässäni, siis sun miehen ex, tottakai :-) järki päähän! Mulla on alkanut pää taas raskauden myötä entistä enemmän pehmetä :-) Onkohan siellä enää yhtään elävää aivosolua, kun justiina on syntynyt :-O Menkää vain varhaisultraan, kerran se vain tosiaan kirpaisee, ja siellä saa sitten varmuuden viikoista!! Äläkä anna sen neuvolatädin touhottaa mistään 28päivän kierrosta, vaan laskette sen just ton 34 päivän mukaan, sinä sun kiertosi parhaiten tunnet!!

Äitsykin taas kotona! Ja intiassa käyneenä :-) Älä tuijota liian tarkasti noita ovisaikoja, täällä on nyt kaksi rasakautunut, pitkääneläneillä simpoilla ;-)) Joten toivoa on Sinullakin, sitä on aina!! Ootteko nyt pysyneet terveinä?

nonuli ja justiina 7+2

Vierailija
7/39 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea onnea vaan, punainen tupa ja perunamaa :O !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kävi sitten Fudgiksen ennustukset ja Frankien unet toteen, hienoa :)

Nyt teidän ei tartte sitten niin kauhiasti rehkiä petipuolella siellä häämatkalla ;)

Jotenkin uskomattoman onnekasta, että meistä on niin moni jo raskaana, tuntuu että on vasta niin lyhyt aika siitä kun aloitettiin tämä " projekti" . Kohta meikäläinen on yksinään viivan toisella puolella..kääk!

Mulla on polla jotenkin normaalia enemmän sekaisin, kun joudun syömään niin kauheesti leikkauksen jälkeisiä lääkkeitä; kahta antibioottia ja yhtä tulehduskipulääkettä. Ihan kun olisin pienessä kännissä koko ajan :/

Täytynee tästä jatkaa hommia, kuulumisiin :)

Vierailija
8/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnitteluhalaukset Mannikselle -------+++-------. Kerrassaan ihanaa oli lukea plussauutisia! Kyllähän se olikin jo taas aika että saatin uusi tonttu pöyreään muotoon! Varaile vaan se alkuraskauden ultra jos siltä tuntuu!

Nonuli kun oli plussannut mun viime nettitauon aikana niin naureskelin äsken konetta avatessa että kukahan sitä nyt on plussannut. Ja taas meikäläinen reagoi näihin päiviin tyypillisellä tavalla, ensin tuli itku ja sitten t-paidan etumus märäksi kun tissit purskahtivat...Voi hitsi sentään kun vieläkin mieli (ja vähän kehokin...) hyrisee sun puolesta :D

Vähän kyllä Manniksen puolesta kenkutti tuo sun exän työmatkatempaus! Mutta onneksi asiat järjestyivät ja nyt saatkin sitten keskittyä olennaiseen kolmeen ämmään: Matkaan, mieheen ja masuun :D

Nonulille myös lämmin tervehdys, oli varmasti ihanaa nähdä pikkuinen jo noin alkuvaiheessa ja sydän sykkivänä! Toivottavasti flussaolo helpottaa ja pahoinvoinnit pysyvät siedettävinä. Mulla on kroppa myös suojannut pahimmilta allergiaoireilta vaikka tuntuu että koivua on ilmassa paljon. Mulla tuntuu oireet siirtyvän keuhkoihin ja olenkin joutunut iltaisin ottamaan inhalaattorista hörppyjä. Mutta täällä pkseudulla on satanut mukavasti ja siten ilma välillä helpompi hengittää.

Fudgille morjentus saapasmaahan! Sympatiseeraan tuota sun pahoinvoinnin jatkumista, itselläkin tuntui aika epätoivoiselta kun se aina vaan jatkui vaikka kaikki sanoivat että kohta se helpottaa! Aloinkin jo olemaan sen helpottumisen suhteen pessimisitinen ja varauduin siihen että se kestää loppuun asti. Onneksi sitten hiljalleen helpottui, mutta iankin sitä osaa arvostaa tuon rankan alun jälkeen tätä keskiraskautta. Joko alat kaipaamaan kotiin? Ihana oli muuten tuo saatu äitienpäiväkortti :)

Sophielle paranemisia ja tsemppiä höyryihin! Onneksi sinulla oli tuuria matkassa ja vaivan syy selvisi!

Äitsylle morjestus ja toivotaan että ovis olisi vasta nyt kun olet kotona! Kannattaahan sitä uhmata kohtaloa ja vaikka vähän harjoitella että tuntuma pysyy :)

Frankie: Kuulosti kerrassaan ihanalta tuo teidän äitienpäivä! Itse saan vielä noita taideteoksia odottaa hetken ja jos meidän tulokas sukuunsa tulee niin ovat sieltä persoonallisesta päästä...Tsemppiä papaan ja toivotaan että kaikki ok ja lisäksi vielä saat varmistuksen siihen että kaikki kunnossa niin voitte jatkaa hyvillä mielin hommia!

Muillekin morjestuksia!!! Kirjoitelkaahan kuulumisia! Missäs luhtis? Ja nallukalle pikainen tädinhätistys ja uutta putkeen!

{*} sen verran että liikkeet ovat ihanaa arkipäivää ja rytmi tuntuu olevan lapsosella aika säännöllinen. Kohta lähden keskustaan ja 3d ultraan. Toivotaan että isäntä saa nyt mielenrauhan kumpi sieltä on tulossa ja minä toivon näkeväni vilauksen lapsen kasvonpiirteistä. Viikkoja on nyt 25+1 ja maha kasvaa mukavasti.

Kainolosta kävin ultrassa ja kolmas tissihän sieltä löytyi. Täytyy soitella lääkärille mutta todennäköisesti se leikataan joskus myöhemmin pois kun sukuhistoria on tälläinen. Mutta ainakin asiasta on nyt selvyys eikä tarvitse sitä enää miettiä. Nyt pitää mennä syömään ja suihkuun, sitten ultraan :D

Hyvää päivää kaikille!!

Vierailija
9/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa yöllä on satanut! Just eilen käytin viimeiset kerätyt sadevedet taimille ja nyt on taas saavi täynnä. Jee! Mulla on tänään eka allergialääkkeetön päivä ja toivon kädet kyynerpäitä myöten ristissä että masuasukki auttais jos jo pystyy. Tavisnuhaa on vielä mutta olen onneksi saanut nukuttua yöllä. Ja vieläpä tosi sikeesti. Edellsyönä olin kuulemma raivoisasti narskutellut hampaitani ja viime yöstä muistan heränneeni ihmettelemään kuka meille kömyää keskellä yötä. Mies tuli aamulla töistä.

Calle sun näköjään kannattaa pitää palstataukoa aina välillä; jos silloin joka kerta jollain pärähtää plussa. No ei vais. Tule heti kertomaan millainen se 3d-ultra oli! Täällä päin Suomea niitä ei mun käsittääkseni olis edes tarjolla, mutta kyllä mä olen sen verran hullu et voisin lähteä kauemmaskin kuvattavaks! Olenhan mä aikoinaan leikkauttanu silmänikin siellä pääkaupungissa. Ja se ei ollu yks eikä kaks kertaa kun jouduin siellä ramppaamaan. Kaikkiaan tais olla esi- ja jälkitarkastuksineen kuusi käyntiä makkaratalossa. Ja maksoi ihan hirveesti (-99vuonna) Vaivaako se " kolmas tissi" sua vai onko oireeton? Toivottavasti ei kipeydy kovin imetyksen alkaessa!

Ei Nonuli haittaa mitään vaik " sekoitit" miehen ex.n. Nää uusperhekiemurat on sellaisia ettei näistä kukaan normaali ihminen tajuakkaan. Meillä on onneks suht hyvät välit entisiin puolisoihin. Joskus asioihin (siis uusperheissä ylipäätään) puuttuu turhankin hanakasti ex.ien nyxät jolloin soppa helposti käy kiehumaan. Mä olen koittanut olla ottamatta mitään kantaa miehen ja ex.nsä välisiin asioihin. Vaikeaa välillä mut olen mielestäni onnistunut kohtuullisesti. Plääh mut se niistä!

Toi aivosolujen puute mistä kerroit on muuten jännä juttu. Tietty se liittyy vauvan saamiseenkin mutta välillä kyl tuntuu että kotona oleminenkin tyhmentää. Mulla on neropatti-teinityttö joka elää kaikkitietävyyden aikaansa. Sille jos sanoo jonkun " totuuden" vaikka et rasvat on lipidejä (kun se luki kemiankokeisiin) niin heti saa kuulla et " joo mä TIEDÄN. Ei tartte tollasia mulle sanoo" ..jne. Herkempi vois vaikka hermostua sen kanssa. No kaipa se murkkuikä joskus helpottaa. Mitä yritin sanoa oli, että välillä tää kana jo tuntee olevansa munaa tyhmempi. Karua! Kyse on kuitenkin 15-vuotiaasta!

Mä varasin sen alkuraskauden ultran. Mies oli ihan ihmeissään et NYT JO? Mutta pakkohan se on varata et saa ajan. Näiltä nurkilta jos aikoo päästä gynekologille niin on oltava ajoissa liikkeellä. Se on 8.6 eli ennen neuvolaa. Mulla on silloin 7+3 joten pitäis sydämen syke näkyä ja varmaan selviää onko niitä yksi,kaksi vai kolme.. Illalla mulle tuli sitten uskonpuute. Piti kaivaa testi esiin ja tihrustaa onko siinä varmasti viiva. Hirveesti se on himmennyt mutta näkyy se. Ja tisut on kipeät. Muuten ei mitään ihme fiiliksiä. Pientä juilintaa kohdun tienoilla mutta ei sitä voi kivuksi sanoa. Mitään valkkaria ei ole. Ihmeenkin kuivaa! Ja sexihalujakaan ei ole minkäänlaisia. Onkin ollut pakollinen tauko kun olin flunssassa ja nyt mies on yövuorossa. Saapa nähdä meneekö peräti ulkomailla hommailuks seuraava kerta!! Luulen että ne halutkin taas herää kun ollaan vaan kahdestaan ilman stressiä mistään!!

Mies sanoi eilen mulle et mitenköhän pärjään ilman läppäriä kaks viikkoa. Haloo oikeesti! Mun on varmaan ihan pakko välillä päästä lukemaan edes Tonttujen juttuja. Kai siellä jotain nettikahviloita on!! Ja jos hyvin käy niin laitan terkkuja sieltä. Fudgis ainakin kotiutuu sillä välin Suomeen. Toivottavasti pääset heti kirjoittelemaan kuulumisia miten ajomatka meni!

Mä taidan nyt mennä yskimään röörit auki. Karseet limat kurkussa.Yöks!

Mannarii 4+1

Vierailija
10/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maailman ihanin tytöntyllerö voimisteli mun masussa!!! Oli kyllä kaunein asia mitä olen maailmassa nähnyt :D HUH!

Käytiin tosiaan siellä 3/4d:ssä ja aivan mahtava fiilis jäi. Myönnän avoimesti että kyseessä oli puhdas vanhempien hömppäkäynti ja reilu 150 euroa meni meidän puhtaaksi iloksi, mitään " kunnon" syytä ei tälle käynnille ollut. Mutta olen ajatellut sen niin että kun meillä menee rahaa mm. ulkona syömiseen ja jne niin vähän niin tuo raha kyllä tasoittaa sitten niitä tilejä!

Kaikki oli hyvin ja Felicitaksen Tapio Kurkea voin lämpimästi suositella! (niin on moni muukin tehnyt täällä palstalla)... Oli rauhallinen, asiallinen, perusteellinen jne. Koko tutkimuksesta jäi todella lämmin ja hyvä olo. Mulla tosin tuo melko lailla edessä oleva istukka vaikutti näkyvyyteen jonkun verran, mutta hyvin informatiivisia olivat kuvat ja koko käynnin aikana sain enemmän tietoa kuin tähän mennessä kunnallisissa tutkimuksissa.

Mutta näin meillä. Tuosta ylimääräisestä rintarauhasesta. Se alkoi turpoamaan muutama viikko sen jälkeen kun rinnat alkoivat vuotaa ja samaten tuli kipeäksi. Nyt ei vaivaa tavallisessa arjessa, mutta kipeytyy jos käytän esim. reppua tms. jotain asustetta joka hankaan kainalokuoppaa pitkään. Äidillä se alkoi aikoinaan synnytyksen jälkeen vuotaa/tihkua maitoa.

Tsemppiä mannikselle sinne alkukipuiluihin ja toivotaan että lääkkeetön tila ei kovasti pahenna sun oloa.

Missäs muut tontut luuhaa???

Vierailija
11/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla sun kanssa tänne voihkaileen! Kuulostaa NIIN ihanalta, oli ihan varmasti aivan mahtava kokemus ja teki masuasukista vieläkin todellisemman! Onnea tytöstä ja loistavaa, että kaikki näytti olevan kunnossa! Hieno juttu! Nyt vaan nautit täysillä masunkasvattelusta hyvillä mielin! Joko teillä on pikkuiselle kutsumanimi?

Mä haluan ehdottomasti myös 3- tai 4d-ultraan, jos se vain täällä Pirkanmaalla on mahdollista sikäli mikäli kun enää ikinä edes raskaudun. Eli jättäisin itse alkuraskauden ultran väliin ja menisin myöhemmin tähän 4d:en, meillä on muutenkin kaksi ultraa tarjolla neuvolasta tai ainakin oli edellisen raskauteni aikana. Voi vitsit, olis se hienoa! Rakennetarkistuksen lisäksi haluaisin myöskin selvittää sukupuolen, eikä ole salaisuus, että tyttöä vähän toivotaan, toki poikakin olisi tietysti aivan mahtava juttu!!!

Täällä ei MITÄÄN tuntemuksia, näyttää siis kai huonolta. Hieroskelen vähän väliä tissejäni (näyttää varmaan aika koomiselta), mutta ei niissä kerta kaikkiaan ole mitään ihmeellistä tuntoa, ei vaikka kuinka kuvittelen ja kouraisisin kovemminkin!! :) Piru vie! Eilen vähän jomotteli pohkeita siihen malliin, että täti olis tulossa. Vielä kuitenkin odotellaan. Oon ihan satavarma, että huomen aamulla lorahtaa!

Frankie kp 27/27-31

Vierailija
12/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kertakaikkiaan ihanalta teidän ultrakäynti calle ja vielä pikkuinen tyttö masussa, ihanaa :) Nyt täytyy tunnustaa et olen vähä blondi mut kysyn kuitenkin; selvisikö teille siinä 3/4 d-ultrassa että lapsi on tyttö, onko se sellainen missä sukupuoli selviää " satavarmasti" ? Ei mun mielestä huono sijoitus ollenkaan, meneehän sitä rahaa tosiaan moneen turhuuteenkin.

Unohdinkin muuten mainita teille, että meikäläisen " paikat" on nyt sitten ultrattu peräti kahteen kertaan tässä viikon aikana ja ensimmäistä kertaa mun elämän aikana. Tehtiin samaan syssyyn muiden tutkimusten kanssa, kun selviteltiin mahakipujen syytä. Kaikki näytti kuulemma normaalilta, mikä oli itselle kyllä hieno asia tietää. Oikeassa munasarjassa oli joku kauhia rakkula, mutta mulla olikin just ovisaika käsillä. Jep, jep..käyttämättä jäi nyt sit!

Frankielle toivon ++++++++++++++++++++++++ tuulia täältä, sulla onkin jo jännät päivät meneillään. Itsellä vielä monta viikkoa odotusta edessä ennen kun pääsee taas yrittämään, kun tämä kierto meni kerran ohi. Niin ja niistä etuvarustuksen tuntemuksista; mulla on ollut arat ja kipeät rinnat jo n. 2 kk, eikä tärppiä, että tiedä sitten mitä pitäisi ajatella :/

Kohta alkaakin Frendit, joten täytynee raahautua telkun ääreen :)

Palataan taas!

Vierailija
13/39 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans tuun kimppaan voihkimaan! Voih Calle: tyttö!! Ihanaa!! Mä kans tavallaan haluisin tietää sukupuolen sitte jossain vaiheessa. Helpottais monia asioita ja kun mulla nyt jo on ennestään yks kumpaakin sorttia niin ei sen niin väliä jne. Mut ehtis vähän suunnitella nimeä ynnä muuta tärkeää.. Kattoo nyt miten meil menee se eka ultra (näkyykö edes ketään tai mitään) mennäänkö sitte 3/4-d:hen. Mut kiinnostaa kovasti kieltämättä! Meille toi alkuraskauden ultrakin on tärkee juttu sillä haluan että mies pääsee osalliseksi tätä raskautta mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Tää on kumminkin varsinkin näin alussa ihan abstrakti juttu isälle. Varmaan sykkeen näkeminen ja sen pienen alun mikä siel ehkä on auttaa!!

Frankie: tissien kipumattomuus on aivan LOISTAVA oire!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++ Testaa jo!!!!!

Sophie harmin paikka et ovis meni sivu suun. No mut ens kierrossa sitten. Tarviihan helmi- ja maalisvauvojakin syntyä!! Mä niin haluisin et kaikki tontut plussais ettei kukaan jäis yksin tänne. Tai siis eihän kukaan yksin jää mut tajuatte varmaan mitä yritän sanoo.? Voi miten siistii olis jos kaikki sais mahat pömpölleen ja voitais kirjoitella vielä pienten pilttien äiteinäkin!!

Eka lääkkeetön päivä on mennyt ihan kivasti.Tosin täällä satoi tosiaan koko viime yön ja päivälläkin. Ilma tuntuu ihanan raikkalta! Yskä on vieläkin kova ja nenää tarvii niistää aina yskimisen jälkeen. Ja vertakin alkaa ärsyttävän herkästi tulemaan nenästä. Mut ei haittaa. Kyl mä lauantaiks olen terve!

mannarii

Vierailija
14/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas, taitavat muut tontut olla vielä unten mailla tai aamupuuhissa...

Tämä palsta ja meidän porukka on kyllä aivan mahtava :D Lämmin halaus teille kaikille täältä liikuttuneelta hormonihirviöltä. Täällä saa aina niin kivat ja vilpittömät kommentit!!

Frankie tosiaan, jokos testi polttelee vai oletko vielä skeptisin mielin? Toivottavasti täti on jossain muualla kuin teillä tänä aamuna!! Tsemppiä ja tule tänne ärjymään sitten heti jos tädin pentele jostain syystä tulee paikalle! Vaikka uskon vahvasti että tuo oireettomuus ei ole tae mistään, joten eletään toivossa!!

Käsittääkseni tuo 3/4d on aika vauhtia yleistymässä ja uskoisin että suurimmista kaupungeista alkaa jo löytyä. Suomen terveystalo tekee ainakin ympäri (?) Suomea 4d juttuja, toimiikohan tuo linkki.

Meille ultraaja sanoi että aina on hankalia tai epävarmoja tapauksia tuon sukupuolen suhteen mutta tämä meidän tytsy on kuulemma aika varma ja kyllä se pienen selityksen jälkeen loogiselta/todennäköiseltä näyttikin. Mutta parasta oli ehdottomasti kun kuvassa näkyi kun sikiö availi silmiään ja jalkapohja oli ihan posken vieressä, aika flexiibeli likka!

http://www.terveystalo.com/index.php?50&cmsshow=16;artikkelit

Sophielle tsemppiä sinne toipilaana oloon. Hyvä että oli " värkit kohdillaan" ainakin siltä osin on sitten varmuus saatu! Eiköhän se plussa tärähdä sinullekin kun teille tulee pieni pakkopaussi, käy vielä Mannikset sulle että saat parasta ikinä on se on sitten siinä (olikos se kaksos vai kolmosvauhti ....?)

Mannis: nyt täytyy mun vähän varmistaa, mutta eikös ollut niin että tämä on teidän eka yhteinen ja teillä molemmilla on exien kanssa lapsia? On varmaan aivan erilainen olo ja odotus? Eiköhän sieltä löydy ihan kunnon sykkeet ja varmasti sen näkeminen saa homman tärähtämään tajuntaan :O

Mites Nopsulle sinne huonon olon (?) rajamaille? Tsemppiä ja piipahda kuulumisille kun ehdit!

Mä painun nyt aamupalalle ja sitten aloitan surffaamisen noihin synnytysjuttuihin. Sekin asia on vihdoin alkanut pyörimään mielessä, olen antanut sen vähän odottaa. Eilisen jälkeen asia tupsahti mieleen ja jäin sitä illalla pohtimaan.

Kaikille hyvää huomenta!

Vierailija
15/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on taas kuhina käynyt kovasti =-))

Voi Calle =-) pieni tyttö :´-)) nyt mää sit vollotan... On toi 4d vaan hieno keksintö, eikä tuo hinta nyt niin päätähuimaava ollut, maksaahan tuo alkuraskauden tavallinen ultrakin 130 euroa :-O En usko, että me kuitenkaan lähdetään tuolle tielle, kun ei lähdetty esikoisestakaan.. olishan tuo aivan ekstraa ja ihanaa... Mulle riittää, että kaikki menee muuten hyvin!! Mua kyllä oikeesti nauratti toi sun " kolmas tissi" -juttu, vaikkei siinä oikeasti ole mitään nauramista! On se ihminen vaan kummallinen otus, kun tuollaisenkin " ihmeen" kasvattaa!! Se on vissiin jotenkin perinnöllinen, vai??

Ihanalta kuulostaa, noi sun vauvajumppa-jutut =-)) Mää odotan kanssa sitä aikaa niiiin kovasti =-)

Frankie kuules, elä turhaan niitä blosia hieroskele, kato ei mullakaan kipeytyneet tissit oviksen jälkeen yhtään :-) Vasta nyt ne on TODELLA ARAT!! ++++++++++++++++++ joko sinä testasit??? ei me mitenkään olla kärsimättömiä ja uteliaita ;-) Olis vaan tosiaan ihanaa, jos meillä alkais kaikilla masu pömpöttää, kevään ja kesän mittaan :)

Mannarii, kyllä se vauva siellä sun allergiaasi auttaa :-)) nii tekee täälläkin!! Kyllä sää lauantaiseksi paranet!! Miten mää kestän ne kaksi viikkoa, jos et lainkaan pääse meille kirjottelemaan :-O

Sohvilla on rööri kunnossa ;-)) ei kun siementämään ;-)) Koitahan silti ottaa vielä rauhallisesti, ettei haava repeä ;-)) ei mitään akrobaattisia asentoja ;-)

Mulla on olo useimmiten kun piestyllä...Huono-olo ja uskomaton väsymys... ehtoot menee maatessa...mut ei se mitään, pääasia, et vauva voi hyvin :-)

nonuli ja justiina 7+4

Vierailija
16/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa, täällähän on tapahtunut vaikka mitä...VALTAVASTI ONNEA Nonuli ja Mannarii, ja muillekin jos niitä oli!!!!!

Valitettavasti tein oikean pikaluvun ja varmasti paljon jäi asioita huomaamatta, mutta palaan lukemaan teidän jutut oikein kunnolla, kun mulla on parempi hetki. Nyt oli vaan pakko kommentoida on tällä niin ihania juttuja tapahtunut. Toivottavasti loputkin plussaavat nopeasti, jännittävät päivät näytti olevan aikakin Frankiella!

Tää tonttupalsta on kyllä paras, taidan minäkin palailla enempi tänne puolelle, jos vain sopiii! Tuolla lokakuisissa odottajissa on kyllä ihan ok, mutta ei siellä sillälailla tutustu ihmisiin, on jotenkin pinnallista.

Callelle onnitttelut mukavista ultrakuulusimisista ja tytöstä. Itsekin odotan jo kovasti rakenneultraa (29.5.) ja toivon vinkkiä sukupuolesta. Myös 4d:n ollaan menossa heinäkuussa. Meilläkin on jo tyttö ja poika, mutta jotenkin toivon hiukan enempi tyttöä, varsinkin nyt kun poika on melkoisessa uhmassa ja huomattavasti hankalampi tapaus kuin neitiesikoinen (tosin yksilöitähän nuo jokainen ovat, kai)...ja olishan se paljon helpompi keksiä nimi tytölle kuin pojalle ;-) .

Nyt on pakko mennä, nuo lapset tuolla huutaa... lupaan palailla pian ja toivottavasti oikein ajan kanssa, tää meitin elämä on näin keväällä aika hässäkkää, kun miehellä työkiireitä ja omaa aikaa ei juuri ole eli miehen kesälomia odotellessa...

Luhtavilla (viikkojakin jo melkein 19)

Vierailija
17/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiits Calle linkistä! Meitä lähin 4d olis siis toi Lahdessa oleva. No ei paha ollenkaan jos päädytään mennä siihen. Sopiva ajankohta olis loppukesästä. Mä hykertelen ajatuksella et jätettäiskin käyttämättä kaikki sairaalan ultrat ja mentäiskin vaan " omiin" tutkimuksiini. Näin välttyisin tapaamasta sitä miehen ex:ää. No leikki leikkinä. Mutta oikeesti jos hän meille tulisi synnytykseen kätilöksi niin kieltäytyisin menemästä saliin.

Laskin äsken sillä OYS:n raskauskiekolla koska on mahdollisisesti tärpännyt niin arvatkaas mitä? Yksi päivä täsmää niin menkkojen kuin hedelmöityksenkin perusteella.Eli suomeks sanottuna antaa saman lasketun ajan. Ja se on TADAA: 30.4 eli juurikin se yks kerta kun sain sitä elämäni parasta seksiä!!! Vähänks meikä täällä nyt on täpinöissään! Sanoin silloin (lunttasin vanhoja tonttujuttuja) että kolmoset tulossa. Heh saa nähdä pitääkö paikkansa vai tulisko kuitenkin vaan yksi rakkauden hedelmä.

Jep Calle: tämä olis meille tosiaan eka yhteinen. Lapsi jota ei edes pitänyt tulla. Me puhuttiin asia selväksi kun alettiin seurustelemaan vajaa 5 vuotta sitten. Kumpikaan ei silloin halunnut lisää lapsia. Jotenkin mielet muuttui matkalla ja päätettiin antaa vauvalle mahdollisuus..

Joo Luhtis takasin Tonttuhin vaan kokopäiväiseksi! Ei me muutkaan täältä aiota mihinkään lähteä. Tää meidän noin kymmenen hengen porukka on passelin kokoinen. Ei liian iso ettei muistais kirjoittajaa eikä liian pieni että menis ihan yksinpuheluksi!

Nonuli en kyl tajuu miten mä muka pärjään sen kaks viikkoa nettipimennossa! Voi tehdä tiukkaa tosiaan. Mutta jos siellä olis sitte muuta puuhaa millä täyttää päivät.. Kuulin eilen et yhdet meidän kaverit on samaan aikaan samalla saarella. Välimatkaa on tosin n 150km mutta yritetään ehkä tavata siellä. Paha vaan että en halua et tää vauvajuttu paljastuu niille. Ja nehän hokaa sen heti jos en juo olutta! On mun varmaan joskus pakko maistaa vähän miehen lasista miltä MYTHOS maistuukaan.. Tosta olutjutusta tulikin mieleen: viime viikolla joku ilta saunan päälle mies toi mulle mun lempimerkkiä oluen. Ja se maistui ihan OUDOLLE!! Join kyllä sen mutta ei se ollut hyvää. Eli sehän oli selvä raskausoire!!

Aurinko paistaa taas ulkona ja tekis niin mieli mennä pihalle! Mulla olis vähän istutushommiakin ennen matkaa. No jos huomenna..

Frankie huhuu oletko jo testannut??

mannis

Vierailija
18/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olisi jos pääsisi takaisin töihin niin säästyisi rahat. Kävin taas kaupoilla ja mukaan tarttui lappuhaalarit ja muuta pientä...Nyt painun takapihalle puutarhahommiin, jospa siellä en saisi rahaa tuhlattua.

Musta on äärettömän tylsää että mannis meinaa häipätä kokonaiseksi kahdeksi viikoksi. Saat kyllä anteeksi mutta vain ehdolla että nautit matkasta ihan täysiä meidän kaikkien puolesta :D

Luhtiksellakin on viikkoja jo melkoinen määrä!! Mites on vatsa pyöristynyt? Joko liikkeet tuntuu kunnolla? Tänne vaan takaisin kokopäiväiseksi. Mun aivokapasiteetti ei ainakaan riitä kuin juuri näin pienen porukan kuulumisiin ;)

Nopsulle ylimääräistä energiaa päivään että jaksat sitten illalla levätä!

Ainiin siitä rintarauhasesta, tuo ultraaja selitti että joskus on naisilla tavattu sellaista jopa rinnoista kainalon kautta nivusiin kulkevaa maitotiehyttä nk. milkyway' tä joka olisi jäänne (?) esim. emakoilla olevasta nisärivistöstä?? Omituiselta kuulostaa!

Tv Calle the triple Niple....

Vierailija
19/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas vähän parempi olo kun laitoin murua rinnanalle!

Piti tulla ihmettelemään tuota uutta äitiyspakkausta! Se oli ihana :-) Voi kun niitä pääsis pian hypistelemään!!

MUTTA! nyt oon ihan puullapäähänlyöty! Siellä oli mukana NAISTEN KONDOMI :-O siis mikä se on?? joku pessaari-juttuko Oonko mää niin täältä takapajulasta, et en ole sellasestakaan ikuna kuullu! siis mites helevatissa sellanen oikeen asennetaan :-OO pölkkypäälle!!

Teretulemast Luhtis takasin! Olis ihanaa jos pysyttäis kaikki kasassa syntymiseen ja vauva-aikaan asti :-)) niinkun nuo 60-lukusetkin =-)) Voi hiivatti, miten sullakin voi olla jo noin paljon viikkoja kasassa =-) perässä tullaan kaikki!!

Siis anna anteeksi calle, mut mää en voi olla sanomatta, et sinä oot sitten melkein niinkun meidän ikioma jouluemakko =-) (tämän sanon sitten rakkaudesta, ja toivon, ettet pahastu, kun lasken leikkiä vakavalla asialla :-I ) *rakastaa sinua kolmenännistä callea*

meen nyt ihmetteleen tota kortonkia :-Z

frankieeeeeeeeeeee, mis oooleeeetttt!!!!!!

nonuli ja justiina 7+4

Vierailija
20/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nonulin jouluemakkojuttu : D vain omena puuttuu suusta! Ukko vilkuilee oudosti kun nauran täällä vedet silmissä...

Tosiaan missäs se frankie on? Täällä odotellaan kuin tulisilla hiilillä!

Ulkona on ihan mieletön tuuli, laittelin marjapensaiden juurille katekankaita ja kuorikatetta. Aika tehokkaasti tuuli pyöritti tavaraa ympäri pihaa!

mutta jees!