Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<o** TONTUT viikolla 20**o>

14.05.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10257886&p=1&tmode=1&smod…

Tuostapa viime viikon turinat ja eikun uuteen viikkoon!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkö mä repesin tosta nonulin jouluemakkojutusta.. mutta tosiaan ihan rakkaudella minäkin! Aika hassuja juttuja kyllä nuo kaikki muinaisjäänteet mitä meissä saattaa piileksiä!

No olettepa te täällä olleet tulisilla hiilillä odottelemassa plussauutisia! Kaikki tsempitykset ja plussatuulet otetaan kyllä ilolla vastaan, niitä TODELLA tarvitaan! Päivän tilanne on tällä hetkellä hyvät tontut tämä: aamulla ei lorahtanut vielä mitään, vaikka eilen niin povasin, eikä päivälläkään, eikä tähän hetkeenkään asti tätiä ole vielä näkynyt. Mutta sanotaan näin, ettei se kovin kaukanakaan luultavasti ole, siltä nimittäin TUNTUU! Tultiin juuri kovaa kyytiä kotiin kaupasta, kun kassajonossa olin tuntevanani jotain lorahtavan ja olin aivan varma, että nyt ne alkoi! Kotona suoraa päätä veskiin, mutta ei vieläkään merkkiä tädistä! Nyt kyllä pelottavan enteilevään malliin juimii silloin tällöin mahasta ja pohkeet ovat tuttuun tapaan " poikki" eli kolottelevat mulle tyypilliseen menkkojen alkupäivien tapaan.. Mutta odotellaan odotellaan! Edelliset kp:t ovat olleet muuten 28, 27, 28 ja 31 aikaa sitten!

Ja ehei, en todellakaan aio testata kuin yhden kerran tässä vauvaprojektissa ja sen aika on sitten, kun ollaan viikko myöhässä! Minä en tuhlaa rahojani niihin testeihin, ostan mieluummin vaikka niilläkin rahoilla kengät (kenkäfriikki kun olen!). No tulipa raportoitua monisanaisesti aiheesta, josta ei oikeesti ole mitään raportoitavaa! Auts, nyt juilii jo varpaistakin *vauhkona*!

Nyt täytyy lähteä taas iltapuuhiin! Kiitos vielä tsempityksistä! Aion kyllä raskautua, jos en tässä kierrossa, niin sitten seuraavassa tai sitä seuraavassa..!!!

Frankie kp 28/27-31

Vierailija
22/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikällä on käytössä uusi tietsikka! Oli pakko ostaa, kun se vanha todellakin sanoi sopimuksen irti.

Callellahan oli ihanat ultrakuulumiset. Onnea kovasti tytöstä! Me taidetaan olla nykyisin jo vähemmistössä siinä mielessä, että ei haluttu esikoisen aikaan tietää eikä jatkossakaan kumpi on tulossa. Mä taidan siinä jutussa olla jotenkin vanhanaikainen, että haluan säästää sen tiedon siihen syntymän hetkeen. Eli me ei tulla menemään 3/4d-ultraan, jos ei sille ole mitään " oikeeta" tarvetta. Ihania ne kuvat kyllä on, kun olen kavereilla nähnyt. Yhellä mun työkaverilla kävi kuitenkin niin hassusti, että lääkäri sanoi, että tyttö tulee, mutta yllätys olikin melkoinen, kun tulokas olikin poika. Mutta se on kai todella harvinaista.

Luhtavilla, kiva kuulla susta pitkästä aikaa ja todellakin asetu vaan tähän tonttupinoon, en mäkään mihinkään muualle osais kirjoittaa.

Mäkin odottelen Frankien testausta. Mitenkä on? Joko on asia hoidettu?

).( Taas hyvät naurut kaikille. Johan kun yritys taas alkoi niin kaikki " oireet" on pelissä. Mä en nyt todellakaan ole siitä oviksesta yhtään tietoinen. Limat tuli ja meni, mutta siis mitään viivoja en saanut aikaseks. (En kyllä joka päivä testannutkaan, kun olin siellä maailmalla ja pääs unohtumaan.) No, jokatapauksessa tänään on ollut tasainen menkkajomotus koko päivän ja lisäks yhdessä vaiheessa aika kovia kramppeja. Sit musta tuntuu, että mä hukun tosi vetiseen valkkariin. Sitä on jatkunut nyt muutaman päivän, mutta tänään erityisesti. (Sori ehkä turhan yksityiskohtanen kuvaus, mutta mihinkäs muualle näitä puhuis.) Toiveet on tietysti korkeella, mutta mun mielestä ei näin aikasin oikeesti vois mitään oireita olla. Eihän siellä mitään kiinnittymistäkään vielä kai olis ollut, vaikka tärppi oliskin käynyt. Toisaalta en mä pysty sitä oviksen aikaa sanomaan, mutta eikös jossain lukenut, että vikana limapäivänä ja se mun mielestä oli lauantai. Ja nyt on vasta keskiviikko. Ja toi valkkarihomma on ollut ainakin kolme päivää. Mielenkiintosta tää kyllä on. Mutta olihan se viime kiertokin vähän outo, joten eiköhän tässäkin ole vaan jostain sellasesta kyse.

Nyt tuli kauheen pitkät omanapalöpinät, sori siitä. Täytyy lähteä jotain syömään. Hyvää helatorstaita kaikille!

Äitsy kp16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkin Frankien kanssa samaan aikaan linjoilla. Kyllä se testaamisen aika varmasti sulla tulee.

Se vielä omaa napaa, että tissejä vihloo. Mulla ei koskaan... Mutta edelleenkin liian aikasta. Kaikkea se toivova ihmismieli saa aikaseks.

Pipipää-Äitsy

Vierailija
24/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hekotin kans itsekseni Nonulin uusinta vetoa. Onneks olet Calle-emakkoisemme huumorintajulla varustettu tonttu! Kaikkee se esihistoria tuo meidän kroppiin viel nykyaikana! Katsoin yhtä vauvankehitysdokkaria kovalevyltä eilen ja siinä kerrottiin et mun vauvalla on nyt kidukset ja HÄNTÄ! hoo..Toivon mukaa häviävät sieltä!

Höh Franksu ei ole testannut ja mäkun koko päivän kävin aina välil klikkaamassa tontut esiin jos jo.. Miten mä nyt selviin jos jään kahdeks viikoks tietokonepaitsioon enkä saa tietää kuin kävi? No jos et ole lauantaihin mennessä saanu muijaa teille niin sitte testaat eiks je? La-aamu sovittu nyt?! Pienen pientä painostusta!!

Ja äitsy on ihan selvästi kans pieniin päin. Hmm. Tisukat kipeet+ runsasta valkkista= raskaus!! Niin se on! Onnee uudesta tietsikasta!!

Mä olen tänään lisinyt musaa ämppäriin. Se on jo melkee täynnä. Miks oi miks ostin vaan yksgigasen.. No eiköhän noissakin mulle riitä kuunneltavaa kahdeks viikoks.

Nyt iltateelle. Olen muuten ihan " yksin" kotona (superharvinaista!) Mies töissä ja lapset kuka missäkin. Koira vaan ja minä.. ja natiainen!

Moido!

Vierailija
25/39 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävi taas nopeasti tämä " tonttukoukkuun" jääminen, jo toisen kerran tänään täällä.

Tulin just saunaillasta, meillä on aina sellaiset kollegojen kanssa näin keväällä ennen lomia. En tosin ole töissä, mutta osallistun kuitenkin näihin rientoihin, kun on tosi kiva nähdä kavereita. Tuli istuttua ämmäporukalla saunassa taas aika tovi ja juttua riitti. Kaks meistä oli raskaana ja yhdellä toiveissa, tuli sitten puhuttu vauvansaannin ongelmat ja vauva-ajan kauheudet ja tietysti myös niitä ihania asioita. Mikäänhän ei ole niin rakas kuin oma lapsi. Sori vaan ukkokultani, mutta näin se vain menee!

Oli kivaa vähän iratutua arjesta ja palata kun kaksi pienokaista nukkuu onnellista unta. Meillä tosi hyvä lapsenvahti. Ja nyt ajattelin kerrankin istua rauhassa tähän koneelle, mies jäi vielä saunomaan (sama työpaikka, samat huvit).

Saakeli, kun surffasin tässä välissä katsomaan kuka kirjoitti mitäkin ja sit kirjotukset katos, olin taas unohtanut tallettaa. Mutta nopeasti uusiksi...

Äitsy: Mulla toi juokseva valkkari oli eka merkki raskaudesta (sellaista ei ollut muissa kierroissa). Se alko heti ovulaation jälkeen. Toivottavasti on sullakin merkki vauvan tulosta.

Frankie: Arvaa juoksinko monta kertaa vessassa tarkistamassa lorahtiko jotain punaista...kymmeniä. Ja menkkamaiset kivut oli kovemmat kuin yleensä vaikkei sitten menkkoja koskaan tullutkaan. Peukut pystyssä myös sulle.

Nonuli: se naisten kondomi on sellanen vähän samannäkönen kuin normaali kondomi mutta isompi ja se laitetaan naisen sisään niin että sen suu jää ulkopuolelle. Älä kysy miten pysyy paikallaan, olen sitä itse ihmetellyt. Ei kait ole Suomessa kovin suosittu. Pitäis ehkä ostaa ja kokeilla niin olis taas yhtä kokemusta rikkaampi ;-), vaan ei taida olla ehkäisylle ihan lähiaikoina tarvetta.

Nyt en jaksa kirjoitella enempää vaan lähden vielä lueskelemaan vanhoja juttuja vähän sieltä sun täältä. Palaillaan.

Vierailija
26/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kyllä - aina kun tulee tänne kurkkimaan, niin ei malta olla kirjoittamatta :) Kaikkea sattuu ja tapahtuu ja kerrassaan loistavaa sakkia <3 Mitenhän mä nyt muistan, että mitä piti kenellekin sanoa. No, ainakin het aluks jokaiselle huiskutus!

Luhtavillan kans samaa mieltä, että tota lokakuisten pinoa on ihan jees lukea, mutta ei sinne sillä lailla koe kuuluvansa. Kiva kuulla, missä vaiheissa muut menee, mutta ei sen syvempää keskustelua. Teidän naisten saunakeskustelut kuulosti kyllä luksukselta. Arvatkaas kuka ei oo päässyt saunaan sitten joululoman, mutta vajaan parin viikon päästä taas!!!

Frankie...oijoijoi, täälläkin päästiin jännittelyyn mukaan ++++++ Mä oon kyllä samaa mieltä tosta testailusta, että testaa sitten yhden kerran, kun on jo melkein varma lopputuloksesta - mä ainakin tykkäsin siitä tavasta, niin säästää sekä testejä että itseään. Mutta toisaalta, tekis jo kyllä mieli kuulla, mikä on sun tilanne, nytnytnytnyt :D

Nonulilla viikot lisääntyy huimaa tahtia. Niin varmaan meillä kaikilla, mutta jotenkin tossa alkuvaiheessa sen huomaa helpoiten. Toivottavasti pärjäät olosi kanssa!

Kiva, kun Äitsykin taas on päässyt kuumeiluihin todella mukaan. Kaikki oireet vaan tarkkailuun ja EHDOTTOMASTI kertoilet niistä täällä ihan vapaasti. Meitä oikeasti kiinnostaa valkkarit sun muut - varmaan harvassa muussa paikassa :)

Mannarii sai toivottavasti nautittua rennosti, omarauhaisesta kotihetkestä. HYVÄÄ MATKAA teille. Ai että, tottele Callen käskyä ja nauti meidän kaikkien edestä!!! Hurjaa tosiaan ajatella, että kun te tuutte reissusta, niin mekin jo toivottavasti ollaan kotomaan kamaralla. Niin se aika vaan rientää. Ihana kyllä, että saatte pitää kahden viikon loman - ehtii kunnolla irrottautua arjesta, ja mies läppäristä :)

Calle - ONNITTELUHALI aivan ihanista ultrakuulumisista ja tyttövauvasta!!! <3<3<3 Mun on nyt kyllä pakko mennä kattelemaan niitä Terveystalon nettisivuja, että sattuisko tuolla Pohjanmaan suunnassa olemaan tuota mahdollisuutta. Innostuiskohan mies tuollaisesta, hmm, täytyy kysyä illalla.

Olin alunperin sitä mieltä, että en haluaisi sukupuolta etukäteen tietää, mutta nyt on kyllä mieli muuttunut ja meinaan rakenneultrassa ainakin kysäistä, että selviääkö. Mä ihan salaisesti teille kuiskaan, että mulla on vähän poikaolo, mutta tätä ei sitten tiedä kukaan muu. Tuohon oloon vaikuttaa varmaan se, että tiedän miehen vähän enemmän toivovan poikaa ja toivon sitten mukana ja sitten se, että uskon pupuilun osuneen aika kohdilleen, niin vois olla todennäköistä, että nopeimmat simpat on voittanut. Mutta kumpikin on siis tervetullut! Mutta että haluaisin kyllä jo tietää :) Vois ostella vaatetta ym. sälää. Muuta en oo vielä ostanut kuin yhden potkupuvun ja siihen takin - oli aivan ylisöpöt! Ja tuo uusi äitiyspakkaus näyttää tosi kivalta ja uskon, että niillä vaatteilla suht pitkästi pärjääkin + jos sukulaiset ja ystävät lahjoo, ko eka nyt kuitenkin on tulossa. Meinaan siis olla mahdollisimman vähillä ostoilla. Ainakin siihen asti, että pääsen kirppareille...

No joo, jopas taas tulee tekstiä. Sori :D Sen verran kuitenkin vielä selitän, että pahoinvointia on taas ollut kahtena aamuna. Callen kokemukset lohduttavat minua, kun tuntuu, että muilla pahoinvoinnit on jo taaksejäänyttä elämää tässä vaiheessa. Masusta en vielä mitään selkeää ole tuntenut. Mutta eilenaamulla, kun mies leputti kättä masun päällä, niin hän sanoi tunteneensa muljahduksen - eikä suolistonikaan huomatakseni ainakaan mitenkään erityisesti touhunnut, joten varmaan kaveri heitti isille vitosen. Söpöä! Ja sitten muutaman kerran kohtua painellessani olen huomannut ihan tuossa häpyluun yläpuolella sellaisen kumpareen. Ja nyt tuolla lokakuisissa joku kirjoitti, että se voisi olla vauvan peppu tai selkä tai jotain. COOOOOLL!!! Innostus senkun kasvaa, jos tuolta alkaa elämöintiäkin tuntua! :)

Nyt mä vaikenen.

Fudgis 18+4

Vierailija
27/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mitään vielä vaikene :) Sophielle, opiskelutoverilleni, piti sanomani, että ONNEKSI kaikki paikat sulla tutkitusti kunnossa. Varmasti huojentavaa. Nyt vaan priimapaikoilla koitokseen. Kyllä se kohta tärppää!

Nyt, shhh.

Fudgis

Vierailija
28/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietsikan näppäimistö on nyt jostakin syystä jumissa, lieneeköhän patterit lopussa vai mitä, joten nyt on turvauduttava taas kännykkään. Tässä väsyy sormet ja muutenkin menee hermot, joten ihan lyhyesti: en ole raskaana. Tänään siis kp 1 ja takana nyt vissiin 5 yrityskiertoa. Jo on toivotonta puuhaa, enpä olisi alussa uskonut! No, ens viikolla kun lähdetään reissuun, niin saapahan hyvällä omallatunnolla ottaa niin monta olutta ja viinilasillista kuin sielu sietää! Parempaa plussaonnea seuraavalle!

Vierailija
29/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frankie:

Tänään siis kp 1 ja takana nyt vissiin 5 yrityskiertoa. Jo on toivotonta puuhaa, enpä olisi alussa uskonut!

Niin.. Kuudes yrityskiertohan tämä jo oli jos marraskuuta ei lasketa, jolloin kierukka poistettiin. MIKÄ TÄSSÄ NYT OIKEIN MÄTTÄÄ?????????

Äh, lähden raivoamaan spinningiin..!

Vierailija
30/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli painettua entteriä ja ehti pelkkä otsikko livahtamaan. Tarkoitukseni oli sanoa, että olisihan se ollut jo ihan ylionnekasta jos Frankiekin olisi onnistunut plussaamaan tässä kierrossa, ei katsos makeaa mahan täydeltä tontuille ;) No vakavissaan, tiedän tunteen. Vähän aikaa harmittaa niin vietävästi, mutta sitten alkaa jo miettiä niitä positiivisia puolia, kun ei olekaan vielä raskaana. Oikeestaan hienoa että voit teidän tulevalla reissulla vielä chillailla ja vähä kupitella ihan rauhassa :) Mulla ollut samat ajatukset sen meidän kesäreissun suhteen, PAITSI että meitä on lähdössä kolme pariskuntaa joista kaksi on jo raskautunut reissun varaamisen jälkeen..great! Saas nähdä sitten kuin mun käy, onhan tässä itselläkin jo yk 6 menossa!

Mannariille haluan toivottaa oikein rentouttavaa ja ihanaa lomaa! Yritetään nyt sitten pärjäillä ilman sua pari viikkoa :/

Fudgiksella alkaa muutto kotomaahan lähestyä, onko teillä jo ollut onnea asunnon/talon etsinnässä vai aloitatteko vasta sitten kotoa käsin?

Luhtavillakin löytänyt tiensä takaisin tonttumaahan, hienoa! Long time no see!

Äitsy taitaakin olla seuraava piinailija, vieläkö oireita pukkaa? Muistan kanssa jostain lukeneeni, että runsas valkkari vielä oviksen jälkeenkin olisi raskausoire. Meikäläisen kohdalla tuskin sekään pitää paikkansa, koska ed. kierros oli tulva ja tässä täysi sahara..tuntuu vaihtelevan kierrosta toiseen ;) Toivotaan parasta bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kaikille muillekin huiskutus ja hyvää tulevaa viikonloppua! Siis jouluemakolle myös :))) aivan käsittämätön juttu..

Vierailija
31/39 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epistä et se muija hiippas teille. Mä ehdin jo suunnitella et mennään yhtäjalkaa maaliin asti. Mut tosiaan nyt voit ottaa rauhassa häppää reissussa! Ota pari olutta munkin puolesta tai lasia viiniä; mitä nyt tykkäät juoda!

Sophielle peukutan nyt tosissaan plussaa pika pikaa. Olis ihan kauheen tyhmää jos olisit siellä teidän kesämatkalla ainoa joka ei venttaa. Varsinkin jos ja kun ne kaks muuta pariskuntaa tietää että yritätte?

Vain on Fudgiella ihan poikaolo! Onko nää tieteellisesti epämääräiset oireet päällä: suolainen maistuu ja makkara? Onko kädet kuivat? Onko oikea rintasi isompi kuin vasen? Jos vastaat kyllä niin poika tulee! Vastaavasti jos makea himottaa ja hedelmät ja tissien koot päinvastoin niin tyttö tulossa. Haloo! Ihan just noin! Nää luin netistä ja oli " Wanhan kansan tietoa" Oli siinä muitakin mutta en muista niitä kaikkia.

).( oiskin noin ohkanen vyötärö mulla! Illalla sovittelin kesävaatteita. kummasti ne on kutistuneet talven aikana!! Kaikki paidatkin on ihan naurettavan lyhyitä ettei niitä pidä erkkikään. ONNEKS kaupat on täynnä pitkiä toppeja ja t-paitoja! Olenkin joutunut ostamaan entisten s kokoisten tilalle ämmiä. Plääh. Ja housutkin kiristää jo! Tän on pakko olla jotain alkuajan turvotusta!! Mä muistan erittäin hyvin kun aloin odottaa tuota mun kakkosta aikoinaan. Sain plussan kesäkuun alussa ja KOKO kesän mulle meni normivaatteet päälle!! Olin silloin kyl hoikassa kunnossa jo ennen raskautta; alle 50 kiloa. Nyt on kilsoja paria vaille kuuskymmentä. Kääk..

Missä hitossa on muuten meidän nalle-tonttu?? Vähänks äkkiä linjoille tai mä en ehdi enää enenn reissua hyvästellä sua!! No on täs nyt viel pe ja ehkä la-aamu aikaa. Tulen la ainakin piipahtamaan täällä. Lähdetään kentälle kolmen maissa

Öitä Kaikille!!

Mannis

Vierailija
32/39 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki tontut luuraa? Mun on aina kauheen hankala päästä kirjoittelemaan ennen kun poika on unilla ja sitten usein on niin poikki, ettei oikeen saa mitään aikaseks. Onko muut kaikki pitkän viikonlopun vietossa?

Mannariille ainakin ihanaa reissua! Toivottavasti käyt ainakin vielä lukemassa.

Frankie, enpä tiedä mitä vois sanoa. Tosi kypsäähän tollanen on. Ite en vielä oikeen pitkästä yrittämisestä mitään tiedä, kun poika tärppäs tokasta kierrosta ja nytkään ei varsinaisesti olla yritetykään ennen tätä. Paitsi ne pari kiertoa ennen sitä rokotusta. Miten nopeesti teillä on aikasemmin onnistunut, jos sopii kysyä.

).( Menkkajomotuksia ei oikeen ole pariin päivään ollut, eikä sitä valkkariakaan enää sillä lailla. Rupes tuntumaan, että ei kai ollut sittenkin jotenkin myöhään se ovis. Ja jos oli niin makkarihommat kyllä jäi. Mies on ollut yövuorossa eikä ole mitään sellasia juttuja ehtinyt ajatella. Tissit on kyllä jomotellu tasaisesti. Mutta en viitti siitä mitään ajatella. Jää nähtäväksi kuinka meidän käy.

Nyt kaikille hyvää viikonloppua!

Äitsy kp18

Vierailija
33/39 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä moikkaamaan teitä ennen lähtöä. On vähän outoa, että olen pois kotoa näin kauan ja vielä erossa lapsista. Voi tehdä tiukkaa. Tosin yleensä toi mies on meidän viikon matkoilla enenmmän kaivannut lapsia kun minä. Siis jopa mun omia :) Ja vielä sit tää nettiero! Helpottaa tietty jos löydän jonkun sopivan nettisufeen. Tai olispa hotellilla koneita käytössä! Harvemmin niilllä kyllä on. Tää on 4F:n hotelli joten ei ihan luxus kuitenkaan.

Pientä lisäharmia ilmaantui eilen illalla. Mä halusin saunaan kun sinne ei pääse kahteen viikkoon ja mieskin tuli vaikka oli potenut kurkkuaan jo pari päivää. No illalla alkoi sitten valittamaan et palelee ja päätä koskee.. No ihan selvä flunssatapaushan tuo. Mulla tää on kestänyt nyt viikon ja jos miehellä menee sama aika toipua niin eka viikko menee sairastellessa. Hitsi aina joku on kipee kun mennään Kreetalle. Mä olin pari vuotta sitten koko viikon kuumeessa kun oltiin Agios Nicolauksessa.Lentäminen kipeenä ei ole mikään ihana kokemus..Sit vielä se, et flunssahan tarttuu..Mut ei nyt tosiaankaan olla perumassa meidän häämatkaa! Ei muuten ihme Äitsy et teillä oli taannoin koko ajan jotain tautia; sait ne joiltain tyhmiltä asiakkailta jotka matkusti sairaina :C

Tjaa taidan keittää nyt meille teetä ja sitten alan mättää kamoja matkalaukkuihin. Isot halit kaikille ja pitäkää pinoa korkeella!!!

t. mannarii 4+5

Vierailija
34/39 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ehtii kirjottelemaan, kun pitäisi vääntää gradua ;) Pitäisi tässä pari tuntia jaksaa vielä ahkeroida ja sitten lähdetään miehen kanssa ulos syömään ja leffaan hänen synttäreiden kunniaksi. Synttärit kyllä oli jo pari viikkoa sitten, mutta ei ole ehditty juhlia aikaisemmin..

Mannarii on jo lähtenyt reissuun, toivottavasti kaikki menee hyvin ja miehesi flunssakin menee ohi. On se kyllä kumma kun aina nuo sairastelut tulee aina reissun aikaan. Mun isä oli just parin viikon reissulla, josta toisen kokonaan kipeänä ja tultuaan takaisin Suomeen joutui heti sairaalaan kun oli niin paha keuhkokuume..ärsyttävää!

Mannarii kysyi myös siitä meidän reissukuviosta, elikkäs ollaan just näille parhaille kavereille kerrottu, jotka tulee reissuun, että yritetään vauvaa, ei kenellekään muulle. Samaan porukkaan kuuluva neljäs pariskunta tietää myös, mutta he ei tule reissuun, koska saavat toisen lapsensa kesäkuussa. Elikkäs kaikilla muilla on jo ainaskin yksi vaavi, paitsi meillä..No, en ota siitä stressiä! Jos meille ei vauvaa siunaannu, niin sitten panostan uraan ja reissaamiseen ja vaikka adoptoin :) Mutta ei vielä heitetä pyyhettä kehään ;)

Huomasin muuten, että meillä kuumeilevilla tontuilla on tasainen about viikon ero kiertopäivissä, eli jokaisella viikolla piinaillaan jonkun puolesta. Elikkäs mun laskujen mukaan nyt on: Frankiella kp 3, Bärtsulla kp 10, Äitsyllä kp 19 ja mulla kp 27! Hauskaa, ei mene sitten tylsäksi, kun koko ajan saa jännätä jonkun puolesta :)))) Tietty mun puolesta ei kannata nyt jännätä, kun ei pupuiltu oikeestaan koko kierrossa mun sairastelujen takia.

Eipä tässä muuta, viikonloppuja!

Terv. Sohvi the Hiivis

Vierailija
35/39 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-äitsy05-:

Miten nopeesti teillä on aikasemmin onnistunut, jos sopii kysyä.

Juu, sopii kysyä.. Eli esikoinen tärppäs 4. kierrossa, joten nyt ollaan pari kuukautta yritetty kauemmin. Tähän kiertoon en edes niin kovin toiveikas ollutkaan, koska laskurilla laskettuun ovisaikaan en tuntenut YHTÄÄN MITÄÄN, ja oli kuivaa kuin saharassa koko kierron ajan. Ahkearasti kyllä oletetun oviksen aikoihin pupuiltiin, mutta jotenkin tuntuu, että oliko sitä isoa oo:ta edes. Kierron lopussa tunsin selvästi tädin lähestyvän; jalkoja puudutti, vatsassa nipisteli ja pieretti. Joo, luitte oikein. Kiva oire. Kyllä sitä kroppansa jo sen verran tässä iässä tuntee, ettei kovin suuria toiveita tosiaan ollut, mutta ainahan sitä tietysti toivoo, viimeiseen asti. Ensi kierto sitten paremmalla onnella!

Voi vitsit, mä en ehtinyt tulee toivottaaan MANNIKSELLE hyvää matkaa, harmittaa!!!! Toivottavasti heillä on ihana ja lämmin loma!!! Outoa ajatella, että Mannarii on poissa täältä pari viikkoa! Mutta pianhan tämä aika menee!

Me vietetään miehen kanssa myös laatuaikaa huomenna, lähdetään shoppailemaan kahdestaan! On muutama pakko-ostos edessä. Käydään samalla syömässä oikein ajan kanssa. Anoppi tulee poikasen kanssa siksi aikaa leikkimään.

Torstaina me lähdetäänkin sitten miehen kanssa viettämään pitkää viikonloppua erääseen ihanaan Euroopan prinsessakaupunkiin. Poikanen jää mummilaan hoitoon, luksusta tiedossa siis hänellekin, toisinsanoen vilskettä ja vilinää!

Yritän ehtiä alkuviikosta paremmin juttusille teidän kanssa, nyt tuli tosi omanapainen viesti. Ollaan linjoilla ja aurinkoista viikonlopun jatkoa!

Vierailija
36/39 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan lähdössä reissuun, tosin lasten kanssa ja vain ruotsinlaivalle, mutta kuiteskin. Mannariin häämatka kahdestaan miehen kanssa lämpimään kuulostaa ihanalta. Ehkä mekin vielä joskus päästään reissuun ilman lapsia (haaveilee), vaan ei nyt muutamaan vuoteen.

On se ihme miten taudit aina iskee kun on lähdössä johonkin. Mullekin iski flunssa päälle ja jo mietittiin että perutaanko reissu, mutta aion selvitä...en halua perua kun lapset niin innoissaan, on niille eka laivareissu ja pallomereen pääsyä odotetaan silmätkiiluen. Itseasiassa koko reissun ideakin on järjestää lapsille uusia elämyksiä ja onhan siinä itsellekin vaihtelua tähän kotiäidin arkeen.

Frankielle tsemppiä ensi kiertoon ja nyt jännätään muiden puolesta. Sophielle sellaiset terkut, että mä en ollut ollenkaan varma oliko mulla ovis siinä kierrossa kun tulin raskaaksi, vaan todellakin oli, sehän sitten selvisi myöhemmin..joten koskaan ei kannata toivoa heittää mistään kierrosta, luonto voi yllättää -aika moni tuntuu muuten tulevan raskaaksi juuri niistä kierroista, kun tuntuu ettei ole esim. juurikaan pupuiltu.

Tänään muuten tuntuivat ekat selvät potkut, ihanaa, liikkeitä on tuntunut jo pidempään, sellaista möyrimistä.

Nyt nukkumaan, kun aamulla aikainen herätys.

Terkuin Luhtavilla

Vierailija
37/39 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti tässä välissä, kun poika just nukahti päikkäreille.

Mannarii on suhahtanut etelän lämpöön. Terkut sinne, jos joku nettikahvila löytyy! Ja toivottavasti miehen flunssa ei aiheuttanut ongelmia koneessa. (Korvat voi olla kovilla, jos on nuha.)

Vaikka Sophie sanot, ettei sun puolesta kannata jännäillä, niin kyllä mä jännäilen kuitenkin. Ei noista pupuiluista koskaan tiedä kuinka oikeeseen aikaan sattuu, vaikka kuinka luulis, että ei satu. Jos ei olis yhtäkään kertaa plakkarissa, niin silloin ehkä vois sanoa, että jännäilyt sikseen. Mikä sulla onkaan yleensä ollut kierron pituus?

Ihanalta kuulostaa myös Frankien tuleva reissu. Munkin tekis mieli tehdä jotain vastaavaa. Täytyy kattoa miten raaskii poikaa jättää, kun se muutenkin meidän duunien takia joutuu olemaan mummeilla yökylässä jonkun verran. Hyvin kyllä on tähän asti mennyt.

Ja Luhtiskin on lähdössä reissuun. Me ollaan kans mietitty tota Ruotsinristeilyjuttua ja sitä, että minkä ikäisenä siinä rupeis olemaan järkeä. Ehkä pikkuhiljaa vois ajatella. Ja potkutkin tuntuu jo. Miljoonannen kerran totean, että aika menee ihan hirveän nopeasti.

).( Valkkaritulva on loppunut oikeestaan jo pari päivää sitten ja nyt on itseasiassa tosi kuivaa. Samaten ne menkkajomotukset loppui paitsi tänään on välillä tuntunut sellasta ihme kipristelyä. Ei siis mitään kramppeja. Ja kauhee " valepissahätä" ollut tänään parikin kertaa. Hmm... Kyllä nyt taas tämä rouva keksii oiretta jos jonkinlaista. Kaikenkaikkiaan kuitenkin aika tavalliselta tuntuu, joten en kauheesti näillä hehkuttelis. Ja edelleenkin se mun reissu varmasti sotki hommia aikas hyvin. Nyt meinaan mäkin vetästä pienet tirsat.

Missä muuten on Nonuli?

Äitsy kp20

Vierailija
38/39 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-äitsy05-:

).( Valkkaritulva on loppunut oikeestaan jo pari päivää sitten ja nyt on itseasiassa tosi kuivaa. Samaten ne menkkajomotukset loppui paitsi tänään on välillä tuntunut sellasta ihme kipristelyä. Ei siis mitään kramppeja. Ja kauhee " valepissahätä" ollut tänään parikin kertaa. Hmm... Kyllä nyt taas tämä rouva keksii oiretta jos jonkinlaista. Kaikenkaikkiaan kuitenkin aika tavalliselta tuntuu, joten en kauheesti näillä hehkuttelis. Ja edelleenkin se mun reissu varmasti sotki hommia aikas hyvin.

Lupaavia oireita sulla, mä alan jännittään nyt heti! Kuulostaa tosi hyvältä! Peukut on pystyssä!

Vierailija
39/39 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollut suoraan perseestä :-C Eli siis " krapula" on kokoajan, ja väsymys niin suuri, että en ole jaksanut kuin sohvan ja vessan väliä kulkea! Saikulla olen, ja tuo tytön kanssa oleminen käy työstä! Tarkoitus ei ole nyt valittaa, sillä rakastan tätä minussa kasvavaa pientä vauvaa, ja sen tähden kestän tämän krapulani kuin Nainen!! Mut nyt ei ole oikeen käynyt mielessä, mikään muu, kuin makaaminen ja kylmä juotava! Itseasiassa olen kyllä kerinnyt pohtimaan, et onkohan Franksu plussannut, ja, että nyt en sitten kerennyt Mannista halimaan ja toivottamaan Hyvää Matkaa, mut etteköhän te kaikki tiedä, että olen kokoajan teidän Tonttujen " takapiruna" , vaikka tällähetkellä halaan vain vessanpönttöä ja tyynyä!! Tissit on kasvaneet ainakin kaks kuppia, joten ne on varmaan jo kokoa öö :-) ja housut ne vaan kiristää! Musta kyllä varmasti tarkkasilmäinen pystyy huomaamaan jo, et vauvaa odotetaan!

Vauvasta on nyt kerrottu isovanhemmille ja mun veljen perheelle! Muille ajateltiin kertoa ekan neuvolan jälkee, joka on viikolla 9+6, ja jos sillon jo kuunnellaan sydänääniä :-) tai sitten vasta np-ultran jälkeen! Tai sitten, jos jollain on pokkaa kysyä suoraan!! Eihän kieltämisessä ainakaan mitään järkeä ole!

Vuodot on loppuneet, siis ne ruskeavuodot, mut valkkaria on aikalailla :-))

Eli saman kaavan mukaan tämä raskaus taitaa mennä kuin esikoisestakin... =-))

Te olette olleet taas niin ihanan ahkeria, että ihan itkettää :´-) musta on tullu oikee viurukolli :-) Kun mää luin tein juttuja, mulle tuli niiin hirveän tuttu ja turvallinen olo! Ihan kun tuntisin teidät kokolailla :-)

mannarii se nyt sitten lököttää etelän auringossa :-) toivottavasti ukkokulta ei sitten tullut ihan törkeän kipeeksi! Se on muuten tuskaa istua koneessa flunssassa, siinä tosiaan on korvat kovilla :-( Pidä vauvaasi hyvänä meidän puolesta!

franksu, me ollaan nyt mannariin kanssa plussattu 7kk yrittämisen jälkeen, eli jos se kuukausimäärä on nyt sitten teidän " loppujenkin" tonttujen plussamiskuukausi :-)

Mites luhtiksen laivareissu meni? Mekin oltiin viimekesänä tytön kanssa piknik-reissulla, ja hän nautti siitä täysin rinnoin :-) vaikka ikää oli vasta 1,5! Nyt on ikää jo vuosi enemmän, ja ajateltiin mennä taas piknikille ja muumimaailmaan :-) mamma haluisi viedä tytön myös särkänniemeen, mut enpä tiedä...hmmm...

sohvi ei kannata miettiä niitä " oikeita" pupuilupäiviä... on totta, että minäkin plussasin vaan, ns vanhoilla simoilla =-)) Miten sun haava on lähtenyt paranemaan?

äitsy, sua jännitetään kanssa oikeen kunnolla jo :-)

fudgis, tulee kohta Suomeen, ja pääsee saunaan :-) Mahtaa sun masuvauva olla ihmeissään =-)

nyt on pakko taas mennä makoilemaan! Olette minulle tärkeitä!!

nonuli ja justiina 8+2