En ole vuosiin tutustunut uuteen ihmiseen parisuhdemielessä, nyt tapailen, enkä ole nyt varma että onko suhteella edellytyksiä.
Fyysinen puoli toimii todella hyvin, ja siinä löytyy myös henkinen yhteys ja puuhailujen jälkeen jälkeen juttu soljuu. Sitten taas ns muuten ollessa, tuntuu että arkisissa asioissa on vähän latteutta ja keskustelussa jotain väkinäisyyttä. Huumori on vähän eriparista mutta toisaalta myös löydetään toisemme sieltäkin.
En ole 100% vakuuttunut mutta toisaalta hyviä asioita on paljon. Mitä tässä kannattaa tehdä? Katsoa lisää?
Kommentit (41)
Minä en ole antanut miesten tehdä tarpeitaan minuun yli 20 vuoteen. Ilmeisesti jotkut vielä antavat.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta. Olen itse tullut siihen tulokseen, että huumorit eivät vain kohtaa, ollaan niin erilaisia. Kunhan huumori ei sisällä mitään sinua tai muita ihmisryhmiä loukkaavaa ja teillä on jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Tai ei ole hirveän lapsellista ja turhauttavaa.
Pitää kertoa miehelle, että sen on pakko olla nainen, kun sillä on niin hyvä huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole antanut miesten tehdä tarpeitaan minuun yli 20 vuoteen. Ilmeisesti jotkut vielä antavat.
Ok femcel 🤭
Alkuhuuman jälkeen 99% parisuhteesta on arkea ja keskustelua. Yhteyttä ei voi rakentaa pelkän seksin varaan, se ei kanna.
Mieti tarkkaan, mitä haluat elämältäsi ja miksi, ja katso tilannetta realistisesti.
Sulla on nyt käsissäsi hyvä friends-with-benefits, suhde, jossa sängyssä on hyvä yhteys, muuten ei. Miksi siitä pitäisi vääntää "oikea" parisuhde, jos siinä tökkii ja on väkinäistä?
Jos taas haussa on nimenomaan se oikea tosi hyvä suhde, niin etsi sitä avoimesti muualta. Joko tämän miehen ollessa elämässäsi tai laitat ensin tämän poikki.
Miten tärkeää seksi on? Entä se muu? Riittääkö se mitä saat nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on jotenkin ristiriitaisia viestejä verrattuna siihen mitä naiset yleensä toteaa. Fyysinen puoli toimii ja on henkinen yhteys, mutta muutoin on suhteessa esim keskusteluissa latteutta ja väkinäisyyttä.
Minä olen aina luullut, että naiset tarkoittaa tuolla henkisen yhteyden löytymisellä juuri sitä, että yhdessä oleminen on helppoa ja luonnollisista ilman mitään väkinäisyyksiä. Olen ajatellut naisten näkökulmasta, että juuri se toisen seurassa olemisen helppous on avain siihen henkiseen yhteyteen.
Nyt joko ap on poikkeus, tai sitten en ymmärrä enkä ole jälkeenpäin ajateltuna ikinä ymmärtänytkään naisia.
Kaipa tarkoitti, että petipuuhien yhteydessä henkinen yhteys löytyy ja juttu luistaa. Muuten sitten ei.
No sittenhän tuo on ihan selkeä fb-juttu, jota ei tarvitse sen enempiä miettiä.
Onko? Ei se minulle ole niin selvää ainakaan että en miettisi. Eikö se yhteys voisi muodostua myös muualle?
ap
Mikä helvetin yhteys, jos yhdessäolossa on arjessa väkinäisyyttä? Ei kiva nussiminen tarvi mitään henkistä yhteyttä, tai ainakaan paljoa siihen verrattuna että mitä se perusarjen yhdessä oleminen vaatii. Kuvainnollisesti voit saada vaikka hyvän keittiöremontinkin johon olet tyytyväinen ilman että olit täysin tyytyväinen ja samalla levelillä remontintekijöiden kanssa persoonina. Henkinen yhteys muodostuu parisuhteissa paljon suuremmista kokonaisuuksista kuin nussımisesta ja suurin osa sitä yhteyttä on toisen kanssa olemisen yleinen helppous arkipäivässä.
Olen ollut naimisissa ja useammassa pitkässä suhteessa. Ei minulle ole mitenkään epäselvää nuo asiat. Seksi ei ole ollut niissä mitään mieletöntä, mutta arki on toiminut hyvin. Minä en siis tiedä, voisiko tällaisesta alusta ja asetelmasta tulla jotain arjen näkökulmasta toimivaa. Ja ei ole kyse siitä että meillä on väkinäistä ja latteaa. Vaan vähän sitäkin ja etenkin verrattuna siihen kun ollaan jotenkin ns rennommin. En itse erota onko kyse siitä että vähän haetaan toisiamme. On meillä MYÖS hauskaa, kiinnostavaa ja kivaa sängyn ulkopuolellakin. Mutta haasteitakin on.
Perus seksikamu-keissi, mitä tuota miettimään. Ainakin minulle iskee ensimmäisenä toisessa ne jutut ja persoona, että haluaa viettää sitä yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on jotenkin ristiriitaisia viestejä verrattuna siihen mitä naiset yleensä toteaa. Fyysinen puoli toimii ja on henkinen yhteys, mutta muutoin on suhteessa esim keskusteluissa latteutta ja väkinäisyyttä.
Minä olen aina luullut, että naiset tarkoittaa tuolla henkisen yhteyden löytymisellä juuri sitä, että yhdessä oleminen on helppoa ja luonnollisista ilman mitään väkinäisyyksiä. Olen ajatellut naisten näkökulmasta, että juuri se toisen seurassa olemisen helppous on avain siihen henkiseen yhteyteen.
Nyt joko ap on poikkeus, tai sitten en ymmärrä enkä ole jälkeenpäin ajateltuna ikinä ymmärtänytkään naisia.
Kaipa tarkoitti, että petipuuhien yhteydessä henkinen yhteys löytyy ja juttu luistaa. Muuten sitten ei.
Onko? Ei se minulle ole niin selvää ainakaan että en miettisi. Eikö se yhteys voisi muodostua myös muualle?
ap
Mikä helvetin yhteys, jos yhdessäolossa on arjessa väkinäisyyttä? Ei kiva nussiminen tarvi mitään henkistä yhteyttä, tai ainakaan paljoa siihen verrattuna että mitä se perusarjen yhdessä oleminen vaatii. Kuvainnollisesti voit saada vaikka hyvän keittiöremontinkin johon olet tyytyväinen ilman että olit täysin tyytyväinen ja samalla levelillä remontintekijöiden kanssa persoonina. Henkinen yhteys muodostuu parisuhteissa paljon suuremmista kokonaisuuksista kuin nussımisesta ja suurin osa sitä yhteyttä on toisen kanssa olemisen yleinen helppous arkipäivässä.
Olen ollut naimisissa ja useammassa pitkässä suhteessa. Ei minulle ole mitenkään epäselvää nuo asiat. Seksi ei ole ollut niissä mitään mieletöntä, mutta arki on toiminut hyvin. Minä en siis tiedä, voisiko tällaisesta alusta ja asetelmasta tulla jotain arjen näkökulmasta toimivaa. Ja ei ole kyse siitä että meillä on väkinäistä ja latteaa. Vaan vähän sitäkin ja etenkin verrattuna siihen kun ollaan jotenkin ns rennommin. En itse erota onko kyse siitä että vähän haetaan toisiamme. On meillä MYÖS hauskaa, kiinnostavaa ja kivaa sängyn ulkopuolellakin. Mutta haasteitakin on.
Ei kai tuossa vaiheessa pitäisi olla mitään haasteita! Pelkkää jännitystä ja euforiaa ja toiseen tutustumista. Tämä onnellisen parisuhteen alun kuvauksena. Jos alku on hankalaa, ei se siitä priimaksi muutu, tai taustalla tulee aina kummittelemaan jonkunlainen ”yhteen päätyminen” tai tyytyminen. ”No kun on tuo Markku tullut tuohon mieheksi, mutta ei tässä mitään suuria tunteita ole koskaan ollut”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei kai tuossa vaiheessa pitäisi olla mitään haasteita! Pelkkää jännitystä ja euforiaa ja toiseen tutustumista. Tämä onnellisen parisuhteen alun kuvauksena. Jos alku on hankalaa, ei se siitä priimaksi muutu, tai taustalla tulee aina kummittelemaan jonkunlainen ”yhteen päätyminen” tai tyytyminen. ”No kun on tuo Markku tullut tuohon mieheksi, mutta ei tässä mitään suuria tunteita ole koskaan ollut”.
Hmm no tätäkään en omalla kokemuksellani allekirjoita. Avioliittoni oli vähän yhteen päätymisen meiningillä, siis sinun mittapuusi mukaan, ja se oli 18 vuoden suhde jonkalaisen toivoisin jokaisen kokevan. Päättyi kyllä toki. Aika monta tuttua ja ystävää on näitä euforisia salamarakastumisiaan sitten purkanut nopeammin ja vihaisemmin, kun on oltu kaikesta laput silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies.
Hmm no kyllä siinä alussa pitäisi olla olo kuin kotiin olisi tullut. Ei mitään väkinäisyyttä tai hankaluutta. Toki ihmisiä on erilaisia ja se helppous voi tulla myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Perus seksikamu-keissi, mitä tuota miettimään. Ainakin minulle iskee ensimmäisenä toisessa ne jutut ja persoona, että haluaa viettää sitä yhteistä aikaa.
Niin siis kyllä me kävimme ihan treffeillä alkuun ja minuun iski jutut ja persoona myös. Ei tämä hetisänkyynjuttu ole. Mutta kun se tuli mukaan kuvioon niin sitä on ollut tosi paljon.
Jos et ole vuosiin tutustunut uuteen ihmiseen, niin voiko olettaa että olet viettänyt ne vuodet yksin? jos näin on, ei kelpaa mikään semikeissi ihan kiva, sillä olet tottunut yksin tiettyyn tasoon. Hyvän kumppanin pitää tuoda elämään paljon muuta lisäarvoa kuin ihan kiva. Toki kukaan ei estä jatkamasta, mut jos jo nyt tuntuu lattealta ja väkinäiseltä aika ajoin, niin se puoli tuskin on paranemassa, päinvastoin. terkuin siksi sinkku kun ei kelpaa vain joku vaikka sitä jokua sinkuille jatkuvaan tuputetaankin elämän pelastukseksi. Ja olen päässyt vuosia viettämään myös siinä parisuhdemuotissa jossa sai överisti tehty näitä kompromisseja ja hukattu itsensä sillä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllä me kävimme ihan treffeillä alkuun ja minuun iski jutut ja persoona myös. Ei tämä hetisänkyynjuttu ole. Mutta kun se tuli mukaan kuvioon niin sitä on ollut tosi paljon.
Eli mikä mättää, oliko se siis jonkinlainen ”eri aaltopituudella” oleminen tai luonteiden erilaisuus? Että juttu ei luista? Eri tasolla oleminen älyllisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies.
Incelin on näköjään vaikeaa hyväksyä, että internetissä on myös naisia 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä mättää, oliko se siis jonkinlainen ”eri aaltopituudella” oleminen tai luonteiden erilaisuus? Että juttu ei luista? Eri tasolla oleminen älyllisesti?
No sitä pitäisi jotenkin selvittää, en osaa sanoa. Kun se juttu myös luistaa. Väsymystä hänen puoleltaan, keskittymiskyvyttömyyttä? Ehkä hänen elämässään on jotain näköalattomuutta tms joka heijastuu sitten vuorovaikutukseen? En usko että olemme kovin eri tasolla älyllisesti mutta luulen että hän on voinut ajatella olevansa enemmän älykkäämpi. Mietin että varooko juttujaan ja liikaa miettii reaktioitaan, haluaa miellyttää liikaa..
No, ehkä tästä keskustelusta selvensin itselleni sen että ei, en ole heti heivaamassa tätä mutta pitää nyt ottaa enemmän aikaa arkisiin asioihin ja keskusteluihin yms. Ja katsoa miten ne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä pitäisi jotenkin selvittää, en osaa sanoa. Kun se juttu myös luistaa. Väsymystä hänen puoleltaan, keskittymiskyvyttömyyttä? Ehkä hänen elämässään on jotain näköalattomuutta tms joka heijastuu sitten vuorovaikutukseen? En usko että olemme kovin eri tasolla älyllisesti mutta luulen että hän on voinut ajatella olevansa enemmän älykkäämpi. Mietin että varooko juttujaan ja liikaa miettii reaktioitaan, haluaa miellyttää liikaa..
No, ehkä tästä keskustelusta selvensin itselleni sen että ei, en ole heti heivaamassa tätä mutta pitää nyt ottaa enemmän aikaa arkisiin asioihin ja keskusteluihin yms. Ja katsoa miten ne menee.
tähän se klassikko, missä ainakin moni nainen menee lankaan eli uskotaan ihmisen potentiaaliin eli siihen nykytilaan. Ja kun se potentiaali ei toteudu, ollaan haaskattu kivasti omaa aikaa ja energiaa ja myös sen toisen. Eli tyyppi joko tuntuu oikealta melko pian tai sitten on tuntumatta.
Vierailija kirjoitti:
No, ap ei sanonut olevansa nainen.
En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa on vähän latteaa ja väkinäistä. Parisuhteen pitäisi kai rakentua halulle olla juuri kyseisen ihmisen kanssa. Jos yhdessäolon parhaat palat tarjoaa hormonaalinen huuma seksin jälkeen, suhteen eväät ovat vähissä ja loppuvat sitten, kun fyysinen alkuhuuma loppuu. Ja sehän loppuu, koska toista ei pidä erityisen ihanana ihmisenä ja kumppanina.