Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on täynnä tinkiviä ketkuja ja kirppisjobbareita

Vierailija
23.05.2026 |

Laitoin torstaina myyntiin keittiön iso ruokapöydän ja tuolit, hintaan 130 e.  

Tähän mennessä on tullut neljä tarjousta tyyliin "Saat 65 e ja voin tulla hakemaan illalla", wtf

Mistäs lähtien tori.fi on näin oudoksi mennyt?? 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöhän se on, joka ei vähintään puolta tarjoa pyydetystä hinnasta. 

Jokainen ostaja luulee olevansa huutokauppakeisari, joka ostaa halvalla ja myy kalliilla.

Jaha. Vertaistukiverkosto kokoontuu taas.

Jostain syystä sinullekaan eivät riitä ne 187 aiempaa ketjua joissa itketään "miksi ostaja ei vaan maksa hintaa jonka minä, heti Jumalasta seuraava, olen käytetylle romulleni säätänyt ja suostu kaikkiin muihinkin ehtoihin jotka olen ostajalle listannut".

Tässähän saattaa vähitellen kuvitella että ostajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin maksaa tai itkeä ja maksaa

Taisi tinkaajalle kolahtaa!!

Tinkiminen on kautta aikain kuulunut kaupantekoon. Miksi jonkyn nykyisen nirppanokan valituksia pitäisi kuunnella?

Vierailija
82/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älyttömin tyyppi oli kun myin lähes kaupassa 200 euron hintaista ja 2 v. vanhaa toimivaa pulsaattoripesukonetta kahdellakymmenelläviidellä eurolla  ja se oli niistä pulsuilmoituksista halvin, niin johan joku äijä siellä pyytää saada ostaa 10 € halvemmalla. Vaikka niitä samoja koneita muut myi viidelläkympillä XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei muuten ole pelkästään Torin juttu (eikä edes perinteisesti kovin tyypillistä Suomessa muuta kuin wannabe-huutokauppakeisareilla) vaan ulkomaalaiset ostajat Vintedissä ovat vieläkin kovempia tinkaamaan. Monille tuntuu olevan ihan periaatekysymys saada edes JOTAIN pois hinnasta, niin että 3 euron tuotteestakin tarjotaan 2,50.

Redditin Vinted-keskusteluissa pidetään ihan normaalina, että hinta asetetaan vähän korkeammaksi kuin tavoitehinta, jotta ostajat saavat tinkimisvaraa ja siitä hyvän mielen. Minusta tämä on ihan älytöntä.

Vinted puolalaiset ostajat tinkaavat aina postkulut pois. Laitan näille aina viestiä etten maksa heidän postikulujaan. 

Monta pakettia olen lähettänyt Puolaan eikä yksikään ole tinkannut mistään senttiäkään.

Vierailija
84/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöhän se on, joka ei vähintään puolta tarjoa pyydetystä hinnasta. 

Jokainen ostaja luulee olevansa huutokauppakeisari, joka ostaa halvalla ja myy kalliilla.

Sieltähän se malli noi kauppohin on omaksuttu.

Tuolla Akin liikkeelle laittamalla vitsillä kaikkien tavaroitten hinnat nousee kun myyjät lisäävät tinkimisvaran hintoihin. Mitä järkeä? Tai toisaalta on paljonkin koska kaikki eivät tingi ja myyjä saa tuplasti enemmän kuin alunperin ajatteli. Kiitos vaan!

Vierailija
85/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa tinkaajille yhtään mitään. Just olin antamassa pois tavaraa täysin nimellisellä hinnalla ja joku urpo yritti senkin hinnan tingata puoleen. Voin antaa tavaroita monesti jopa ilmaiseksi, mutta röyhkeyttä en siedä. 

Vierailija
86/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa luulee lähettämisen olevan ilmaista tai postimaksut 2 euroa 

Vierailija
87/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet kaupat oon tehny torissa vuosien varrella. Aina jos myyn, laitan ilmaa hintaan ja päätän itekseni missä se oikea kipuraja kulkee. Vastaan vain potentiaalisille ostajille.

Ostoissa ei ole ollut ongelmaa, tosin kerran tulin huijautuksi mutta ne oli riskikaupat ja se ois pitäny tajuta.

En ymmärrä miksi te alatte jankkaamaan ja vääntämään jonkun kanssa kenen viesti ei ole se mitä haluat. Tekee torin käytössä teille itelle raskasta.

Ja aika ala-arvosesti täällä puhutaan ihmisistä, jotka ostaa.

Vierailija
88/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa ja antakaa ilmaiseksi joutavat tavarat. Naapuri jäi leskeksi ja alkoi tyhjentämään varastoja tavaroista antamalla ilmaiseksi noutajille. Vilskettä on ollut paljon. 

Laitan nykyään mieluummin parin euron nimellishinnan, sillä eniten negatiivisia kokemuksia on tullut ilmaiseksi antamisesta. On ollut oharintekijöitä sekä niitä, jotka suuttuvat jos joku ehti heidän nenän edestä tehdä varauksen.

Vierailija
89/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tarjottiin puolet lisää, korotatko. Se on vastaus tinkaajanoutajille. Rohkeimmat ovat lähteneet lisäurputtamaan ja heitä olen sitten juoksuttanut sydämeni kyllyydestä.

Vierailija
90/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ne, ketkä tulevat noutamaan tuotteen ja alkavat noutotilanteessa tinkamaan. Jos tingit, tee se ennen noutoa viestiketjussa.

Minua ei tinkaus häiritse, jos asiallisen tarjouksen esittää yhteyttä ottaessa. Mutta noudettaessa tuotetta on turha enää alkaa hintaa saamaan alaspäin. Nämä pitää sopia ennakkoon. 

Vierailija
91/93 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa ja antakaa ilmaiseksi joutavat tavarat. Naapuri jäi leskeksi ja alkoi tyhjentämään varastoja tavaroista antamalla ilmaiseksi noutajille. Vilskettä on ollut paljon. 

Ja ne myy niitä lahjoitettuja tavaroita sitten Torissa ja Vintedissä.

Niin mitä sitten? Miksi se on ongelma että joku toinen saa vitosen tai kympin? Jos se sinua häiritsee, myy itse pois. Jokainen saa tehdä omille romuilleen mitä haluaa.

Itse olen vain tyytyväinen, jos pääsen turhasta tavarasta eroon. Jos joku myy eteenpäin niin mitä siitä. Ihme nillitystä.

Vierailija
92/93 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne myy niitä lahjoitettuja tavaroita sitten Torissa ja Vintedissä.

Niin mitä sitten? Miksi se on ongelma että joku toinen saa vitosen tai kympin? Jos se sinua häiritsee, myy itse pois. Jokainen saa tehdä omille romuilleen mitä haluaa.

Itse olen vain tyytyväinen, jos pääsen turhasta tavarasta eroon. Jos joku myy eteenpäin niin mitä siitä. Ihme nillitystä.

Tämä eteenpäin myyminen on kyllä vaikeaa nykyään, mikään ei mene kaupaksi. Käytetyn tavaran hinta on pudonnut romahtaen. Yritän myydä sekä Torissa entä Vintedissä meille uutena ostettua ja osa käyttämättömäksi jäänyttä kenkää, vaatetta, laukkua, astioita 3-15 euron hintaan, ei mene kaupaksi. Alennusmyynnit pikaketjuissa ovat väen tungoksessa, HM:llä kauheat kassajonot. Onko niin, että ne, joilla on varaa, ostelevat edelleen uutena kaikkea ja vähempivaraisilla ei riitä varat edes kirppiksille? Itse tinkisin kaikista kirppishinnoistani, mutta en saa edes tarjouksia. 

Vierailija
93/93 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tingata, mutta puolet hinnasta on jo solvaus. Huutokauppakeisarin tekniikka vain ammattilaisille jotka ostavat ja myyvät työkseen tavaraa, ja siksi, että on katettava palkat alvit vuokrat sähköt vedet ja muut kulut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä