Tori.fi on täynnä tinkiviä ketkuja ja kirppisjobbareita
Laitoin torstaina myyntiin keittiön iso ruokapöydän ja tuolit, hintaan 130 e.
Tähän mennessä on tullut neljä tarjousta tyyliin "Saat 65 e ja voin tulla hakemaan illalla", wtf
Mistäs lähtien tori.fi on näin oudoksi mennyt??
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mennyt? Tuotahan se on aina ollut. Pihejä tinkaajia joka toinen ostaja. Sano suoraan ettet myy osamaksulla, että menee ja tienaa loput rahat niin palataan sitten asiaan kun koko summa on koossa
Kohta tämä kirjoittaa viereiseen keskusteluun "miksi torissa ei saa mitään kaupaksi".
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittakaa ja antakaa ilmaiseksi joutavat tavarat. Naapuri jäi leskeksi ja alkoi tyhjentämään varastoja tavaroista antamalla ilmaiseksi noutajille. Vilskettä on ollut paljon.
No varmasti. Kaikki pihit lokkeilemassa. Jos hintaa olisi 5 euroa, siitä alettaisiin vääntämään.
Huonoista tarjouksista on helppo kieltäytyä, mutta kyllä se ainakin omassa hinnoittelussa menee silleen että joissakin on tinkivaraa ja joissain ei, joten ihan mielellään otan joskus niitä huonojakin tarjouksia, jos vaihtoehto on ei myyntiä ollenkaan.
Saahan sitä tarjota, ei ole pakko myydä ja asiattomat tarjoukset voi jättää huomiotta.
Ja onko sillä niin väliä, jos on joku kirppisjobbari, jos saa itse tuotteesta vaikka 10e tai 20e, joka olisi päätynyt vain roskikseen.
Sanoin jollekin joskus "sainpahan 5e, eikä tarvinnut itse kantaa roskakatokseen".
Näin voi saada palvelua negatiiviseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonoista tarjouksista on helppo kieltäytyä, mutta kyllä se ainakin omassa hinnoittelussa menee silleen että joissakin on tinkivaraa ja joissain ei, joten ihan mielellään otan joskus niitä huonojakin tarjouksia, jos vaihtoehto on ei myyntiä ollenkaan.
Mulla sama. Esim. kengät jotka ei istu omaan jalkaan myyn vaikka tingittynä, koska en tee niillä mitään. Sen sijaan jotkut Arabiat ja Iittalat on sellaisia, joissa en anna tinkiä, koska niiden arvo säilyy ja ostajia löytyy helposti.
Joskus jos joku ostaa monta tuotetta, annan tinkiä (esim. tuotteet maksaa yhteensä 55€, niin voin myydä 50€, koska pääsen suuresta määrästä tavaraa eroon.)
On siellä hyviäkin tyyppejä. Yksi papparainen sanoi ostavansa talvikengät pyyntihinnalla (joka oli kyllä halpa). Lupasin viedä ne hänen pojalleen stadiin 5 eurolla. Kaveri maksoi etukäteen ja kaikki olivat tyytyväisiä. Kiitteli vielä jälkeenkin päin. Ei kannata antaa tinkijöiden ja ketkujen pilata päivää. Niille voi sanoa suorat sanat.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilevat kepillä jäätä, joskun onnistuu, usein miten ei. Ei reagoi näihin, miksi nämä on niin iso ongelma myyjille?
Mulle tällaiset typerät tinkijät ovat itseasiassa hauskoja, oiva keino purkaa stressiä jos on vaikka huono päivä töissä. Saa tuupata menemään oikein kunnon solvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää ne, ketkä tulevat noutamaan tuotteen ja alkavat noutotilanteessa tinkamaan. Jos tingit, tee se ennen noutoa viestiketjussa.
En voinut uskoa kuinka totta tämä on, kunnes itse kokeilin.
Yhden kesän aikana myin keskimäärin 2-5 kauppaa viikossa.
Joka viikko joku tuli ovelle ja sanoi maksan 20 e. Jotkut tuli pakettiautonkin kanssa ja kymmenien km päästä. Kerroin missä on lähin automaatti
Pitäähän meidän tinkaavien ketkujenkin elää.
Nille tinkijöille voi olla vastaamatta, miksi ottaa asiasta stressiä?
Tinkimistä ja tinkijöitä on aina, niille voi heittää vastatarjouksen tai olla kokonaan vastaamatta, kukaan ei pakota.
Kaikkia pösilöitä sitä onkin:
Myin n.100€ arvoista esinettä 40€:lla, tulee kysymys: "mikä on tiukka hinta?"
Vastasin et sulle 4000€, eiks se ois aika tiukka vai tiukennetaanko vielä?
Suurin osa kaupoista menee kivasti,mun mielestä toridiiliä kun käyttää voi hyvin laittaa myös tarjousta.Ostaja sitten hyväksyy/hylkää helppoa mielestäni.
Ne muo ärsyttää jotka ikäänkuin 'ilmoittavat' että tulevat noutamaan tavaran 'omalla tingityllä hinnallaan'
Ikäänkuin se myyjä olisi joku 'köyhä rassukka'joka myy millä hinnalla hyvänsä..
Pahimpia tinkaajia ovat pienten lasten vanhemmat jotka eivät näe lastensa leluissa/kirjoissa arvoa.
Tulevat sitten uudella autollaan paikalle tinkaamaan..nää huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöhän se on, joka ei vähintään puolta tarjoa pyydetystä hinnasta.
Jokainen ostaja luulee olevansa huutokauppakeisari, joka ostaa halvalla ja myy kalliilla.
Yleensä ostavat tarpeeseen. Jos et kestä, poistu.
Miksi käyttää tällaista palvelua, jos ei siedä siellä ilmenevää toimintaa? Jokseenkin typerää; tekee tietoisen valinnan ja sitten pahoittaa mielensä.
Jos haluaa muutosta, kannattaa palvelun tuottajalle viestiä alustan ehtojen muutostarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ostaja luulee olevansa huutokauppakeisari, joka ostaa halvalla ja myy kalliilla.
Jaha. Vertaistukiverkosto kokoontuu taas.
Jostain syystä sinullekaan eivät riitä ne 187 aiempaa ketjua joissa itketään "miksi ostaja ei vaan maksa hintaa jonka minä, heti Jumalasta seuraava, olen käytetylle romulleni säätänyt ja suostu kaikkiin muihinkin ehtoihin jotka olen ostajalle listannut".
Tässähän saattaa vähitellen kuvitella että ostajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin maksaa tai itkeä ja maksaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää tällaista palvelua, jos ei siedä siellä ilmenevää toimintaa? Jokseenkin typerää; tekee tietoisen valinnan ja sitten pahoittaa mielensä.
Jos haluaa muutosta, kannattaa palvelun tuottajalle viestiä alustan ehtojen muutostarpeista.
Ai Tori voi kieltää, ettei ihmiset saa tinkiä? Miten tätä voidaan valvoa?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kaupoista menee kivasti,mun mielestä toridiiliä kun käyttää voi hyvin laittaa myös tarjousta.Ostaja sitten hyväksyy/hylkää helppoa mielestäni.
Ne muo ärsyttää jotka ikäänkuin 'ilmoittavat' että tulevat noutamaan tavaran 'omalla tingityllä hinnallaan'
Ikäänkuin se myyjä olisi joku 'köyhä rassukka'joka myy millä hinnalla hyvänsä..
Pahimpia tinkaajia ovat pienten lasten vanhemmat jotka eivät näe lastensa leluissa/kirjoissa arvoa.
Tulevat sitten uudella autollaan paikalle tinkaamaan..nää huvittaa.
Tori.fi on paikka johon vanhoja romuja kauppaavien märät päiväunet "varallisuudesta" menevät kuolemaan.
Sitten ne tulevat tänne haukkumaan persaukisia tinkijöitä kun todellisuus ei vastannutkaan heidän harhojaan.
Rinse and repeat.
Minä ostan Huuto.netistä. Tuotteella voi tapauksesta riippuen olla huutokauppahinta, voi tarjota jotain jonka myyjä hylkää tai hyväksyy, tai ostaa heti ilmoitetulla hinnalla. Jos kiinnostavalle huutokauppatuotteelle ei ala tulla muualta huutoja mutta pyydetty hinta on minulle epämieluinen niin olen ilmoittanut hinnan millä voisin ostaa, myyjä sitten palaa asiaan jos haluaa.
Eilen oli myynnissä 5 kiinnostavaa tuotetta a x €, ilmoitin että jos ei mene kaupaksi niin ostan kaikki 5 hintaan y € + pk. Myyjä vastasi että ei poista niitä myynnistä mutta jos ei mene normaalisti kaupaksi niin saan ostaa ne esittämälläni tavalla. Äsken teimme kaupat.
Eräät myyjät ilmoittavat että alihintaisia tarjouksia ei huomioida joten tällaista ilmoitusta pitää kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Vertaistukiverkosto kokoontuu taas.
Jostain syystä sinullekaan eivät riitä ne 187 aiempaa ketjua joissa itketään "miksi ostaja ei vaan maksa hintaa jonka minä, heti Jumalasta seuraava, olen käytetylle romulleni säätänyt ja suostu kaikkiin muihinkin ehtoihin jotka olen ostajalle listannut".
Tässähän saattaa vähitellen kuvitella että ostajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin maksaa tai itkeä ja maksaa
Niin, ostaja voi myös hakea sen tavaran uutena kaupasta (119e). Tiedän että minulla on torin ainoana myyjänä tämä urheilutavara tässä koossa myynnissä, ehjä ja pari kertaa käytetty, hintaan 55e. Teen aina torissa haun onko tavaraa myynnissä, paljonko, ja millä hinnalla, ja laitan omani halvimpaan kolmannekseen.
Jos tarvitset juuri tämän tavaran, niin näyttäisi että sinun vaihtoehdot on ostaa kaupasta uutena 119e, tai torista minulta 55e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää ne, ketkä tulevat noutamaan tuotteen ja alkavat noutotilanteessa tinkamaan. Jos tingit, tee se ennen noutoa viestiketjussa.
En voinut uskoa kuinka totta tämä on, kunnes itse kokeilin.
Yhden kesän aikana myin keskimäärin 2-5 kauppaa viikossa.
Joka viikko joku tuli ovelle ja sanoi maksan 20 e. Jotkut tuli pakettiautonkin kanssa ja kymmenien km päästä. Kerroin missä on lähin automaatti
Ja näistä ovella tinkaajista, jotka poistui, 1 ei tullut takaisin. Muut kävivät automaatilla tai yhtäkkiä rahaa löytyikin.
Eikä sekään kaikille riitä. Erittäin yleinen kysymys torilla on "ei sulla olis Helsinkiin asiaa?"... juu, aivan varmasti kannan Helsingin reissulle tavaran mukanani ja sitten ostajalla alkaa kova tinkaaminen, kun luottaa siihen että ei se myyjä sitä kuitenkaan takaisin kotiin kanna, joten myy todella halvalla.