Tori.fi on täynnä tinkiviä ketkuja ja kirppisjobbareita
Laitoin torstaina myyntiin keittiön iso ruokapöydän ja tuolit, hintaan 130 e.
Tähän mennessä on tullut neljä tarjousta tyyliin "Saat 65 e ja voin tulla hakemaan illalla", wtf
Mistäs lähtien tori.fi on näin oudoksi mennyt??
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kaupoista menee kivasti,mun mielestä toridiiliä kun käyttää voi hyvin laittaa myös tarjousta.Ostaja sitten hyväksyy/hylkää helppoa mielestäni.
Ne muo ärsyttää jotka ikäänkuin 'ilmoittavat' että tulevat noutamaan tavaran 'omalla tingityllä hinnallaan'
Ikäänkuin se myyjä olisi joku 'köyhä rassukka'joka myy millä hinnalla hyvänsä..
Pahimpia tinkaajia ovat pienten lasten vanhemmat jotka eivät näe lastensa leluissa/kirjoissa arvoa.
Tulevat sitten uudella autollaan paikalle tinkaamaan..nää huvittaa.
Tämä on niin totta.
Nämä ihmeen "ilmoittajaostajat" ovat jotenkin ylimielisiä ja omanarvontuntoisia kuvitellessaan, että jokainen myyjä myy tavaroitaan jossakin pakkoraossa. Minä ainakin myyn turhaa kertynyttä tavaraa sitä mukaa kuin sattuu menemään asettamallani hinnalla. Minulla ei ole mikään pakko eikä kiire tavaroiden myynnin suhteen.
Myin aikanaan sohvan eräälle pariskunnalle. Kun he olivat saaneet kannettua sen kerrostalon toisesta kerroksesta pakettiautoonsa, aloittivat he tinkimisen. Se oli mielestäni jo hävyttömyyden huippu. Viesteissä he eivät olleet hintaa moittineet eivätkä sisällä asunnossa sohvaa mittaillessaan ja mietiskellessään. Vasta sitten kun tiesivät, että minä en yksinäni sitä sohvaa saa raahattua kahta kerrosta takaisin, alkoi tämä tinkiminen. En tietenkään suostunut pudottamaan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita paljon korkeampi hinta kuin oikeasti pyydät, jos joku laittaa sitten tinkiviestin "Saat 130 e ja voin tulla hakemaan illalla", niin saat sen summan jonka oikeasti pyysit.
Koska tuo karkoittaa ne asiallisimmat ostajat, jotka eivät tinkaa vaan ohittavat mielestään ylihintaiset ilmoitukset.
En tiedä miksi tänne yritetään väkisin tuoda tällaista tinkauskulttuuria.
Selvästikin tinkimiskulttuuri on jo täällä, halusit tai et. On oma valintasi kuinka reagoit siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nille tinkijöille voi olla vastaamatta, miksi ottaa asiasta stressiä?
Tinkimistä ja tinkijöitä on aina, niille voi heittää vastatarjouksen tai olla kokonaan vastaamatta, kukaan ei pakota.
Kaikkia pösilöitä sitä onkin:
Myin n.100€ arvoista esinettä 40€:lla, tulee kysymys: "mikä on tiukka hinta?"
Vastasin et sulle 4000€, eiks se ois aika tiukka vai tiukennetaanko vielä?
Ha-hah! Hauska. Alankin käyttää tätä myös minä. 😁
Minulta jos kysytään tuo kysymys, sanon että se hinta mikä ilmoituksessa lukee. En aio pelata toritennistä ja pallotella hintaa eestaas kunnes menee rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin torissa myymisen monta vuotta sitten samasta syystä, mulla on parempaakin tekemistä kuin jänkätä tinkaajien ja persaukisten idioottien kanssa. Vien kaiken tarpeettoman kierrätykseen tai sekajätteeseen mieluummin.
Se sun sohvanrohjakkeen hävittäminen kuljetuksineen maksaa vähintään 50 euroo. Pitäähän sen nyt näkyä tavaran hinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita paljon korkeampi hinta kuin oikeasti pyydät, jos joku laittaa sitten tinkiviestin "Saat 130 e ja voin tulla hakemaan illalla", niin saat sen summan jonka oikeasti pyysit.
Koska tuo karkoittaa ne asiallisimmat ostajat, jotka eivät tinkaa vaan ohittavat mielestään ylihintaiset ilmoitukset.
En tiedä miksi tänne yritetään väkisin tuoda tällaista tinkauskulttuuria.
Selvästikin tinkimiskulttuuri on jo täällä, halusit tai et. On oma valintasi kuinka reagoit siihen.
Minä reagoin niin että ostaja päätyy yleensä estoille. Hyvin moni kuitenkin ostaa pyydetyllä hinnalla kun ensimmäisen tarjouksen hylkää. Se joka jää inttämään, jää myös useimmiten nuolemaan näppejään. Kuten just vasta yksi vinted inttäjä. Teki niin naurettavan -60% tarjouksen muutaman euron vaatteesta että heti alkoi vtuttaan ja päätin että tuolle en myy. Korotti tarjoustaan monta kertaa, hylkäsin kaikki. Lopulta laittoi viestiä että pudotanko yhtään hinnasta. Vastasin että en, mutta jos olisit tarjonnut heti sen 0,40€ vähemmän pyyntihinnasta minkä nyt olet valmis maksamaan, niin olisin myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Myin aikanaan sohvan eräälle pariskunnalle. Kun he olivat saaneet kannettua sen kerrostalon toisesta kerroksesta pakettiautoonsa, aloittivat he tinkimisen. Se oli mielestäni jo hävyttömyyden huippu. Viesteissä he eivät olleet hintaa moittineet eivätkä sisällä asunnossa sohvaa mittaillessaan ja mietiskellessään. Vasta sitten kun tiesivät, että minä en yksinäni sitä sohvaa saa raahattua kahta kerrosta takaisin, alkoi tämä tinkiminen. En tietenkään suostunut pudottamaan hintaa.
Ensin otetaan maksu ja sitten viedään autoon. Normaali käytäntö kaikessa kaupan käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen sohvan kuulu mihinkään autoon lähtevän ennenkuin raha on vaihtanut omistajaa
Vierailija kirjoitti:
on niin paljon niitä joilla on rahat tiukilla ja mm koetetaan jobbailla epätoivoisesti
Tuo on totta mutta kyllä senkin voi tehdä fiksusti. Eli seuraa ilmoituksia ja ostaa heti kun riittävän edullisesti saa. Rehtiä kauppaa niin saa jotain ostettuakin.
Laitan kaiken turhsn tavaran riskiin, ei ole aikaa ja energiaa pelleillä josssin Torissa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittakaa ja antakaa ilmaiseksi joutavat tavarat. Naapuri jäi leskeksi ja alkoi tyhjentämään varastoja tavaroista antamalla ilmaiseksi noutajille. Vilskettä on ollut paljon.
Ja ne myy niitä lahjoitettuja tavaroita sitten Torissa ja Vintedissä.
Vierailija kirjoitti:
Joissain Facen annetaan ilmaiseksi-palstoilla pyörii jobbareita, jotka myyvät eteenpäin kaiken, joka on tarkoitettu vähävaraisille helpotukseksi. Roskiin lähtee tarpeeton, valitettavasti.
Mitä sitten? Anna pois jos joku viitsii myymisen vaivan nähdä, jos sinä et viitsi. Eikä se toinenkaan sillä sun romulla rikastumaan pääse. Rahat menetät kuitenkin jos roskiin heität. Ekoteko antaa toiselle. Mitä tuota romujen perään rääkyy, maailma on niitä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittakaa ja antakaa ilmaiseksi joutavat tavarat. Naapuri jäi leskeksi ja alkoi tyhjentämään varastoja tavaroista antamalla ilmaiseksi noutajille. Vilskettä on ollut paljon.
Ja ne myy niitä lahjoitettuja tavaroita sitten Torissa ja Vintedissä.
Niin mitä sitten? Miksi se on ongelma että joku toinen saa vitosen tai kympin? Jos se sinua häiritsee, myy itse pois. Jokainen saa tehdä omille romuilleen mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
On siellä hyviäkin tyyppejä. Yksi papparainen sanoi ostavansa talvikengät pyyntihinnalla (joka oli kyllä halpa). Lupasin viedä ne hänen pojalleen stadiin 5 eurolla. Kaveri maksoi etukäteen ja kaikki olivat tyytyväisiä. Kiitteli vielä jälkeenkin päin. Ei kannata antaa tinkijöiden ja ketkujen pilata päivää. Niille voi sanoa suorat sanat.
Minä myin kerran torissa jotain joulutavaraa. Ostaja naapurikaupungista halusi varata kun tulee viikon päästä käymään. Oli ollut just paljon tinkaajia ja ohareitten tekijöitä niin sanoin että jos maksat heti niin pidän varattuna. Maksoi. Laitoin viestiä edellisenä iltana että missä ja mihin aikaan tavataan että voin tavarat antaa. Ostivat lisääkin kun olivat tyytyväisiä rehellisyyteeni. Minäkin kiitteli luottamuksesta kun maksoivat etukäteen näkemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän meidän tinkaavien ketkujenkin elää.
Osta sieltä mistä saa tinkaamatta edullisesti. Niitäkin löytyy kun osaa ja viitsii etsiä. Minun ei ole koskaan tarvinnut tinkiä missään kirppiskaupoissa. Jos hinta ei ole sopiva,en osta, enkä varsinkaan tinkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoista tarjouksista on helppo kieltäytyä, mutta kyllä se ainakin omassa hinnoittelussa menee silleen että joissakin on tinkivaraa ja joissain ei, joten ihan mielellään otan joskus niitä huonojakin tarjouksia, jos vaihtoehto on ei myyntiä ollenkaan.
Mulla sama. Esim. kengät jotka ei istu omaan jalkaan myyn vaikka tingittynä, koska en tee niillä mitään. Sen sijaan jotkut Arabiat ja Iittalat on sellaisia, joissa en anna tinkiä, koska niiden arvo säilyy ja ostajia löytyy helposti.
Joskus jos joku ostaa monta tuotetta, annan tinkiä (esim. tuotteet maksaa yhteensä 55€, niin voin myydä 50€, koska pääsen suuresta määrästä tavaraa eroon.)
Aitoa taimaalaista mummimukia. Oikein araapiaa.
Mua ei häiritse tinkivät ostajat, mutta se mahdoton romun määrä, mitä yritetään kaupata käyvän tavaran hinnalla. Muutaman kerran isompaa tavaraa ostaessa olen kääntynyt kannoillani, kun tavara on ollut huonossa kunnossa. Kerran en tarkistanut kunnolla ja sain viedä suoraan kaatopaikalle ja kerran myyjä soitti perään ja haukkui kun en ostanutkaan kun tavara ei ollut sitä mitä myynti-ilmoituksessa luvattiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei muuten ole pelkästään Torin juttu (eikä edes perinteisesti kovin tyypillistä Suomessa muuta kuin wannabe-huutokauppakeisareilla) vaan ulkomaalaiset ostajat Vintedissä ovat vieläkin kovempia tinkaamaan. Monille tuntuu olevan ihan periaatekysymys saada edes JOTAIN pois hinnasta, niin että 3 euron tuotteestakin tarjotaan 2,50.
Redditin Vinted-keskusteluissa pidetään ihan normaalina, että hinta asetetaan vähän korkeammaksi kuin tavoitehinta, jotta ostajat saavat tinkimisvaraa ja siitä hyvän mielen. Minusta tämä on ihan älytöntä.
Vinted puolalaiset ostajat tinkaavat aina postkulut pois. Laitan näille aina viestiä etten maksa heidän postikulujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöhän se on, joka ei vähintään puolta tarjoa pyydetystä hinnasta.
Jokainen ostaja luulee olevansa huutokauppakeisari, joka ostaa halvalla ja myy kalliilla.
Jaha. Vertaistukiverkosto kokoontuu taas.
Jostain syystä sinullekaan eivät riitä ne 187 aiempaa ketjua joissa itketään "miksi ostaja ei vaan maksa hintaa jonka minä, heti Jumalasta seuraava, olen käytetylle romulleni säätänyt ja suostu kaikkiin muihinkin ehtoihin jotka olen ostajalle listannut".
Tässähän saattaa vähitellen kuvitella että ostajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin maksaa tai itkeä ja maksaa
Taisi tinkaajalle kolahtaa!!
Ha-hah! Hauska. Alankin käyttää tätä myös minä. 😁