Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supo-selvityksen takia en voi hakea töitä, joita haluaisin tehdä

Vierailija
23.05.2026 |

Supo-selvityksen takia en voi hakea töitä, joita haluaisin tehdä. :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli aika kova vallankaappaus, kun Nevala laitettiin hengiltä uuden järjestelmän tieltä.

Stubb ja kumppanit alkoivat silloin ryömimään rotankoloistaan esiin.

Vierailija
22/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen miehen elarit ulosotossa on nykyisin työn saannin este :D Ei kannata tehdä lapsia niin ei joudu tuollaiseen :D

Toki kelagoldilla tämäkin asia on paremmin.

Elareiden takia ei kannata myöskään töihin mennä. Valtio maksaa

Valtio maksanut jo 6 vuotta

Elatusmaksujen takia ei kannata mennä töihin. Viisas pääsee vähemmällä. Valtio maksaa. Kiusaajien verorahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli aika kova vallankaappaus, kun Nevala laitettiin hengiltä uuden järjestelmän tieltä.

Sääli kun ei ymmärretty ajoissa myrkyttää.

Vierailija
24/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli kun ei ymmärretty ajoissa myrkyttää.

Myrrin permetriiniä.

Vierailija
25/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon vuoksi lähinnä miehiä tuomitaan ja miehet saavat rangaistuksen ketjutuksen tässä muodossa.

Taas yksi peruste lisää olla lisääntymättä..

Vierailija
26/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon selvityksen pääsee läpi, jos ei hommaa tuomioita ja roiku rikollispiireissä. Aika helppoa. Muistaakseni supon mukaan 98% pääsee läpi ilman ilmoitusta merkinnöistä.

Vierailija
27/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina noista turvallisuusselvityksistä "päässyt läpi" mietipä sitä 

Mä myös. Seuraava tehdään syksyllä. Ei edes jännitä. En ole edellisen jälkeen saanut edes parkkisakkoa.

Vierailija
28/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syyhän ei ole muissa kuin sinussa. Supo tai mahdollinen työnantajasi eivät ole syyllisiä siihen mitä sinä olet joskus tehnyt. 

Vierailija
29/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUPO vain lausuu ja työnantaja tekee päätöksen.

On rekrytoitu myös ns kirjallisia vastauksia ja henkilöä kyllä kuullaan myös.

Kovin tietämätöntä täällä !

Vierailija
30/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUPO vain lausuu ja työnantaja tekee päätöksen.

On rekrytoitu myös ns kirjallisia vastauksia ja henkilöä kyllä kuullaan myös.

Kovin tietämätöntä täällä !

Riippuu varmaan työnantajasta. Sillähän ei tietenkään ole mitään väliä, jos työpaikoilla ei työntekijää tukea. Lopputulos on ihan sama.

Vierailija
31/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut headhuntattiin hyvään työpaikkaan. Haastattelukierrokset menivät hyvin ja palkastakin päästiin sopuun. Lopuksi pyydettiin täyttelemään lippulappua supotusta varten. Tästä ei ollut missään vaiheessa mitään puhettu. Vähän kylmää hikeä pukkasi ja ajattelin että tämä oli tässä. Kuitenkin vajaan kuukauden päästä sain soiton että koska voin aloittaa. Mietin että eikö sieltä oikeasti löytynyt mitään vai palkkasiko työnantaja minut siitä huolimatta. En ole uskaltaut kysyä. Alkuun stressasin paljonkin asiaa, että joku hoksaa ja sit vartijan saattamana pihalle. Mutta aikaa kului ja koeaikakin loppui niin pikkuhiljaa sitä rentoutui. Olen ollut jo vajaan vuosikymmenen samassa paikassa.

Vierailija
32/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut headhuntattiin hyvään työpaikkaan. Haastattelukierrokset menivät hyvin ja palkastakin päästiin sopuun. Lopuksi pyydettiin täyttelemään lippulappua supotusta varten. Tästä ei ollut missään vaiheessa mitään puhettu. Vähän kylmää hikeä pukkasi ja ajattelin että tämä oli tässä. Kuitenkin vajaan kuukauden päästä sain soiton että koska voin aloittaa. Mietin että eikö sieltä oikeasti löytynyt mitään vai palkkasiko työnantaja minut siitä huolimatta. En ole uskaltaut kysyä. Alkuun stressasin paljonkin asiaa, että joku hoksaa ja sit vartijan saattamana pihalle. Mutta aikaa kului ja koeaikakin loppui niin pikkuhiljaa sitä rentoutui. Olen ollut jo vajaan vuosikymmenen samassa paikassa.

Riippuu mistä rikorekisterisi oli tullut ja millä alalla työskentelet. Yleensä tuo taustatutkimus tehdään, jotta arvioidaan onko henkilö tunnollinen, kunnollinen tai löytyykö sidonnaisuuksia huonoille tahoille.

Esimerkiksi itse työskentelin pitkään Venäjän viennissä ja tunnen paljon venäläisiä: tuskinpa pääsisin vaikkapa presidentinkansliaan töihin, koska katsoisivat että minulla on riski vuotaa tietoja tai minun kautta voitaisi yrittää vaikuttaa. Vaikka tietysti omasta mielestäni olen lojaali ja isänmaallinen. Monella muulla ei kuitenkaan ole tällaista taustaa joten he eivät muodosta mitään riskiäkään.

Vierailija
33/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä rikorekisterisi oli tullut ja millä alalla työskentelet. Yleensä tuo taustatutkimus tehdään, jotta arvioidaan onko henkilö tunnollinen, kunnollinen tai löytyykö sidonnaisuuksia huonoille tahoille.

Esimerkiksi itse työskentelin pitkään Venäjän viennissä ja tunnen paljon venäläisiä: tuskinpa pääsisin vaikkapa presidentinkansliaan töihin, koska katsoisivat että minulla on riski vuotaa tietoja tai minun kautta voitaisi yrittää vaikuttaa. Vaikka tietysti omasta mielestäni olen lojaali ja isänmaallinen. Monella muulla ei kuitenkaan ole tällaista taustaa joten he eivät muodosta mitään riskiäkään.

Oletko sitä mieltä, että sinun kuuluisi päästä presidentinkansliaan töihin? Olet tehnyt ansiokkaan uran Venäjän viennissä, tunnet heidät hyvin ja venäläiset tuntevat sinut. Vaikka olisit rehellinen, on joskus saattanut mennä yli ja venäläisillä voi olla jokin vipu sinuun, jolla vaikuttaa käyttäytymiseesi. Tai vaikka ei olisi sinuun, niin saattaisi olla johonkin samalla taustalla olevaan. Me emme voi tietää sitä, eikä voi supokaan. Pitää muodostaa riskiarvio aiemmista tekemisistä. Olet varmasti mies paikallaan vientihommissa ja niistä löytyy myös jatkossa töitä. Miksi edes haluaisit presidentinkansliaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä