Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon hoito ja tukiverkko

Vierailija
23.05.2026 |

Kyllä itseäni ärsyttää vanhemmat, ketkä valittaa lapsen hoidon raskautta. Monesti nämä valittajat ovat sellaisia, kenen tukiverkko on lähellä ja ukit sekä mummot vahtivat lapsia harva se päivä.

Meillä tukiverkko on kaukana ja apua tulee 2-4x vuosi. Viimeksi eilen hyvä ystävä valitti, kuinka ukki oli kiireinen eikä päässyt illalla työpaikan rientoihin. Sanoin hänelle suoraan, että monta kertaa viikossa isovanhempien hoitoapu on luxusta ja lopeta kitinä. Loukkasin häntä kuulemma :D

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään ollut muita tukiverkkoja kuin sitten aikanaan päivähoito. Tämä tuli meille yllätyksenä, koska läheisiä olisi ollut lähellä. Jotkut eivät halunneet auttaa lainkaan ja toiset määrittelivät apunsa hyvin tarkasti ja meille sopimattomasti. Esimerkiksi kerran viikossa lastenhoitoapu on minun näkökulmastani katsottuna paljon.

Vierailija
22/23 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu isovanhemmat lähellä, mutta ei nuorin 3v ole silti ollut vielä kertaakaan yötä mummolassa, koska ei ole halunnut mennä ja ei ole pakotettu. Nyt kesällä haluaa mennä ekan kerran. Mummo ja pappa on kyllä aktiivisesti mukana lasten elämässä, mutta aika vähän he siellä hoidossa ovat koska päiväkoti arkisin ja kiireinen elämä ja halu olla itse lasten elämässä mukana.

Ne joiden vanhemmat yms tukiverkot asuvat kaukana tai ovat kuolleet tms. ovat myös itse tienneet tämän jo lisääntyessä. Me jäätiin tarkoituksella tukiverkon lähettyville, että saadaan sitä apua jos on pakko saada.

Parilla läheisellä ystävälläni on tukiverkot kaukana, mutta kyllä he silti ymmärtävät jos päivittelen lapsielämän raskautta, eivätkä pidä minua kiittämättömänä siitä, että isovanhemmat asuvat lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ollut tukiverkkoja, mutta en osannut niitä kaivata. Äitini oli luvannut ettei hoida lastenlapsiaan, ja hän piti lupauksensa. Hänen mielestään jokainen hoitakoon vain omat lapsensa, mutta hän on unohtanut ettei hän itse hoitanut edes omia lapsiaan vaan hoidatti siskoni ja minut äidillään ja anopillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi