Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpoception: Onko kansa väärässä todellisuudessa, vai onko Petteri Orpo väärässä todellisuudessa?

Vierailija
22.05.2026 |

Kerkeämmekö herätä ennen kuin pilvenpiirtäjiä alkaa kaatua ja illuusiot murenee?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä elän Orpon kans samassa todellisuudessa.

Lopputulosten tasa-arvo on epäoikeudenmukasuutta.

Mikä? 

Et progressiivisella verotuksella tasataan lähihoitajan ja ylilääkärin elintaso ihan samanlaiseks

Aijaa, missä on tuommoista? Ainakaan Suomessa ei ole. 

Vierailija
22/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta varmaankin haluaa hallitukseen. Sen takia kurmottavat Orpoa kuin talven jäljiltä nuhjuuntunutta lapasta. 

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset loikkaavat nyt keskustaan siihen malliin, että keskusta pääsee seuraavaan hallitukseen.

Rotat jättävät uppoavan laivan. Olisi hupaa, jos Orpo myös loikkaisi keskustaan. Noinkohan ottaisivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se huumetesti pitäisi tehdä Petterille eikä Sannalle.

Sannalle tehtiin jo. Tarpeeksi myöhään, ettei mitään näy. Eikö se näin ollu. 🥴 

Mut ku Sanna, mut ku mut ku. Orpo oli Multalan kanssa ihan kaatokännissä festareilla. 

 

Nyt haukkuu kansalaiset, että ovat vieraantuneita todellisuudesta ja ei ole resilienssiä kohdata drooniuhkaa, vaikka maan johdon pitäisi hoitaa asiat kuntoon. 

Vierailija
24/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä elän Orpon kans samassa todellisuudessa.

Lopputulosten tasa-arvo on epäoikeudenmukasuutta.

Mikä? 

Et progressiivisella verotuksella tasataan lähihoitajan ja ylilääkärin elintaso ihan samanlaiseks

Aijaa, missä on tuommoista? Ainakaan Suomessa ei ole. 

Nimenomaan Suomessa.

Vierailija
25/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta varmaankin haluaa hallitukseen. Sen takia kurmottavat Orpoa kuin talven jäljiltä nuhjuuntunutta lapasta. 

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset loikkaavat nyt keskustaan siihen malliin, että keskusta pääsee seuraavaan hallitukseen.

Joo kannattaa niin pääsee tukemaan Nasima Razmyaria, Minja Koskelaa ja Sofia Virtaa ministereiks

Vierailija
26/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta varmaankin haluaa hallitukseen. Sen takia kurmottavat Orpoa kuin talven jäljiltä nuhjuuntunutta lapasta. 

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset loikkaavat nyt keskustaan siihen malliin, että keskusta pääsee seuraavaan hallitukseen.

Ja kun muistamme keskustan aiemmat näytöt, ei mitään hyvää ole luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä elän Orpon kans samassa todellisuudessa.

Lopputulosten tasa-arvo on epäoikeudenmukasuutta.

Mikä? 

Et progressiivisella verotuksella tasataan lähihoitajan ja ylilääkärin elintaso ihan samanlaiseks

Aijaa, missä on tuommoista? Ainakaan Suomessa ei ole. 

Nimenomaan Suomessa.

Laita nyt jotain linkkiä näihin ylilääkäreihin ja lähäreihin, joilla on tismalleen sama liksa ja elintaso?

Vierailija
28/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tietää, kuka Orpolle ja muille oikeistolaisille makselee ja kuka heitä ohjailee. Sen verran erikoisia ulostuloja ja todella kummallista epälojaaliutta kanssakansalaisia kohtaan. Isot rahat on oligarkeilla nykyään, jännä miten samaan aikaan koko maailman kaikki rahanhimoisimmat poliitikot on yhtäkkiä tekemässä samoja kamaluuksia kansaansa kohtaan... Ei varmaan mitään yhteyttä? Kaikkien perheenjäsenten kytkökset selviteltävä ja luvatut työpaikat poliitikkouran jälkeen myös. Oikeisto on aina ostettavissa, koska eivät omaa empatiaa, arvoja tai muuta inhimillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän Orpon kans samassa todellisuudessa.

Lopputulosten tasa-arvo on epäoikeudenmukasuutta.

Miksi olisi epäoikeudenmukaista? Miten se on sulta pois, jos kaikilla on hyvä olla? Et ole ihan loppuun asti kehittynyt yksilö, mikä tietysti selittää miksi sanot olevasi oikeistolaisten kanssa samalla aaltopituudella. Itse olen tasan niin radikaali, että haluan kaikille samaa hyvää. Jos ei tykkää duunistaan, niin voi aina vaihtaa johonkin kivempaan. Jos tekee jotain vain siksi, että saa siitä enemmän hynyä kuin joku muu, niin omaa elämäänsähän siinä tuhlaa.

Vierailija
30/33 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tietää, kuka Orpolle ja muille oikeistolaisille makselee ja kuka heitä ohjailee. Sen verran erikoisia ulostuloja ja todella kummallista epälojaaliutta kanssakansalaisia kohtaan. Isot rahat on oligarkeilla nykyään, jännä miten samaan aikaan koko maailman kaikki rahanhimoisimmat poliitikot on yhtäkkiä tekemässä samoja kamaluuksia kansaansa kohtaan... Ei varmaan mitään yhteyttä? Kaikkien perheenjäsenten kytkökset selviteltävä ja luvatut työpaikat poliitikkouran jälkeen myös. Oikeisto on aina ostettavissa, koska eivät omaa empatiaa, arvoja tai muuta inhimillistä.

EK?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tietää, kuka Orpolle ja muille oikeistolaisille makselee ja kuka heitä ohjailee. Sen verran erikoisia ulostuloja ja todella kummallista epälojaaliutta kanssakansalaisia kohtaan. Isot rahat on oligarkeilla nykyään, jännä miten samaan aikaan koko maailman kaikki rahanhimoisimmat poliitikot on yhtäkkiä tekemässä samoja kamaluuksia kansaansa kohtaan... Ei varmaan mitään yhteyttä? Kaikkien perheenjäsenten kytkökset selviteltävä ja luvatut työpaikat poliitikkouran jälkeen myös. Oikeisto on aina ostettavissa, koska eivät omaa empatiaa, arvoja tai muuta inhimillistä.

EK?

Suomalaisista vaikuttajista EK on päällimmäisenä, mutta ulkomaiset kytkökset on tutkittava. Sen verran globaali ilmiö on tämä työntekijöiden oikeuksien riisto ja köyhien kyykytys tällä hetkellä, että kyseessä ei voi olla pelkkää sattumaa. Ja ketkä rahoittaa EK:ta Suomen ulkopuolelta?

Vierailija
32/33 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää Orpon, Purran, Trumpin jne. maailma on pellemaailma. Ehkä maailmanloppu tosiaan tuli 2012 ja siirryimme parodiauniversumiin.

Kieltämättä tämä timeline on uskomattoman tökerö. Ehkä meidän simulaatiossa on tullut kovalevy täyteen, eikä jaksa enää pyörittää mitään järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se huumetesti pitäisi tehdä Petterille eikä Sannalle.

Sannalle tehtiin jo. Tarpeeksi myöhään, ettei mitään näy. Eikö se näin ollu. 🥴 

Mut ku Sanna, mut ku mut ku. Orpo oli Multalan kanssa ihan kaatokännissä festareilla. 

 

Nyt haukkuu kansalaiset, että ovat vieraantuneita todellisuudesta ja ei ole resilienssiä kohdata drooniuhkaa, vaikka maan johdon pitäisi hoitaa asiat kuntoon. 

Käsi sydämelle: jos Suomeen oikeasti tulisi droonihyökkäys, kumman haluaisit meille pääministeriksi, orpon vaiko Sannan? Itse todellakin ottaisin jälkimmäisen, ainakin hänellä on selvästi johtajaominaisuuksia, toisin kuin lapasella, joka vaikuttaa valehtelevan jopa silloin, kun taatusti  puhuu totta. Ihme luikero.