Flixonase
Onko kenellekään määrätty Flixonasea allergiaoireisiin raskauden aikana?
Sain reseptin toissapäivänä ja olen käyttänyt pari päivää, mutta mietityttää, onko se varmasti turvallinen. Tuntuu, että yleensä odottaville määrätään Nasonexia.
Kommentit (6)
Soitin teratologiseen tietopalveluun ja siellä sanottiin, että on turvallinen. Kaikki paikallisesti käytettävät kortisonipohjaiset nenäsumutteet ovat.
mulle yks lääkäri sanoi, että saan huoletta käyttää. Toinen taas sanoi ettei saa missään nimessä käyttää ainakaan sitä Flixonasea. Tiedä sitten, mutta järjellä ajateltuna tuntuisi, että ei haittaa olisi, mutta tableteilla käski minun oireita yrittää taltuttaa.
vauva2006 rv28+2
olikin jo viestin aloittaja saanutkin ja ehdottomasti kannattaa käyttää ensin näitä paikallisvalmisteita kun ottaa suun kautta otettavia antihistamiineja allergiaoireisiin. Eli nämä tabletit sitten käyttöön, jos paikallishoitovalmisteilla ei pärjää!!!! Ihmettelen kovasti tuota vauva2006 saamaa kommenttia lääkäriltä, että ei nenäsumutetta, mutta tabletit mieluummin.....
Suosittelen kaikille. Sieltä saa varmimman vastauksen, ovat erikoistuneet tähän asiaan. Ja on vain yhden puhelinsoiton päässä. :)
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.
* puh. (09) 471 76 500
* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12
Minäkin olen lukenut, että antihistamiineja pitäisi välttää raskausaikana ja suosia paikallisesti käytettäviä valmisteita tablettien sijaan näiden allergiaoireiden hoidossa.
wintergirl:
Ihmettelen kovasti tuota vauva2006 saamaa kommenttia lääkäriltä, että ei nenäsumutetta, mutta tabletit mieluummin.....
Kuulosti kummalliselta ettei nenäsuihketta saisikaan käyttää, mietin itse mielessäni, että onko siinä sitten kortisoni valmistetta mukana vai mikä siinä lienee kiellon syynä. Kun en lääkäriltä tullut kysyneeksi. Ja tosiaan, mulle yksi lääkäri antoi luvan käyttää ja toinen kielsi, joten tiedäppä sitten miten tulisi toimia.
vauva2006 rv28+2
Käyppäs täällä lukemassa lisää..
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=flixonase…
Toivottavasti oli apua! =)
=) Lisbet, rv 31+3.