Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tajua että joku mummo suuttuisi jos ei saisi lapsenlasta hoitoon, näin jotkut täällä puhuu..

Vierailija
13.05.2007 |

siis sehän on aivan sairasta että hoitoonvieminen perustellaan näin, " isovanhemmat suuttuisivat jos ei saisi säännöllisesti lasta hoitoon" (kyse alle vuoden ikäisiä). Kyllä sit sanon että suuttukoot, hel..tti, ei kai nyt niitä lapsia tehdään että mummo saa hoitaa. Ja jos mummo ei sitä ymmärrä että VAUVAN paikka on äidin ja / tai iskän vieressä niin on aika kivikausimummo.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla lapsia tehty mummoille hoidettaviksi. Vauva kuuluu lähelle äitiä ja voi olla äidistä (tai muusta ensisijaisesta hoitajasta) erossa vain tunteja, vasta 1v. iässä 1 vuorokauden. Näin se vaan on.

Vierailija
2/8 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monikaan mummo on noin järjetön.

Mutta paljon on - onneksi - isovanhempia, jotka oikeasti HALUAVAT lapsenlapsensa KYLÄÄN (eivät ajattele sitä HOITONA ja palveluksena), ja kokevat mielipahaa sekä ikävää, jos eivät vähään aikaan ole lastenlapsiaan tavanneet. Meillä tällaiset isovanhemmat; mummi soittelee perään ja kyselee, koska lapsi tulisi taas yökylään, ja kaikille tämä on vain hyvä juttu. Me vanhemmat saamme omaa aikaa, isovanhemmat saavat haluamaansa aikaa lapsenlapsen kanssa ja lapsi on aina aivan innoissaan mummikyläilystä (kyselee itsekin yökylän perään, jos ei ole vähään aikaan ollut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

he oikeesti alkoivat mököttää jos eivät saaneet lastamme yökylään. Olikin tosi useasti ainakin kerran kuukaudessa ja vielä useemmin oisivat halunnu! Hakivat esim la-aamu,toivat su-ilta. Jossain vaiheessa aloin keksiin tekosyitä et on muka menoa kun en raskinut suoraan sanoa. Ihanaa kun rakastavat ja kaikkensa antavat. On niitäkin mummoja jotka ei halua.

Vierailija
4/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi viedään vauva yöhoitoon sillä että muuten isovanhemmat suuttuisivat. En tiedä ovatko nämä naiset sit niin kiinni äidissään että äidin toivomus on tärkeämpi kun vauvan tarpeet.

Vierailija
5/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siltikään vie, minä olen äiti ja minulla on vastuu.

Joskus jätän lapset tunniksi mummolaan että pääsen rauhassa kauppaan ja mummo on onnensa kukkuloilla.

Kannatan siis kompromissia!

Vierailija
6/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minun lapsillani on tällainen mummi.

Joskus jopa tuntuu ettei edes ymmärrä ettei lapsia tarvitse palvoa kokoajan.

Kun lapseni olivat pieniä mummi kärtti lapsia joka paikkaan mukaansa ja loukkaantui kun ei saanut. Siitä huolimatta rajoitin tätä jatkuvaa yökyläilyä ja reissaamista lasten takia ja toiseksi mummin takia. Lapset tulivat levottomiksi koska heillä ei ollut mitään rajoja mummilassa ja toiseksi huomasin mummin väsyvän kovastikkin, vaikkakaan ei itse sitä minulle myöntänyt.

Hän on kyllä oikein hyvä mummi, mutta minä en ole hänelle lapsia tehnyt vaikkakin hän tuntuu välillä omistavan lapseni... Että näin meillä. :)

Vierailija
7/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva on nyt 6 kk ja mummo tuntuu omistavan hänet. Puhuu aina, että sitten kun kasvat, niin mummo vie joka paikkaan ja opettaa kaiken elämästä... Välillä alkaa melkosesti ketuttamaan. Nyt kun vielä imetän, niin mummo ymmärtää etten voi jättää neitiä kovin pitkäksi aikaa hoitoon. Mummo onkin ilmeisesti sitä mieltä, että kun imetys loppuu niin hän ottaa lapsen sitten itselleen (tai niin voisi ainakin puheista päätellä). Olisi tehnyt aikoinaan enemmän kuin yhden lapsen prkl niin ei tarvis muiden lapsia omia.

Vierailija
8/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 lapsenlasta, 5v ja 1v. Yksi lapsi mulla on. Tämä 5v on ollut mulla usein hoidossa ja hyvin menee ja ihanaa on viettää aikaa pojan kanssa. Hän oli ekan kerran yön meillä kun oli 13kk, ennen sitä tytär kyseli monta kertaa että voisiko tulla / ottaisinko hoitoon jne. Mutta minä (olen lastenhoitajana tehnyt töitä) tiedän että alle 1v ei ole hyvä olla erossa äidistään joten vaikka kuinka teki mieli " auttaa" tytärtä en suostunut. Yritin hänelle selittää että noin pienen lapsen täytyy saada olla hänen lähellä yötä päivää, välillä oltiin riidoissakin tämän takia mutta uskon että hän ymmärsi että ajoin vauvan parasta. Nyt pienempi poika on tulossa yökylään eka kerta viikon päästä - olen samaa sanonut nytkin - en ota ennen kun lapsi on noin 1v, ja silloinkin tietysti vain yhdeksi yöksi. Odotan innolla että saan olla pikkuisen kanssa kahdestaan. Rakastan näitä lapsia yli kaiken mutta äiti on äiti ja kuuluu olla vauvan lähellä alussa, nykyään viedään aivan liian pieniä lapsia hoitoon aivan liian usein, se on traagista mutta totta. Nauttikaa lapsistanne ja pitäkää heidät lähellä, se aika mitä he teiltä kaipaavat on loppujen lopuksi tosi lyhyt. Mummo vm 48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä