Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo

Vierailija
22.05.2026 |

"Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo".

Tilanne on kyllä päinvastoin, hallitus elää eri todellisuudessa kuin kansa ja sen on muututtava.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä hallituksen puolustelijoita? Ihme pick me - kanslaisia? 
Kun te olette tätä kansaa jota orpo tässä arvostelee niin kuin me kaikki muutkin. Te elätte myös pääministerin mukaan eri todellisuudessa ja teidän pitää myös muuttua. Mutta eipä siinä, jos teidän mielestä tällaisia olette.. 

Ne aattelee että jos nuoleskelevat rikkaita heistä tulee rikkaita. En keksi muuta selitystä.

Kyl mä ihan oon kauppatieteiden maisteri Helsingin Kauppakorkeakoulusta ja diplomi-insinööri Teknillisestä Korkeakoulusta

Oletko rikkainta prosenttia Suomessa?

Saan pääomatuloja nii paljon et niil eläis jo jossain Moldovassa ja Albaniassa

Anonyymillä keskustelupalstalla voit olla mitä vaan, se on totta.

Tuoha oli vaatimattomuuden osotus. Iot niin tyhmä ettet tiedä et noi on köyhiä maita (kommunismin takia).

Se ei poista faktaa että anonyymillä keskustelupalstalla voit olla mitä vaan, vai poistaako?

Mulla ei oo tapana valehdella itestäni internetissä. Joku paperitehtaan trukkikuski jätti 1,6 miljoonan perinnön ku se sijotti sen kaikki ylimääräset rahat 50 vuotta.

Vierailija
122/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti Vasemmiston idea? Lähde yhtä kuin : trust me bro

Sinäkin olet varmasti saanut verorahoilla palveluita. 

Nii se et suomes on ilmasta opiskella saa sosialismin näyttämään vähä hölmöltä ku kaikkien ois mahdollista lukea ittensä kauppatieteiden maisteriks. Nii miksi pitää senki jälkeen tasata lopputulosten tasa-arvo progressiivisella verotuksella että ekonomilla ei saa olla yhtään enempää ku kokilla tai lähihoitajalla.

Maailma ei toimisi jos kaikki olisi kauppatieteiden maistereita. Myös kokkeja ja lähihoitajia tarvitaan ja kunnon palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mut ku ei se oo oikeudenmukasta et ahkeruudesta ja lahjakkuudesta ei saa palkita mitenkään.

Vierailija
124/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa Kekkos-lainausta soveltaen asiat ovat, miltä näyttävät. Nyt näyttää siltä, että poliisi ja hätäkeskus tekivät Petteri Orposta pellen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ecf1fe64-217d-400a-87e1-dcab198a5…

Kokoomusmedia kääänsi selkänsä Petterille.

Vierailija
125/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa Kekkos-lainausta soveltaen asiat ovat, miltä näyttävät. Nyt näyttää siltä, että poliisi ja hätäkeskus tekivät Petteri Orposta pellen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ecf1fe64-217d-400a-87e1-dcab198a5…

Kokoomusmedia kääänsi selkänsä Petterille.

Iltalehti on lähinnä roskalehti joka haukkuu kaikkia 

Vierailija
126/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa Orpo. Susta ei ole pääministeriksi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä.  Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa.  Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy.  Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat  ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle. 

Vierailija
128/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä.  Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa.  Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy.  Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat  ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle. 

Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.

Vierailija
129/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman tyhmä äijä. Ei ymmärrä mistään mitään.

Miten tuollainen täysin pihallaoleva lapanen voi olla pääministeri?

Vierailija
130/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Presidentti vaaleissa menestynyt kun kaikki äänestäjät oli (nälkään ja kylmään) menehtynyt jäimme vain me ministerit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.

Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani.  Ihan vaan julkisella, jos olisin  maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä.  Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle? 

Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta,  koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.

Vierailija
132/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä hallituksen puolustelijoita? Ihme pick me - kanslaisia? 
Kun te olette tätä kansaa jota orpo tässä arvostelee niin kuin me kaikki muutkin. Te elätte myös pääministerin mukaan eri todellisuudessa ja teidän pitää myös muuttua. Mutta eipä siinä, jos teidän mielestä tällaisia olette.. 

Ne aattelee että jos nuoleskelevat rikkaita heistä tulee rikkaita. En keksi muuta selitystä.

Kyl mä ihan oon kauppatieteiden maisteri Helsingin Kauppakorkeakoulusta ja diplomi-insinööri Teknillisestä Korkeakoulusta

Oletko rikkainta prosenttia Suomessa?

Saan pääomatuloja nii paljon et niil eläis jo jossain Moldovassa ja Albaniassa

Kivat sulle, pääomatuloista menee vähemmän veroa eikä kunnallisveroakaan tarvitse maksaa.

Vierailija
133/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän kansaa valistaa faktoilla? 

Orpoa voisi valistaa faktoilla että Suomi on demokratia ja kansa on aina oikeassa, toisin kuin kansan armosta leipäänsä saava pääministeri.

Pääministeri Petteri Orpon tulot nousivat merkittävästi. Viimeisimmissä vahvistetuissa verotiedoissa (verovuosi 2024) hänen verotettavat tulonsa nousivat lähes 240 000 euroon. Summasta noin 230 000 euroa oli pääministerin ansiotuloa ja noin 7 000 euroa pääomatuloa. 

Tulo- ja palkkakehityksen taustalla ovat kansanedustajien palkkioihin tehdyt korotukset, joiden myötä pääministerin kuukausipalkka nousi yli 14 000 euron. Tämän ansiosta Petteri Orpon tulot ohittavat nykyisin muun muassa Ruotsin pääministerin palkan. 

Vierailija
134/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on persläpi.

Vierailija
135/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani.  Ihan vaan julkisella, jos olisin  maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä.  Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle? 

Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta,  koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.

Mut ku joku mäntti jonka kuukausipalkka on vaan 2100€/kk saa pitää jopa 1800€ siitä

Vierailija
136/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpoa voisi valistaa faktoilla että Suomi on demokratia ja kansa on aina oikeassa, toisin kuin kansan armosta leipäänsä saava pääministeri.

Pääministeri Petteri Orpon tulot nousivat merkittävästi. Viimeisimmissä vahvistetuissa verotiedoissa (verovuosi 2024) hänen verotettavat tulonsa nousivat lähes 240 000 euroon. Summasta noin 230 000 euroa oli pääministerin ansiotuloa ja noin 7 000 euroa pääomatuloa. 

Tulo- ja palkkakehityksen taustalla ovat kansanedustajien palkkioihin tehdyt korotukset, joiden myötä pääministerin kuukausipalkka nousi yli 14 000 euron. Tämän ansiosta Petteri Orpon tulot ohittavat nykyisin muun muassa Ruotsin pääministerin palkan. 

Tätähän se Diktathuuri on. 

Vierailija
137/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen pääjohtaja saa melkei 2x tuon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi