Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo

Vierailija
22.05.2026 |

"Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo".

Tilanne on kyllä päinvastoin, hallitus elää eri todellisuudessa kuin kansa ja sen on muututtava.

Kommentit (303)

Vierailija
261/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

URPO!!!!

Vierailija
262/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen mies, narsisti, syyttää aina muita ihmisiä omista teoistaan ja virheistään. 

Ja tyypillinen riikka, narsisti, syyttää aina miehiä omista teoistaan ja virheistään. Paitsi silloin, jos voi mainita Sannan ;DDDDD

-winner-

Juuri muutama päivä sitten Riikkuli mainitsi taas Marinin hallituksen syypääksi nykyiseen, taloudelliseen tilanteeseen.

#naisvihaNäkyväksi. Kyllähän se on nähty, että ne akat sitten vasta ovat kateellisia toisilleen. Monen selässä on Riikan sakset :DDDDD

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Orpolapsen puolustajat tätä kommentoi? Muistus, että itsekin olet kansaa ja todennäköisesti et rikkainta väestönosaa.

Miks kokoomusvihaajat on aina jotain luusereita eikä koskaan käyny otaniemeä/helsingin kauppakorkeakoulua ja töissä esimiesasemassa

Idiootti. Minä olen käynyt kauppakorkean ja työskennellyt esimiesasemassa kv-yrityksissä. Silti vihaan tuota selkörangatonta todellisuudesta irtaantunutta etovaa lapasta.

Siks varmana puhutki töistäs menneessä aikamuodossa ku ne ei menny nappiin.

Tässä ei lasketa nyt niitä ekonomeja joiden ura jäi suutariksi.

Vierailija
264/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakohan Orpokin turpiinsa kuten Sipilä?

Nämä tyypit ovat todella irti todellisuudesta.

Ei ihme että noilla möläyttelyillä suosio laskee.

Jonkun pitäisi varata vähän mätiä kananmunia takin taskuun

Munittaminen onkin just hyvä koska väkivaltaa en kannata.....

Siinä ei käy kuinkaan mutta mielipide tulee selväksi.

En kannata paikkojen rikkomista, enkä väkivaltaa (pahoinpitely jne.), mutta ymmärrän ja sallin esimerkiksi mätien tomaattien ym. vihannesten heittämisen poliitikkojen päälle. Voisin tehdä itsekin niin.

Paitsi jos oikeistoliaset miehet käy heittelemässä niitä munia vasemmistolaisten naispoliitikkojen päälle? Sit se on väärin ja naisvihaa?

Vierailija
265/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus lähetti vielä muutama vuosi sitten, ainoana suomalaisena puolueena, virallisen delegaation Putinin Yhtenäinen Venäjä -puolueen puoluekokouksiin. Ei ole oppi mennyt hukkaan.

Kokoomus kannatti natojäsenyyttä jo joskus 2003

Presidentti Sauli Niinistö (kok) ei pitkään kannattanut Suomen Nato-jäsenyyttä, vaan piti yllä niin sanottua Nato-optiota. Hänen kantansa kuitenkin muuttui vuoden 2021 lopulla ja vuoden 2022 alussa tapahtuneiden turvallisuuspoliittisten muutosten myötä. 

Ei liity mitenkään siihe et Kokoomus päätti jo 2003-2004 puoluekokouksessa et puolueen kanta on et Suomen on haettava Naton jäsenyyttä.

Vierailija
266/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen mies, narsisti, syyttää aina muita ihmisiä omista teoistaan ja virheistään. 

Ja tyypillinen riikka, narsisti, syyttää aina miehiä omista teoistaan ja virheistään. Paitsi silloin, jos voi mainita Sannan ;DDDDD

-winner-

Juuri muutama päivä sitten Riikkuli mainitsi taas Marinin hallituksen syypääksi nykyiseen, taloudelliseen tilanteeseen.

Jos muistelet tapahtuneita, huomaat Riikkulin olevan oikeassa. Oli koronajäljittäjiä ja muuta kun jäi piikki auki. 

Vierailija
267/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti Vasemmiston idea? Lähde yhtä kuin : trust me bro

Sinäkin olet varmasti saanut verorahoilla palveluita. 

Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä.  Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa.  Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy.  Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat  ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle. 

Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.

Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani.  Ihan vaan julkisella, jos olisin  maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä.  Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle? 

Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta,  koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.

Mut ku joku mäntti jonka kuukausipalkka on vaan 2100€/kk saa pitää jopa 1800€ siitä

No voi hyvänen aika! Vähennä työntekoasi niin itsekin pääset samaan asemaan ja saat sen 1800€/kk tilillesi. Joo, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta jos olet kateellinen pienempi tuloisille, niin mikä estää sua ryhtymästä itsekin sellaiseksi?  Kun 2023 aloin tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa, niin kieltämättä mulle oli yllätys, miten paljon lopulta Suomen progressiivinen verotus vaikutti mun nettotuloihini. Ja siltikin sain säästettyä parissa vuodessa niin, että pystyin jättämään työelämän kokonaan jo 11 kk ennen alinta eläkeikääni. Monet lääkäritkin muuten tekee nykyisin vain osa-aikatöitä. 

Säki oot joku mummo joka on 60 ja kuoleman välissä ja päätät vaan et ei nuorten hyvätulosten ihmisten tarvi saada nauttia elämästä vaan otetaan niiltä rahat pois ja jaetaan niille jotka on ollu laiskoja koulussa.

Miksi nuori hyvätuloinen on päivällä vauvapalstalla kuluttamassa aikaansa pienituloisten kanssa? Elämässä on niin paljon ihanaa koettavaa. 

Mä oon selannu kannettavalla älylaitteella ekan kerran internettiä joskus 2008

Ja sinussa olisi ollut niin paljon enempään kuin trolliksi Vauvapalstalla ;DDDDDDD Mutta täällä oot kuin tikku p... esittelemässä "pääomatulojasi" ;DDDDDD

-winner-

Ei niitä tarvi laittaa sitaatteihin ku ne on totta.

Säki voisit saada niitä jos et ois jääny synnytyksessä vähälle hapelle ja oisit käyny muunki ku apukoulun.

Vierailija
268/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Orpo kertoa missä muussa maailmassa hän elää kuin muu kansa.

Vierailija
269/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mielestä se on pikkusielusta että ku itellä ei riittäny rahkeet ku kokiksi tai lähihoitajiksi nii ollaan kateellisia ihmisille jotka on saavuttanu enemmän ja äänestetään vasemmistoliittoa.

Kokit ja lähihoitajat ovat tärkeämpiä yhteiskunnalle kuin sun rahastokupla. Siinä se on se pointti, mikä erottaa Kokoomuslaisen ajattelutavan normaalista hyvinvointivaltiosta. Kokki ja lähihoitaja nimenomaan kertovat hyvinvoinnista ja toisten palvelemisesta ja auttamisesta työn kautta, jossa he ovat osa yhteiskuntaa. Kokkareelle on tärkeää vain oman naaman näkyminen ja kukkaron lihottaminen hieman sen yhteiskunnan yläpuolella. Suorastaan syrjäytyneitä he ovat kokkeihin ja hoitajiin verrattuina.

-winner-

Ymmärrätkö sä kuitenki, toisten rahoilla elävä kihomato, että sillä ekonomiki pystyis tekemään niitä kokin hommia mut se kokki ei ekonomin hommia?

Vierailija
270/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin oma liikanimihän on pihalla.

Vierailija
271/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuuden ja turvallisuuden takaaminen - Kansalaisaloitepalvelu https://share.google/WkZzVFglgKI5Nj6Y6

Ja palvelut Suomex kiitos.

Vierailija
272/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuuden ja turvallisuuden takaaminen - Kansalaisaloitepalvelu https://share.google/WkZzVFglgKI5Nj6Y6

Ja suomeksi kiitos!

Vierailija
273/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten pitäisi tiedottaa rnrmmän ja paremmin, miten kuuluu toimia hälytykstilanteessa. Meillä on ollut niin pitkä rauhanaika, ettei sellaista ole ennen tarvinnut miettiä.

Tässä ketjussa on kylläkin siteersttu Orpoa yhdessä mielessä väärin. Nimittäin se, mitä hän tarkoitti, kun tarkasti lukee, on paljon synkempää kuin ensin tulisi ajatelleeksi. Hän sanoi, että kansalaiset luulevat vielä, että Suomessa olisi rauha. He elävät "syvän rauhan aikaa" Orpon sanoin. Ja hän sanoi, että päättäjien todellisuus on täysin erilainen. Päättäjät ovat täysin jo pidemmän aikaa ymmärtäneet, että olemme jo osittain sodassa. Siitä tulee se, että kansa elää täysin eri todellisuudessa.

Sitä ei oikein voi alkaa kansalle kuitenkaan vääntämään rautalangasta, koskasitten orastava talouskasvu tyssäisi heti.

Vierailija
274/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kuin agenttileffoja on katsottu niin eikö ole ihan luonnollista että pääministeri tietää vähän eri tason juttuja kuin tavallinen kansa?

Orpo kertoi että hänet herätettiin mökillä ja kyydittiin Helsinkiin. Helsingin pormestari taas kertoi heränneensä ja lukeneensa tilanteesta uutisista.

Vierailija
275/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko Orpo kertoa missä muussa maailmassa hän elää kuin muu kansa.

Åäättäjöt elävät siinä todellisuudessa, että Suomessa ei ole enää rauha, vaan olemme jo matkalla kohti sotaa. Että on ajan kysymys, milloin Venäjä hyökkää jossain muodossa Natoa kohti. Viikkojen tai kuukausien, ei vuosien.

Kansa taas elää siinä luulossa, että täällä olisi ihan täysi rauha.

Tätä hän tarkoitti, ja sen näkee, kun katsoo, mitä hän sanoin. Mutta hän ei voi sitä alkaa suureellisesti vääntämään rautalangasta, koska moni panikoisi.

Vierailija
276/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä.  Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa.  Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy.  Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat  ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle. 

Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.

Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani.  Ihan vaan julkisella, jos olisin  maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä.  Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle? 

Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta,  koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.

Mut ku joku mäntti jonka kuukausipalkka on vaan 2100€/kk saa pitää jopa 1800€ siitä

No voi hyvänen aika! Vähennä työntekoasi niin itsekin pääset samaan asemaan ja saat sen 1800€/kk tilillesi. Joo, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta jos olet kateellinen pienempi tuloisille, niin mikä estää sua ryhtymästä itsekin sellaiseksi?  Kun 2023 aloin tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa, niin kieltämättä mulle oli yllätys, miten paljon lopulta Suomen progressiivinen verotus vaikutti mun nettotuloihini. Ja siltikin sain säästettyä parissa vuodessa niin, että pystyin jättämään työelämän kokonaan jo 11 kk ennen alinta eläkeikääni. Monet lääkäritkin muuten tekee nykyisin vain osa-aikatöitä. 

Säki oot joku mummo joka on 60 ja kuoleman välissä ja päätät vaan et ei nuorten hyvätulosten ihmisten tarvi saada nauttia elämästä vaan otetaan niiltä rahat pois ja jaetaan niille jotka on ollu laiskoja koulussa.

Miksi nuori hyvätuloinen on päivällä vauvapalstalla kuluttamassa aikaansa pienituloisten kanssa? Elämässä on niin paljon ihanaa koettavaa. 

Ja sinussa olisi ollut niin paljon enempään kuin trolliksi Vauvapalstalla ;DDDDDDD Mutta täällä oot kuin tikku p... esittelemässä "pääomatulojasi" ;DDDDDD

-winner-

Säki voisit saada niitä jos et ois jääny synnytyksessä vähälle hapelle ja oisit käyny muunki ku apukoulun.

Auh! Raha tekee todellakin kokkareihmisestä vahvan ja välittävän, näin sen todistit jälleen kerran ;DDDDDD

-winner-

Vierailija
277/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Auh! Raha tekee todellakin kokkareihmisestä vahvan ja välittävän, näin sen todistit jälleen kerran ;DDDDDD

-winner-

Sä aluks vittuilet ja elät koulutettujen ihmisten rahoilla ja sit vaadit et niiden pitäs välittää susta. Oot ihan käsittämättömän säälittävä rääpäle vaikka oot joku 50-60

Vierailija
278/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittää ennoo tarkottanu ja minut on väärin ymmärretty. Median vika ja vähän myös Sannan. Terkuin Petteri Urpå. 

Joo, Orpo vetoaa jo että hänet ymmärrettiin väärin. Ja vika on kansalaisissa tietenkin. Samaahan Jani Mäkeläkin aina harrastaa, ripuloidaan jotain someen ja sitten perään kerrotaan miten se oli pitänyt ymmärtää ja uhriudutaan kritiikistä. 

Vierailija
279/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mielestä se on pikkusielusta että ku itellä ei riittäny rahkeet ku kokiksi tai lähihoitajiksi nii ollaan kateellisia ihmisille jotka on saavuttanu enemmän ja äänestetään vasemmistoliittoa.

Kokit ja lähihoitajat ovat tärkeämpiä yhteiskunnalle kuin sun rahastokupla. Siinä se on se pointti, mikä erottaa Kokoomuslaisen ajattelutavan normaalista hyvinvointivaltiosta. Kokki ja lähihoitaja nimenomaan kertovat hyvinvoinnista ja toisten palvelemisesta ja auttamisesta työn kautta, jossa he ovat osa yhteiskuntaa. Kokkareelle on tärkeää vain oman naaman näkyminen ja kukkaron lihottaminen hieman sen yhteiskunnan yläpuolella. Suorastaan syrjäytyneitä he ovat kokkeihin ja hoitajiin verrattuina.

-winner-

Ymmärrätkö sä kuitenki, toisten rahoilla elävä kihomato, että sillä ekonomiki pystyis tekemään niitä kokin hommia mut se kokki ei ekonomin hommia?

Ekonomi ei osaa mitään ja erittäin mielellään elää toisten rahoilla tai spekuloinnilla siitä, että joku tekee työt hänen puolestaan ja maksaa hänen palkkansa, kun esittää "asiantuntijaa", ihan kuten työelämää kokematon Petterikin. Juuri tämä hallitus, joka nojaa ekonomeihin, on sen todistanut. Petterillä palaa vesikin pohjaan ;DDDDDDD

-winner-

Vierailija
280/303 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

-winner-

Sä aluks vittuilet ja elät koulutettujen ihmisten rahoilla ja sit vaadit et niiden pitäs välittää susta. Oot ihan käsittämättömän säälittävä rääpäle vaikka oot joku 50-60

Ja sä oot käsittämättömän helposti provosoituva pissis ;DDDDDDDDD Ilmankos sinusta ei mitään tullutkaan.

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän