Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksatte/maksoitte ylioppilasjuhlien kakuista?

Vierailija
22.05.2026 |

Aika hintavaa mielestäni. Tilaan kaksi kakkua n. 20:lle, yht. 220 €. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää nillitystä.

Omiin ylioppilasjuhliini leivoin kakut itse, ja silti äitini jaksoi valittaa miten kalliiksi ne juhlat tulivat ja miten kalliiksi minä tulin.

Juhlat tulee aina kalliiksi jos on paljon vieraita. Nillitystä en hyväksy, mutta toisaalta myös nuoren tulee ymmärtää, että juhlavieraiden määrä tulee olla kohtuullinen jos budjetti on rajallinen

Vierailija
22/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ammattilainen palkkansa ansaitsee, en sitä tarkoita, mutta aika paljon hinta noussut, viimeksi tilasin 4 v sitten. Raaka-aineet ym. toki kalliimpia nyt. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et leivo itse? Kakut on helppo tehdä. Tehtiin kaikki tarjottavat itse. Ei tullut mieleenkään ostaa kakkuja.

Olen surkea kakkujen laittaja, en tiedä miksi aina epäonnistun. Jos kakkupohja ja täytteet onnistuisikin, viimeistään koristelut näyttää siltä kuin olisi päiväkotilasten väsäämiä. 

Ap

Vierailija
24/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse molempien lasten juhliin kakut. Pienet hulat niin ei tarvinnut isoja määriä.

Vierailija
25/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää nillitystä.

Omiin ylioppilasjuhliini leivoin kakut itse, ja silti äitini jaksoi valittaa miten kalliiksi ne juhlat tulivat ja miten kalliiksi minä tulin.

Juhlat tulee aina kalliiksi jos on paljon vieraita. Nillitystä en hyväksy, mutta toisaalta myös nuoren tulee ymmärtää, että juhlavieraiden määrä tulee olla kohtuullinen jos budjetti on rajallinen

Jatkan vielä: Lakkiaisissani tarjottiin itseni leipomaa mansikkakakkua ja pieniä pizzanpaloja, siinä kaikki. Olin suvun ensimmäinen ylioppilas ja kirjoitin 3 laudaturia, mutta äitini mielestä koko olemassaoloni tuli hänelle kohtuuttoman kalliiksi. Syyllistäminen oli hänelle yhtä luontevaa kuin hengittäminen. 

Vierailija
26/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et leivo itse? Kakut on helppo tehdä. Tehtiin kaikki tarjottavat itse. Ei tullut mieleenkään ostaa kakkuja.

Olen surkea kakkujen laittaja, en tiedä miksi aina epäonnistun. Jos kakkupohja ja täytteet onnistuisikin, viimeistään koristelut näyttää siltä kuin olisi päiväkotilasten väsäämiä. 

Ap

No haittaako se? Maku on se joka ratkaisee

Vierailija
27/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää nillitystä.

No kieltämättä meilläkin menee yli tonnin kaikkensa juhliin mutta en minä siitä tälle ylioppilaalle mitään valita. 

Ap

Vierailija
28/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei varmaan haittaisi jos olisi jotkut synttärit tai muu vähän arkisempi juttu mutta yo-juhliin haluan "tyylikkäämpää". 

Ap

Vierailija
29/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ylioppilaslakkeja saa prismasta 56€/kpl kun radiosta tuli että olivat porukassa ostaneet useamman ja hinta oli 130€/kpl.

Vierailija
30/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ylioppilaslakkeja saa prismasta 56€/kpl kun radiosta tuli että olivat porukassa ostaneet useamman ja hinta oli 130€/kpl.

Joo, ne lukiossa yhteistilatut kustomoidut on helposti tuota luokkaa. Prismasta sai Fredriksonin lakin viidelläkymmenellä kun ostettiin - 10 % kampanjan aikana. 

Vierailija
31/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei varmaan haittaisi jos olisi jotkut synttärit tai muu vähän arkisempi juttu mutta yo-juhliin haluan "tyylikkäämpää". 

Ap

Laittaisin vaan päälle marjoja. Näyttää hyvältä. 

Vierailija
32/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt aukea mulle. Prismasta saa lakin 56 e/kpl, mutta siis kuka on ostanut 130 e/kpl lakin ja mistä? Prisma porukassa ostanut lakkeja ja myy niitä nyt puoleen hintaan?

Vierailija
33/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlien järjestelyssä on aika iso homma, vaikka tilaisikin ne kakut valmiina. Kyllä mä leivoin itse makeaa ja suolaista sekä vähän ruokaisampaa tarjottavaa plus kaikki juotavat päälle. Täytekakut ja voileipäkakut tilasin pitopalvelusta, niitä en missään tapauksessa olisi enää itse ehtinyt tai jaksanut tehdä. Hintaa tilauskakuille tuli muistaakseni muutama sata euroa. Vieraita kävi n 40.

Vierailija
34/34 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo saatana itse jos sinulla ei ole varaa maksaa ammattilaiselle hänen tekemästään työstä jolla hän elättää itsensä.

Mikä sua vaivaa? Ei tarvi noin vihaisesti vastata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan