Lempiruokasi?
Itselläni tällä hetkellä välimerellinen, punainen kalapata, ihan älyttömän maukasta!
https://yhteishyva.fi/reseptit/punainen-kalapata/recipe-4373
Kommentit (39)
Muurikalla paistetut ruisjauhossa pyöritellyt muikut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykyrokka. Kun satun perjantaisin pohjoista kohti ajamaan niin pysähdyn ennen Iisalmea Väisäsen Kotilihan pihaan ja menen nauttimaan mykyrokasta.
En olekaan koskaan syönyt. Googlasin ja kuulostaa tosi hyvältä!
Ap
Haisee ja maistuu paskalle. Sisälmykset sen tekee. Tulee vieläkin painajaisia lapsuudesta.
Syön nyt niin hyvää ruokaa että en halua paljastaa reseptiäni, haluan myös olla anonyymi, olen esim. kertonut kavereille mitä syön niin rn halua paljastaa itseäni sitä kautta että minut tunnistettaisiin palstailemassa
Tirripaisti possun kyljestä yhdessä keitettyjen perunoiden kanssa. Toinen lempiruoka on taas ollut aina karjalanpaisti naudan maksalla (lammas saa jäädä, eli vain nautaa ja posssua), tuokin keitetyillä perunoilla.
Iisalmen iivarin vaarin varttikeitto
Snellmannin tai Tammisen wieninleike, runsaasti puristettua sitruunan mehua ja parsakaalia tai tankoparsaa. Hyvää ja helppoa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykyrokka. Kun satun perjantaisin pohjoista kohti ajamaan niin pysähdyn ennen Iisalmea Väisäsen Kotilihan pihaan ja menen nauttimaan mykyrokasta.
Ap
Haisee ja maistuu paskalle. Sisälmykset sen tekee. Tulee vieläkin painajaisia lapsuudesta.
Mun yksi kokkikaverini sanoi, että munuaiset on k*sifilttereitä ja se haisee ja maistuu niissä, vaikka niitä kuinka huuhtelisi.
Maksa-pippurikastikkeen perunoiden tai muussin kera.
Uunissa tehdyt lämpimät voileivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun yksi kokkikaverini sanoi, että munuaiset on k*sifilttereitä ja se haisee ja maistuu niissä, vaikka niitä kuinka huuhtelisi.
"Mun yksi kokkikaverini sanoi"... Ihan oikeassa oli, munuaiset suodattaa sen virtsan, ja munuaisia keitetään kypsäksi, ja silti se haisee keittämisen aikana, ei huuhtelemalla se haju poistu tarpeksi, vaikka poistaakin jo paljon. Silti hyvää on, tosin kotonani en enää toiste valmista, eli muiden kokkaamana munuaiset ovat parhaimmillaan herkkua.
Tuo Ap:n safka on takuulla hyvää, mutta ei riitä taidot eikä hermot moiseen, ravintolassa voisin hyvinkin tilata.
Oon aika yksinkertainen mies, joten ihan peruslohtu safkaa: entrecote tai ribeye mediumina, bernaiskastike, perunapurjosurvosta ja uunivihanneksia. Tarjoillaan hiiltyneen puun päältä. Juomaksi punkku tai olut.
Aito karjalanpaisti ja aidot karjalanpiirakat.