Virolaisduunarien kahdessa maassa asuminen ja kaksilla tuilla eläminen loppui
Tämä johtuu ennen kaikkea Suomen ja Viron välisestä uudesta sopimuksesta, jonka mukaan henkilöllä voi olla vakinainen osoite rekisteröitynä vain yhteen maahan.
Muutoksen vuoksi henkilöt, joilla on ollut vakinainen osoite kummassakin valtiossa, mutta tosiasiallisesti asuvat Virossa, kirjataan maasta muuttaneiksi Viroon.
Tammi–huhtikuussa Viroon muutti yli 6 200 henkilöä
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Voisivat suomessa asuvat myös rekisteröidä autonsa suomeen. Meidän asuinalueella useampi asukas autoilee viron rekisterikilvillä päivittäin.
Mitäpä se sinua haittaa...
Virolaiset äijät sai majoituksen tuttavani kodissa. Tuliaisina toivat seinäluteet sinne. Yks näistä äijistä soitti minulle, että hän tulee viikonlopuksi minun kotiini. WTF?
NO SANOIN, ETTÄ ET TULE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että duunarit lähtee jos töitä ei oo. Ihan samalla tavalla suomalaiset käy ulkomailla töissä. Pitäähän se nyt olla samat oikeudet kaikille. 20 vuotta ainakin täällä on ollu helvetisti ulkomaalaisia raksalla ja muissa hommissa. Suomalaiset ihan surutta vedättänyt esim. thaimaalaisia marjanpoimijoita. Ihan syytteet tuli ihmiskaupasta. Ja kaiken maailman euron tuntipalkkoja on makseltu tuolla työmailla. Et se on vissiin ihan ok.
Palkka on eri asia kun tuet. Virolaisten raksamiesten mukana on tullu äiti ja lapsi. Kuvio on muuttunut niin, että on täällä tullut "ero". Jopa väkivallan uhkaa on käytetty, että äidille ja lapselle on järjestetty asunto ja muuta tukea.
Okei. Mitä sitten. Mitä sun mielestä tälle Äidille ja lapselle olis pitänyt tehdä?
Lähettää viroon. Kotiin.
Mistä sä keksit tän tarinan. Voihan se olla että he ovat menneetkin kotiin. Kyllä mä ainakin auttasin ihan ketä tahansa äitiä ja lasta jos tilanne vaatis. Jotenkin se on semmonen inhimmillinen omatunto joka mulla ainakin on sisäänrakennettuna. Että ihmisiä autetaan hädässä. Toivoisin että muakin autettas jos mä apua tarvin.
Maailma ei valitettavasti pyöri toiveiden mukaisesti. Suomi on tuhonnut itse itsensä tällä täysin käsistä lähteneellä auttelemisella joka kattaa koko maailman. Rahat on kertakaikkiaan loppu ja nyt on pakko yrittää selviytyä itse. Meitä hyväuskoisia hömöjä ei nimittäin auta KUKAAN KOSKAAN.
Toki omilla rahoillaan jokainen saa autella kuten parhaaksi näkee. Yhteisillä rahoilka ei -ne ovat vain ja ainoastaan kantaväestöä varten.
Olen samaa mieltä.
On se nyt ihme ja kumma kun tänne tuleville löytyy asap majoitus ja toimeentulotuki.
Jos minä menen vaikka Syyriaan, niin enhän minä saa heti kattoa pään päälle ja käyttörahaa heidän verorahoista maksettuna. On nää suomalaiset idioottèja kun makselee ja oikein houkuttelee tänne jengiä muista maista.
Suomalaiset leipäjonoon vaan, kun tärkeemmät ihmiset pitää ensin elättää.
Kymmenen vuotta sitten oli potilaana yksi virolainen rakennusmies joka joutui olemaan pariin otteeseen sairaalassa. Sosiaalityöntekijä selvitti tilannetta ja potilas ei ollut kirjoilla Suomessa tai Virossa ja siten ei minkään maan sosiaaliturvan piirissä. Laskua oli kertynyt useita kymmeniä tuhansia euroja. Saatiin hänet sitten voinnin parannuttua lähetettyä virolaiseen sairaalaan. Sitä en tiedä maksoiko hän laskun mutta varmaan aika harvalla on tuollaisia rahavaroja.
Suomessa olevista virolaisautoista lähes puolet on maassa kyseenalaisin järjestelyin, arvioi Tulli. Moni pysyvästi Suomessa oleva virolaisauto on esimerkiksi rekisteröity Viroon, jolloin kulkupelistä ei tarvitse maksaa veroja Suomeen. Suomessa on arviolta 50 000 ulkomaille, pääasiassa Viroon, rekisteröityä ajoneuvoa.
Lähteet: YLE Uutiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että duunarit lähtee jos töitä ei oo. Ihan samalla tavalla suomalaiset käy ulkomailla töissä. Pitäähän se nyt olla samat oikeudet kaikille. 20 vuotta ainakin täällä on ollu helvetisti ulkomaalaisia raksalla ja muissa hommissa. Suomalaiset ihan surutta vedättänyt esim. thaimaalaisia marjanpoimijoita. Ihan syytteet tuli ihmiskaupasta. Ja kaiken maailman euron tuntipalkkoja on makseltu tuolla työmailla. Et se on vissiin ihan ok.
Palkka on eri asia kun tuet. Virolaisten raksamiesten mukana on tullu äiti ja lapsi. Kuvio on muuttunut niin, että on täällä tullut "ero". Jopa väkivallan uhkaa on käytetty, että äidille ja lapselle on järjestetty asunto ja muuta tukea.
Okei. Mitä sitten. Mitä sun mielestä tälle Äidille ja lapselle olis pitänyt tehdä?
Lähettää viroon. Kotiin.
Mistä sä keksit tän tarinan. Voihan se olla että he ovat menneetkin kotiin. Kyllä mä ainakin auttasin ihan ketä tahansa äitiä ja lasta jos tilanne vaatis. Jotenkin se on semmonen inhimmillinen omatunto joka mulla ainakin on sisäänrakennettuna. Että ihmisiä autetaan hädässä. Toivoisin että muakin autettas jos mä apua tarvin.
Maailma ei valitettavasti pyöri toiveiden mukaisesti. Suomi on tuhonnut itse itsensä tällä täysin käsistä lähteneellä auttelemisella joka kattaa koko maailman. Rahat on kertakaikkiaan loppu ja nyt on pakko yrittää selviytyä itse. Meitä hyväuskoisia hömöjä ei nimittäin auta KUKAAN KOSKAAN.
Toki omilla rahoillaan jokainen saa autella kuten parhaaksi näkee. Yhteisillä rahoilka ei -ne ovat vain ja ainoastaan kantaväestöä varten.
Olisi jo aika lopettaa oleskeluyhteiskunta. Kelaelätit varastavat 11 miljardia euroa vuodessa lomailuun. On aika laittaa työtä vierokuvat saatanat kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kaksilla tuilla? Täällä olevat virolaiset ovat töissä täällä.
Suomesta on ainakin lapsilisät maksettu Viroon ihan sillä perusteella että ukko käy täällä töissä.
Ja on maksettu vuosia asumistukea rouvalle ja lapsilisää lapsille Tallinnaan vuosikymmenet kun mies on "työtön työnhakija" SUOMESSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettää viroon. Kotiin.
Olisi jo aika lopettaa oleskeluyhteiskunta. Kelaelätit varastavat 11 miljardia euroa vuodessa lomailuun. On aika laittaa työtä vierokuvat saatanat kuriin.
Kansan on otettava ohjat käsiinsä. Yksikään eduskunnassa tällä hetkellä oleva globalistiseen agendaan sitoutunut puolue ei tule (uskalla) tekemään asialle mitään. Perussionistien varaan ei kenenkään pidä laskea mitään -näytöt on annettu ja kovin mitättömiksi todettu.
Pahinta on se että aikaa on vähän jos aiomme pelastaa edes sen mitä pelastettavissa on. Agenda 2030 on yhden hallituskauden päässä!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun näitä tukiasioita pikkuhiljalleen perataan!
Hienoa työtä PS!