Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sijoittaisit 50 000 euroa?

Vierailija
21.05.2026 |

Jos ei mitään hajua sijoittamisesta, kun palkka menee kokonaan elämiseen. Yllättäen tullut perintö ja haluaisin sijoittaa sen. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lyhentäisin koko summalla asuntolainaa, mutta jos sellaiseen ei olisi tarvetta, niin laittaisin osan rahastoihin ja osan hätävaraksi sellaiselle säästötilille mistä voi tarvittaessa nostaa rahat myös pois jos niille on tarvetta.

Sijoittamisessa kannattaa muistaa, että sijoittaa vain sellaista rahaa minkä on valmis menettämään. Eli ei tosiaankaan kannata ostaa pelkästä ostamisen ilosta koska siinä voi menettää kaiken. Ja jos ei ole perehtynyt markkinoihin ja jaksa seurata niitä jatkuvasti, rahasto on aina parempi vaihtoehto kuin osakkeet.

puhdasta paskaa taas kerran. 

Vierailija
62/67 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettäisin palkkamurhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että Nordnetin sivuillahan oli tietoturva-aukko joka mahdollisti käyttäjätilien sekoittumisen siten, että toinen käyttäjä pystyi sijoittamaan toisen varat vaikkapa Talvivaaraan. Toki paikkasivat vian ja korvasivat menetykset mutta silti. Itse pysyn kotimaisissa palveluissa ja maksan kulut/verot suomeen!

Mulla joskus oli Nordnet kokeeksi ihan muutamalla kympillä mutta sivut olivat tosi vaikeat, sekavat ja hankalat käyttää. Oli täystyö saada rahat ulos sieltä lopulta.

Äärimmäisen helppo puhelinsovellus nykyään. Toki jos ei osaa älypuhelinta käyttää niin sille ei sitten mitään voi.

Vierailija
64/67 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinat ovat ainakin Yhdysvalloissa ylikuumentuneet ja tekoälykupla puhkeaa kohta. En ehkä itse uskaltaisi juuri nyt sijoittaa rahastoihin tai osakkeisiin. 

Sijoitin vasta sata tuhatta, kaikki ylimääräiset rahani. Se ei pelaa joka pelkää.

Vierailija
65/67 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotateollisuuteen. 

Vierailija
66/67 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurahat pannaan pajatsoon, isot pannaan muuten vaan.

Vierailija
67/67 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotateollisuuteen. 

Sinne nyt sijoittavat ovat yli 4 vuotta myöhässä.