Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten keskustelutaito kateissa?

Vierailija
21.05.2026 |

Olen muutamalla treffipalstalla huomannut, että miehet ei osaa keskustella. Ne ei kirjoita kokonaisia lauseita, pilkut ja pisteet puuttuu, vastaava yhdellä tai kahdella sanalla.

Onko muut tällaiseen törmänneet?

Kyse ihan aikuisista yli 60-vuotiaista, joilla olettaisin olevan iso sanavarasto.

Sitten he ihmettelevät miksi lopetin kirjoittamisen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai jaa paha jutttu

Vierailija
2/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää oo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna, kana jne.

Vierailija
4/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
5/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa, jotkut ei. Oma mieheni on hyvä keskustelija sekä kirjallisesti että suullisesti. Miehillä on keskimäärin kyllä naisia huonompi luku- ja kirjoitustaito. 

Vierailija
6/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tavallista tuossa ikäluokassa. Vaan eipä osaa moni nainenkaan keskustella kuin parilla sanalla.

Vierailija
7/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tuollainen on naisten ongelma. 

Vierailija
8/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain ole tarpeeksi kiinnostava. Tulitko ajatelleeksi sitä?

Vierailija
9/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun, kirjoittelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta  ja se riittää.

Vierailija
10/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis puhua. 

Genitaalit yhteen joksikin aikaa. Kun kyllästyn, vaihdan toiseen. 

Vierailija
11/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun, kirjoittelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaan Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet on alkanut siten, että sanon Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta  ja se riittää.

Aamen. Mäkin etsin seuraan hauskaan tekemiseen ja yhdessä oloon, enkä tyyppiä joka osaa kirjoittaa Finlandia-palkittua romaania. 

Vierailija
12/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tosi huono kirjoittamaan mutta hyvä keskustelija. Ehkä nuo treffipalstan miehetkin on. 

Vierailija
13/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksä sä et kysy multa mitään?" sanoi eräs ensimmäisen vastauksen saatuaan

Vierailija
14/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopiston kirjoituskurssita voisi löytyä paremmin kirjekavereita. 

Vierailija
15/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksä sä et kysy multa mitään?" sanoi eräs ensimmäisen vastauksen saatuaan

No, miksi et kysy mitään? 

Vierailija
16/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Kerro lisää mitä heille kirjoittelet? 

Vierailija
17/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
18/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella kun kirjoittaa viestejä, niin näppäimistö ei ole tehty suurille sormille, joten virheitä tulee paljon ja aikaa kuluu korjailuun. Viesteistä haluaa tehdä mahdollisimman lyhyitä.

Vierailija
19/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella kun kirjoittaa viestejä, niin näppäimistö ei ole tehty suurille sormille, joten virheitä tulee paljon ja aikaa kuluu korjailuun. Viesteistä haluaa tehdä mahdollisimman lyhyitä.

Ap, on aikaansa jäljessä. Ei kirjoittamisen säännöt ole enää yhtä tiukat kuin kansakoulussa. 

Vierailija
20/35 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on aina ollut. Ei monenkaan miehen sanavarasto kasva peruskouluajan jälkeen, kun eivät he mitään kunnollista tekstiä lue. Iällä ei ole tuossa juuri mitään merkitystä. Harvinaista sellainen, että miehen kanssa keskustelu on oikeasti kivaa ja stimuloivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi