Suomi nousuun: Toimenpiteet
Vanhempainvapaat omakustanteisiksi. Säästyneet rahat käytetään työn verotuksen madaltamiseen.
Kehitysapu ja maailmanparantaminen lopetettava. Rahat käytetään työn verotuksen madaltamiseen.
Julkisen sektorin kaikkia palkkoja leikattava 5 prosenttia ja lomat muutettava samalle tasolle kuin yksityisellä sektorilla. Säästyneet rahat käytetään työn verotuksen madaltamiseen.
YLE yksityistettävä. THL:n, Ruokaviraston, VTT:n ja muiden mikkihiirivirastojen budjetista pois 50 prosenttia. Rahat käytetään työn verotuksen madaltamiseen.
5000 euron lukukausimaksut yliopistoihin. Raha käytetään opetuksen tason parantamiseen.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Nuo erilaiset julkisten alojen "virastot" pitäisi käydä täikammalla läpi. Siellä on niin paljon turhaa työvoimaa jos vertaa yksityisen sektorin tekemiseen. Enkä tässä tarkoita sitä, että hoitoalan työntekijöihin kohdistetaan näitä toimenpiteitä, vaan muualle valtion ja kunnan toimintoihin.
Ja koska nyt on väistämättä edessä se, että suuret ikäluokat tulevat kuormittamaan tietyn aikaa terveydenhuoltoa ja vanhustenhuoltoa, niin sinne sitä rahaa, ei säästöjä. Itse olen valmis siihen, että jokaiselle tulee +2% veronkorotus ja tuo raha kohdistetaan vanhusten hoitamiseen. Lasketaan sitten veroja, kun suuret ikäluokat on saatu kunnialla hoidettua.
Suuret ikäluokat ovat jo elämänsä illassa, 75+ vuotta. Niin ne mummot ja vaarit pärjäsivät ennenkin peräkammarissa tai kunnalliskodissa. Budjetit tälle tasolle.
Voittoa tekevien yritysten tekemät irtisanomiset pitäisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Joutilailta voi leikata lisää..
Tämä ei ole oikein mahdollista. Elävät jo nyt selviytymisen rajalla
Nuo erilaiset julkisten alojen "virastot" pitäisi käydä täikammalla läpi. Siellä on niin paljon turhaa työvoimaa jos vertaa yksityisen sektorin tekemiseen. Enkä tässä tarkoita sitä, että hoitoalan työntekijöihin kohdistetaan näitä toimenpiteitä, vaan muualle valtion ja kunnan toimintoihin.
Ja koska nyt on väistämättä edessä se, että suuret ikäluokat tulevat kuormittamaan tietyn aikaa terveydenhuoltoa ja vanhustenhuoltoa, niin sinne sitä rahaa, ei säästöjä. Itse olen valmis siihen, että jokaiselle tulee +2% veronkorotus ja tuo raha kohdistetaan vanhusten hoitamiseen. Lasketaan sitten veroja, kun suuret ikäluokat on saatu kunnialla hoidettua.