Millaista on lentää Ryanairilla?
Lennot ovat älyttömän halpoja. Onko tässä joku koira haudattuna, esim. ylimääräiset välilaskut tai viivästykset? Millaisia kokemuksia?
Kiitos
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin pariskunnan jotka olivat joutuneet maksamaan Ryanairille lisämaksua koska he eivät olleet printanneet boarding cardeja kotona paperille. Sellainen voi olla jossain yhtiön sivulla mutta jos ei lue sääntöjä tarkasti niin sellainen ei tule mieleenkään. Itse olen säästynyt toistaiseksi Ryanairilta. Se on ainoa lentoyhtiö josta kuulee puhuttavan pelkkää pahaa.
Ai niinku me? Mut eihän heillä ollut tuollaista vaatimusta. Ongelma oli, että ei netti toiminut ja ei saatu niitä lippuja nettisovelluksesta näkyviin kun piti. Ukko tiskillä sanoi et velottaa 25 puntaa per hlö jos kaivaa meille liput ja mies ei halunnut maksaa. Olisin itse maksanut, jotta ei myöhästytä, mutta en viitsinyt ehdottaa. kun mies olisi suuttunut tuhlailusta, eikä halunnut että maksamme niustä . joten jäimme odottamaan, että saisimme liput sovelluksesta. Siis olin samaa mieltä, että naurettava hintapyyntö ja syyhän oli se että lentokentän Wi-Fi ei toiminut. Ei meidän vika. Olisi voinut mies sanoa että sun tehtävä on nyt kaivaa ne liput.
Joo olisihan se printattu lippu ollut kätevä.Tai edes screen shotti. Ei nuo modernit jutut aina pelitä. Olisi pitänyt tuokin sattua jollekin nuorelle diginatiivi jantterille. Miksi et printannut ehe ehe.
Ja se myös tullut selväksi, että tarkista ne portit sieltä tauluista moneen kertaan, kun lippuun ei voi luottaa, , vaikka jos se on sinne tauluun laitettu niin ei kai sitä saa vaihtaa enää sen jälkeen tai juuri ennen kun on aika suunnistaa portille?Ei kai tuo mikään labyrintti visailu pitäisi olla? .
Portti voi kyllä vaihtua ihan viime tingassakin. Appikseni missasivat lentonsa kun portti muuttui ihan toiselle puolelle Gatwickiä eikä melkein kasikymppiset vanhukset ehtineet tarpeeksi nopeasti portille.
Kerran erehdyin menemään enkä tajunnut että olisi pitänyt ostaa ne liput että pääsee koneeseen ensin. Aikuiset ihmiset tunki edelle, lapset meinasi jäädä jalkoihin kun takaa painoi ihmisiä menemään. Ihan hullua meininkiä.
Portilla kannattaa olla todella hyvissä ajoin, eivät nimittäin odota hetkeäkään, niillä taitaa olla kaikista lentoyhtiostä lyhin turnaround time, 25 minuuttia kun yleensä se on 45-60 minuuttia.
Eli siis se aika kun tankkaavat, siivoavat ja ottavat uudet matkustajat määränpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Ryanairilla on nykyään pakko olla appi jolla boarding hoidetaan kentällä.
Ei hyväksytâ enää papereita.
Appista saa liput halutessaan walletiin. Ei vaikuta netin toimimattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään koiraa haudattuna, kaikki vaan maksaa. Itse lento on edullinen, mutta kun otat siihen laukkuja tai haluat tietyn istumapaikan niin se maksaa. Esimerkiksi Lontoon lennolla ihan vain iso käsimatkatavara on 28€ lisää. Tämä tietenkin molempiin suuntiin. Jos haluat istumapaikan, jossa on enemmän jalkatilaa niin sillekin on lisähinta. Samoin kuin paikalle koneen etuosassa, josta pääset poistumaan nopeammin. Kaikki lisämukavuus siis maksaa. Ja lentokenttä voi olla joku pikkukenttä kauempana tai vähintäänkin isolla kentällä se on se perimmäinen portti, josta on kuljetus jonnekin kentän laidalla nököttävään koneeseen.
Ja jos haluat akkasi vieressä lennolla istua, sekin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Portilla kannattaa olla todella hyvissä ajoin, eivät nimittäin odota hetkeäkään, niillä taitaa olla kaikista lentoyhtiostä lyhin turnaround time, 25 minuuttia kun yleensä se on 45-60 minuuttia.
Eli siis se aika kun tankkaavat, siivoavat ja ottavat uudet matkustajat määränpäässä.
Yleensä boarding alkaa noin tuntia ennen. Kannattaa tilata lentoilmoitukset appiin, niin portin vaihtumisenkin huomaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään koiraa haudattuna, kaikki vaan maksaa. Itse lento on edullinen, mutta kun otat siihen laukkuja tai haluat tietyn istumapaikan niin se maksaa. Esimerkiksi Lontoon lennolla ihan vain iso käsimatkatavara on 28€ lisää. Tämä tietenkin molempiin suuntiin. Jos haluat istumapaikan, jossa on enemmän jalkatilaa niin sillekin on lisähinta. Samoin kuin paikalle koneen etuosassa, josta pääset poistumaan nopeammin. Kaikki lisämukavuus siis maksaa. Ja lentokenttä voi olla joku pikkukenttä kauempana tai vähintäänkin isolla kentällä se on se perimmäinen portti, josta on kuljetus jonnekin kentän laidalla nököttävään koneeseen.
Istuinpaikkamaksut kai on kaikilla yhtiöillä. Kerran olen Ryanairilla matkustanut, aikaa sitten. Ei ollu kivaa, ahdasta, ja tyhjä myyntikärry kun olis tarvittu jotain purtavaa. Toista kertaa tuskin tulee.
Purtavan haluaville Ryanair tai mikä tahansa halpislentoyhtiö on jo lähtökohtaisesti täysin väärä valinta. Omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin pariskunnan jotka olivat joutuneet maksamaan Ryanairille lisämaksua koska he eivät olleet printanneet boarding cardeja kotona paperille. Sellainen voi olla jossain yhtiön sivulla mutta jos ei lue sääntöjä tarkasti niin sellainen ei tule mieleenkään. Itse olen säästynyt toistaiseksi Ryanairilta. Se on ainoa lentoyhtiö josta kuulee puhuttavan pelkkää pahaa.
Ai niinku me? Mut eihän heillä ollut tuollaista vaatimusta. Ongelma oli, että ei netti toiminut ja ei saatu niitä lippuja nettisovelluksesta näkyviin kun piti. Ukko tiskillä sanoi et velottaa 25 puntaa per hlö jos kaivaa meille liput ja mies ei halunnut maksaa. Olisin itse maksanut, jotta ei myöhästytä, mutta en viitsinyt ehdottaa. kun mies olisi suuttunut tuhlailusta, eikä halunnut että maksamme niustä . joten jäimme odottamaan, että saisimme liput sovelluksesta. Siis olin samaa mieltä, että naurettava hintapyyntö ja syyhän oli se että lentokentän Wi-Fi ei toiminut. Ei meidän vika. Olisi voinut mies sanoa että sun tehtävä on nyt kaivaa ne liput.
Joo olisihan se printattu lippu ollut kätevä.Tai edes screen shotti. Ei nuo modernit jutut aina pelitä. Olisi pitänyt tuokin sattua jollekin nuorelle diginatiivi jantterille. Miksi et printannut ehe ehe.
Ja se myös tullut selväksi, että tarkista ne portit sieltä tauluista moneen kertaan, kun lippuun ei voi luottaa, , vaikka jos se on sinne tauluun laitettu niin ei kai sitä saa vaihtaa enää sen jälkeen tai juuri ennen kun on aika suunnistaa portille?Ei kai tuo mikään labyrintti visailu pitäisi olla? .
Portti voi kyllä vaihtua ihan viime tingassakin. Appikseni missasivat lentonsa kun portti muuttui ihan toiselle puolelle Gatwickiä eikä melkein kasikymppiset vanhukset ehtineet tarpeeksi nopeasti portille.
Miten mä veikkaan, että aika moni olisi myöhästynyt? Mistä lähtien portille kulku pitää olla pikajuoksua tai tiirailla sitä porttia 15 min välein tauluista? Turvatarkastuksen jälkeen ei voi muuttua ja parasta olla ne taulut siinä sitten lähellä. Ei kai siellä tahalleen eksytetä ja juoksuteta?
Lennon aikana kokeillaan mainostaa kallista suklaata ja muita tuotteita. Ahtaat istumapaikat, jos et ole tosi lyhyt/lyhytjalkainen. Laskeutuessa se keskusradiosta kuuluvat aploodiäänite tuntuu aika irvokkaalta, kun lento on saatu tuntumaan jotenkin turvattomalta, vaikka kone on kai ahtaampaa matkustamoa (eli enemmän istumapaikkoja) lukuun ottamatta identtinen muiden airbussien kanssa.
Hiostavat penkit, kaikesta mahdollisesta peritään lisämaksu. Lennolla myydään kaikkea mahdollista rasittavasti. Kaikki ohjeistukset pitää lukea tarkkaan, ettei joudu maksamaan ylimääräisiä. Silti olen käyttänyt todella paljon. Yleensä ensin Bergamoon, ja siitä jatkolento. Alle satasella pääsee helposti Välimerelle ja takaisin.
En tiedä onko mulla ollut huono tuuri, mutta Ryanairilla on ollut kaikista pomppuisimmat laskut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mulla ollut huono tuuri, mutta Ryanairilla on ollut kaikista pomppuisimmat laskut.
Olen lentänyt useilla halpayhtiöillä ja huomannut saman.
Vierailija kirjoitti:
Repulla voi lähtee reissuun ja pitää jalat kippurassa. Jokaisen oma valinta;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mä veikkaan, että aika moni olisi myöhästynyt? Mistä lähtien portille kulku pitää olla pikajuoksua tai tiirailla sitä porttia 15 min välein tauluista? Turvatarkastuksen jälkeen ei voi muuttua ja parasta olla ne taulut siinä sitten lähellä. Ei kai siellä tahalleen eksytetä ja juoksuteta?
Ryanair tykkää kyykyttää asiakkaitaan.
Plussaa että vahtivat ylisuuria laukkuja rahtaavia käsipakaasipellejä tarkasti ja pysyvät aikataulussa, koska eivät halua maksaa senttiäkään kentällä ylimääräistä seisomisesta.
Miinusta on sitten roppakaupalla: karjakarsinameininki ja mukavuus kuin sardiinipurkissa. Lennot aina jonnekin perähikiän kentille jos vaan mitenkään mahdollista ja aivan karmeilla aikatauluilla (tyyliin 4.30 lähtö). Kaikesta huokuu sellainen halpahallimeininki.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei saa printata vaan check in pitää tehdä Ryanairin appilla. Jos ei ole tehnyt 2 tuntia ennen lähtöä niin käy kalliiksi, jotkut eivät olleet päässeet edes lennolle vaan joutuivat buukkaamaan uuden lennon.
Vierailija kirjoitti:
No just joo, tietenkin se on "halpaa", jos mitään ei sisälly hintaan ja kaikki veloitetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuinpaikkamaksut kai on kaikilla yhtiöillä. Kerran olen Ryanairilla matkustanut, aikaa sitten. Ei ollu kivaa, ahdasta, ja tyhjä myyntikärry kun olis tarvittu jotain purtavaa. Toista kertaa tuskin tulee.
Purtavan haluaville Ryanair tai mikä tahansa halpislentoyhtiö on jo lähtökohtaisesti täysin väärä valinta. Omat eväät.
Omat eväät saa olla Finnairillakin. Ei Finnairkaan Euroopan lennoilla tarjoa enää muuta kuin vettä ja mustikkamehua. Ilman etukäteismaksua ja -tilausta.
Täällä syvällä rintaäänellä kommentoivat eivät ilmeisesti ihan vähään aikaan Ryanairilla ole lentäneet). Tyhjät myyntikärryt ja puuttuvat printit, voi hyvää päivää!
Myyntikärryssä ei ole ruokaa, vaan jos lentokoneaterian haluat se pitää tilata appista etukäteen. Eikä mitkään printatut paperiset boarding passit enää edes ole käytössä! Sulla on pakko olla se appi, ja boarding pass siellä, muuten et pääse kyytiin.
Ryanairilla on ihan hyvät tilat, paremmat kuin Finnairin tai vastaavien monilla reiteillä. Ihan samoilla Boeingin koneella siellä lennetään kuin muuallakin. Lentäjät Pakistanista:)? Olen lentänyt etenemässä määrin Ryanairilla viime vuosina juuri siksi, että se on niin halpa, mutta ainakaan nimistä päätellen yhtäkään pakistanilaiselta kuulostavaa lentäjää ei vielä ole ohjaamosta ilmoittautunut.
Täällä jotkut kommentaattorit vielä ilmoittavat riitelevänsä jonkin 25€:n takia jossain tiskillä:)! Eikä edes hävetä? Verratkaa esim. Finnairiin; ei sielläkään peruslipun hintaan kuulu muuta kuin käsilaukku. Ja sellaista vaihtoehtoa kuin esim. Ryanairilla 10 kg kabiinilaukku+reppu ei niillä ole ollenkaan. Käsilaukun lisäksi jos haluat ottaa esim. repun, joudut maksamaan saman hinnan kuin 20 kg:n ruumaan menevästä matkatavarasta! Siksi boikotoin finskiä.
Ja mitä tulee kauhukokemuksiin, niin SAS on juuri sellainen. Mieluummin pakistanilaisten kuin SAS:n kyytiin...
Vierailija kirjoitti:
Ja jos jotain menee vikaan ja lentoo peruuntuu tai siirtyy vaikkapa useammalla päivällä niin turha odottaa minkäänlaista apua Rynskilta. Korvauksista saa tapella kuukausitolkulla soittamalla maksulliseen puhelinnumeroon joka luultavasti maksaa enemmän kuin ne itse korvaukset.
T: Ei ikinä uudestaan.
Huomaa, että kokemusta ei ole mutta mielipide on silti valmiina. Mulla on yhden kerran peruuntunut Ryanairin lento, olin jo turvatarkastuksen takana Thessalonikissa, kun tuli tekstari että Helsinkiin mennään nyt kiertotietä kun kone on jämähtänyt jonnekin Riikaan. Kännyssä oli tunnin päästä lähtevään koneeseen boarding pass reitille Milanoon, ja sieltä edelleen finskillä Helsinkiin. Perille saapuminen 6 tuntia alkuperäistä aikataulua myöhässä. Laitoin korvaushakemuksen saman tien, ja vakiokorvaus kilahti kiltisti tilille viikon päästä. Ei tarvinnut soitella yhtään minnekään.
Itse lentänyt paljon ja ei mitään valittamista. Toki parilla kympillä ei mitään exrtaa voi saadakaan, mutta pääsee hyvin paikasta toiseen halvalla.