Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on lentää Ryanairilla?

Vierailija
21.05.2026 |

Lennot ovat älyttömän halpoja. Onko tässä joku koira haudattuna, esim. ylimääräiset välilaskut tai viivästykset? Millaisia kokemuksia?

Kiitos

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään koiraa haudattuna, kaikki vaan maksaa. Itse lento on edullinen, mutta kun otat siihen laukkuja tai haluat tietyn istumapaikan niin se maksaa. Esimerkiksi Lontoon lennolla ihan vain iso käsimatkatavara on 28€ lisää. Tämä tietenkin molempiin suuntiin. Jos haluat istumapaikan, jossa on enemmän jalkatilaa niin sillekin on lisähinta. Samoin kuin paikalle koneen etuosassa, josta pääset poistumaan nopeammin. Kaikki lisämukavuus siis maksaa. Ja lentokenttä voi olla joku pikkukenttä kauempana tai vähintäänkin isolla kentällä se on se perimmäinen portti, josta on kuljetus jonnekin kentän laidalla nököttävään koneeseen. 

Vierailija
2/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdasta, tuli ahtaan paikan kammo niillä halpislennoilla, jota on jatkunut kohta 20 vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden koneet on keskimäärin aika samanlaisia lennettäviä kuin muillakin firmoilla. Paljon nappuloita ja ohjaukseen liittyviä vipuja, mutta tietysti asiantunteva lentäjä handlaa asian.

Vierailija
4/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairin lentokoneet on suunniteltu käyttämällä mallina täyteen ahdettua sardiinipurkkia.

Vierailija
5/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin pariskunnan jotka olivat joutuneet maksamaan Ryanairille lisämaksua koska he eivät olleet printanneet boarding cardeja kotona paperille. Sellainen voi olla jossain yhtiön sivulla mutta jos ei lue sääntöjä tarkasti niin sellainen ei tule mieleenkään. Itse olen säästynyt toistaiseksi Ryanairilta. Se on ainoa lentoyhtiö josta kuulee puhuttavan pelkkää pahaa. 

Vierailija
6/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ovatko vielä ahtaampia kuin Norwegian?

Ap

Vierailija
7/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sivut ovat sekavamman näköiset kuin mitä esim. Finnairilla. Stressaavampi varata. Mutta kaikki olennainen info on. Kunhan sisäistät sen kaikki on ok.

Vierailija
8/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin Finnairilla mutta edullisemmin.

Vierailija
9/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin pariskunnan jotka olivat joutuneet maksamaan Ryanairille lisämaksua koska he eivät olleet printanneet boarding cardeja kotona paperille. Sellainen voi olla jossain yhtiön sivulla mutta jos ei lue sääntöjä tarkasti niin sellainen ei tule mieleenkään. Itse olen säästynyt toistaiseksi Ryanairilta. Se on ainoa lentoyhtiö josta kuulee puhuttavan pelkkää pahaa. 

Tää lukee siellä sivuilla. Totta kai jos haluat varata huolettomin mielin ja katsella mitä tuleman pitää niin ongelmia voi tulla.

Vierailija
10/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa säästetty. Usein koneeseen kävellään putken sijasta, istuimet mitoitettu ICAO:n minimin mukaan, pilotit ja cabin crew Bangladeshista tai vastaavasta.

Samoilla koneillahan ne lentää, ja viranomainen huolehtii turvallisuudesta, että ei se vaarallista ole. Nyanssierona johonkin ei-halpalentofirmaan on ekstraodottelu ja matkustajien kyykyttäminen. 

Vierailija
11/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, me käytiin viimeksi Espanjassa Ryanairilla ja hyvin oli lennot ajoissa, ei ollut ahdasta eikä sitä boarding passia tarvinnut kotona printata, kun lentokentällä on sitä varten koneet.

Vierailija
12/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista! Minusta istuinkin oli erittäin mukava.

Vierailija
13/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikessa säästetty. Usein koneeseen kävellään putken sijasta, istuimet mitoitettu ICAO:n minimin mukaan, pilotit ja cabin crew Bangladeshista tai vastaavasta.

Samoilla koneillahan ne lentää, ja viranomainen huolehtii turvallisuudesta, että ei se vaarallista ole. Nyanssierona johonkin ei-halpalentofirmaan on ekstraodottelu ja matkustajien kyykyttäminen. 

Eikö Anssi Koivuranta ole Ryanairin pilotti

Vierailija
14/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään koiraa haudattuna, kaikki vaan maksaa. Itse lento on edullinen, mutta kun otat siihen laukkuja tai haluat tietyn istumapaikan niin se maksaa. Esimerkiksi Lontoon lennolla ihan vain iso käsimatkatavara on 28€ lisää. Tämä tietenkin molempiin suuntiin. Jos haluat istumapaikan, jossa on enemmän jalkatilaa niin sillekin on lisähinta. Samoin kuin paikalle koneen etuosassa, josta pääset poistumaan nopeammin. Kaikki lisämukavuus siis maksaa. Ja lentokenttä voi olla joku pikkukenttä kauempana tai vähintäänkin isolla kentällä se on se perimmäinen portti, josta on kuljetus jonnekin kentän laidalla nököttävään koneeseen. 

Istuinpaikkamaksut kai on kaikilla yhtiöillä. Kerran olen Ryanairilla matkustanut, aikaa sitten. Ei ollu kivaa, ahdasta, ja tyhjä myyntikärry kun olis tarvittu jotain purtavaa. Toista kertaa tuskin tulee. 

Vierailija
15/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, sulla meni nyt lentoyhtiöt sekaisin. Finskillä mennään aina kauimmaisesta portista ja pisimmällä kävelymatkalla koneisiin, jotka jatkuvat myöhässä. Toisaalta SASsilla mentiin viimeksi Kastrupista Hesuliin koneella, joka oli ostettu  Nigeriasta 40 vuoden työuran jälkeen  ilman mitään brändimerkintöjä  (rehellisyyden nimessä, lento meni erinomaisesti ja laskeutuminen sujuvin koskaan!), mutta silti. Kattopaneelien reunoista näkyi läpi. Mysigt, javisst.

Vierailija
16/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden koneet on keskimäärin aika samanlaisia lennettäviä kuin muillakin firmoilla. Paljon nappuloita ja ohjaukseen liittyviä vipuja, mutta tietysti asiantunteva lentäjä handlaa asian.

Joo, vaikeinta on muistaa uusi radiokutsu, jos ei ole samalla koneella ennen lentänyt.

T. Lentäjä 

Vierailija
17/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jotain menee vikaan ja lentoo peruuntuu tai siirtyy vaikkapa useammalla päivällä niin turha odottaa minkäänlaista apua Rynskilta.  Korvauksista saa tapella kuukausitolkulla soittamalla maksulliseen puhelinnumeroon joka luultavasti maksaa enemmän kuin ne itse korvaukset. 

T: Ei ikinä uudestaan.

Vierailija
18/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku me? Mut eihän heillä ollut tuollaista vaatimusta. Ongelma oli, että ei netti toiminut ja ei saatu niitä lippuja nettisovelluksesta näkyviin kun piti. Ukko tiskillä sanoi et velottaa 25 puntaa per hlö jos kaivaa meille liput ja mies ei halunnut maksaa. Olisin itse maksanut, jotta ei myöhästytä, mutta en viitsinyt ehdottaa. kun mies olisi suuttunut  tuhlailusta, eikä halunnut että maksamme niustä . joten jäimme odottamaan, että saisimme liput sovelluksesta. Siis olin samaa mieltä, että naurettava hintapyyntö ja syyhän oli se että lentokentän Wi-Fi ei toiminut. Ei meidän vika. Olisi voinut mies sanoa että  sun tehtävä on nyt kaivaa ne liput. 

Joo olisihan se printattu lippu ollut kätevä.Tai  edes screen shotti. Ei nuo modernit jutut aina pelitä. Olisi pitänyt tuokin sattua jollekin nuorelle diginatiivi  jantterille. Miksi et printannut ehe ehe. 

Ja se myös tullut selväksi, että tarkista ne portit sieltä tauluista moneen kertaan, kun lippuun ei voi luottaa, , vaikka  jos se on sinne tauluun laitettu niin ei kai sitä saa vaihtaa enää sen jälkeen tai juuri ennen kun on aika suunnistaa portille?

Ei kai tuo mikään labyrintti visailu pitäisi olla? . 

Vierailija
19/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairhän on ehdottanut että laskuttaisi asiakkaita vessakäynneistäkin erikseen. Siihen eivät kai kuitenkaan ole ryhtynyt. En tiedä, en ole lentänyt niillä yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Vierailija
20/42 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairilla on nykyään pakko olla appi jolla boarding hoidetaan kentällä.

Ei hyväksytâ enää papereita.