Suomen taloudessa tapahtunut käänne: ihmiset rynnänneet massana ostoksille ja tuhlaamaan rahojaan
Suomen taloudessa tapahtui äkkikäänne ja se näkyy jo kaupoissa kun kaupan myynnin kasvu vauhdittuu parhaillaan suomalaisten innostuttia himokuluttamaan sankalla joukolla. Se myötä myös liiketilojen ja uusien työntekijöiden kysyntä on vahvistumassa ja kaupan kevät näyttää hyvältä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/9d2824e6-aff7-4aeb-bc34-b8399849e8…
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt on kissanpäivät niillä, joilla on varma työpaikka ja juuri heihin kohdistuvat palkankorotukset. Ikävä kyllä tämä joukko vaan ei edusta kovin suurta osaa suomalaisista.
Suomea/ruotsia puhuvien työttömyys % vähän alle 8. Eli suurin osa köy normisti töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt on kissanpäivät niillä, joilla on varma työpaikka ja juuri heihin kohdistuvat palkankorotukset. Ikävä kyllä tämä joukko vaan ei edusta kovin suurta osaa suomalaisista.
Valtaosa kantasuomalaisista on työssä.
Olen alkanut käymään huoruleíssa kaksi kertaa kuukaudessa entisen kerran sijaan, vahva nousukausi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kantasuomalaisista on työssä.
Joo mutta minkälaisissa töissä nykyään sitäkin voisi vähän vaivautua tutkimaan. Määräaikaisuuksia huonoin ehdoin, myös osa-aikaisia ja jopa niitä nollasopimuksia ja vuokratyötä on nykyään todella monella.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut käymään huoruleíssa kaksi kertaa kuukaudessa entisen kerran sijaan, vahva nousukausi menossa.
Niiden palveluiden hinnat ovatkin laskeneet ja tarjonta kasvanut kun ihmisillä menee huonommin ja ahdinkoa lisätty. Kelpaa varmasti kuluttaa jos kuka niitä palveluita on vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohhoh. Onkohan ne alkaneet sotaa pelkäämään. Elämään periaatteella, että nautitaan nyt elämästä vielä kun voi. Ajatelleet ettei se säästäminen, sijoittaminen ja kituuttaminen ehkä olekaan järkevää, jos sota tulee.
Siltä näyttää että se sotakin voi kyllä tulla, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa pitää säästöt ja sijoitukset kunnossa, ettei tarvitse sitten itse siitä kärsiä.
Mitäpä niistä on hyötyä, jos joudut pommitetuksi ja kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohhoh. Onkohan ne alkaneet sotaa pelkäämään. Elämään periaatteella, että nautitaan nyt elämästä vielä kun voi. Ajatelleet ettei se säästäminen, sijoittaminen ja kituuttaminen ehkä olekaan järkevää, jos sota tulee.
Siltä näyttää että se sotakin voi kyllä tulla, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa pitää säästöt ja sijoitukset kunnossa, ettei tarvitse sitten itse siitä kärsiä.
Mitäpä niistä on hyötyä, jos joudut pommitetuksi ja kuolet.
Mutta, enpä joudukaan, kun minulla on varaa lähteä johonkin rauhallisempaan ja järkevämpään ympäristöön, enkä ole mies eli menemistäni ei edes voitaisi yrittää estää. Italiaan tai Ranskaan todennäköisimmin menisin.