sähkömiehiä paikalla?
epäilen että yhdessä pistorasiassamme on jotain vikaa. mikromme alkoi "lyömään kipinää" siis mikron sisällä. ostimme toisen mikron ja ihan kun tässä uudessakin olisi kerran käynyt niin. äsken sain pienen sähkärin kun otin laturin pois tuosta pistokkeesta. voiko asian jotenki tutkia, kannataako pyytää joku sitä katsomaan? mies ei usko että siinä on mitään vikaa taita pitää mua vaan ylihysteerisenä koska olen todella tulipalo kammoinen. eräs perheenjäsenemme menetti kotinsa sähkövian vuoksi. nyt mietityttää kuinka vaarallisen kytkennän kanssa me täälä asumme..
Kommentit (5)
alkoi pitää tosi outoa ääntä ja kun katsoin mikroon sisään niin lautasesta lensi kipinöitä. en osaa sen tarkemmin selittää. lautanen oli aina lasten muovilautanen eli en ole laittanut metellia :)
Tuskin pistorasia voi aiheuttaa mikroon kipinöintiä, yleensä ne tulee siitä,e ttä siellä on jotain sähköä johtavaa (metallia, astioiden lasitteissakin voi olla sellaista, mikä ei mikroon sovi).
Mutta tuo sähköiskun saaminen pistorasiasta on huono juttu. Ehkä se ei ole kunnolla maadoitettu? Noissa voi tulla hengenvaarallisia tilanteita, jos joku laite varautuu ja varaus pourkautuu ihmisen kautta.
Minä kutsuisin sähkömiehen käymään. Parempi tarkistaa turhaan kuin tappaa joku tai sytyttää tulipalo.
Kuinka vanha talonne on? Aikoinaan maadoituksia tehtiin paljon väärin - ainakin ennen 70 lukua. Jo pienen sähköiskun takia kannattaa kyllä tarkistuttaa ammattimiehellä sanoi miehesi mitä tahansa.
olen nyt pyytänyt sähkömiehen käymään.
oli vaan hyvä kuulla muiden mielipiteitä etten vaan ole hysteerinen. en ollut varma onko se kokemmamme tulipalo heikentänyt arviontikykyäni. ja mies oli kyllä jo asiasta samaa mieltä kun äsken juteltiin. eilen hän oli nukkumassa kun asiasta menin puhuman siksi suhtautui asiaan tosi raivostuttavasti.
Tarkistuta se rasia.