Valmistumisesta 6 vuotta ja koulutusta vastaavasta työstä kokemusta 0 minuuttia. Mitä tekisit?
Kommentit (39)
Veljeni tyttärellä on vielä huonompi tilanne. Valmistumisesta 18 vuotta, ikää pian 30 työkokemus 0.
Yhteys iltalehteen kuvalla tietenkin.
Fake it till you make it, sanoisi amerikkalainen. Jos haluat nakin, mene nakkikioskille, jos haluat työkokemusta, mene töihin, sanoisi kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Milä alalla ei ole edes mitään työharjoittelua?
En päässyt edes harjoittelussa tekemään "oikeita" töitä. Koulussa katsottiin läpi sormien, kun haluttiin vaan kaikkien valmistuvan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhteys iltalehteen kuvalla tietenkin.
OF ensin, antaa uskottavuutta.
Jos ei koulutusta vastaavia töitä, sitten teen sitä työtä mitä on. Näin olen tehnyt viimeiset 35 vuotta
Mulla on koulutuksesta 21 vuotta enkä oo niitä hommia tehny päivääkään. Sitä työtä tehdään mitä sattuu saamaan.
Hankkisin uuden koulutuksen sellaiselle alalle, joka työllistää paremmin. Näin olen tehnytkin. Ensimmäisen koulutuksen kanssa kävi huono tuuri, vaikka etukäteen se näytti ihan hyvältä, niin paljon työpaikkoja katosi siltä alalta jo koulutuksen aikana. Kävin kuitenkin koulutuksen loppuun, koska ajattelin että CV:ssä näyttää paremmalta, että on tehnyt loppuun eikä jättänyt kesken, ja valmiista tutkinnosta saa uuteen ainakin sivuaineen verran anteeksi.
Miksi valmistuit? Mitä siis opiskelit?
Vierailija kirjoitti:
Veljeni tyttärellä on vielä huonompi tilanne. Valmistumisesta 18 vuotta, ikää pian 30 työkokemus 0.
Nuorena on valmistunut!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koulutuksesta 21 vuotta enkä oo niitä hommia tehny päivääkään. Sitä työtä tehdään mitä sattuu saamaan.
Nykyään on aika vähän sellaisia töitä, joihin ei vaadita koulutusta.
Itse kävin ammattikoulun ja opettaja sanoi jo koulussan, että "tällä alalla on sit huono työllistyminen".. :D Ihmettelen vaan miksi tämmöisiä koulutuksia edes on. Itsehän olin silloin vielä melko nuori ja siinä toivossa kävin koulun, että sitten työllistyn.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valmistuit? Mitä siis opiskelit?
Amk:ssa tekniikan alaa. En tiedä miksi valmistuin, ei ehkä olisi pitänyt tehdä tuota loppuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on valmistunut!
Matemaattisten taitojen rajallisuutta on näemmä koko suvulla. Ehkä vaikuttaa myös työllistymiseen.
Aina hämmästelee kun näitä lukee. Omat lapset työllistyneet heti kun ovat alkaneet hajemaan töitä. Viimeksi nyt maaliskuussa 24v kuopus laittoi 7 hakemusta joista 3 kiinnostunutta ja toisesta sai paikan. Nyt ollut vakitöissä jo 1,5kk
Kaverillani on ihan eri alan koulutus, mutta pääsi heti päiväkotiin tekemään sijaisuuksia. Tekee lisäksi henkilökohtaisen avustajan töitä. Ei tietenkään sovi kaikille, mutta ei joka paikkaan tarvita koulutusta
Menisin kuntouttavaan työtoimintaan parantamaan työmarkkina-arvoani.
Vierailija kirjoitti:
Menisin kuntouttavaan työtoimintaan parantamaan työmarkkina-arvoani.
Kuntouttava työtoiminta lopetetaan tän vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päässyt edes harjoittelussa tekemään "oikeita" töitä. Koulussa katsottiin läpi sormien, kun haluttiin vaan kaikkien valmistuvan.
Ap
Peruskouluhan on aina ollut vähintään yhtä paljon lasten säilytyspaikka kuin näiden sivistämispaikka. Lapset on työnnettävä jonnekin siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä. Massatyöttömyys on tuonut uusia ikäryhmiä tämän säilömisongelman piiriin: jonnekin on työnnettävä myös se ylimääräinen työvoima joka tulee työikään, mutta jota ei voida työllistää.