Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela ei anna meidän olla perhe...Emme voi muuttaa yhteen kun tuet romahtaisivat

Vierailija
19.05.2026 |

Äiti töissä, minä saan työmarkkinatukea (ehkä yleistukea kun seuraavaksi haen?), asumistukea ja perustoimeentulotukea.

Meillä eri asunnot kun jos muuttaisin naisen luo, niin oikeastaan kaikki mun tuet lähtis melkein kokonaan.

Ennen työmarkkinatuen sentään sai riippumatta mistään, mut nyt yleistuen kanssa en tiedä miten menee.

Perustoimeentulotukea en enää saisi ollenkaan, enkä tietysti asumiatukea

Aika erikoinen systeemi kun estää perheenä asumisen...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko töihinmenoa ikinä miettinyt?

Olen hakenut töitä.

Vielä ei ole yhtään työpaikkaa tullut vastaan mihin voisi omalla päätöksellä "mennä"

Ap

Onko sinulla jokin ammatti? Yrittäjäksi voi alkaa.

Lukio käyty. Siitä 20 vuotta.

Vierailija
22/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä elättien elämä kurjaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota yksinasumisen kannustinloukkua alunperin tarkoitettu kannustinloukuksi vaan ajateltiin, että jos ihminen rakastaa toista ja haluaa olla sen kanssa, on valmis järjestämään elämänsä ja tekemään kaikkensa niin, että on mahdollista asua yhdessä. Ei siinä missään vaiheessa ollut ideana, että makuutetaan tyhjänä 30-40 neliöisiä lähiasuntoja, jotta saadaan maksimoitua tulot sen ihmisen kanssa, jota rakastaa.

Vierailija
24/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous on ihan kuralla, enkä enää ihmettele yhtään miksi, kun kuuntelee tämän palstan kelarottien valitusta. Kaikki asumistuet sun muut pois ja tukea ainoastaan vammaisille ja sairaille, jotka oikeasti eivät kykene huolehtimaan itsestään. Kaikilta muilta tuet työttömyyskorvausta lukuunottamatta pois. 

Samaa mieltä. Joka paikassa tulee rivien välissä oletus, että elintason pitäisi olla kaikilla sama riippumatta siitä tekeekö ihminen töitä vai ei. Asumistuet menevät suoraan asuntosijoittajille. Jos asumistukia ei olisi, niin olisi edullisempia vuokra-asuntoja. 

Vierailija
25/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko töihinmenoa ikinä miettinyt?

Olen hakenut töitä.

Vielä ei ole yhtään työpaikkaa tullut vastaan mihin voisi omalla päätöksellä "mennä"

Ap

Onko sinulla jokin ammatti? Yrittäjäksi voi alkaa.

Lukio käyty. Siitä 20 vuotta.

Sitten vain ammattia opiskelemaan. Jatkuvalla haulla voit hakea vaikka heti lähimpään ammattikouluun. 

Vierailija
26/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asut äitisi kanssa? Kuka niitä elatustukia saa? Ja kenen kanssa oot muuttamassa yhteen?

Vierailija
27/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni aika epämaterialistisena ihmisenä, mutta kun oli kiikarissa mies, joka eli toimeentulotuella, en voinut kuvitellakaan, että olisin 2500 euron kuukausituloilla muuttamassa hänen kanssaan yhteen, koska sehän olisi käytännössä elatussopimus, jossa joko näännytän toisen nälkään tai maksan hänen elämänsä. Kumpikaan ei ok vaihtoehto, enkä todellakaan halua olla parisuhteessa, jossa ei ikinä olla muuttamassa yhteen. 

Eli ei siis haittaa se, miten ihminen rahoittaa elämänsä, mutta en minä rahoita toisen elämää. Mitä siinä sitten tekee, jos pienituloisena itsekin tulee ero, toinen jättää ja on mennyt kymppitonneja toisen elättämiseen. Siinä on sitten se ajatus, että hänen tulee keksiä keino elättää itsensä, jos haluaa olla kanssani. 

Mutta tämä on varmaan se, mistä miehet usein katkerina puhuu, että on aika iso taakka olla se, jonka vastuulla taloudessa on elannon tienaaminen. Teet ison sijoituksen tietämättä miten käy.

Syviä kysymyksiä!

Vierailija
28/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kaatunut yhteenmuuttamisen haave tähän samaan ongelmaan. Olen työtön, ja sairauteni takia pelkään, että työelämä olisi katkonaista. Täytyisi olla vakituinen työsuhde, jossa voi työskennellä sairaana. 

Mutta olen optimisti. Joku päivä herään aamulla töihin ja kotiin palatessa eteisessä on useampi kenkäpari. 

Tsemppiä ap

Vierailija
29/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi äitis kanssa muuttaisit yhteen?

Taidat jo asuakin mamman peräkammarissa.

Vierailija
30/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksihan tulisi asua samassa asunnossa. Ihan oikeastiko kaikki pitää optimoida, että vain saisi mahdollisimman paljon tukia.

Vierailija
31/31 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE LOINEN T  Ö  I  H  I  N !!!!!

N Y T!!!!!      V Ä L I T T Ö M Ä S T I !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi