Pieniä koppakuoriaisia sisällä, MITÄ?!
Tietääkö joku mitä ihmeen pikkutuholaisia meidän kotiin on majoittunut. Ovat (ne täysikasvuiset, vauvojakin löytyy ;)) n. 2 mm mittaisia koppakuoriaisia. Kilpiosa heiman punertava ja tuntosarvet näyttää olevat. Mitä ne on ja miten niistä pääsee eroon?
Tulivat ihan yks kaks parisen viikkoa sitten ja meillä ei ole ennen ollut mitään elikoita...
Apua!
Kommentit (7)
Vähän tuon messinkikuoriaisen tyyppinen, mutta en ei ehkä se kuitenkaan. Selvästi kaksiosainen eli se kilpiosan ja pään välillä kapea "vyötärö".
ap
Ne kömpii jauhopusseissa mielellään, tosin kylppärissäkin olen niitä bongannut, vaatehuoneessa taas en. Välillä ne häviävät pitkäksi aikaa, sitten niitä taas löytyy parin kuukauden sisään useita.
Oletko ap liiskannut yhtään ötökkää? Tuleeko sieltä sisältä märkää köhnää, vai litistyykö se vain tyhjän näköiseksi kuoreksi?
Onkohan meillä samoja ököjä kuin teillä... :(
Ne on kyllä ihan vihoviimeisiä itikoita kun pilaavat elintarvikkeet. Elintarvikkeista ne kotiin tunkeutuvatkin.
Itse en ole havainnut niitä erityisesti keittiössä (itseasiassa keittiössä ehkä vähiten) , enkä vaatteissa. Ja kävin katsomassa jauhot ja muut, ei löydy.
Mutta ympäri kämppää niitä käppäilee, ei erityisesti missään alueella. Esim. olohuoneessa aika paljon.
Ja meillä on puhdas asunto.
Ja häröjä ei kuvan mukaan ole.
Etenkin näin alkusyksystä niitä näkee jonkun verran, enimmäkseen keittiön lattialla. Elintarvikkeissa en ole niitä nähnyt. Itsekin olen yrittänyt etsiä tietoa että mitä olisivat.
Tai messinkikuoriainen?