Ärsyttääkö ketään nämä 2000-luvulla syntyneet, jotka liittyy johonkin truecrime keskusteluun ja kysyy miksei sillon kukaan....
Soittanut esim. kännykällä apua tms.
No kun siihen aikaan kännykät ei olleet yleisiä!!!!!!!! Isossa osassa kotitalouksista vielä käytettiin lankapuhelimia. :D
Tai tämä Titanicin uppoaminen. Miksi kukaan ei soittanut sateliittipuihelimella, miksi ihmisillä oli niin huonot työolot, miksi ne jaoteltiin eri luokkiin eikä köyhäät saaneet kulkea rikkaiden kanssa samassa tilassa.
No aika taisi olla ihan eri silloin!
Kuinka vaikeaa on kuvitella, että maailma on voinut olla silloin 20, 30 100 vuotta sitten ihan ERILAINEN?
Kommentit (16)
Onhan entisajan luokkajako ihan käsittämätön.
No ei ärsytä, kun en ole koskaan nähnyt tuollaista.
Ärsyttää, että vuosien päästä ilmestyy joku tähtitodistaja.
esim nyt tämä miten Virpi Puttista on tehty pääepäilty Raisa Räisäsen tapaukseen, kun 2000-luvulla ilmeistyi tähtitodistaja. On kuvailtu vaatetus joka on tuttu suoraan oikeudenkäynneistä, huomattava ikä ja pituus ero. Virpi oli tuohon aikaa 27v ja pituus eroa oli 4 senttiä. Raisalla tuskin oli mitään yli 10 sentin skittikorkkareita jalassa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan rikolliset katkoi puhelimenjohtoja jos ne halusi hyökätä johonkin rakennukseen sisälle :D
Niin ainakin elokuvissa. Kuinka monta todellista tapausta tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Onhan entisajan luokkajako ihan käsittämätön.
Tuokin on vielä ihan nykyaikaa. Ei tarvitse mennä kuin vaikkapa joidenkin oman napansa ympärillä pyörivien suosikkilomakohteeseen, eli dubaihin. Siellä on ihmisiä joilla ei ole käytännössä mitään arvoa. Ja ei se suinkaan ainoa paikka ole, missä suuri osa ihmisistä on käytännössä roskaa.
Yleistietämys historiasta on niin heikolla tolalla . Mä muistan lapsuudesta kun 10 vuotiaana ajattelin kaikkia niitä asioita mitä ei ollut ennen vanhaan. Nykyään ei 18-vuotias tiedä ettei ennen ollut matkapuhelimia
Ei ärsyttä. Enemmän ärsyttää ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että maailma on muuttunut heidän nuoruudestaan.
En muuten ole koskaan törmännyt nuoreen, jolle olisi vaikea käsittää, ettei Titanicin aikaan ollut satelliitteja tms.
Vierailija kirjoitti:
Yleistietämys historiasta on niin heikolla tolalla . Mä muistan lapsuudesta kun 10 vuotiaana ajattelin kaikkia niitä asioita mitä ei ollut ennen vanhaan. Nykyään ei 18-vuotias tiedä ettei ennen ollut matkapuhelimia
Huoh. Tunnet todella tyhmiä 18- vuotiaita. Toki on ihan luonnollista, että tarkat ajankohdat, milloin tuote on yleistynyt ei ole kaikille selvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun 18 vuotiaat eivät tuollaisia tienneet? Kai sitä vähän on vastuuta itselläkin mitä niille opettaa. Omat lapset ovat ainakin kohtuullisen hyvin perillä historiasta, kaikkia pieniä yksityiskohtia ei tietenkään tiedä aikuisetkaan, ellei ole ollut erityistä kiinnostusta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
esim nyt tämä miten Virpi Puttista on tehty pääepäilty Raisa Räisäsen tapaukseen, kun 2000-luvulla ilmeistyi tähtitodistaja. On kuvailtu vaatetus joka on tuttu suoraan oikeudenkäynneistä, huomattava ikä ja pituus ero. Virpi oli tuohon aikaa 27v ja pituus eroa oli 4 senttiä. Raisalla tuskin oli mitään yli 10 sentin skittikorkkareita jalassa. 😂
Joo, Virpi ei tosiaan ollut lyhyt ja tanakka, yli 170 senttien oli hänkin. Muuttui rumasta ankanpoikasesta parissa vuodessa joutseneksi?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen logiikka. Ärsyttää jos joku saattaa tietää, mutta mitään ongelmia ei ole itse heittää täysiä spekulaatioita mutu tuntumalla.
"Raisalla tuskin oli mitään yli 10 sentin skittikorkkareita jalassa. 😂"
Tuskin oli itkunaurulla terästettynä ei varsinaiseti ole kovin vakuuttava argumentti.
Oon ite kasarilla syntynyt, lapseni ovat 14-24 vuotiaita. Olen jo heille hyvin nuorena kertonut, että "silloin kun minä olin pieni/nuori ei ollut vielä keksitty... ja silloin tehtiin niin, että...". Samaa saarnaa kuulee nelivuotias lapsen lapsi.
Eikö ihmiset juttele lastensa kanssa mistään nykyään?
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä mä tunnen ison joukon teinejä, jotka tietää nää asiat oikein hyvin.
Yleistietämys on heikolla tasolla niillä, jotka on hylätty kasvamaan keskenään viihteen pariin.
Vierailija kirjoitti:
Oon ite kasarilla syntynyt, lapseni ovat 14-24 vuotiaita. Olen jo heille hyvin nuorena kertonut, että "silloin kun minä olin pieni/nuori ei ollut vielä keksitty... ja silloin tehtiin niin, että...". Samaa saarnaa kuulee nelivuotias lapsen lapsi.
Eikö ihmiset juttele lastensa kanssa mistään nykyään?
Saarnaa? Ei noista tarvitse saarnata, ne on ihan mielenkiintoista keskustelunaihetta.
Se on muotia närkästyä ja harmistua ja ärsyyntyä jostakin ja tehdä siitä sitten iso numero ja purkaa turhaumaansa keskustelupalstoilla.
Mitä typerimmistä asioista ihmiset jaksaa vetää herneen nenään. Todella hyvin pienissä ympyröissä pyöritään jos päivän närkästys saadaan siitä mitä joku jossain kommentoi.
Luultavasti tämäkin aloittaja on mieleltään ainakin lasten kengissä.
Ennen vanhaan rikolliset katkoi puhelimenjohtoja jos ne halusi hyökätä johonkin rakennukseen sisälle :D