Tiesitkö ettei Raamatussa pappi vihkinyt aviopuolisoja naimisiin ollenkaan!!
ei VTssa eikä UTssa, häät olivat sukujuhlia ja ehkä joku siunaus siellä lausuttiin ja häät kestivät 7 päivää, mutta papin tehtävä ei ollut koskaan vihkiä ihmisiä avioliittoon kuten kirkossa keskiajalta lähtien!
Kommentit (25)
mieluummin siunaisin itse itseni vaimon kanssa avioliittoon ja maistraattiin kuin menisin jonnekin kirkkoon naispapin "siunattavaksi" eli saisin kirouksen ja lapsesta voisi tulla varmaan homoseksualisti
tv Mooses
"Jaa avoliitossa olevat ovat jotenkin salaa ja epäjulkisesti yhdessä, niin ettei muut sitä tiedäkään, vaikka asuisivat saman katon alla?"
Nykyään syn ti on vallannut alaa, mutta aiemmin kirkosta erotettiin, jos harrasti esiaviollista seksiä, tai eli yhdessä ilman avioitumista.
"mieluummin siunaisin itse itseni vaimon kanssa avioliittoon ja maistraattiin kuin menisin jonnekin kirkkoon naispapin "siunattavaksi" eli saisin kirouksen ja lapsesta voisi tulla varmaan homoseksualisti"
Et voi vihkiä itse itseäsi ja tyttöystävääsi avioliittoon. Mene maistraattiin. Sekin on pätevä.
"mieluummin siunaisin itse itseni vaimon kanssa avioliittoon ja maistraattiin kuin menisin jonnekin kirkkoon naispapin "siunattavaksi" eli saisin kirouksen ja lapsesta voisi tulla varmaan homoseksualisti"
Ja kukakohan naInen lähtisi tuohon kelkkaan. Tää oli kyllä tämän päivän paras.
1. Moos. 24:67
Ja Iisak vei Rebekan äitinsä Saaran majaan ja otti hänet luokseen, ja hänestä tuli hänen vaimonsa, ja hän rakasti häntä. Niin Iisak sai lohdutuksen äitinsä kuoltua.