Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on äidin terve itsekkyys??

Vierailija
29.09.2008 |

Kun tuntuu että osa on näitä marttyyriäitejä, joille lapsi on kaikki kaikessa ja hoitoon ei viedä vaikka itse olisi kaatumassa saappaat jalassa..

Osa veisi taas milloin vain, mahdollisimman usein hoitoon..

Mikä on mielestänne tervettä itsekkyyttä äidillä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oikea määrä hoidolle ole perheen oma kokemus mikä on sopivaa perheelle!

Omat lapset nauttii suunnattomasti tarhasta (päivittäin max aika) plus isovanhemmilla ovat suht usein. Toisella mummolla ovat runsaasti yökylässä.

Lapsilla on lämpöset suhteet isovanhempiin ja se on koettu kaikkien mielestä ihanana asiana että sinne voi lapset mennä. Sekä lapset että isovanhemmat kyselee milloin pääsee taas yöksi. Itse en ollut omilla mummoilla lapsena yöksi, joten olen kiitollinen tästä.

Meillä tämä tapa sopii. Toiselle taas ei.

Minusta tärkeintä on se miten lapsi reagoi hoitoon ja vietetäänkö lapsen kanssa mimmosta laatuaikaa -eli tavallista arkea juttelemalla ja pelaamalla lautapelejä..

Joku toinen nyhjää kotona 247 eikä tunne lastaan silti koska ei vietä hänen kanssaan aikaa (saman katon alla asuminen ei siihen vielä riitä) tai vie lastaan harrastuksiin pienestä lapsesta alkaen monena iltana.. Kaikesta voidaan syyllistää jos sille tielle lähdetään!

Miksi toisien tekemisiä sitten tarttee kytätä ja verrata omaan lapseen. Ei sisarruksiakaan saisi verrata toisiinsa, vaan jokanen on yksilö joka reagoi asioihin eri tavalla.

Eli lyhyesti: lakatkaa jauhamasta jostain "näin tarttee ihmisen tehdä niin maailma pelastuu" vaan seuratkaa miten se lapsi reagoi ympäristöönsä.

Jokanen saa olla (ja pitää olla) itsekäskin! Mutta pointti on siinä miten se lapsi pärjää ja viihtyy tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi