Saat lomailla 2 viikkoa Italiassa
Kommentit (60)
Menisin Toscanaan, jossa olen käynyt muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Garda-järvelle.
Sinne matkalla syksyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäisin Milanoon ja kulkisin siitä junalla alaspäin Sisiliaan asti.
Tää on kans hyvä vaihtis, tosin itse en Milanosta niin piittaa vaan käyttäisin ekan viikon Firenzen ja Rooman välille ja sit Napolin kautta lautalla Sisiliaan toiseksi viikoksi.
Toi on sellanen yks hyvä vaihtoehto ainakin.En minäkään, mutta Firenzeen ei taida mennä suoria lentoja. Bolognaan taitaa mennä, sieltäkin voisi aloittaa.
Menossa syksyllä juuri Bolognaan ja siitä sitten laajemmin kiertelen.
Mä jumittaisin tylsästi Roomassa.
Vierailija kirjoitti:
Otatko pukamahuulisen prostun mukaan? :D
En tunne sellaisia muita kuin äitisi, mutta häntä en ota mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mafian Sisiliaan. - Oikeesti, kuka haluaa Italiaan? Miettikää huviloissanne, että sinnekin ulottuvat lonkerot..
Minnepä ei tässä maailmassa pahan koura ulotu?
Vierailija kirjoitti:
Nähdä Napoli ja kuolla.
Kaikki tiet vievät Roomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin Milanossa, Firenzessä ja Venetsiassa. En näe järkeä kyhjöttää kahta viikkoa yhdessä ja samassa paikassa, kävisi tylsäksikin.
Minulla meni kaksi viikkoa Firenzessä enkä kyhjöttänyt minuuttiakaan. Ihmettelen vähän, että joku luulee katselevansa esim. Calabrian ja Sisilian viikossa. Eihän siinä ajassa ehdi yhtään mitään paitsi ajaa autolla ohi ja sitten kehuvat, missä kaikkialla kävivät. Pysähdytään ja otaan valokuvia eikä tiedetä edes mikä kohde kuvattiin. Jotkut vielä ehdottelevat miten moneen paikkaan pikemmin pääsee Genovasta ja Milanosta. Minulla meni kolme viikkoa Sisiliassa enkä ehtinyt nähdä ja kiertää kuin itäistä Sisiliaa.
Amerikkalaiset kiertävät koko Euroopan viikossa, suomalaisilla näköjään vähän samaa mentaliteettia.
Lomaa on joillakuilla vain rajallisesti.
Uskomatonta, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Pohjoisitalia on todella kaunista, mutta siellä on talvella kylmä.
Kylmä? 🙄
No Alpeilla tietty koviakin pakkasia mutta täällä Milanon eteläpuolella yöpakkasia joulu-maaliskuussa, päivällä hyvin harvoin edes nollassa.
Joilllekin +10 tuntuu kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Mä jumittaisin tylsästi Roomassa.
Ei lainkaan tylsää. 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Italian junat kulkevat vähän niin ja näin. Napoliin asti pitäisi kuitenkin sujua ihan hyvin.
Et ole varmaan koskaan edes käynyt Italiassa.
Milanossa, Firenzessä ja Napolissa. Ruokaa, ruokaa ruokaa.
Kunhan tietää missä syö, nuo kun ovat turistikohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Italian junat kulkevat vähän niin ja näin. Napoliin asti pitäisi kuitenkin sujua ihan hyvin.
Lasketaanko ravintola Pikku-Italia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko ravintola Pikku-Italia?
No okei.
Kiertelisin Pohjois-Italian järvillä ja vuorilla olettaen, että saisin lomailla sellaiseen aikaan, että siellä on mukava ilma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdä Napoli ja kuolla.
On muuten uskomatonta ajatella, miten suuri valtakunta Rooma huippuaikoinaan oli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdä Napoli ja kuolla.
On muuten uskomatonta ajatella, miten suuri valtakunta Rooma huippuaikoinaan oli...
Siksi Roomaan, siellä todellakin kuulee historian siipien havinaa.
Mun tuurilla onnistuisin ajoittamaan loman juuri siihen hetkeen kun Campi Flegrei posahtaisi ja tämä kävisi toteen ihan kirjaimellisesti.