Saat lomailla 2 viikkoa Italiassa
Kommentit (60)
Olen menossa kesäkuussa Pugliaan.
Pompeijissa en ole vielä käynyt, siis sinne. Olen kyllä muutenkin syksyllä sinne menossa.
Ensin Roomaan, välillä nähtävyyksiä, välillä uusintana golfia Rooman ulkopuolella eri kentillä. Siitä Amalfille, Capri, ehkä pikavisiitti Napoliin
Vierailija kirjoitti:
En millään osaa päättää, minne päin Italiaa ensi kesänä lähtisin. Kaikki kiinnostavat alueet olen jo kolunnut läpi moneen kertaan. Apuliassa ja Kalabriassa en ole käynyt, joten ehkä sinne sitten Napolin ja Salernon kautta.
Minä olin viime syksynä Calabriassa ja Campaniassa ja viihdyttiin hyvin. Amalfin rannikkokin oli marraskuun alussa suht miellyttävä, ei ollut hulluna turisteja, vaikka kadut on sen verran kapeita, että ajeleminen vaatii jonkin verran keskittymistä ilman tukkoista liikennettäkin. Salernokin oli aika kaunis paikoittain.
Rannikko Scaleaan asti oli todella kaunista (ja varmaan siitä eteenpäinkin, mutta itse ajeltiin sisämaahan päin) ja sisämaassa myöskin upea luonto.
Ja Pompeiji nyt on sellainen kohde, että pitää nähdä.
Milanossa, Firenzessä ja Napolissa. Ruokaa, ruokaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Otatko pukamahuulisen prostun mukaan? :D
Riippii miten iso kalu sillä on.
M55
Vierailija kirjoitti:
Garda-järvelle.
Tämä.
Vuokraisin auton ja ajelisin ympäriini. Riippuu fiiliksestä, mitä haluaa nähdä.
Sanon näin päin, eli ei ainakaan Veneziaa, Veronan ympäristön tasamaata, Riminin tienoon hiekkarantaa tai Rivieran tylsyyttä. Yksittäisiä kivoja paikkoja on joka puolella tietty.
Liian kuuma, liikaa meteliä, liikaa varkaita ja liian huono hygienia. Cortina ehkä menettelisi.
Riippuu vähän. Vaikkapa Toscana tai Sisilia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuodenajasta.
Juuri näin. Pohjoisitalia on todella kaunista, mutta siellä on talvella kylmä.
Kävisin Milanossa, Firenzessä ja Venetsiassa. En näe järkeä kyhjöttää kahta viikkoa yhdessä ja samassa paikassa, kävisi tylsäksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuodenajasta.
Kylmä? 🙄
Toscana ja sen pienet kukkulakaupungit. Ei ainakaan Napoli tai Venetsia. Jos etelään haluaa, niin Sorrento ja Amalfin rannikko. Jos tykkää liikunnasta, niin Dolomiitit.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin Milanossa, Firenzessä ja Venetsiassa. En näe järkeä kyhjöttää kahta viikkoa yhdessä ja samassa paikassa, kävisi tylsäksikin.
Minulla meni kaksi viikkoa Firenzessä enkä kyhjöttänyt minuuttiakaan. Ihmettelen vähän, että joku luulee katselevansa esim. Calabrian ja Sisilian viikossa. Eihän siinä ajassa ehdi yhtään mitään paitsi ajaa autolla ohi ja sitten kehuvat, missä kaikkialla kävivät. Pysähdytään ja otaan valokuvia eikä tiedetä edes mikä kohde kuvattiin. Jotkut vielä ehdottelevat miten moneen paikkaan pikemmin pääsee Genovasta ja Milanosta. Minulla meni kolme viikkoa Sisiliassa enkä ehtinyt nähdä ja kiertää kuin itäistä Sisiliaa.
Amerikkalaiset kiertävät koko Euroopan viikossa, suomalaisilla näköjään vähän samaa mentaliteettia.
Kylmä? 🙄
No Alpeilla tietty koviakin pakkasia mutta täällä Milanon eteläpuolella yöpakkasia joulu-maaliskuussa, päivällä hyvin harvoin edes nollassa.
Italian Rivieralle, pääsee helposti pohjois-Italiaan, Monakoon ja Ranskaan. Tai sitten Positanoon. Sieltäkin voi tehdä kivoja lauttamatkoja.