Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martan sijoitusasunto Iltalehdessä

Vierailija
18.05.2026 |

Martta osti sijoitusasunnon ja aikoi maksattaa asunnon muilla veronmaksajilla. Nyt itketään lehdessä kun paha porvarihallitus on asiasta eri mieltä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a30ccd7-58fb-4345-b6e8-67f62c4fdc02

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta nyt kiukuttelee kun tuli ostaneeksi asunnon kun korot olivat pohjilla ja asuntojen hinnat tapissa. Nyt sitten korot ovat nousseet ja tuonkin korsun arvosta kadonnut kolmannes. Eikä veronmaksajat maksakaan Martan asunnon lyhennyksiä kuten ennen lakimuutoksia.

Vierailija
22/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani antoivat minun asua sijoitusasunnossaan ihan ilmaiseksi 2000-luvun alussa. Silloinkin olisi saanut pienen summan rahaa, jos opiskelija asui vanhemman omistamassa asunnossa, mutta emme me viitsineet sitä edes hakea, koska vanhemmillani oli varaa tähän järjestelyyn. Ei ollut puhettakaan siitä, että he olisivat miettineet häviävänsä järjestelyssä taloudellisesti -- heille oli tärkeää voida auttaa omaa lastaan.

Martalle tärkeämpää näytti olevan perinnön kartuttaminen kuin lapsen elämän helpottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa? Halutaan mediaan kertomaan miten yritetään kikkailla sijoitusasunto veronmaksajien piikkiin. 

Miten se muuttuu kikkailuksi, jos vuokralainen on oma lapsi?

On pelkkää kiusantekoa erotella aikuisia vuokralaisia sukulaissuhteen perusteella.

Saako isoäidiltä vuokratusta asunnostakaan tukea? Entäpä enon tai siskon vuokraamasta?

Ajattelin itse lahjoittaa asunnon aikuiselle lapselleni, mutta pidätän elinikäisen hallintaoikeuden. Vuokraan itselleni Helsingistä asunnon, johon nyt saan tukea, kun varallisuutta ei ole. Lapseni saa asua tuossa vuokrakämpässä, ja minä pysyn edelleen entisessä kodissani. Osataan sitä kikkailla täälläkin.

Vierailija
24/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa? Halutaan mediaan kertomaan miten yritetään kikkailla sijoitusasunto veronmaksajien piikkiin. 

Miten se muuttuu kikkailuksi, jos vuokralainen on oma lapsi?

On pelkkää kiusantekoa erotella aikuisia vuokralaisia sukulaissuhteen perusteella.

Saako isoäidiltä vuokratusta asunnostakaan tukea? Entäpä enon tai siskon vuokraamasta?

Ajattelin itse lahjoittaa asunnon aikuiselle lapselleni, mutta pidätän elinikäisen hallintaoikeuden. Vuokraan itselleni Helsingistä asunnon, johon nyt saan tukea, kun varallisuutta ei ole. Lapseni saa asua tuossa vuokrakämpässä, ja minä pysyn edelleen entisessä kodissani. Osataan sitä kikkailla täälläkin.

Et saa itse asumistukea jos menet lahjoittelemaan omaisuuttasi. Ihan vaan näin ennakkotiedoksi sulle ettei tule sitten yllärinä.

Vierailija
25/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa tarvitse tehdä muuta kuin laittaa opiskelijan paikkakunnan faceryhmään ilmoitus, että joku samassa tilanteessa oleva ottaa yhteyttä. Sitten vain vaihtaa vuokralaiset keskenään. Noin sitä on aiemminkin toimittu ja ihan laillisesti.

En nyt ole tukikikkailun asiantuntija, mutta eikös opiskelijat nimenomaan siirretty pois yleisen asumistuen piiristä jotenka mitä hyötyä tuosta vuokralaisswapista olisi?

Se hyöty, ettei kumpikaan asuisi OMIEN vanhempien omistamassa asunnossa, saa paremmat tuet veronmaksajien piikkiin... et tainnut lukea juttua, ainakaan ajatuksella.

Vierailija
26/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne on. Ihan pokkana maksattaa veronmaksajilla lapsensa asumisen. Lapsi voi tehdä töitäkin opiskelujen ohessa ja maksaa siitä vuokraa äidilleen.

Vierailija
27/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat siirrettiin yleisen asumistuen piiriin Sipilän hallituksen aikana. Seurauksena oli vuokrien älytön nousu ja sijoitusasuntojen kysynnän kasvu, ja sen seurauksena rakennusfirmat alkoivat rakentaa ahneuksissaan todella heikkolaatuisia kerrostaloja, jotka ovat pieniä ja pimeitä yksiöitä ja kaksioita.

En ole koskaan ymmärtänyt, kuka haluaa asua asunnossa, jossa on keittiö eteisen paikalla tai osana olohuonetta, johon ei mahdu kuin ruokapöytä tai vaihtoehtoisesti yksi sohva.

Onneksi tämä rakeenusfirmojen ahneus on kostautunut niille itselleen, kun kukaan ei halua ostaa tällaista kuraa edes alennuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi