Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän tänään joku meistä pääsee äidiksi uudelleen tai jopa ensimmäistä kertaa?

Eipä näkyny Janskua eilen, joko joko?

Täällä ei mitään uutta. Eilinen siivous sai vaan aikaan niitä inhottavia puukon iskuja ja levottomat jalat. Nyt alkaa todella näyttää siltä, että loppukuulle mennään. Toisaalta hyvä, koska mun sisko tulee 21. päivä ja sen jälkeen on helpompi lähteä synnärille kuin nyt.

Tämä päivä on alkanut kuten muutkin päivät, ei näy lahjuksia ei. No voittas Suomi kultaa niin siinähän sitä olis lahjaa kylliksi.

Näihin kuviin ja tunnelmiin!

rv 38+2

Vierailija
2/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli paikallisessa lehdessä juttua synnyttäneiden osastolta. Pisti silmään erään äidin haastattelu, nimi oli Susanna ja vauvan työnimenä oli Timppu... Oisko se " kadonnut" sussu? Sairaala ainaski on oikea.

Tänne ei kummempia, kokeillaan parhaillaan ottaa etäisyyttä sairaalaan, ni jospa vauvalle tulisi tarve syntyä =D Ollaan minun isän luona muurinpohja lettuja paistamassa!

Sain aivan ihanan kauppakassin aamulla lahjaksi, oli esikoinen sen kerhossa itse tehnyt =D Uskomattomalta tuntuu, kun siitä on niin vähän aikaa, kun se oli vasta ihan pieni...

Aurinkoista päivän jatkoa!

reemis 41+4 tytöt 11/03 09/05

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kärsimättömänä täällä. Olis se ollut jo kiva saada oma nyytti konkreettisesti syliin äitienpäivänä, mutta hyvää kannattaa odottaa. Keskitytään tänään siis juhlimaan äitiä ja mummua ja anoppia ja miehen mammaa.

Janskua minäkin kaipailen. Taitaa vauva olla tullut laskettuna päivänä niin kuin äitinsä?!

Eilinen meni kiekkoa ja viisuja jännätessä. Tänään jatkuu kisastudio. Kaikki kolme s:ssää olleet käytössä, mutta ne tekee mun olon vaan paremmaksi:)

Aurinkoiset äitienpäiväterveiset täältä teille kaikille!!!!

AE 39+1

Vierailija
4/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää äitienpäivää jo valmiiksi äideille ja tuleville! Saakohan moni tänään äitienpäivälahjaksi nyyttiä???

Meillä poika on ollu yötä mummilassa ja nyt meen omille mummeille äitienpäiväkierrokselle kun mies menee hakee pojan. Oli ihan kiva pitkästä aikaa herätä ihan rauhassa vasta puol ysi! Vaikka poikaa tuli kova ikävä kun ne soitteli mummilasta heti aamulla ja onnitteli.

Eipä tässä kummempia, toivottavasti kaikilla on kiva päivä

t:minnis80 rv 37+4

ainiin Laru, ei toivoakaan että ottaisin varaslähdön, mun synnytyshistorialla:) Taitaa olla niin että sä saat käärön ennen mua..

5/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudelille + perheelle vauvasta!!! Vauvauutiset jatkuu vaan... Ihanaa!

Ihan vaan pikaisesti tulin piipahtamaan, kun mennään tunnin päästä äidin luo syömään. Kakkuakin olis tarjolla, mutta miesväkeä hoputtaa formulat, eikä äidillä oo telkkaa, joten saas nähdä mitä sen kanssa tehdään. Otetaan vissiin mukaan. :) Mun ukkokulta on töissä ja kotiutuu sopivasti formuloille. Onneksi jääkiekkoa tulee vasta illalla, niin ei tarvi molempia vahdata yhtäaikaa niinku eilen... Tuli töllöstä formulaa ja läppäristä jääkiekkoa. :D Hullua hommaa, sanon mä!

Mä liityn nyt sitten kans niihin uneksijoihin: näin viime yönä unta, että kohta saa lähteä. Harmi vaan, kun miehen kello herätti ennenku päästiin lähtövalmisteluihin. Pöh! Kai se alitajunta jossain yrittää muistuttaa, että vois lähtökin tulla, mutta ei nyt tarvis, kun oon jo yrittäny unohtaa mokoman mahdottomuuden ja asennoitua oikein polikäyntiin (mulla on ihan selvästi asenneongelma niitä kohtaan, kun koko käynti risoo, vaikka ei olla edes siellä vielä). Yhden äidin kanssa olikin puhetta keskiviikkona, että joskus tuntuu, että ne juoksuttaa siellä ihan turhaan äitien mielipidettä kuuntelematta. Sillä oli ollut vauva perätilassa (viides tulossa ja äiti uskoi siihen että itellään kääntyy, kuten kakkonenkin) ja oli sovittu kontrolli/kääntö keskiviikoksi. Sunnuntaina oli kuulemma miehelleen näyttänyt, että kato nyt, kun se kääntyy: tossa menee sen pää...

Mutta se siitä ja pikku hiljaa pukemaan porukkaa. Hyvää äitienpäivää kaikille! ---<--@

Äippä 40+0 *räiskistä, kun ei kumminkaan poksu ;)*

Vierailija
6/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE OIKEIN ILOISTA ÄITIENPÄIVÄÄ!!!!!!!:D

hmmjaahas tuleekohan äitienpäivävauvoja?;) JANSKU se taitaa tosiaan olla nyyttiä noutamassa...ihanaa!!onkohan muitakin...?:)

Täälä ei taida vauveli tulla maailmaan äitienpäiväksi....yöllä kyllä supisteli ja painoi aika lailla,mut sitä ku ei tiedä oliko mulla maha muutenkin " ilmava" ....ties mitä taas oon herkutellut ja syönyt:)

Ihana mies teki ruokaa:P anoppi nukuttaa poikaa parasta aikaa...tuli meille syömään äitienpäivälounasta...mies tietysti kokkas meille äideille :) ja aamukin alkoi kivasti vaikkei kahvia sänkyyn tullut....hih sain elämäni ensimmäiset kukat(mieheltä..heh) mies tällä kertaa muisti mua ruusulla :) ja suklaatakin tuli namnam sehän kelpaa mulle!! ai niin ja tyynynki sain...ihanan muhkea:) kyllä tuo mies osaa yllättääkkin;) tällästä päivää täälä. saa nähä mitä keksis tekemistä päivälle....sitten kun poika herää niin ainakin ulos ajateltiin mennä! ihana ilmakin on....kyllä nyt kelpaa:D ja olo on hyvä!!

Nyt meen kattomaan jokohan poika nukahti:) jos ottais itekkin pienet unet....kummasti tuo ruoka alkaa väsyttämään....=)

toymama 38+1

Vierailija
7/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keväinen ja melkein jopa kesäinen ilma! Just ihana ilma äitienpäiväksi, jatkuis vaan nää ihanat ilmat... :)!

Huomenna tähän aikaan sitä on itsekin äiti!! Ihan uskomaton tunne, kun tietää huomenna saavansa syliin sen kauan odotetun vauvan. Vähän jännittää huominen sektio, mutta aika levollisin mielin vielä tässä jaksaa olla. Onneksi saa mies olla mukana pitämässä kädestä kiinni ja tietenkin näkemässä myös vauvan syntymän. (Ei se tietenkään sinne sermin toiselle puolelle mene tuijottelemaan... :D!) Tuli muuten mieleen, että joku vuosi meidän vauvan synttärit ja äitienpäivä osuu samalle päivälle :)!

Kohta puoliin mennään syömään siskoni ja hänen lapsien kanssa meidän mummolle ja sen jälkeen mennään kakku kahville sinne siskoni luokse. Juhlitaan siskoni luona vauvan syntymää päivän etuajassa :)! Neljän jälkeen sit ei saakkaan syödä mitään, ainoastaan nesteitä. Aamuyöstä pyörin sängyssä ja panikoin sitä, että jos nukunkin liika myöhään enkä kerkeä syödä tänään mitään ja sit näen nälkää koko päivän :D!!

Nyt menen laittamaan itseni kuntoon, että kehtaa ovesta astua ulos :)!

Tulen varmaan vielä illalla kurkkaamaan kuulumisianne, mutta jos en niin pitäkää peukkuja!! Tulen sit ilmottelemaan kotiuduttuani kuulumiset.

T: Mirmuska ja Vilperi RV 39

Vierailija
8/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti tsemppiä huomiselle!!!!!!!!Oi että huomenna sitten näet vauvan!!ihanaa!!!!! ONNEA matkaan!!!!!!!:D

nyt menoks taas....

toymama

Vierailija
9/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirmuskalle onnea huomiseen sektioon!

Minä vietän nyt äitienpäivää neljän lapsen äitinä. Eipä tällaista lapsimäärää olisi minulle varmasti kukaan ennustanut aikoinaan, ihan vasta hyvä ystävänikin mainitsi, että minua olisi viimeksi arvannut suurperheen äidiksi. Niin se elämä heittelee, ja kaikki lapsukaiset ovat toivottuja ja ihania.

Me menemme äitienpäivä" lounaalle" vasta klo 16, arvaattekos miksi? No sen takia, että mies ei voinut varata pöytää ennenkuin eilen Suomen jääkiekkoottelun jälkeen kun selvisi mihin aikaan Suomi tänään pelaa. Ettei siis lounas satu päällekäin pelin kanssa. Eikä sitten ollut enää aikaisemmin vapaita pöytiä. Saatoin EHKÄ mainita asioiden tärkeysjärjestyksestä jotain, mutta minkäs teet :-/ Pääasia etten itse joudu kokkaamaan tänään!

Meillä poika on tänään 2 viikkoa 3 päivää vanha. Hassua ajatella, että nyt olisi oikeasti vasta rv 38 + 4. Vauva on rauhallinen tapaus, syö, nukkuu ja vähän on välillä hereilläkin. Jokohan tänään saisin aikaiseksi lähteä pikku happihypylle pienimpien kanssa, perjantaina tulivat tuplavaunutkin kotiovelle. Tilasin siis Saksasta One Tree Hillin Urban Jungle-vaunut, ihan näppärästi tuntuvat kääntyilevän ainakin meillä sisällä, isommat siskot ovat jo kovasti toiseksi nuorinta niissä työnnelleet pitkin olohuonetta ja keittiötä :-)

Mama2006, joko olet nyytin saanut? En ole saanut aikaiseksi käydä lukemassa pinoja pävittäin, johonkin vaan kaikki aika menee...

Hyviä jaksuja kaikille!

Skyy2 + poju 2 vk+3 päivää

Vierailija
10/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille äideille ja myös niille jotka ovat hyvää vauhtia pääsemässä tähän kastiin!

Yritin jo aamulla 08 aikaan aloitella pinoa, mutta ei kone antanut kirjoittaa mitään. Nyt ollaan mummulakierroksella ja kirjoittelen täältä anopin ja appiukon koneelta ja näyttää onnistuvan. Heräsin itse 7.30 maissa enkä saanut enää unta uudelleen vaikka esikoinen ja mies vielä vetivätkin sikeitä. Sainkin olla tunnin rauhassa koneella ennen kuin nousivat ylös ja laittoivat minulle aamupalan valmiiksi kortin ja kukkien kera. Oli se niin suloista, kun esikoinen (1v7kk) moiskautti pusun poskelle ja antoi kunnon halin - on innostunut tästä hommasta vasta aivan viime aikoina. Oli sutannut kortinkin jonka ojensi ensiksi. Lämmittää mieltä! :D

Luulin aamulla, että kaikki olivat päässeet hakemaan äitienpäivälahjaansa ja olin jäänyt ainoana jäljelle kärvistelemään, mutta olipa mukava lukea että teitä vielä kuitenkin muutama on vielä myös 1kpl:na.

Vauvauutisiakin sai taas lukea - kottikärryllinen onnea vauvan noutaneille! Tsemppiä myös Mirmuskalle huomiseen! Itsellä alkaa olemaan vissiin sen verran kova halu jo synnärille, että otin varulta mukaan jopa sairaalakassin tälle mummolakierrokselle -hih ;). Illalla ajattelin sitten jo tehdä suunnitelmaa ja ehkä alkaa myös käytännössä toteuttamaan niitä et miten vauva saataisiin ulos tässä seuraavan vuorokauden aikana. Olis niin hauskaa, jos syntyis myös 14. päivä, niin kuin me muut perheenjäsenet :) Parina aamuna on ollut jo lupailevaa selkäkipua ja jomotusta sekä tosi runsasta valkovuotoa jota oon melkein erehtynyt luulemaan jo lapsivedeksi, mutta sitten päivän mittaan tuntemukset on hiipuneet. Viikon ajan on nyt myös irtoillut limatulppaa, mut siinä kaikki. Ei taida vielä riittää synnytyksen käynnistymiseen... Toivossa on kuitenkin aina hyvä elää :D

Mutta nyt palaan takaisin seurustelemaan. Ollaan pian lähdössä äitienpäivälounaalle ravintolaan, joten toivotan vielä kaikille herkullista päivää äitienpäiväherkkujen parissa :)

Precious 39+2

Vierailija
11/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneet ja tsemppiä käynnistyksiin! Alkaa olla joka päivä täällä niin paljon uutisia ettei pysy enää yhtään perässä.

Mulla on itellä ihan paska päivä. Ei jaksais enää yhtää. Porukin meinaa tulla joka asiasta. On huono olo ja pitää käydä taas enemmän vessan halaukses. Tämähän tietty oli odotettavis, että loppuakohden taas lisääntyy, mutta jotenkin on vain voimat lopus. Mietin, että mitenköhän tässä masikses pitäs jaksaa kestää viä synnytyskipuja. No tuskin se nyt sieltä on tulossa, kun ei ole mitään merkkejä. Ei siis ole oikein äitienpäivä fiilikset. Sorry tytöt tämä vuodatus.

Parempia päiviä odotelles.

Huuheli 39+1

Vierailija
12/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi eilen pieni tyttö 3140g,49cm klo 10.44. Synnytys meni luomusti, puudutusta ei ehditty antamaan. Kerron lisää kun ehkä huomena kotiudutaan. Molemmat voidaan vauvan kanssa hyvin.

Hyvää äitienpäivää kaikille :-)

Vierailija
13/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea kaikille nyyttinsä noutaneille ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille, etenkin " ensikertalaisille" ! :) En päässyt minä vielä juhlistamaan äitienpäivää mutta toivo elää, että vauva putkahtaisi pian maailmaan. Taisin bongata tänään ensimmäisen limatulpan palasen vessanpöntöstä ;) Tosin mitään supistuksia jne. ei oo edelleenkään... Vauva melskasi eilen viisujen aikana hirveesti masussa (liekö tykkäs vai ei). Mää jo toivoin, että se sais niistä vähän vauhtia mutta ei..

Kukaan ei ollu tainnu kommentoida viisuja mitenkään.. Mää en oo mikään viisufani, viime vuonnakin jäi kattomatta mutta nyt oli pakko kattoa. Ja hienosti ne mun mielestä onnistui, ei mitään hävettävää. Ja Hanna veti biisinsä sika hyvin, harmi ettei pärjänny sen paremmin. Mutta pääasia, että Ruotsi jäi meidän taakse! Samoin kuin jäi jääkiekossakin, tänään sitten jännitetään miten Suomen käy siinä. Toivottavasti saadaan kultaa!

Reemis oli vissiin bongannu meidän Sussun :) Kiva, että hänellä on kaikki hyvin (jos se nyt oli hän). Ihmetyttää vaan, ettei ole ilmoitellu itestään mitään mutta kyllähän sen vauva-arjen kiireen ymmärtää :) Ite en osaa oikein vieläkään kuvitella mitä tuleman pitää. Ei kai sitä tajua, ennen kuin vauva on oikeasti vieressä. Ja siihen ei pitäis mennä enää kauaa..

Jaahas, jos lähtis tekeen ruokaa ja jälkkäriksi sitten taas niitä OP:n mokkapaloja. On muuten jo kolmas pellillinen :) Ukko vaatii niitä koko ajan lisää ja minähän teen, ku ei oo muutakaan tekemistä.

Aurinkoista äitienpäivän jatkoa kaikille! :)

Vauvauutisia (+synnytyskertomuksia) ootellen,

Unelm@ rv 40+6

Vierailija
14/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun. Oon kyllä yrittänyt aina välillä lukea kuulumisia mutta en ole ehtiny kirjotella ku koko ajan on jotain :) Hauska kuulla että niin moni on jo synnyttänyt, alkais itelläkin oleen aika päästä pitelemään nyyttiä sylissä, mut eipä oo vielä näkynyt. Mulla supistelee lähes päivittäin, mutta epämääräisesti eikä oo tarpeeksi kivuliaita :( tänään aamusta oli jo jonkin verran supistuksia kunnes ne vaan taas lakkas ja nyt vähän väliä menee vatsa kovaks ja selkää jomottaa, mutta ei mitään semmosta että pitäis vielä synnärille lähteä :( äh tää on niin turhauttavaa tää odottelu.

Sain aamulla kakkua ja ihan aamupalan ja lapset oli vähän askarrelleetkin mulle ja sit tuli pari kivuliaampaa supistusta vähän niin kuin lahjana vauvalta :) mut ei ne sitten jatkuneet. päivällä mies kokkas ruokaa nam! meijän piti vielä läheä mummolaan, mutta ilmotin sitten ettei tulla ku oon niin väsynyt enkä jaksa lähteä. oli ehkä ihan fiksua ku ollaan vähän väliä ravattu jossain ja tiistaina pitäis kumminkin mummoa nähdä, kunhan vaan saan noi kukat pidettyä elävinä siihen asti, oon hieman huono kukkien kanssa :)

HYVÄÄ ÄITIEN PÄIVÄÄ KAIKILLE!

täytyy mennä taas, mutta yritän ehtiä taas joku päivä pinoutumaan ja ehkäpä päästä johonkin tapaamiseenkin.

Murmeliitta rv 40 tasan

Vierailija
15/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos!

Vierailija
16/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamusta jo tytön tekemiä kortteja ja niitä on tullu lisää pitkin päivää :) Ja mieheltä mukavan lahjan. Ruokaa on tullu pöytään ja itse vaan oon istuskellu. Tähän voisi tottua!

Onnea vauvan saaneille! Siitä ei äitienpäivälahja parane!

MIRMUSKALLE tsemppiä huomiselle! Itse vielä odottelen... olisiko 11 päivää. Pidä vaan se mies siun kanssa sermin samalla puolella. Miun mies järkyttyi pahan kerran kun kurkisti sermin toiselle puolelle juuri kun mahasta nostettiin istukka pois. Raukka parahti että " mikä toi on?! Joku sisäelin vai?" No, on kai tuo näkemästään toipunut kun suunnittelee tulevansa mukaan tähänkin sektioon :)

Jokohan taas söisi salaattia, mies teki siitä maan mainiota!

Mukavaa päivää meille kaikille! T: Moskuliini 37+6

Vierailija
17/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa taas kotiuduttiin, oltiin tänään pojan isomummia moikkaamassa. Ja tätä äitienpäivää juhlistamassa..tietty. Kyllä taas huomaa et on päikkärit jääny väliin.

Onnittelut vauvansa saaneille ja oikein ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja äideiksi tulevillekin!! :)

Tais nyt mennä Laru ainakin mun osalta nuo tän päivän treffit ohi... Sori! ;)

(ellei nyt sit 5h:n aikana synny.. )

Taidan nyt seuraavaks kumminkin tähdätä miehen torstaina oleviin synttäreihin.. :D

Ei tässä kummempia.. poika tossa häärää supermiehen vaatteissa.. kai se olis taas aika iltatoimien. :)

Hyviä oloja ja suppareita niitä kaipaaville!!

t:tiitiäinen, poika 2v4kk ja Oiva rv 37+5 (alkuraskauden ultran mukaan olis tänään tasan 38! ;D )

Vierailija
18/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi Tiitiäinen, mäkin olen vielä täällä :) Ei päästy sitten treffaamaan. Tai vielähän tässä ehtis ;)

Puudelille ja Äitelle isot onnittelut vauvoista! Äitellä oli sitten tosi kyseessä viime kerralla :)

Pikku-tyypille ja Mirmuskalle tsemppiä huomiseen!

Oma olo on ihan normaali. Massu on ihan täysi hyvää ruokaa, kun oltiin mun vanhempien luona syömässä.

Meillä on poitsulla känkkäränkkä, kun on niin väsynyt, joten lähden laittamaan yöpuulle

Laru rv 37+4

Vierailija
19/19 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat;

5 munaa

4,5dl sokeria

2 rkl kaakaojauhoja

4,5dl vehnäjauhoja

3tl leivinjauhoja

200g margariiniä

2dl vettä

vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi

sulata margariini ja lisää vesi,kiehauta.

sekoita kuivataineet keskenään.

lisää vaahton vuorotellen rasvaa ja jauhoseosta.

laita uuniin 200`C JA paista n.25-30min.

tee paiston aikana kuorrutus!!

PÄÄLLE!!

400g tomusokeria

2rkl kaakaojauhetta

2tl vaniljasokeria

120g margariiniä

6rkl vahvaa kahvia

sekoita kuivat aineeet keskenään.

sulata margariini ja laita kahvi sen sekaan.

kun pohja on otettu uunista sekoita vasta sen jälkeen kuorrutuksen kuivat aineet ja rasva-kahvi seos keskenään. voimakkaasti sekoittaen. lisää kuorrutus heti pohjaan,niin se tarttuu paremmin.laita nompparellejä kuorrutuksen päälle,nekin heti että ottavat kiinni.

Päällisen ohje on tuplana,jos ei halua tehdä kovin makeaa niin sit voi puolittaa,mut mielestäni tuo ei ole imelää,mut taas äiti mielestä tuo on jo imelää. pohjasta jos jättää kaakaojauhon pois saa vaalean pohjan.