Sain työn Espanjasta
Muuttoa varten. Mitä pitää huomioida?
NIE-numero löytyy
Kommentit (57)
Kuka laittaa jatkuvasti alanuolen ihan oikeaan asiaan?
Asun Espanjassa ja olen töissä, eikö neuvot kelpaa? Olen sitten omillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet sosiaaliturvanumeron ja sitten kun on asunto, niin empadronamiento kaupunginvirastossa. Avaat pankkitilin, esim. Sabadell tai La Caixa.
EU:ssa ei tarvitse avata pankkia kun on suomalainen tili.
Ei pidä paikkaansa ja monet suomalaiset pankit lopettavat asiakkuuden, kun muutat pysyvästi ulkomaille.
Eivät muuten lopeta kun muuttaa EU:n alueelle. Olet puupää.
Espanjassa talvi on kylmänkostea. Uiminen talvisaikaan ei yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksavat suomalaiselle tilille. Tuo on jo EU:n säädöksissä.
Sitäpaitsi ap:n työnantaja on suomalainen puhmyyntifirma.Espanjassa asuessa tarvii kuitenkin paikallisen tilin ennemmin tai myöhemmin. Esim. veronpalautusta varten.
Ei tarvitse missään EU:n euroalueella. Sitä varten on Iban-järjestelmä.
Asia ei ole näin. Hanki se paikallinen tili ihan suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity alueen Facebook-ryhmään ja kysele siellä. Asunto olisi hyvä olla ja pitkäaikaisia asuntoja voi olla vaikea saada kesää vasten. Asunnossa pitää olla lämmitys ja mielellään 2-kertaiset ikkunat, Espanjassa on jäätävän kylmää talvella.
Heh heh! Suomalainen ulisee Espanjan "talvesta". Heh heh!
Niin? Suomessa on ilma kylmä mutta sentään asunnot lämpimiä. Etelä-Espanjassa menee päinvastoin. Pohjois-Espanjassa ja Madridissa on sitten sekä ilma että asunnot kylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten puhelinmyyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan oikeissa töissä, en missään suomalaisten puhelinmyynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi ap:n työnantaja on suomalainen puhmyyntifirma.Espanjassa asuessa tarvii kuitenkin paikallisen tilin ennemmin tai myöhemmin. Esim. veronpalautusta varten.
Sori nyt vaan mutta minä kyllä asuin Italiassa kolme vuotta ja minulla oli koko ajan Nordean tili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity alueen Facebook-ryhmään ja kysele siellä. Asunto olisi hyvä olla ja pitkäaikaisia asuntoja voi olla vaikea saada kesää vasten. Asunnossa pitää olla lämmitys ja mielellään 2-kertaiset ikkunat, Espanjassa on jäätävän kylmää talvella.
Niin? Suomessa on ilma kylmä mutta sentään asunnot lämpimiä. Etelä-Espanjassa menee päinvastoin. Pohjois-Espanjassa ja Madridissa on sitten sekä ilma että asunnot kylmiä.
Alapeukuttajat peukuttaa kesälomaviikon Mallorca-kokemuksella .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan oikeissa töissä, en missään suomalaisten puhelinmyynnissä.
Oletko Torreviejassa suomalainen ravintolan tarjoilija vai?
Tällä kertaa kierretään Aurinkorannikko ja suomalaiset kaukaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen se vain edelleen valittaa Espanjan "talvesta". Hohhoijaa millaisia pilalle hemmoteltuja pösilöitä osa suomalaisista nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa kierretään Aurinkorannikko ja suomalaiset kaukaa
Pitää muuttaa sinne, missä asunnot on vielä halpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat peukuttaa kesälomaviikon Mallorca-kokemuksella .
Espanjassa ei ole oikeaa talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan mutta minä kyllä asuin Italiassa kolme vuotta ja minulla oli koko ajan Nordean tili.
Nyt on kyse Espanjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet sosiaaliturvanumeron ja sitten kun on asunto, niin empadronamiento kaupunginvirastossa. Avaat pankkitilin, esim. Sabadell tai La Caixa.
Ei pidä paikkaansa ja monet suomalaiset pankit lopettavat asiakkuuden, kun muutat pysyvästi ulkomaille.
En ole puupää, vaan asunut Espanjassa 10 v. Paikallinen tili on pakko olla, älä rupea vääntämään. Sekä OP että S-pankki heivasivat minut ulos, kun olin asunut yli vuoden poissa Suomesta. Nordealla on kyllä palvelua myös ulkomailla asuville, mutta mitä sillä edes tekee, jos palkka tulee espanjalaiselle tilille ja sieltä menee myös laskut. Eläkeläisten tilanne on toinen, kun eläke maksetaan suomalaiselle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole puupää, vaan asunut Espanjassa 10 v. Paikallinen tili on pakko olla, älä rupea vääntämään. Sekä OP että S-pankki heivasivat minut ulos, kun olin asunut yli vuoden poissa Suomesta. Nordealla on kyllä palvelua myös ulkomailla asuville, mutta mitä sillä edes tekee, jos palkka tulee espanjalaiselle tilille ja sieltä menee myös laskut. Eläkeläisten tilanne on toinen, kun eläke maksetaan suomalaiselle tilille.
Asuin Espanjassa. S-Pankki ollut kokoajan käytössä. Miksi ne sen pankin katkaisisi?
En oo missään kärsinyt niin paljon kylmästä kuin Mallorcalla talvella. Kuljin huoneesta toiseen siirrettävän lämpöpatterin kanssa. villasukat, fleeceasu, huppu päässä, välillä jopa hanskat sisällä käsissä. Vessan lämmitin sillä siirrettävällä patterilla aina ennen suihkua. Öisin teki mieli vaan pidätellä, koska pelkkä pissalla käynti oli tuskaa kylmässä ja kosteassa asunnossa. Ulos menin päivisin lämmittelemään, pihalla oli kuivaa ja mukavaa, auringonpaisteessa saattoi olla talvellakin 17 astetta, mutta sisällä oli sitä kylmempi ja kosteaa. Aivan karmeaa. Vuokraemäntä lähetti vihaisia viestejä, kun siirrettävä patteri vei sähköä. Suomessa voin olla vaikka pikkuhousuissa meidän asunnossa keskitalvella. Toki talvi on siellä paljon lyhyempi ja tosiaan ulkona voi lämmitellä.
Vierailija kirjoitti:
En oo missään kärsinyt niin paljon kylmästä kuin Mallorcalla talvella. Kuljin huoneesta toiseen siirrettävän lämpöpatterin kanssa. villasukat, fleeceasu, huppu päässä, välillä jopa hanskat sisällä käsissä. Vessan lämmitin sillä siirrettävällä patterilla aina ennen suihkua. Öisin teki mieli vaan pidätellä, koska pelkkä pissalla käynti oli tuskaa kylmässä ja kosteassa asunnossa. Ulos menin päivisin lämmittelemään, pihalla oli kuivaa ja mukavaa, auringonpaisteessa saattoi olla talvellakin 17 astetta, mutta sisällä oli sitä kylmempi ja kosteaa. Aivan karmeaa. Vuokraemäntä lähetti vihaisia viestejä, kun siirrettävä patteri vei sähköä. Suomessa voin olla vaikka pikkuhousuissa meidän asunnossa keskitalvella. Toki talvi on siellä paljon lyhyempi ja tosiaan ulkona voi lämmitellä.
Noin se on. Taloissa ei ole eristystä. Halvasti rakennettuja tiiliharkkotaloja.