Suuhygienisti tarkastaa potilaan suun ohella koko pään
Täältä poistui kirjoitus jossa oli pahoitettu mieli meidän luomikommentista. Me saamme laaja koulutuksen koko päähän ja kokeilemme kaulaa niskaa purentaa korvia ja koko päätä potilaalta. Potilaan pää on edessämme ja näemme koko pään ja luomet ja patit ja voimme diagnoosin tehdä. .Se on ylimääräinen palvelus jos kerromme pisteistä ja hiusten sairauksista.
Kommentit (33)
Tuskin nyt koko päätä kuitenkaan.
Ihotautilääkärikin voi tarvita runsaasti aikaa tutkimuksilleen. Neuroligillakin voi mennä pään tutkimiseen useita kuukausia.
Mitä te hiuksista huomautatte? Että on kuivat tai harvenemassa ja annatte pisteet?
Potilasta vain harmitti asia ja laittoi vuomauttajan syyksi syöpämsä.
Potilaan tulisi liittää luomi huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Potilasta vain harmitti asia ja laittoi vuomauttajan syyksi syöpämsä.
Joku oman elämänsä suuhygienistihullu vetänyt sunnuntaikännit. Ehkä joskus kohdannut ilkeän hygienistin tai ei itse päässyt opiskelemaan sellaiseksi.
Mult se tsekkas kyllä tisut ja pebanki!
Ninni, 19
Pitää itse tutkia päänsä luomet. Melanooma lähti puolen millin kesakosta tutulla. Kuoli vuodessa.
Vakavasti sanoen tukanalaiset mustat pisteet/ luomet voi olla melanoomana yhden tai kahden millimetrin ja kasvaa syvyyttä ja levitä viikoissa kaikkiin elimiin. Niitä et itse huomaa. Aivoissa kamalat. Kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Trollaat. Suuhygienisti ei voi tehdä mitään diagnoosia ihomuutosten yms. perusteella, koska hänellä ei sellaiseen koulutusta ja pätevyyttä ole.
Eihän hän tehdyt diagnoosia, vaan kehoitti näyttämään luomea lääkärille, joka sitten päätti poistaa sen ja nyt ap odottaa nyreänä luomen testituloksia. Sen sijaan että olisi tyytyväinen, että luomi poistettiin.
Ja lukenut kaikki melanoomakauhujutut netistä. Aloin itsekin kutista ja kauvulla katsella ihoa. Vaikea arvioida. Joskus puolen millin piste melanoomaa tappaa ja kukkakaaliluomi 2 cm vaaraton.
Taitoa vaatii miten ikävä asia kerrotaan. Suomalaisilta puuttuu taito. Minustakin hammaslääkärin olisi tullut sanoa asia. Ei jonkun hoitsun.
AP sanoo vain että tarkastelevat pää.
Varsinkin, mutta silloin pitää varata tupla-aika. Hedelmällisyysmittaus suoritetaan imemällä. Moni nuori mies luulee olevansa siittiöntuottaja vaikkei sitten olekaan.