Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunnista termiä ARKIRUMBA

Vierailija
17.05.2026 |

Onko oikeasti joidenkin elämä niin työlästä, että siitä pitää käyttää tuollaista sanaa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunnista, mutta teit kuitenkin aiheesta avauksen?

Vierailija
22/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tasosta, jolla arjen hoitaa. Jos ei käy töissä, lapset ei käy harrastuksissa tai tee läksyjä, itse ei harrasta eikä laita ruokaa, niin ei se kovin työlästä voikaan olla. 

Kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. Monelle se arjenrumba tuntuu olevan oman egon jatke, jonka avulla tehdä itsensä näkyväksi, varsinkin somessa. 

En minä omaa häntääni nostanut, arkeni ei ole rumbaa. Mutta jos töiden, opintojen ja harrastusten sekaan yrittäisin sovittaa vielä lapsen, se ihan varmasti olisi, vaikka puoliso tekisi suurimmankin osan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tasosta, jolla arjen hoitaa. Jos ei käy töissä, lapset ei käy harrastuksissa tai tee läksyjä, itse ei harrasta eikä laita ruokaa, niin ei se kovin työlästä voikaan olla. 

Eli tuolla termillä halutaan korostaa sitä, että tässä perheessä kyllä harrastetaan, ruoka tehdään alusta saakka itse ja leivotaan leivätkin itse jauhetuista jauhoista?

Ap

Vierailija
24/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. Monelle se arjenrumba tuntuu olevan oman egon jatke, jonka avulla tehdä itsensä näkyväksi, varsinkin somessa. 

En minä omaa häntääni nostanut, arkeni ei ole rumbaa. Mutta jos töiden, opintojen ja harrastusten sekaan yrittäisin sovittaa vielä lapsen, se ihan varmasti olisi, vaikka puoliso tekisi suurimmankin osan. 

Oikein rytmittämällä sen arjen saisi sujumaan kuin tanssi, eli kannattaisi opetella ne rumban askeleen itselleen sopivaksi. 

Vierailija
25/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti eikä selvästikään käy töissä, ainakaan täyttä työviikkoa. Helppoa se arki on työttömälle, joka elelee puolison rahoilla ja tehtailee vaan lisää lapsia. 

Vierailija
26/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkirumba = rutiinit jotka helpottaa arkea. 
Kovin moni ei näytä aloittajan lisäksi tuntevan termiä. Noin nyt voitte jatkaa päivänne yhtä tietoa rikkaampana. Sanokaa hep, jos haluatte että oikaisen muitakin väärin ymmärrettyjä termejä.

Sana, jota ehkä ap hait oli naisvalitus. 

Vierailija
27/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, mikä tämän sun aloituksen pointti oikeastaan on? Mitä haluat tällä sanoa itsestäsi ja muista ihmisistä?

Vierailija
28/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on idiootti eikä selvästikään käy töissä, ainakaan täyttä työviikkoa. Helppoa se arki on työttömälle, joka elelee puolison rahoilla ja tehtailee vaan lisää lapsia. 

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
29/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt jumalauta päättää onko se perhe siunaus vain pikahuoltamista jaksaminen äärirajoilla.😂

- vela

Vierailija
30/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, mikä tämän sun aloituksen pointti oikeastaan on? Mitä haluat tällä sanoa itsestäsi ja muista ihmisistä?

Sitä, että mun mielestä arki ei ole koskaan ollut työlästä eikä vaatinut mitään taidokkaita askelmerkkejä onnistuakseen.

(Ja ei, en ole maannut kotona puolison rahoilla vaan ollut opiskeleva yh-äiti).

Ap

Vierailija
31/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, menin töihin kun lapsi oli 9 kuukautta ja sehän oli suorastaan lepoa, kun pääsi takaisin töihin. 

Vierailija
32/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi lasta. hae vedet kaivosta. lämmitä pyykkivesi padassa. Hae lämmityspuut.

samalla vedellä tosin hoituu tiskit. Tee ruoat. Hoida kakarat. 

Lypsä jossain välissä lehmät...

Nykyaika on niin stressaavaa. Hyvä kun ehtii Netflixiä avata. Huoh.

Vierailija
33/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että mun mielestä arki ei ole koskaan ollut työlästä eikä vaatinut mitään taidokkaita askelmerkkejä onnistuakseen.

Ap

Kiva, ettei ole ollut sulle työlästä. Kuitenkaan et aloituksessasi lopettanut siihen, vaan halusit vertailla muihin "Onko oikeasti joidenkin elämä niin työlästä, että siitä pitää käyttää tuollaista sanaa?" Eli mikä oli tuon vertailun pointti?

(Sinänsä en ymmärrä ajatusta siitä, että jos puhutaan rumbasta, se olisi työlästä. Rumbahan on tanssi. Hidas tanssi. Mun mielestä tuo termi kuulostaa vain siltä, että niin kuin tanssissakin, pitää osata ne askeleet, jotta homma sujuu.)

Vierailija
34/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiva, ettei ole ollut sulle työlästä. Kuitenkaan et aloituksessasi lopettanut siihen, vaan halusit vertailla muihin "Onko oikeasti joidenkin elämä niin työlästä, että siitä pitää käyttää tuollaista sanaa?" Eli mikä oli tuon vertailun pointti?

(Sinänsä en ymmärrä ajatusta siitä, että jos puhutaan rumbasta, se olisi työlästä. Rumbahan on tanssi. Hidas tanssi. Mun mielestä tuo termi kuulostaa vain siltä, että niin kuin tanssissakin, pitää osata ne askeleet, jotta homma sujuu.)

Tuota termiä käytetään useimmiten ruuhkavuosien yhteydessä kuvaamaan sitä kuinka tarkkaa (ja vaativaa) on sen arjen korttitalon pystyssä pitäminen. 

Vierailija
35/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidokkaasti rytmitetty arki soljuukin eteen päin sen kummemmin ponnistelematta omalla painollaan. Miksi koet termin negatiivisena? 

Vierailija
36/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin monta lasta sulla on? Onko vilkkaita? Tuu meille...näet arkirumbaa! 

Kolme, joista vanhimmalla on todettu aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö.

Ap

Ihanko itse totesit vai kävitkö lääkärissä?

Vierailija
37/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä: pyörittää arkea?

Vierailija
38/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin tyhmä, mut mä olen aina ajatellut arkirumbaa terminä että se on sellaista kiirettä ja touhuamista, mitä monesti esim lapsiperheissä on.

Vaikka siinä on tuo rumba-sana, en ole ajatellut että sillä tarkoitettaisiin tahdikasta, suunniteltua liikehdintää.

Vierailija
39/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä: pyörittää arkea?

Pyörittää arkea

Pyörittää yritystoimintaa

Pyörittää naisia

Sinänsä kuvaava, kun pyöriminenhän on jatkumoa joka alkaa aina uudestaan ja uudestaan, mutta mä inhoan sitä pyörittämistä sanana.

Vierailija
40/45 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin monta lasta sulla on? Onko vilkkaita? Tuu meille...näet arkirumbaa! 

Kolme, joista vanhimmalla on todettu aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö.

Ap

Ihanko itse totesit vai kävitkö lääkärissä?

Ei riitä, että vanhempi käy lääkärissä. Sitä lasta siellä pitää käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan