Miten Bulgaria voitti raadit tuolla biisillä
Oliko se teknisesti parasta laulantaa vai oliko laulajalla vain isoimmat tissit?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Bulgarian esitys oli kamala, mutta olenkin jo vähän varttuneempi. M32
Mun lapset (11 ja 13) inhosivat myös. En katsoisi heitä kovin varttuneiksi, mutta heillä on hyvä musiikkimaku joka esti Bulgarian esityksestä nauttimisen.
Kun näin Bulgarian biisin semifinaaleissa (esiintyi ensimmäisenä), eka ajatukseni oli, että nyt on kyllä niin perus etelän viisu, että onneksi tässä kisassa on vielä paljon muitakin biisejä.
Mutta mä en olekaan "tanssin ystävä", niin en vissiin ymmärtänyt ainutlaatuisia nyansseja tässä koreografiassa.
Luin YouTubessa Lindan & Peten finaalivedon kommentteja. Oli huvittavaa, että jonkun mielestä Suomen biisi ei ollut hyvä, koska "se oli kuin joku vuoden 2005 viisu". Hän varmaankin tarkoitti, että Suomen biisi oli liian vanhanaikainen.
No, pitipä käydä kuuntelemassa, miltä vuoden 2005 voittaja kuulostikaan. Ei todellakaan kuulosta Suomen biisiltä, vaan siinä on se ihan sama itämainen bangaranga-komppi. Se ei ole FRESH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bangaranga on energiaa, jota meissä jokaisessa on. Se kuvaa sitä hetkeä, kun päättää toimia rakkauden ohjaamana, ei pelon, hän kommentoi kappalettaan BBC:n mukaan.
Viisuesityksessä nähty koreografia perustuu muinaiseen bulgarialaiseen Kukeri-perinteeseen, jossa naamiotuneet ja eläinten turkiksiin pukeutuneet hahmot karkottavat pahoja henkiä.
– Haluan kiittää kaikkia, jotka löysivät itsestään Bangarangan energian ja tunsivat yhteyden sen voimaan. Vasta, kun riisumme naamiomme, voimme olla rehellisiä itsellemme. Se on sitä todellista Bangarangaa, hän sanoi voittonsa jälkeen.
Fiksu nainen :) ja samaistun itse
Tämä kuulostaa paperilla todella hyvältä, hieno ja koskettava sanoma! Mutta minusta toteutus ei ollut millään tavalla linjassa tuon sanoman kanssa. Visuaalisesti kamalaa katsottavaa, puistatti ne demonisesti nytkivät tanssiliikkeet ja verisen näköiset muovinaamarit. Kaikki näytti laulajan habitusta myöten jotenkin tosi halvalta. (Hiusten vaakaraidoitus kruunasi tyylin, siitä tulee mulle aina mieleen jonkun hämähäkkilajin raidalliset jalat). Jos oli haettu jotain splatterkauhu-tyyliä niin sitten oli onnistuttu. Ja se itse biisi.. no, varmasti puree TikTok-kansaan. Minulle riitti yksi kuuntelukerta. Alkava päänsärky meni onneksi ohi ilman buranaa.
Jotenkin vähän surullista että viisut on menneet tällaisiksi. Esityksissä yritetään ihan liikaa, vedetään kaikki vähän liian överiksi. Lopputuloksena kokonaisvaltainen aistiärsytysähky.
Eikös tuo splatter- ja muut kauhu-teemat ole vähän ollut pinnalla viime vuodet? On ollut elokuvia, tv-sarjoja… se läikkyy sitten musiikkipuolellekin.
Mikä esim se Ruotsin naiskaksikkokin oli joka parina vuotena on yrittänyt Euroviisuihin päästä …
Ihmettelin samaa. Raadit eivät suosineet ns.taiteellisia kappaleita tai suomen raati suosi. Eihän tuo voittaja ollut erityisen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bulgarian esitys oli kamala, mutta olenkin jo vähän varttuneempi. M32
Minä olen vielä paljon varttuneempi (M62), mutta pidin esityksestä, en niinkään sitten itse kappaleesta. Se on oikeastaan vähän sellainen että ei jaksa kuunnella. Mutta koreografia erottui ja oli mielenkiintoinen.
Mulla just toisinpäin. Esitys näytti sekopäiseltä, mutta biisiä jaksaa muutaman kerran kuunnella.
M58
Ymmärrän! Mua kuitenkin tuo ”nykivä, äkkinäinen” koreografia puhutteli. Lauluosuus sen sijaan hävisi monille muille, vaikkapa Ruotsin biisillekin.
T: M62
Vain yksi voi olla voittaja, joten jonkun niistä nyt on vain voitettava. Turha ihmetellä, miksi omasta mielestä huono voitti, koska se sai eniten pisteitä heiltä, jotka arvostivat sen korkealle. Ei kenelläkään ole mitään koko maailman mielipidettä siitä, mikä joku euroviisubiiseistä on tänä vuonna paras. Kun jokin kappale saa raadeilta ja yleisöstä eripuolilta maailmaa eniten pisteitä, niin se on silloin voittajabiisi. Ihan sama mitä mieltä joku Simo Simpeleeltä tai Milla Mikkelistä siitä kappaleesta on.
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi voi olla voittaja, joten jonkun niistä nyt on vain voitettava. Turha ihmetellä, miksi omasta mielestä huono voitti, koska se sai eniten pisteitä heiltä, jotka arvostivat sen korkealle. Ei kenelläkään ole mitään koko maailman mielipidettä siitä, mikä joku euroviisubiiseistä on tänä vuonna paras. Kun jokin kappale saa raadeilta ja yleisöstä eripuolilta maailmaa eniten pisteitä, niin se on silloin voittajabiisi. Ihan sama mitä mieltä joku Simo Simpeleeltä tai Milla Mikkelistä siitä kappaleesta on.
No noinhan se toki on. Itse olen katsonut viisuja tosi kauan, erilaisina aikakausina. Voittajan ennakkoveikkaaminen ei minusta koskaan ole ollut mitenkään helppoa. Oman maun mukaan se varsinkaan ei usein mene!
Voiko euroviisu häviön kiimaan kuolla.....
t. poskisolisti
2024 ja 2025 voitti taiteellinen esitys, joten nyt sitten pärjää viihde pari vuotta. Sitten taas palataan oikean asian äärelle, jos hyvin käy.
Tänä vuonna olisi ollut tarjolla niin oopperamaista, heviä, taiteellista, poppia, iskelmää, kuin rokkiakin, joten turha miettiä oliko tyylilaji Suomella oikein valittu, kun renkutuspoppi voitti.
Miettikääs, että Saksa voitti viimeksi 2010, UK 1997 ja Viro 2001, eikä ole kiinni siitä, etteivätkö olisi yrittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisoon tehoaa jankutus.
Oli tosiaan sellainen biisi että jos jaksoi viisi sekuntia keskittyä se riitti. Koko biisi oli saman muutaman sekunnin pätkän toistoa jatkuvasti.
Mitäänsanomaton renkutus tuokin, jota kukaan ei muista enää myöhemmin.
Eikö se ole vaan pääasia, että järjestämisen vastuun sai riesakseen joku muu kuin Suomi.
Mikä laulukilpailu tuokin muka on?
Vierailija kirjoitti:
Eurivoosuissa on nykyään niin epämusikaallista menoa, että ihan sama kuka sen sontakilpailun voittaa tai häviää. Paras oli ehdottomasti Kroatia. Tuli ihan The Witcher mieleen!
Värttinä tuosta tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko voittajan olla teknisesti paras laulaja? Vai riittääkö voittoon tarttuva kappale ja iloinen mieli? Minä sanoisin että hyvä voitto oli.
Ei tässä polittisesti korruptoituneessa kilpailussa ole laulamisesta ollut kysymys enää vuosikausiin, ihan sama kuinka vireessä tai epävireinen artisti on. Mitä vähemmän vaatteita ja mitä enemmän tissiä ja persettä -kisat nämä enää ovat.
Oliko näin esim. viime vuoden voittajakappaleen suhteen? Entä sitä edeltävänä vuonna, jolloin voitto meni Sveitsiin? Muistisi on todella huono. Sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko voittajan olla teknisesti paras laulaja? Vai riittääkö voittoon tarttuva kappale ja iloinen mieli? Minä sanoisin että hyvä voitto oli.
Ei tässä polittisesti korruptoituneessa kilpailussa ole laulamisesta ollut kysymys enää vuosikausiin, ihan sama kuinka vireessä tai epävireinen artisti on. Mitä vähemmän vaatteita ja mitä enemmän tissiä ja persettä -kisat nämä enää ovat.
Oliko näin esim. viime vuoden voittajakappaleen suhteen? Entä sitä edeltävänä vuonna, jolloin voitto meni Sveitsiin? Muistisi on todella huono. Sairaus?
2 edellisenä vuotena oli taiteelliset esitykset ja sukupuolen toteaminen aika miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petellä olisi pitänyt olla isommat tissit. Linda oli jo tehnyt parhaansa esityksen eteen tissien suhteen.
Lintan tissien silikonpussit alkaa alkaa olla jo niin vanhat että muistuttaa yhtä vanhan äijän (56v) riippu palleja
Haista paska, ikärasisti. Voisit painua takaisin sinne 1900-luvulle ikätoksisuutesi kanssa.
Ihan kammottava tekele, kuten 90% viisujen biiseistä muutenkin.
Äänimäärät ratkaisee nämäkin kisat. Ei varmaan kaikkien mieleinen väkerrys, mutta yritystä ei puuttunut.
Mulla just toisinpäin. Esitys näytti sekopäiseltä, mutta biisiä jaksaa muutaman kerran kuunnella.
M58