Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surkeita asiakaspalvelukokemuksia -peukutusketju

Vierailija
16.05.2026 |

Yksi kokemus per ketju. Peukku ylös = surkea kokemus minunkin mielestä, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on?

Sain hirveän noron eräässä ravintolassa syömisen jälkeen (muuten olin syönyt vain kotona ja sellaisia ruokia, joista ei noroa saa). Ilmoitin norosta asiasta ravintolaan. Totesivat, että ei voi olla noro heiltä peräisin, kun kukaan muu ei ilmoittanut sairastuneensa. En usko, että kovinkaan moni lähtee perään soittelemaan tuossa tilanteessa, vaan kärvistelee kotona sairaana.

Ap

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja keskittyi koko kampaajakäynnin ajan haukkumaan, miten vaikeat hiukseni ovat käsitellä, kun ne ovat suomalaiselle tyypilliseen tapaan ohuet ja lasimaiset.

Neuvo kaikille vastaavaan tilanteeseen: sano, että ”niin, ei kaikilla kampaajilla riitä ammattitaito mun hiuksiini” 

Itse vielä tekisin jatkoa ja nousisin penkistä ja lähtisin lätkimään saate sanoilla, että no pitääpi etsiä ammattitaitoinen ja osaava kampaaja jolla myös asiakaspalvelu taidot kohdillaan. 

Vierailija
42/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisellä paikkakunnalla asuessani oli erä lähimarketin nuori mies myyjä joka vitsaili aina asiakkaiden ostoksista tyyliin: ai sulla taas karkkipäivä jos sattui ostamaan tyyliin suklaapatukan kahtena päivänä peräkkäin/ no nyt on mirri tyytyväinen jos osti kissanruokaa monta purkkia yms. Pakettia jos haki niin vinoili jaahas mitähän paketin sisältä löytyy, silmänisku yms yms

Ei se ett on iloinen, ystävällinen ja jopa huumorintajuinen mielestäni oikeuta menemään "astetta pitemmälle" Ja irvailemaan asiakkaiden ostoksista. 

Muistan Turusta erään myyjän, joka oli jollain lailla ns. erityinen. Hänellä oli tapana juuri tämä ostosten kommentointi. Ihan kamalalta tuntui parikymppisestä, jos menit ostamaan jotain liukkaria. En todellakaan halunnut, että kommentoi ostoksiani. Vaikka jotkut kommentit olisivat myönteisiä tai neutraaleja "hei, näyttääpäs kivalta uutuussuklaalta, oletko syönyt aiemmin, onko hyvää?" ei mielestäni kuulu kaupantekoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lähetetty eräästä verkkokaupasta vahingossa ylimääräinen tuote. Moni muu olisi kaikessa hiljaisuudessa pitänyt tuotteen. Minä ilmoitin asiasta verkkokauppaan. Ehdottivat, että voisin ostaa tuotteen itselleni -20 % alennuksella tai postittaa sen heille takaisin. 

Itse olisin tuossa tilanteessa tarjonnut asiakkaalle ihan kunnon alennuksen, kun ei ollut asiakkaan mokasta kyse ja rehellisesti ilmoitti ylimääräisestä tuotteesta.

Vierailija
44/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon asiakaspalvelu. Olen jopa lähtenyt liikkeestä pois siksi, ettei ole tultu palvelemaan. 

Vierailija
45/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jysk 2000-luvun alussa.

Menin asioimaan varhaisteininä Jyskiin, kun haaveilin kausivaloista tms halvasta tuotteesta. Katsoivat varhaisteiniä kuin halpaa makkaraa, kun ajatus oli se, että teinillä ei voi olla (paljon) rahaa. Kassallakin palvelu oli nuivaa. Jäi tuosta olo, että eivät kaipaa minua asiakkaaksi. Olenkin aikuisikäni vältellyt ko. liikettä.

Vierailija
46/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuotteessa ei ollut vikaa. Tilasin eräältä yrittäjältä maalauksen, jonka aiheen sai itse tilatessa valita. Pyysin työhön muutamia hyvin persoonallisia ja tavallisesta poikkeavia yksityiskohtia. Maalauksesta tuli juuri toivomani näköinen.

Yrittäjä julkaisi maalauksesta kuvan somessaan, mikä on ihan perusjuttu. Mutta maalauksen julkaisun yhteydessä hän ihmetteli, miten asiakas oli halunnutkin samaan tauluun niin monta erilaista yksityiskohtaa ja olisi ollut parempi, jos toiveet olisivat olleet simppelimpiä. Lisäksi kommentoi, miten asiakkaiden toiveet voivat olla joskus todella erikoisia, mutta hän nyt korrektisti yrittää ne toteuttaa.

En itse ymmärtänyt yhtään tuota avautumista. Minä olin saanut juuri toivomani taulun. Ei ollut tarkoituskaan, että se olisi ollut simppeli perusversio, vaan juuri maalauksen saajaa varten tehty. Ja maalaus sai somessa paljon positiivisia kommentteja, vaikka yrittäjä itse ei tuosta kyseisestä maalauksesta niin pitänyt. Ja jos se asiakas toivoo vaikka itselleen farkkutakkia pitsihihoilla ja kaularöyhelöillä, niin mitä väliä tekijän ajatuksilla on, jos tuote on asiakkaan mieleen ja hänen näköisensä?

Vierailija
47/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli lähetetty eräästä verkkokaupasta vahingossa ylimääräinen tuote. Moni muu olisi kaikessa hiljaisuudessa pitänyt tuotteen. Minä ilmoitin asiasta verkkokauppaan. Ehdottivat, että voisin ostaa tuotteen itselleni -20 % alennuksella tai postittaa sen heille takaisin. 

Itse olisin tuossa tilanteessa tarjonnut asiakkaalle ihan kunnon alennuksen, kun ei ollut asiakkaan mokasta kyse ja rehellisesti ilmoitti ylimääräisestä tuotteesta.

Sama mulla, paita tuli tuplana heidän virheestä johtuen ja rehellisenä ihmisenä toki ilmoitin tästä ja tylysti käskivät vaan palauttamaan sen heille mahd. pian. Eli minulle tuli turhaa työtä kun pakkasin paidan ja vein erikseen postiin. Ilman kiitosta edes.

Vierailija
48/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jysk 2000-luvun alussa.

Menin asioimaan varhaisteininä Jyskiin, kun haaveilin kausivaloista tms halvasta tuotteesta. Katsoivat varhaisteiniä kuin halpaa makkaraa, kun ajatus oli se, että teinillä ei voi olla (paljon) rahaa. Kassallakin palvelu oli nuivaa. Jäi tuosta olo, että eivät kaipaa minua asiakkaaksi. Olenkin aikuisikäni vältellyt ko. liikettä.

Kokemus samasta ketjusta.

Olin eron jälkeen jäänyt yksin ja asuin pikkukaupungissa. Tilasin heiltä kotiinkuljetuksella sängyn. Asuin hyvin lähellä myymälää, kuljetusmatka saisi olla pari sataa metriä ja maksoi n. 30 e. Työntekijä soitti kerrostalomme alaovelta, että tulenko kantamaan sängyn hänen kanssaan. Juuri siksi olin kuljetuspalvelusta maksanut, että en todellakaan kanna hissittömässä kerrostalossa sänkyä toiseen kerrokseen. Vetosin kipeään selkään ja sanoin, etten voi kantaa. Mies ähisi ja kantoi sängyn kotiini. Valitteli vielä, miten on niin vaivalloista tuoda sänky kotiini. 

Vierailija
49/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa + 10 vuotta ja tapahtui Pohjois-Pohjanmaalla. Varattiin pitopalvelu lähisukulaiseni hautajaisiin. Tilattiin minulle etukäteen kasvisruoka ja kerrottiin, että olen allerginen porkkanalle. Juhlissa minua varten oli varattu porkkanasta tehtyjä kasvispihvejä ja emäntä kehotti syömään porkkanalaatikkoa, jota oli lisukkeena tarjolla kaikille. Emäntä katsoi minua ivallisesti, kun kerroin, että en voi syödä tuota. Olin pitkän hautajaispäivän ilman lämmintä ruokaa. 

Ymmärrän, että tietämys kasvisruokailusta on ollut vaihtelevaa, mutta olihan tuo ihan puhdasta kettuilua. Ei ole jäänyt ainoaksi kerraksi, kun kasvisruokavaliosta ja allergioista on piikitelty. Onneksi nykyisin on fiksumpaa, eikä enää huomaa, että henkilökunnalla olisi tarvetta kuittailla toisten ruokavalioista.

Vierailija
50/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja keskittyi koko kampaajakäynnin ajan haukkumaan, miten vaikeat hiukseni ovat käsitellä, kun ne ovat suomalaiselle tyypilliseen tapaan ohuet ja lasimaiset.

Samaa haukkumista  minulle.  Lisäksi saan aina kuulla miten vaikea leikata ja muotoilla pyörteiden vuoksi.

Vierailija
51/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat ja kahvilat, joissa eivät osaa sanoa tuotteidensa sisällöstä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kysynyt sisältääkö tuote raaka-ainetta x ja todetaan, ettei tiedetä. Joissakin paikoissa voi löytyä tuoteseloste ja niskoja nakellen saatetaan kaivaa se esiin, kun "on niin vaikea asiakas, kun haluaa tarkistaa asian". Noh, toisille sillä on nyt vaan on allergiasyistä merkitystä, mistä tuote on tehty. Eikä sitä aina näe päällepäin tai tiedä tuotteen nimestä. Joku vadelmamunkin nimellä kulkeva tuote voi pitää sisällään vadelma-omena-hilloa.

Vierailija
52/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina lakannut käymästä tietyn ketjun liikkeissä, jos yksittäisessä myymälässä on kommentoitu minulle asiakkaana jotenkin ikävästi. En maksa siitä, että ulkonäöstäni puhutaan rumasti tai minua arvostellaan asiakkaana. 

Vierailija
53/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran unohtanut raksittaa yhden yksityiskohdan aikaa varatessani. Kun saavuin paikalle ja asia kävi ilmi, työntekijä sätti minua. Lisäksi pyysi paikalle muut firman työntekijät ihan vain katsomaan, että millainen ihminen unohti merkitä tuon yksityiskohdan tilauslomakkeelle. Siinä sitten toljottivat minua kuin vähä-älyistä. Jäi käsittämätön olo tuosta tilanteesta. Kyllä, oli minun mokani unohtaa tarkistaa lomake kunnolla, mutta aivan älytöntä tuo minun katselu porukalla. Vaihdoin asiakkuuteni heti tuolta pois.

Vierailija
54/54 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klm asiakaspalvelu.

Tammikuussa myöhästyneestä lennosta saamatta korvaukset hotelliyöstä. Eu korvaukset käsittelyssä kuluttajariitalautakunnassa. Viimeisin vastaus että mitään eivät maksa. Tähän ei mitään perusteita.