Miksi kauppakeskuksien nuorista naisista niin suuri osa on niin kauniita?
Olen viime aikoina pyörinyt eräässä maakunnissa sijaitsevassa Suomen mitassa keskisuuressa kauppakeskuksessa.
Ihmetellä täytyy, miksi vastaantulevista nuorista 15-25 -vuotiaista naisista niin suuri osa on niin kauniita, selkeästi useammin kuin väestössä yleensä.
Mallimainen ulkonäkö ei ole mikään harvinaisuus ja enemmistö on vähintään kohtalaisen näköisiä, olkoonkin että on siellä myös niitä tavallisen näköisiä joukossa mutta ei kovin paljon.
Pyörivät yleensä ihan tyttöporukalla kaupoissa tai kahvilla kahviloissa, tuskin ovat lähteneet miehille näyttäytymään varsinkaan niille vanhemmille ja mahakkaille tai edes niille nuorille ja toisinaan komeille.
Onko niin, että tavallisen näköiset nuoret naiset eivät jostain syystä tällaista ajankulu-pyörimistä halua harrastaa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Järjestin valokuvia ja törmäsin lukioaikaiseen luokkakuvaani ysärin alusta. Vertasin oman lapseni luokkakuvaan nyt ja fakta on että, nykyiset lukiotytöt on kuin samasta mallista tehtyjä mutta huimasti paremman näköisiä kuin me oltiin silloin kasari-ysärin vaihteessa. Ja tämä siis pienessä lukiossa maalla.
Palaan vielä astialle. Siellä kasarin ja ysärin vaihteessa oli niin monta erilaista kampausta kuin oli tyttöäkin, vaatteet olivat värikkäitä ja muodottomia, harvempi meikkasi ja ne jotka meikkasivat tekivät sen räikeillä väreillä. Oman lapsen luokkakaverit todennäköisesti ovat opetelleet meikkaamaan huomaamattomasti mutta nätisti, tytöistä näkee että liikuntaa on harrastettu ja vaatteet ovat tiukempia ja istuvia. Tosi missin näköisiä ovat lapseni luokkakaverit. Harva on ylipainoinen ainakaan lukiolaisista.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan eipä näkynyt tällaisia kaunottaria silloin kun itse olin nuori. Ihan kuin kohtalon ivaa.
Joo, en minä 70-luvun loppupuolella syntyneenä muista että kouluaikoina olisi noin kauniita tyttöjä ollut. Sanotaan, että aika kultaa muistot, mutta enpä tiedä...
Mikä minua kiinnostaa on se, että käyvätkö he työssä ja maksavat laskunsa?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat useimmiten kauniita
Ei tule luonnostaan. Kauneus hankitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan eipä näkynyt tällaisia kaunottaria silloin kun itse olin nuori. Ihan kuin kohtalon ivaa.
Joo, en minä 70-luvun loppupuolella syntyneenä muista että kouluaikoina olisi noin kauniita tyttöjä ollut. Sanotaan, että aika kultaa muistot, mutta enpä tiedä...
Olet sen verran vanha, että nuoret ihmiset alkavat kaikki näyttää hehkeiltä. Siihen vielä lisättynä se, että nykynuoret osaavat panostaa ulkonäköönsä ja se on jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävämpää kuin ennen (tai ehkä melkein pakollista?). Olen samaa ikäluokkaa ja laittautumisella sai helposti poserin ja hienohelman leiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat useimmiten kauniita
Ei tule luonnostaan. Kauneus hankitaan.
Mikä on kaunista kenenkin silmissä. Jokainen on tavallaan kaunis. Sisäinen olotila vaikuttaa siihen miltä ulkoisesti näyttää ulospäin. Ihmistä rumentaa moni asia. Huono olo näkyy, liikkeessä, ryhdissä, ilmeistä, missä kaikessa. Negatiivisuus ja vihamielisyys on helposti aistittavissa.
En tarkoita, että pitäisi yrittää esittää muuta kuin on. Päinvastoin, jokaisen olisi hyvä ilmentää itseään sellaisena kuin on. Ihminen joka hyväksyy itsensä näyttää yleensä hyvältä muidenkin silmissä.
Makuja on erilaisia, se on asia erikseen. Kauneus on ei ole oikeastaan kiinni mistään kovin konkreettisesta.
Ei ole. Toiset ovat lähtökohtaisesti klassisemman kauniita. Moni asia vaikuttaa siihen onko kaunis vai ihan tavallinen.