Kuinka kauan jaksaisitte toimittaa edellisen asukkaan posteja eteenpäin?
Muutosta on nyt puoli vuotta aikaa ja vieläkin edellisen asukkaan posteja tulee tänne. Tekisi mieli vaan nakata ne roskiin.
Kommentit (77)
Onko vaikeaa ottaa ekalla kerralla edellisin asukkaan postit ja käydä lähimmässä postin toimipisteessä ja ilmoittaa ettei asu täällä? Näin minä tein.
Väärään osoitteeseen tulleet postit palautan. Kirjoitan kuoren päälle ei asu tässä osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6kk toimitin eteenpäin ja kerroin vastaanottajalle jotta hoitaa osoitteensa kuntoon. Vaikka tyyppi tämän pitkään omistikin niin en ole mikään postitoimisto. Postia tuli parisen vuotta mutta heitin roskiin koskei postikaan lopettanut toimittamasta vaikka hekin tiesivät. Postin toimintaa enemmän ihmettelin. Hehän rikkoivat postisalaisuutta toimittamalla minulle toisen ihmisen postia.
Ei mulla ole tämän henkilön yhteystietoja, joten en voi kertoa hänelle asiasta. Olen vaan kiikuttanut noita postiin.
Ap
Et niitä tarvitse. Kruksi osoitteen kohdalle ja kirjoitat kuoreen ei asu tässä osoitteessa ja heität läheiseen postilaatikkoon. Miksi kiikuttaisit niitä postiin?
Kirjoitat vain postille kuoren päälle viestin, että "väärin jaettu", "ei asu tässä osoitteessa" tms. sopivaa. Ja toivot, että ne joskus lakkaa tulemasta. Tiputat sitten kun ehdit lähtevän postin laatikkoon tai annat postinjakajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6kk toimitin eteenpäin ja kerroin vastaanottajalle jotta hoitaa osoitteensa kuntoon. Vaikka tyyppi tämän pitkään omistikin niin en ole mikään postitoimisto. Postia tuli parisen vuotta mutta heitin roskiin koskei postikaan lopettanut toimittamasta vaikka hekin tiesivät. Postin toimintaa enemmän ihmettelin. Hehän rikkoivat postisalaisuutta toimittamalla minulle toisen ihmisen postia.
Ei mulla ole tämän henkilön yhteystietoja, joten en voi kertoa hänelle asiasta. Olen vaan kiikuttanut noita postiin.
Ap
Et niitä tarvitse. Kruksi osoitteen kohdalle ja kirjoitat kuoreen ei asu tässä osoitteessa ja heität läheiseen postilaatikkoon. Miksi kiikuttaisit niitä postiin?
Itse vein postiin siinä toivossa, että paremmin menee perille, kun sanoo ihmiselle, että näitä vääriä posteja tulee koko ajan.
Ei se lopu. Meille tullut saman hyypiön kirjeitä säännöllisen epäsäännöllisesti (joskus tiuhemmin, sitten taas pitkiä aikoja, ettei kuulu mitään). Niin, ja ollaan asuttu tässä kohta 20 vuotta. Useimmat tai lähes kaikki kirjeet tulee muista Pohjoismaista. Olen tarkistanut Dvv:stä että kukaan ulkopuolinen ei ole kirjoilla tässä osoitteessa. Nyt paloi taas käämit ja runoilin ummet ja lammet kirjeen päälle, vien sen postilaatikkoon ja toivottavasti ainakaan sama taho ei enää lähetä kirjeitä uudelleen. Seuraavat saa mennä vaikka paperinkeräykseen, olen oman osuuteni ja enemmänkin tässä vuosien varrella tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
niin kauan kuin toivoisin omankin postini lähetettävän mulle...
Tee muuttoulmoitus
Silppuriin menee. Jokainen hoitakoot itse asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta. Ei ole nykyisen asukkaan vastuulla mitenkään. Postikin perii maksun kääntämisestä. Joten miksi pitäisi maksutta tehdä tuollaista.
Lain mukaan sinun tehtäväsi on palauttaa väärinjaettu posti uudelleen jakoon. Just oli sovittelussa case, jossa asukas laittoi edellisen asukkaan postit roskiin, naapuri löysi ne ja ilmoitti poliisille. Korvaus oli yli 400 e.
Viisi vuotta muuton jälkeen pukkaa edelleen entisen omistajan firman kirjeitä. Jaksoin reilun vuoden laittaa viestiä, että hoitaisi firman osoitteen kuntoon siinä ja siinä firmassa, mutta sen jälkeen lopetin. Jonkun aikaa jaksoin vielä kantaa kirjeitä postilaatikkoon, mutta nykyisin nakkaan vain paperikeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerään niitä jonkin aikaa ja vien sitten yhdellä kertaa postiin. Joka päivä en ala viemään, postin tehtävä on jakaa postit oikeaan osoitteeseen.
No niinhän se jakaakin!
Edellinen asukas tai tämän kuolinpesä ei ole vain ilmoittanut uutta osoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Postin pitää laillisesti toimittaa siihen osoitteeseen mikä on ilmoitettu, niin kauan kuin osoitteenmuutos tehdään uuteen asuntoon.
Se on muuttajan vastuulla.
Ei Postin.
Posti toimittaa siihen osoitteeseen mikä on ilmoitettu. Ei muualle.
Yksinkertaista. Eikö.
Ei ole mun vastuulla, nakkaan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitan aina postilaatikkoon ja kirjoitan kynällä: ei asu tässä osoitteessa. On loppunut aika pian aina. Olen muuttanut yli 20 kertaa
Tämä on se paras.
Se ei vaan toimi jos vanha asukas ei tee osoitteenmuutosilmoitusta.
Tuossa nyt on ilmeisesti tehty ja siitä johtuen vanhan asukkaan Postin tulo on lakannut eikä siksi että kuoreen on kirjoitettu "ei asu täällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitan aina postilaatikkoon ja kirjoitan kynällä: ei asu tässä osoitteessa. On loppunut aika pian aina. Olen muuttanut yli 20 kertaa
Tämä on se paras.
Höpö höpö. Postia tulee tasan niin kauan kuin vanha asukas te tekee muutosta ilmoituksen postille. Postin pitää lain mukaan toimittaa kirjeet niin kauan "väärään/vanhaan" osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta. Ei ole nykyisen asukkaan vastuulla mitenkään. Postikin perii maksun kääntämisestä. Joten miksi pitäisi maksutta tehdä tuollaista.
Lain mukaan sinun tehtäväsi on palauttaa väärinjaettu posti uudelleen jakoon. Just oli sovittelussa case, jossa asukas laittoi edellisen asukkaan postit roskiin, naapuri löysi ne ja ilmoitti poliisille. Korvaus oli yli 400 e.
Juu ei niitä roskiin saisi heittää. Vanha asukas kun tekee muuttoilmoituksen niin ongelma poistuu eikä postia enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lopu. Meille tullut saman hyypiön kirjeitä säännöllisen epäsäännöllisesti (joskus tiuhemmin, sitten taas pitkiä aikoja, ettei kuulu mitään). Niin, ja ollaan asuttu tässä kohta 20 vuotta. Useimmat tai lähes kaikki kirjeet tulee muista Pohjoismaista. Olen tarkistanut Dvv:stä että kukaan ulkopuolinen ei ole kirjoilla tässä osoitteessa. Nyt paloi taas käämit ja runoilin ummet ja lammet kirjeen päälle, vien sen postilaatikkoon ja toivottavasti ainakaan sama taho ei enää lähetä kirjeitä uudelleen. Seuraavat saa mennä vaikka paperinkeräykseen, olen oman osuuteni ja enemmänkin tässä vuosien varrella tehnyt.
Postia tulee tasan niin kauan kun vanha asukas tekee ilmoituksen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei niitä roskiin saisi heittää. Vanha asukas kun tekee muuttoilmoituksen niin ongelma poistuu eikä postia enää tule.
Aivan yksi lysti saako vai ei. Kukaan ei niitä silputtuna tuolta mun roskista ala kaivaa kun paiskaan sen pussin molokkiin johon nuo kyylät ei niitä pääse penkomaan. En toimi postitoimistona enkä ala kiikutella kenenkään kirjeitä mihinkään postiin omalla ajallani ja bensoillani.
Ei kun viet postiin ja sanot että on muuttanut jo . Ja kirjoitat kirjeisiin päälle sanan muuttanut.
Ajattelin, että se joka tekee postin jakelua postitoimistossa on alkanut systemaattisesti laittaa ne väärät postit meidän kadun talon numerolle. Nimittäin hänen katunumeronsa oli sama, mutta katu siis eri.
Silti tuntuu oudolta, että tämä sai jatkua vuosia. Pitäisi vissiin käydä kiittämässä postissa, kun tämä väärä jakelu vihdoin loppui.